Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Raffin
Member of the Soccer Project Association

Post by Raffin »

X-Tenzo wrote:Vannacht gewonnen tegen hekkensluiter GodsheideVV met 8-3, lekker voor het doelsaldo.

Maandag mogen we het weer opnemen tegen Maccbi Natanya. We missen een A-speler maar Maccbi ook. Als Vesalius gewoon wint is de spanning gewoon weer terug in de A-divisie, het verschil is dan nog maar 3 punten. Het is wel duidelijk dat Maccbi het langzaam aan een beetje moeilijker gaat krijgen, we sluipen nu vrij snel naar hem toe en dat is precies de bedoeling.
dus je gaat eventjes gaan zeggen dat je makkelijk op Maccbi gaat winnen? :P

Verlies nog wat Mark, je word het winnen een seizoen te vroeg gewoon = het stijgt naar je bol :mrgreen:
(geen aanval hoor :P, maar je gaat teleurgesteld zijn indien je verliest vrees ik)
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Raffin wrote:
X-Tenzo wrote:Vannacht gewonnen tegen hekkensluiter GodsheideVV met 8-3, lekker voor het doelsaldo.

Maandag mogen we het weer opnemen tegen Maccbi Natanya. We missen een A-speler maar Maccbi ook. als ik en Vesalius gewoon winen is de spanning gewoon weer terug in de A-divisie, het verschil is dan nog maar 3 punten. Het is wel duidelijk dat Maccbi het langzaam aan een beetje moeilijker gaat krijgen, we sluipen nu vrij snel naar hem toe en dat is precies de bedoeling.

Verlies nog wat Mark, je word het winnen een seizoen te vroeg gewoon = het stijgt naar je bol :mrgreen:
(geen aanval hoor :P, maar je gaat teleurgesteld zijn indien je verliest vrees ik)
Ik bedoel het ook helemaal niet zo, ik bedoel als ik win dan hoeft Vesalius nog maar 3 punten. Ik heb het dus totaal verkeerd geschreven, ik wil echt niet zeggen dat ik zo maar win hoor, maar als ik het terug lees staat dat er eigenlijk wel.

Bij deze is dat dus recht gezet, ik bedoel dus als ik win.

Ik win toch wel :lol:
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
jimman23

Post by jimman23 »

Ik begrijp het niet meer. Ik beslis om oudere spelers te verkopen. Ik begin dan maar met een halve B-ploeg en ik win met 3-2 :? Als die B-spelers zo blijven scoren blijf ik er nog in :P

Ma soit, de verkoop gaat zoals gepland, maar de boden zijn wel stilgevallen jammer genoeg, ik wil nog een paar van 28 verkopen dit seizoen.
Team FC Bruggenhof
DaPrince
Team Board Member

Post by DaPrince »

X-Tenzo wrote:
Raffin wrote:

Maandag mogen we het weer opnemen tegen Maccbi Natanya. We missen een A-speler maar Maccbi ook. als ik en Vesalius gewoon winen is de spanning gewoon weer terug in de A-divisie, het verschil is dan nog maar 3 punten. Het is wel duidelijk dat Maccbi het langzaam aan een beetje moeilijker gaat krijgen, we sluipen nu vrij snel naar hem toe en dat is precies de bedoeling.

Ik bedoel het ook helemaal niet zo, ik bedoel als ik win dan hoeft Vesalius nog maar 3 punten. Ik heb het dus totaal verkeerd geschreven, ik wil echt niet zeggen dat ik zo maar win hoor, maar als ik het terug lees staat dat er eigenlijk wel.

Bij deze is dat dus recht gezet, ik bedoel dus als ik win.

Ik win toch wel :lol:
Wie zegt dat Vesalius wint maandag ? :lol:
Misschien wordt het verschil wel 9 punten tussen Maccbi en Vesalius :wink:
F37 : 7th - 2nd
E13 : 4th - 1st
D5 : 1st
C2 : 8th - 5th - 1st
B1 : 8th - 9th - 5th - 6th - 2nd
A : 3rd - 5th - 10th - 6th - 9th - 13th
B1 : 4th - 5th - 3rd - 3rd - 8th - 6th - 8th -10th
C?? :
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Je bent moeilijk te verslaan op maandag en donderdag, dus een winnaar tussen jullie kan ik nog niet aanwijzen. Met alle respect voor je team denk ik toch dat Claudia de beste papieren heeft.

Wat Maccbi betreft: Ik durf nu na bestudering van zijn team hard op te zeggen dat ik hem weer ga pakken maandag, en wel om de volgende reden. Hij heeft momenteel maar 79% Ts, hij mist zijn A Gk en Lf en hij gaat met hooguit 85% agressie spelen. Ik heb daarentegen één geschorste speler, 98% Ts en ik speel met 100 of 95% agressie. Ik verwacht een 142 / 143 rating van hem, en een 146 /147 van mezelf. Mochten er geen onverwachte dingen gebeuren zoals een blessure of rode kaart of random tegenslag, dan 'beloof' ik je dat ik win. Hij weet dat we op zijn hielen zitten en dat hij actie moet ondernemen, hij kan zo niet door blijven gaan want dan red hij het volgend seizoen gewoon niet. lees z'n persbericht maar eens. Hij heeft ook wel door dat ik hem aan het uitdagen ben en dat hij echt aan de bak moet, hij weet ook dat ik niet voluit heb gespeeld dit seizoen. Hij heeft een beter team, maar ik heb een jonger team en een veel lagere gemiddelde agressie.

90% van mijn voorspellingen kloppen ongeveer wel, dat weet Raffin ondertussen ook wel. Sommige mensen zullen weer zeggen: Mark je blaast te hoog van de toren. Dan zeg ik: ik blaas niet hoger dan de toren is. Ik heb vanaf D al gezegd dat ik A ga winnen en dat ik tot het bot gemotiveerd ben, daar is niets aan veranderd. Het verschil is dat sommige mensen 'denken' dat ze A gaan winnen, maar ik zeg gewoon dat ik dat op korte termijn ga doen.

Ik denk dus dat het verschil nog maar 3 punten is op de leider maandag, en anders gewoon nog 6.

Gemotiveerd: ja zelfverzekerd: ja, opgeven: nooit!
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
Geronimo

Post by Geronimo »

Wat 'n eigendunk denk ik dan bij mezelf, maarja als je in A zit mag dat zeker :lol:
Image
Veg

Post by Veg »

Geronimo wrote:Wat 'n eigendunk denk ik dan bij mezelf, maarja als je in A zit mag dat zeker :lol:
Hij is wat mij betreft misschien wel de enige die die eigendunk mag hebben.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
racingboj

Post by racingboj »

Veg wrote:
Geronimo wrote:Wat 'n eigendunk denk ik dan bij mezelf, maarja als je in A zit mag dat zeker :lol:
Inderdaad, veel respect voor deze manager. Hoe hij erin slaagt om zoveel miljoenen winste te maken per seizoen stemt mij tot nadenken. Als je dit kan met behoud van prestaties is dat schitterend.

Waarmee ik niet wil zeggen dat hij de enige manager is die miljoen winst maakt, ik denk dat iedereen in A het spel schitterend beheerst en ook veel winst maakt , maar of het zoveel als hem is, lijkt me toch sterk.
Geronimo

Post by Geronimo »

Achja laat maar, twas niet ohzo serieus bedoelt hoor :wink: Ik heb evenveel respect voor iedereen of hij nu in H of in A speelt. Kwestie maar van tijd genoeg hebben.
Image
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Je kan het ook zien als inzicht hoe de situatie in elkaar steekt. De meeste mensen roepen altijd pas als ze gewonnen hebben, ik doe dat gewoon vooraf. Ik heb het ook wel eens mis, maar ik vind het gewoon leuk om me een beetje uitdagend op te stellen. Omdat het spel gebasseerd is op calculaties kan je een goede inschatting maken waar je in het spel staat. Ik weet gewoon dat Vesalius een te agressief team heeft en Maccbi een te oud team volgend jaar, vandaar de conclusie dat ik een hele grote kans heb om kampioen te worden. Ik heb dan misschien altijd een grote bek, maar ik flik het wel en dan mag je wat mij betreft een grote bek hebben. Ik heb mezelf bijna 2 jaar lang in het zweet gewerkt om te komen waar ik nu ben, het heeft me werkelijk honderden en honderden uren gekost. Ik heb vanaf D geroepen dat ik in één keer naar A zou gaan en toen waren er ook een hoop mensen die zeiden: tuurlijk Mark, dream on. Feit is dat ze nu niet meer reageren op mijn berichten maar hun respect tonen via de mail of mijn gastenboek en dat vindt ik nou mooi.

Dus ik maak vaak een inschatting vooraf, soms van een wedstrijd, soms van een heel seizoen en in het verleden een paar seizoenen. Meestal laat mijn inzicht me niet in de steek, vandaar dat ik deze toch gedurfde uitspraken durf te doen. En wat je zegt een kwestie van tijd genoeg hebben is het zeker, maar dan heb je nog maar 50% van het totaalpakket, met alleen tijd kom je er niet, sommige nog niet met 24/7.

@Veg en Racingboj

Thanks for the support. :wink:
Image
Geronimo

Post by Geronimo »

Nochtans hoorde ik hier iemand een (hele) tijd geleden op kousenvoeten afkomen dat hij onterecht verloren had. In het begin van het seizoen was dat geloof ik. Mede door de random wss, maar toen verloor je er een paar op onverwachte wijze. Nu ja als ik je vorige posts heb gelezen dan zal je wel winnen tegen vesalius, hoor zijt gerust. Ik wil hier niet de meest beoogde (towh wel) manager op z'n minieme fouten afkraken, want ik maak er zelf genoeg in SP. Zo'n grote held ben ik ook weer niet in het hele samenhangsel. En trouwens mij hebben ze doorheen 8 seizoenen voetbal geleerd, eerst naar mezelf te kijken alvorens over een ander te spreken
Image
Raffin

Post by Raffin »

racingboj wrote:
Veg wrote:
Inderdaad, veel respect voor deze manager. Hoe hij erin slaagt om zoveel miljoenen winste te maken per seizoen stemt mij tot nadenken. Als je dit kan met behoud van prestaties is dat schitterend.

Waarmee ik niet wil zeggen dat hij de enige manager is die miljoen winst maakt, ik denk dat iedereen in A het spel schitterend beheerst en ook veel winst maakt , maar of het zoveel als hem is, lijkt me toch sterk.
Door de Tactiek van Mark krijgt hij veel 'in de schoot geworpen' op financieel vlak. Maar natuurlijk is daar hard aan gewerkt dus dat is loon naar werken

Ik kan zulke financiële cijfers absoluut niet voorleggen, maar hanteer een zeer andere tactiek waarbij de ploeg draaiende gehouden wordt op verschillende formaties en probeer steeds zeer goeie transfers te doen. (Vraag het aan Tranecid, ik ben daar een kanjer in :P, owja, kijk eens naar Abe (LM) die ik deze week kocht, conditie is voorlopig nog niet maxed, do i have to say more?)

Geluk is zeker nodig, en tijd, en die steek ik er voorlopig genoeg in!
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Geronimo wrote:Nochtans hoorde ik hier iemand een (hele) tijd geleden op kousenvoeten afkomen dat hij onterecht verloren had. In het begin van het seizoen was dat geloof ik. Mede door de random wss, maar toen verloor je er een paar op onverwachte wijze. Nu ja als ik je vorige posts heb gelezen dan zal je wel winnen tegen vesalius, hoor zijt gerust. Ik wil hier niet de meest beoogde (towh wel) manager op z'n minieme fouten afkraken, want ik maak er zelf genoeg in SP. Zo'n grote held ben ik ook weer niet in het hele samenhangsel. En trouwens mij hebben ze doorheen 8 seizoenen voetbal geleerd, eerst naar mezelf te kijken alvorens over een ander te spreken
Ik heb er vrede mee hoor als je vindt dat ik eigendunk heb, misschien is dat ook wel zo, Ik stik gewoon van het zelfvertrouwen en geloof gewoon dat ik de hoogste positie kan bereiken. Die gelijke spelen in het begin waren logisch gezien onterecht, maar in dit spel is eigenlijk niets onterecht of toeval, overal zal een bepaalde formule voor zijn dus iedereen heeft deze wel eens tegen. Tuurlijk baal je er van, maar als het een keer voorkomt in mijn voordeel lach ik weer. Zo zit het spel gewoon in elkaar en daar moet je vrede mee hebben.

Of ik tegen Vesalius ga winnen weet ik niet, ik heb dit seizoen al van de twee theoretisch gezien beste managers gewonnen en ik hoop dat te kunnen herhalen. Het ziet er in ieder geval goed uit voor me.

Ik vind een opmerking of kritiek niet erg hoor, op zijn tijd houd ik wel van een discussie. Als de mensen niet continu met negatieve kritiek komen dan is het goed.
Image
jimman23

Post by jimman23 »

Voor een Belg is het nogal raar om zoiets te lezen, vind ik. Wij zijn véél bescheidener dan Nederlanders. (Vooral in dit geval dan). Maar wat men er ook ven denkt, hij heeft recht van spreken.
Team FC Bruggenhof
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

jimman23 wrote:Voor een Belg is het nogal raar om zoiets te lezen, vind ik. Wij zijn véél bescheidener dan Nederlanders. (Vooral in dit geval dan). Maar wat men er ook ven denkt, hij heeft recht van spreken.
Ik denk dat je idd gelijk hebt dat Belgen bescheidener zijn dan Nederlanders, ik denk toch aan een klein cultuur verschil. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander eerder zegt wat hij denk dan een Belg, in ieder geval op een andere manier. Nederlanders zijn meer to the point zonder omweg te maken. Ik denk ook dat het met karakter te maken heeft, ik zeg nou gewoon eenmaal wat ik denk, dat doe ik irl ook. Sommige kunnen dat niet waarderen of denken van: een beetje minder kan ook wel. Maar ik denk dat ik geen onzin uitkraam, ik vertel gewoon naar mijn inziens realitische feiten die in mijn voordeel pleiten. Maar goed zo hebben we in ieder een gespreksonderwerp. :lol:
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”