Divisie B

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

sljivovica
Member of the Soccer Project Association

Post by sljivovica »

Tering Ally, gefeliciteerd!
Dat gaat zwaar worden in de A, na twee jaar het maximale uit je groep halen, kun je dat nog een seizoen flikken?

Verder vind ik dat managers wat vaker de fout bij zichzelf mogen zoeken, in plaats van continu SP of de random de schuld te geven. Ik kan het woord random zowat niet meer horen :roll:
Ik denk dat de ranglijst vrij goed weergeeft hoe goed een team gepresteerd heeft. Zuur als je 3e bent en stiekem toch beter bent dan de nummer 2, maar dat betekent niet dat de nummer 2 het niet verdiend heeft.... Ik wil hiermee niet speciaal op 1 persoon doelen, maar ik zie/lees het de hele tijd van een aantal managers, random dit, oneerlijk dat, bla bla... 'k snap het wel hoor, want als je de beste bent, lijkt elk puntverlies onterecht, en dat is het misschien ook, maar dat is voetbal :wink:

Alle B-toppers, gefeliciteerd en succes in de A!
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Badbuffalo

Post by Badbuffalo »

silverblast wrote:
Badbuffalo wrote:1. Forza Buffalo-forum – 35 ptn

Score: 9/10

We hebben het tijdens de heenronde vrij goed vanaf gebracht. Enkel het gelijkspel tegen RSCA Prince was een negatief resultaat. Met twee verliespartijen en twee gelijke spelen, aangevuld met elf overwinningen, mogen we van een geslaagde missie spreken. Hopelijk kunnen we het in de terugronde minstens even goed doen, al wordt dat met de sterke concurrentie allesbehalve gemakkelijk.

Prognose: Forza Buffalo-forum wordt kampioen! => Juist!

2. FC Brehaza – 34 ptn

Score: 9.5/10

Dé verrassing in mijn ogen. FC Brehaza heeft een beresterke heenronde afgewerkt, heel constant en solide. Door enkele randomgevallen mislopen zij zelfs de periodetitel, wat erop wijst dat zij zonder meer onze grootste concurrent worden. Als FC Brehaza de prestaties kan blijven aanhouden, haalt niemand hen nog in.

Prognose: FC Brehaza wordt, met kleine achterstand, vice-kampioen! => Juist!

3. prutsersVK – 30 ptn

Score: 8.5/10

Met een lage teamspirit zijn zij erin geslaagd om zich alsnog op de derde plek te posteren. Heel vreemd dan wel is het feit dat zij met lagere TS hoger gerangschikt stonden, en de rol in de laatste matchen een beetje hebben moeten lossen. Zij gaan veel punten pakken in de derde ronde, maar of dit genoeg zal zijn om promotie af te dwingen, is maar zeer de vraag.

Prognose: prutsersVK strandt op een 4e plaats. => Een 5de plaats die werd bepaald door doelsaldo (anders stond hij 4de)

4. the glassbell – 29 ptn

Score: 9/10

Met de laagste teamspirit van alle toppers vertrokken, en toch mooi vierde staan. Net als prutsersVK een hele knappe prestatie. Nog iets sterker dan hen, eerlijk gezegd. Ook zij gaan hoge ogen gooien tijdens de terugronde, waarin zij volgens ons de ploeg van de terugronde zullen zijn.

Prognose: the glassbell eindigt 3e. => Juist!

5. Wevelgem City – 28 ptn

Score: 8/10

Kwalitatief gezien één van de sterkste teams, dus is een vijfde plaats een teleurstelling. Het grote zorgenkind is en blijft de agressieve kern, die hen al vele punten gekost heeft, en ook nog zal kosten. De terugronde zal niet speciaal veel beter worden, maar consolidatie van de vijfde stek moet zeker en vast een haalbare doelstelling.

Prognose: Wevelgem City blijft geparkeerd op de 5e plaats. => 6de plaats met één punt te weinig voor een 4de plaats.

6. Lazio 1900 – 27 ptn

Score: 7/10

Italianen zijn rare mensen, en Lazio 1900 is zo mogelijk nog veel vreemder. Hoogtepunten afgewisseld met dieptepunten, wat resulteert in een eerder wisselvallige heenronde. We hadden meer van hen verwacht, al mogen zij in deze sterk bezette divisie niet klagen met een 6e plaats.

Prognose: Lazio 1900 blijft ook op de 6e plaats steken. => 7de plaats

7. Boca Juniors – 25 ptn

Sterk gestart, maar gestaag gedaald in het klassement. Niet de enigen weliswaar, maar wel opmerkelijk. Kwalitatief zeker en vast niet slecht, maar ook niet constant genoeg, zo lijkt ons. Met een voorziene teamspiritdaling door uitgaande transfers zullen zijn eerder naar onder dan naar boven moeten kijken.

Prognose: Boca Juniors gaat een 9e plaats boeken. => 4de plaats, dit was dus een beetje scheef gegokt.

8. Fort Boys Mechelen – 22 ptn

Score: 7.5/10

Ook sterk gestart, met daarna een terugval. Maar een degelijk geheel, dat boven mijn verwachtingen uit het vrij goed deed in de heenronde. Zij mogen dan maar twee punten boven de 11e plaats staan, een teleurstelling zijn zij totnutoe niet. Doch vrees ik dat de terugronde allesbehalve een makkelijke opdracht wordt. Het zal heel spannend worden voor Fort Boys Mechelen!

Prognose: Fort Boys Mechelen haalt het net niet; 11e plaats. => 12de plaats

9; Club Brugge FC – 22 ptn

Score: 6.5/10

Een heel grijs seizoen voor hen. Zij hebben het vanaf het begin van het seizoen heel lastig gehaald, en strompelden steeds achter de ruime middenmoot aan. Met wat geluk zijn daar nu enkele ploegen uit neergedaald tot in de degradatiezone, waardoor er voor hen meer kans is op redding. De vijfde plaats van vorig seizoen is slechts een illusie, maar ik zie hen wel in B.1 te overleven.

Prognose: Club Brugge FC wordt 8e. => 10e

10. The Arbiters – 21 ptn

Een lastige heenronde, vele spijtige verliespunten, maar op de laatste speeldag alsnog boven de rode streep uitgesprongen. Het zal een lastig seizoen blijven, maar deze troepen moeten er in blijven geloven. Hun zwakke B-elftal zal nog wel meespelen, maar het eerste seizoen in B overleven is heel belangrijk, en op het eind zal hen dit net lukken.

Prognose: The Arbiters shotten zichzelf naar een veilige 10e plek. => 8e!

11. RSCA Prince – 20 ptn

Score: 4.5/10

Sterk gestart, maar daarna als een kaartenhuisje ineengestort. Onbegrijpelijk werkelijk dat zo’n sterk team zo’n terugval kent. Ze gaan in de terugronde beter moeten presteren, naar de kwaliteit van hun kern. Met de nodige inspanningen zullen zij het wel halen.

Prognose: RSCA Prince eindigt 7e. => 9e

12. Overpelt FFC – 17 ptn

Score: 6.5/10

Moedig gestreden totnutoe, maar net een maatje te klein voor deze B.1-divisie. Zo staan de zaken er nu voor. Maar ze blijven er voor gaan, in tegenstelling tot andere ploegen. Dit verdient een pluim, zonder meer. Als seizoen 12 in B.1 te vroeg komt voor Overpelt FFC, dan zullen zij naar mijn mening later sterker terugkomen. Kunnen zij nog stunten tegen topploegen in de terugronde?

Prognose: Overpelt FFC blijft op de 12e plaats hangen. => 11e

13. Yotto – 11 ptn

Score: 4/10

Ondanks de lage teamspirit, vind ik het een hele vreemde heenronde van Yotto. Af en toe een C-ploeg opstellen, dan weer voluit gaan voor de winst. Het heeft hen 11 punten opgeleverd. Yotto gelooft nog steeds in behoud, maar dan moeten ze een zodanig goede terugronde spelen… Wij hechten er nog weinig geloof aan, eerlijk gezegd. Achter de feiten aanlopen zal hun deel zijn, vrezen we.

Prognose: Yotto raakt niet verder dan de 13e plaats. => Juist

14. ksv hillegem – 8 ptn

Score: 3/10

Als je na twee speeldagen reeds aankondigt dat de reeks te sterk lijkt, en je eerder wil investeren in de jeugd, maar daarna geen enkele jeugdspeler, maar speler met leeftijd 25-29-31 aantrekt, is dit puur een weggegooid seizoen. Jammer dat er zo weinig ambitie zit in deze ploeg en hun manager. De terugronde gaat niet veel beterschap brengen.

Prognose: Ook ksv hillegem blijft status-quo, op de 14e plaats. => Juist

15. The NewFCB – 5 ptn

Score: 2/10

De manager lijkt na al die seizoenen niet meer geïnteresseerd in het spel, en dat is er dan ook aan te zien. Een dieptepunt voor deze roemrijke club, die nochtans een van de sterkste kernen van deze divisie bezit.

Prognose: The NewFCB eindigt troosteloos 15e. => 16e

16. Crystalthunder – 3 ptn

Score: 0.5/10

Wat een ontgoocheling in m’n ogen. Ik had deze ploeg bij aanvang van het seizoen op nummer twee geplaatst, maar niks lijkt minder waar. Ik vind nauwelijks woorden voor hetgene Crystalthunder dit seizoen reeds heeft laten zien…

Prognose: Crystalthunder neemt dan toch nog iets mee dit seizoen: de rode lantaarn => 15e
Een zeer goede analyse dus!
Ze is vrij goed ja :)

Alleen had ik de prestaties van Boca Juniors wat verkeerd ingeschat. Zij hebben het dus een stuk beter gedaan dan verwacht. Maar algemeen bekeken, vrij realistisch :)
Ally
Team Board Member

Post by Ally »

Dark Tiger wrote:Wat een ongelooflijke ontknoping. Bij mij presteerden weinigen op niveau, maar Since 1903 is wel enorm sterk. :shock: Gelukkig won ReesingGenk (ondanks extreem lage agressie) ook van Theewizz. Wel spijtig voor hem dat ie niet stijgt, maar wij zijn vooral opgelucht dat we nog eens kampioen spelen. :lol:

Wat een eindstand. :shock:
Gelukkig geven de winstmatchen de doorslag en niet het doelsaldo. :oops:

Pos Name P T W D L + - +/-
1 Beringen United 69 30 22 3 5 59 37 +22
2 Drambuie United 69 30 21 6 3 72 43 +29

--------------------------------------------------------------------------------

3 Theuwizz' FC 68 30 22 2 6 68 45 +23
yes!!We bekronen een spannend seizoen met promotie. Helaas geeft idd niet het doelsaldo of het onderling resultaat de doorslag. Maar goed tweede worden met evenveel punten als Beringen kan ik heel goed mee leven ;)
Ally
Team Board Member

Post by Ally »

Herr_Theuwis wrote:SP heeft op dit moment al zijn geloofwaardigheid verloren voor mij. Op dit moment moet het allemaal niet meer , ik stop er dan ook mee. Met alle respect voor Ally, maar dat een ploeg als de zijne kan promoveren, daar stel ik mij toch vragen bij. Het was me een waar genoegen op dit forum, maar Theuwizz'FC zal weer een FC Team worden volgend seizoen. Succes aan beide promovendi in de A.

Greetzz

herr_theuwis
sja wat kan ik daar op zeggen...Ik heb ieder duel getracht het maximale er uit te gooien, weinig onnodige fouten gemaak. De gewonnen uitwedstrijden tegen de Guardians en Beringen hebben de doorslag gegeven.
Dark Tiger
Team President

Post by Dark Tiger »

sljivovica wrote:Tering Ally, gefeliciteerd!
Dat gaat zwaar worden in de A, na twee jaar het maximale uit je groep halen, kun je dat nog een seizoen flikken?

Verder vind ik dat managers wat vaker de fout bij zichzelf mogen zoeken, in plaats van continu SP of de random de schuld te geven. Ik kan het woord random zowat niet meer horen :roll:
Ik denk dat de ranglijst vrij goed weergeeft hoe goed een team gepresteerd heeft. Zuur als je 3e bent en stiekem toch beter bent dan de nummer 2, maar dat betekent niet dat de nummer 2 het niet verdiend heeft.... Ik wil hiermee niet speciaal op 1 persoon doelen, maar ik zie/lees het de hele tijd van een aantal managers, random dit, oneerlijk dat, bla bla... 'k snap het wel hoor, want als je de beste bent, lijkt elk puntverlies onterecht, en dat is het misschien ook, maar dat is voetbal :wink:

Alle B-toppers, gefeliciteerd en succes in de A!
Ik ben kampioen en toch vergalt die random mijn Sp-plezier. :P Het ligt aan het systeem zelf, je kunt te gemakkelijk uitrekenen welke ploeg op papier de beste was. Het zou veel minder wiskundig moeten weergegeven worden.
gangstakiller

Post by gangstakiller »

JOY wrote:heloooo B 3

I come back
:twisted: :twisted: :twisted:
gezellig :lol:
Season 2: Champion E.30
Season 6: SP-Cup Winner + Champion D.10
Season 8: Promotie C --> B
Season 11: Promotie B --> A
Season 15: Promotie C --> B

Speel nu in B.1
gangstakiller

Post by gangstakiller »

Herr_Theuwis wrote:Nu ben ik nog eens zwaar gekl**t in een VRB ook.....

ManagerClubTactiekWedstrijdHelpUitloggenVerslag van de wedstrijd FC CRISIS - Theuwizz' FC (3 - 3)
Type Vriendschappelijke beker: BAVO CUP 5292
Datum donderdag 20 juli 2006 (14:06 CET)
Stadion Kouden Horn

FC CRISIS 3 - 3 Theuwizz' FC
2' 0 - 1 Tidjani Besengez
Marc 'Jack de Gier' Vanderelst 1 - 1 8'
Omar Etchi 2 - 1 12'
67' 2 - 2 Trésor Roelandts
Wilfried Enakarhire 3 - 2 72'
75' 3 - 3 Zdenek Wilhelmsson
Penalties trappen 6 - 5 Penalties trappen

3 - 4 - 3 Formatie 3 - 4 - 3
Kick and rush Tactiek Kick and rush

80% Stijl 85%

40% Agressie 50%

41% Verdediging 42%

41% Middenveld 43%

44% Aanval 47%
Dit is inderdaad een erg gelukkige overwinning. Voor het eerst dat ik dit mee maak na al die tegenslagen dit seizoen. SoccerProject gaat echt de verkeerde kant op en ze moeten de scores realistischer maken. Daar bedoel ik mee dat als je 20% beter bent je met 2 of 3 doelpunten verschil meot winnen en niet met 4-3 oid!!

Speel nu in B.1
bLo0dHuNt3r

Post by bLo0dHuNt3r »

gangstakiller wrote:

ManagerClubTactiekWedstrijdHelpUitloggenVerslag van de wedstrijd FC CRISIS - Theuwizz' FC (3 - 3)
Stadion Kouden Horn

Omar Etchi 2 - 1 12'

80% Stijl 85%

40% Agressie 50%

41% Verdediging 42%

41% Middenveld 43%

44% Aanval 47%
Dit is inderdaad een erg gelukkige overwinning. Voor het eerst dat ik dit mee maak na al die tegenslagen dit seizoen. SoccerProject gaat echt de verkeerde kant op en ze moeten de scores realistischer maken. Daar bedoel ik mee dat als je 20% beter bent je met 2 of 3 doelpunten verschil meot winnen en niet met 4-3 oid!!
OMG!! Ik merk hieraan dat je waarschijnlijk zelf nooit op een bal hebt getrapt! Anders is het een schande dat je dit durft typen!
Het is toch niet omdat je enorm sterk speelt en voortdurend de betere bent dat je daarom ook gegarandeerd gaat winnen?!! IRL zijn er voorbeelden genoeg om dit aan te tonen, dus je moet niet afkomen dat dit onrealistisch is!
Ok, soms heb je eens pech en meeval en dat kan behoorlijk frustrerend zijn, maar dat is het leven. Je kan er toch niks aan doen en zitten klagen op het forum heeft ook weinig zin. Btw, als het dan eens meegaat horen we de meeste niet! Wie klaagt, moet ook van zich laten spreken als het goed gaat nondedju! SP is voor mij in de eerste plaats een uitstekend spel om mij te ontspannen en onthoud het: na regen komt er sowieso zonneschijn!
Proud coach of team#SoaD

Image

S 11: Image
gangstakiller

Post by gangstakiller »

bLo0dHuNt3r wrote:
gangstakiller wrote:

Stadion Kouden Horn

Omar Etchi 2 - 1 12'

80% Stijl 85%

40% Agressie 50%

41% Verdediging 42%

41% Middenveld 43%

44% Aanval 47%
OMG!! Ik merk hieraan dat je waarschijnlijk zelf nooit op een bal hebt getrapt! Anders is het een schande dat je dit durft typen!
Het is toch niet omdat je enorm sterk speelt en voortdurend de betere bent dat je daarom ook gegarandeerd gaat winnen?!! IRL zijn er voorbeelden genoeg om dit aan te tonen, dus je moet niet afkomen dat dit onrealistisch is!
Ok, soms heb je eens pech en meeval en dat kan behoorlijk frustrerend zijn, maar dat is het leven. Je kan er toch niks aan doen en zitten klagen op het forum heeft ook weinig zin. Btw, als het dan eens meegaat horen we de meeste niet! Wie klaagt, moet ook van zich laten spreken als het goed gaat nondedju! SP is voor mij in de eerste plaats een uitstekend spel om mij te ontspannen en onthoud het: na regen komt er sowieso zonneschijn!
Ten eerste weet ik bijna wel zeker dat ik op een hoger niveau tegen een bal trap als jij doet of ooit gedaan hebt. Het is toch vreemd dat je in de hogere afdelingen iedere speelronde uitslagen ziet van alleen maar 1 doelpunt verschil? Wanneer er een uitslag van meer dan 1 doelpunt verschil is gevallen, dan zal dat te maken hebben dat de verliezende ploeg waarschijnlijk met een b-team speelt.

Als je naar real life kijkt zie je wekelijk uitslagen van 4-1 of 3-0. Maar eigelijk is een verandering op dit niet eens noodzakelijk. Aangezien het feit dat doelsaldo niet erg belangrijk is in Belgie en dus ook niet met Soccerproject. Toch zal het leuker staan dat als je uitslagen van 3-0 en 4-2 ziet ipv van al die uitslagen 2-1 1-0 4-3.

Mijn mening :wink:

Speel nu in B.1
gangstakiller

Post by gangstakiller »

bLo0dHuNt3r wrote:
gangstakiller wrote:

Stadion Kouden Horn

Omar Etchi 2 - 1 12'

80% Stijl 85%

40% Agressie 50%

41% Verdediging 42%

41% Middenveld 43%

44% Aanval 47%
Ten eerste weet ik bijna wel zeker dat ik op een hoger niveau tegen een bal trap als jij doet of ooit gedaan hebt. Het is toch vreemd dat je in de hogere afdelingen iedere speelronde uitslagen ziet van alleen maar 1 doelpunt verschil? Wanneer er een uitslag van meer dan 1 doelpunt verschil is gevallen, dan zal dat te maken hebben dat de verliezende ploeg waarschijnlijk met een b-team speelt.

Als je naar real life kijkt zie je wekelijk uitslagen van 4-1 of 3-0. Maar eigelijk is een verandering op dit niet eens noodzakelijk. Aangezien het feit dat doelsaldo niet erg belangrijk is in Belgie en dus ook niet met Soccerproject. Toch zal het leuker staan dat als je uitslagen van 3-0 en 4-2 ziet ipv van al die uitslagen 2-1 1-0 4-3.

Speel nu in B.1
Veg

Post by Veg »

Na een seizoen pauze te hebben genomen kom ik terug in de B reeks, niet in mijn vertrouwde B1 die ik door en door ken waar ik al drie keer heb gespeeld en twee keer daarvan dromen heb kapotgeslagen maar in de voor mij nieuwe reeks B3. Volgend seizoen zal voor mij een speciaal seizoen zijn omdat ik voor het eerst bij de maat van mij in de reeks zit die mij heeft overtuigd soccerproject te beginnen spelen. Verder ben ik nog niet echt op de hoogte van de nieuwe agressieregel die dit seizoen was ingevoerd omdat ik nog geen belang aan mijn wedstrijden heb gehecht.

Jammer is wel dat ik dinsdag op vakantie vertrek en mij dus niet goed zal kunnen voorbereiden op het nieuwe seizoen. Ook mijn teamspirit zal een probleem zijn vanwege mijn plotse transfergeilheid. Welgeteld 1 jaar geleden toen ik op vakantie ging was ik pas gepromoveerd naar de C-reeks en toen had ik ook het begin gemist van het nieuwe seizoen, maar alsnog kampioen gespeeld dus dat wilt niets zeggen. Toen beheerde echter wel een maat van mij mijn team en dat zal dit jaar niet gebeuren omdat al mijn vrienden die soccerproject spelen dit jaar met mij mee op vakantie gaan.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
bLo0dHuNt3r

Post by bLo0dHuNt3r »

gangstakiller wrote:Ten eerste weet ik bijna wel zeker dat ik op een hoger niveau tegen een bal trap als jij doet of ooit gedaan hebt. Het is toch vreemd dat je in de hogere afdelingen iedere speelronde uitslagen ziet van alleen maar 1 doelpunt verschil? Wanneer er een uitslag van meer dan 1 doelpunt verschil is gevallen, dan zal dat te maken hebben dat de verliezende ploeg waarschijnlijk met een b-team speelt.

1) zeg geen dingen waar je niks zeker over weet
2) al eens bij stil gestaan hoe het komt dat die uitslagen zo weinig verschillen? Omdat die ploegen zelf quasi allemaal dezelfde zijn! Dan is het toch logisch dat er weinig uitslagen vallen van 3-0 en meer in de A klasse?!
3) jah, net als ik bij 2 zei: de ratings in A liggen zo dicht bij mekaar dat zo'n uitslagen zelden voorkomen...
Proud coach of team#SoaD

Image

S 11: Image
lobert

Post by lobert »

gangstakiller wrote:
bLo0dHuNt3r wrote:
gangstakiller wrote: Dit is inderdaad een erg gelukkige overwinning. Voor het eerst dat ik dit mee maak na al die tegenslagen dit seizoen. SoccerProject gaat echt de verkeerde kant op en ze moeten de scores realistischer maken. Daar bedoel ik mee dat als je 20% beter bent je met 2 of 3 doelpunten verschil meot winnen en niet met 4-3 oid!!

:lol: Bloodhunter speelt bij Lokeren vriend :wink:
LensDreamTeam
Started all over again after an abscence of more than 3 years.
bats1903

Post by bats1903 »

Dark Tiger wrote:Wat een ongelooflijke ontknoping. Bij mij presteerden weinigen op niveau, maar Since 1903 is wel enorm sterk. :shock: Gelukkig won ReesingGenk (ondanks extreem lage agressie) ook van Theewizz. Wel spijtig voor hem dat ie niet stijgt, maar wij zijn vooral opgelucht dat we nog eens kampioen spelen. :lol:

Wat een eindstand. :shock:
Gelukkig geven de winstmatchen de doorslag en niet het doelsaldo. :oops:

Pos Name P T W D L + - +/-
1 Beringen United 69 30 22 3 5 59 37 +22
2 Drambuie United 69 30 21 6 3 72 43 +29

--------------------------------------------------------------------------------

3 Theuwizz' FC 68 30 22 2 6 68 45 +23
Van harte met je promotie en bedankt voor het compliment. Veel sterkte in de A.
ImageImageImage
gangstakiller

Post by gangstakiller »

lobert wrote:
gangstakiller wrote:
bLo0dHuNt3r wrote:OMG!! Ik merk hieraan dat je waarschijnlijk zelf nooit op een bal hebt getrapt! Anders is het een schande dat je dit durft typen!

:lol: Bloodhunter speelt bij Lokeren vriend :wink:

:o oeps, wat een beetje de verkeerde opmerking. Ik ging uit van de gemiddelde SP-gebruiker. :roll: Knappe prestatie en alle lof voor Bloodhunter.

Speel nu in B.1
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”