Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

X-Tenzo
Member of the Soccer Project Association

Post by X-Tenzo »

yockr wrote:The Skunks: (B.1!)

72 + 73 + 70 + 73 + 72 + 72 + 70 + 71 + 75 + 73 + 74
gem. BP: 72,27

29 + 26 + 26 + 26 + 26 + 27 + 25 + 25 + 27 + 25 + 28
gem. leeftijd: 26,36

10 + 9 + 21 + 13 + 10 + 19 + 6 + 4 + 3 + 0 + 5
gem. agr: 9,09

Qua BP zit het team ze dus redelijk wat lager. Maar de leeftijd en de agressie zijn wel top.
Zoals ik al zei: hij heeft een misselijkmakent team. Ik denk dat deze gast moeilijk is te verslaan voor heel veel managers met een iets hogere gemiddelde agrerssie. Als de scheids 40% of meer is gaat hij zijn voordeel pakken net zoals ik dat doe. Het gaat als je allebij met 100% agressie kan spelen om moraal, Bp, fitheid en Ts. Als één van de twee dat niet kan, is het verschil van de agressie instelling de allerbelangrijkste factor voor de winst, dat heeft hij heel goed door. Je kan met agressie van zogenaamd ''betere teams'' winnen, maar ja hebben ze dan alleen spelers met een betere Bp? Of hebben ze dan ook echt een beter team?

Ik denk dat de teams met de echt super lage agressie zoals The skunks de toekomst hebben. Je kan beter spelers hebben met een Bp van 73 en 5% agrressie, dan spelers met 75 Bp en 30% agressie. Ik zeg dan: ondanks de hogere gemiddelde Bp, is het totale team slechter. In mijn ogen hoeft een manager met de beste spelers dus niet het beste team te hebben, sterker nog ik weet zeker dat dit zo is. Ik denk dat The Skunks nu al een beter team heeft dan Vesalius ondanks haar betere Bp's. Ik zeg dit met alle respect voor haar superprestaties tot nu toe, ik geef alleen een voorzichtige prognose. Ik denk dat The skunks voor een 3e plaats gaat spelen volgend seizoen en dan groeien zijn spelers nog sterk door ervaring. Ik moet dus echt volledig aan de bak en Maccbi zeker.

Dat wordt wat zeg volgend seizoen, Ik ben zeer content dat ik met deze mensen kan strijden om de titel. Het is een eer om tegen alle (toekomstige) toppers uit A te spelen. Er is meer nodig dan een beetje tijd om een team in A goed te runnen, en mijn diep respect gaat echt naar al deze managers. Sp is echt een way of life geworden al klinkt het vrij ziek, maar het geeft gewoon een geweldig gevoel als je er dan eindelijk na 1,5 jaar bij de beste van bijna 40.000 mensen hoort. Ik ga nu een beetje offtopic maar dit mag ook wel eens gezegd worden, ik maak gewoon een diepe buiging voor de mensen die daar spelen of gaan spelen. De winnaar is al weer bekend, maar dat wist iederéén aan het begin van het seizoen al.

Veel succes iederéén die er volgend seizoen (weer) gaat spelen, een beetje vroeg maar dan ben ik in ieder geval de eerste!
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
loreback

Post by loreback »

Mooie tekst weer Mark. Je bent echt bezield met sp en das wel chique!

Alimanzia Cebredas - *The Most Skillfull Team Of The D-Division*

BP A-team 72.18
Gemmidelde leeftijd A-team: 24.55
sljivovica

Post by sljivovica »

X-Tenzo wrote:Als de scheids 40% of meer is gaat hij zijn voordeel pakken net zoals ik dat doe.
...................
Ik denk dat de teams met de echt super lage agressie zoals The skunks de toekomst hebben. Je kan beter spelers hebben met een Bp van 73 en 5% agrressie, dan spelers met 75 Bp en 30% agressie.
Dat lagere agressie beter is dan hogere, uiteraard.. maar zo extreem belangrijk als jij het ziet, zie ik het niet.

Als Vesalius geluk heeft dat ze tegen jou en de Skunks (en de andere topper) geen al te agressieve scheidsen krijgt, kan ze het net zo goed doen als de rest. Dan moet ze geluk hebben dat ze de strengere scheidsen steeds tegen de mindere tegenstanders krijgt, en dan is ze echt een dikke kampioenskandidaat. Maar dat zien we volgend seizoen pas :)

Teams zoals jij en The Skunks halen per seizoen schat ik zo'n 3 wedstrijden voordeel uit je lagere agressie (vergeleken met een tem met 20% agressie gemiddeld. Ik denk dat er per 10% lagere agressie zo'n 3 wedstrijden bijkomen waar je voordeel hebt). Da's wel een hoop punten natuurlijk, maar je moet net geluk hebben dat je dat voordeel tegen de toppers kunt halen.

Daarbij zegt de gemiddelde agressie me niet zoveel, het gaat mij om de meest agressieve speler van de tegenstander.

Hoe dan ook wel een leuk onderwerp :)

Succes allemaal!
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

sljivovica wrote:
X-Tenzo wrote:Als de scheids 40% of meer is gaat hij zijn voordeel pakken net zoals ik dat doe.
...................
Ik denk dat de teams met de echt super lage agressie zoals The skunks de toekomst hebben. Je kan beter spelers hebben met een Bp van 73 en 5% agrressie, dan spelers met 75 Bp en 30% agressie.
Dat lagere agressie beter is dan hogere, uiteraard.. maar zo extreem belangrijk als jij het ziet, zie ik het niet.

Als Vesalius geluk heeft dat ze tegen jou en de Skunks (en de andere topper) geen al te agressieve scheidsen krijgt, kan ze het net zo goed doen als de rest. Dan moet ze geluk hebben dat ze de strengere scheidsen steeds tegen de mindere tegenstanders krijgt, en dan is ze echt een dikke kampioenskandidaat. Maar dat zien we volgend seizoen pas :)

Teams zoals jij en The Skunks halen per seizoen schat ik zo'n 3 wedstrijden voordeel uit je lagere agressie (vergeleken met een tem met 20% agressie gemiddeld. Ik denk dat er per 10% lagere agressie zo'n 3 wedstrijden bijkomen waar je voordeel hebt). Da's wel een hoop punten natuurlijk, maar je moet net geluk hebben dat je dat voordeel tegen de toppers kunt halen.

Daarbij zegt de gemiddelde agressie me niet zoveel, het gaat mij om de meest agressieve speler van de tegenstander.

Hoe dan ook wel een leuk onderwerp :)

Succes allemaal!
Ik heb daar bij ongeveer 20 wedstrijden per seizoen echt voordeel van, dat is echt zo. Anders zou de agressie ook niet zo belangerijk zijn geweest voor me. Ik heb tot nu toe bij 16 van de 26 wedstrijden agressiever gespeelt dan mijn tegenstander met bijna altijd een positief resultaat, alleen in het begin niet, toen had ik weinig Ts.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

loreback wrote:Mooie tekst weer Mark. Je bent echt bezield met sp en das wel chique!
Ik weet het, het is gewoon een langzaam ingeslopen virus.

Het zijn trouwens niet alleen A managers die mijn respect krijgen, jij hebt ook al aardig je sporen verdient bij mij en Erwin (sljivovica) ook. :wink:
Image
Claudia
Assistant Coach

Post by Claudia »

Het is de eerste keer dat ik hier iets post op het forum, eigenlijk volg ik af en toe wel de discussies, maar meestal heb ik gewoon geen tijd om mee te discussiëren.
Eigenlijk wil ik hier iets kwijt, wat mijn mening betreft. Eerst en vooral een dikke proficiat aan managers zoals Sly,X-tenzo,vlalex, Jo-Nasty... voor het uitbouwen van een prachtig team. Veel respect daarvoor!
Maar volgens mij denkt X-tenzo teveel in termen van agressie. Het is idd zo dat een team met een lagere agressie een voordeel heeft wanneer het gaat om redelijk agressieve scheidsrechters. Maar de kern van dit spel zit nog altijd in het feit een evenwicht te vinden tussen agressie en bp.
Ik vind dat X-tenzo me de laatste posts nogal kleineerd (en sorry als ik het zo zeg) door te zeggen dat hij me volgend jaar niet bij de favorieten rekent en dat hij the skunks een betere ploeg vindt door de lagere agressie.
Ik denk dat er hier sprake is van een tunneleffect. Zoals ik al zei is een lagere agressie beter dan een hogere agressie, maar de bp speelt volgens mij een belangrijker rol dan de agressie. In dit opzicht heb ik mijn team aangekocht.
Draai en keer het zoals je wil, met dit team sta ik nog altijd 2e in de A-reeks. En ja, ik ben dit seizoen voluit geweest. Maar dit telt zowel in de beker als in de competitie. Ik doe nog altijd mee in het bekertornooi, en dit als enige manager in de top-5. X-tenzo heeft reeds enkele malen aangehaald dat hij tegen mij heeft gewonnen in de competitie. Dit is inderdaad een feit maar ik wil daarbij toevoegen dat wij op een donderdag tegen elkaar speelden. Ik zat toen nog in de beker zodat ik moraal of fitheid bij mijn spelers verloor, terwijl X-tenzo de woensdag ervoor niet moest spelen en met heel wat spelers 100/100 kon beginnen... Maar ja, inderdaad, hij heeft gewonnen met 4-3... Het is een droom van vele managers om in de A-reeks te geraken, maar als je dan zogezegd niet voluit gaat in de A-competitie en je bent vroeg uitgeschakeld in de beker, tjah...
Ik wil hier gewoon maar even aangeven dat ik bij momenten niet veel respect ervaar van bepaalde managers, maar dit kan natuurlijk een verkeerde gedachte zijn. Of speelt het feit mee dat ik 'maar' een vrouw ben ik een mannenwereld?...
Groeten, Claudia
Women power!
Sjarel

Post by Sjarel »

Ik vind het in elk geval goed dat je ook eens je gedacht zegt. Hoe meer meningen hoe meer vreugd ;-) Als Sly nu nog Nederlands zou leren ...
SoccerProject: Can you manage it ?
Raffin

Post by Raffin »

Is voetbal een mannenwereld? gedeeltelijk wel ja
Is Soccerproject een mannenwereld? Neen, dat bewijs jij maar al te vaak, Claudia. Ik volg je ploeg al seizoenen lang en moet gewoon vaststellen dat je tactiek enorm vooruitstrevend en sterk is.

Ik vind het ook zeer vreemd dat hij van jou geen schrik heeft en van bvb. Loreback dan weer wel. Loreback bezit absoluut nog niet de kwaliteiten van jouw team en heeft ook agressievolle spelers in zijn A-opstelling staan. Met verloop van jaren en ervaring zal hij misschien een vergelijkbare of iets sterkere ploeg hebben maar waar sta jij? Idd, 2e in A en hij promoveert nu naar E.. ik zou echt wel weten van wie schrik te hebben (niets afdoende van Loreback's kwaliteiten, schitterende manager en de enige waar ik in dit gegeven een voorbeeld aan kan stellen).

Ik heb het vroeger lastig gehad met de meningen van Mark (X-Tenzo) omdat hij toen met weinig bewezen te hebben, enorm hard van de toren blies, maar nu hij zoveel heeft verwezenlijkt is er veel respect. Maar dat betekend niet dat ik alle meningen aanvaardt en ja knik, en dat zou niemand moeten doen. Hij heeft 1 visie en is daar zeer sterk aan het bouwen, chapeau maar er bestaat geen 'beste manager' naar mijn bescheiden mening, die titel lijkt hij wel voor te streven.

Ik heb ook al veel kritiek gehoord op de tactiek van Sly, maar als je ziet wat die kerel allemaal verwezenlijkt? chapeau hoor. Ik zou dolgraag kampioen spelen in A, maar door een toch nog grote aanwezigheid van een langetermijnvisie, wil ik stap voor stap handelen en niet de Israelische toer opgaan (zie Sly, Asiskunk).
Laat het een boost zijn voor de komende seizoenen dat mensen je in de underdog rol schuiven. Ik had in het begin van het seizoen ook enkele kritieken te verwerken door mijn verouderde ploeg, zelf vorig jaar al. Ik zou het niet kunnen verwezenlijken in A, of het toch enorm lastig krijgen in de degradatiestrijd. Maar op het einde van het seizoen mag ik zeggen dat er een serieuze stap in mijn toekomstvisie voltooid is in dit seizoen, en ik al 'freewheelend' door de terugronde ga (met veilige marge). Volgend seizoen wordt echt zwaar voor mij. Veel spelers dienen vervangen te worden en dat zal toch ptn kosten vermoed ik. Alhoewel? 14 transfers verder en een TS van bijna altijd tussen de 90 en de 95 later lijkt het redelijk te lukken, maar zoals eerder gezegd moet alles nog komen. De jeugd staat op vele plaatsen op punt om uit te groeien tot A-spelers, nu nog de cirkel rond maken daar en kwaliteit behouden in A-ploeg.

Veel succes volgend seizoen Claudia.. pak die titel ;)
sljivovica

Post by sljivovica »

Claudia wrote:Of speelt het feit mee dat ik 'maar' een vrouw ben ik een mannenwereld?...
Groeten, Claudia
Ik denk dat dat niet zo zeer meespeelt, het is meer het agressie-punt :wink:
Voor jij kwam had Isis (en nog een paar dames, bv Aura) al laten zien dat vrouwen ook voetbalteams kunnen managen :D
Maar jij bent de eerste die in de echte top meedraait, dat is ook wel stoer natuurlijk.

Maar goed, ik kijk uit naar een spannende strijd volgend seizoen, de afgelopen twee seizoenen waren relatief saai met een veel te sterke Maccbi :P
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Smoje

Post by Smoje »

Zo raar , vroeger zat 'The Skunks' in mijn reeks , en dat was toen een redelijke "meeloper" in de reeks. Ik wist niet dat hij nog bestond , tot ik er hier over las. Ben veel te weinig bezig met het spel (als ik zo X-tenzo zijn verhalen lees , herrinner mij niet meer wanneer ik nog een jonge speler gekocht heb , ik vervang alleen nog oude naar "iets" jongere modellen (waardoor ik momenteel ook al vele miljoenen ben kwijtgespeeld met de afgelopen seizoenen).

Vandaag 3-2 tegen Vesalius en dat stelt mij gerust van degradatie , maar laatste match speel ik nog thuis tegen Godsheide (dus tenzij ik echt superlage ts heb) mag dat geen probleem maar zijn (zijn ts staat zeer laag , voor alle duidelijkheid). Nu begin ik wat verder te kopen en verkopen bij de momenten dat ik er op zit , en zie wel wat ik verder van plan ben. Maar goed dat ik nu al won , want had een zot programma : thuis Vesalius - op Westel - thuis Maccbi - uit X-tenzo - (godsheide thuis) ... zot programma dat kan tellen. Titel is nu wel definitief van Maccbi.

Ik denk dat ik naar de toekomst toe wat ga terugzakken en dan ga ik er eens wat meer tijd insteken , in het spel zelf , en wat meer stabiliteit kweken , wat jeugd , dus op termijn weer meer spelen , en vanuit lagere basis weer proberen omhoog gaan.
Ghent Semper Fidelis.
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

@ Claudia

Jij hoort absoluut bij de top en mijn tekst is niet om je te keineren! Ik vind het juist super dat er een vrouwelijke manager zo ver is gekomen, ik heb er dus absoluut geen problemen mee dat je vrouw bent. En ik denk dat je zeker een kans maakt op de titel. Ik voorspel alleen graag dingen en misschien heb ik het wel helemaal mis, dat is goed mogelijk.

Ik geef dus alleen mijn visie en sorry als het verkeerd bij je overkomt, dat is echt niet de bedoeling. :wink:

@ Sjarel

Sprak hij idd maar Nederlands, ik houd soms wel van een pittige discussie. :lol:
Image
Isis

Post by Isis »

@Claudia: toen ik van C naar B ging had ik ook last met enkele mannelijke managers. Er zijn blijkbaar mannen die moeilijk met een vrouw overweg kunnen als ze succes heeft :-) Ze stoppen je in het hoekje van de 'gelukzakken' en beginnen over je te praten met verkleinwoordjes :-D Ik erger me daar wel aan moet ik zeggen. Maar soit, ik vind in ieder geval geweldig wat je daar in A doet en vooral dat door je manier van managment dit al seizoenen geleden hebt gepland.. Chapeau, ik kijk meestal niet verder vooruit dan volgende maand :lol: (I'm a lousy manager, you know)
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Isis wrote:@Claudia: toen ik van C naar B ging had ik ook last met enkele mannelijke managers. Er zijn blijkbaar mannen die moeilijk met een vrouw overweg kunnen als ze succes heeft :-) Ze stoppen je in het hoekje van de 'gelukzakken' en beginnen over je te praten met verkleinwoordjes :-D Ik erger me daar wel aan moet ik zeggen. Maar soit, ik vind in ieder geval geweldig wat je daar in A doet en vooral dat door je manier van managment dit al seizoenen geleden hebt gepland.. Chapeau, ik kijk meestal niet verder vooruit dan volgende maand :lol: (I'm a lousy manager, you know)
Zoals ik al eerder zei: ik heb geen problemen dat ze van het ander geslacht is, in tegendeel! Ik vind het juist super dat er vrouwen zijn die dit spel spelen.

Om even aan te halen dat dat niet zo is en dat ik respect voor haar en haar prestaties heb heb ik even wat van mijn tekesten gequote.
Leuk dat je denkt dat ik de beste toekomst heb, maar vlak andere teams niet uit. Er zijn een paar zeer bedreven managers die ik op de voet volg en waar ik voor vrees in de toekomst.

Ik denk dat The Skunks nu al een beter team heeft dan Vesalius ondanks haar betere Bp's. Ik zeg dit met alle respect voor haar superprestaties tot nu toe, ik geef alleen een voorzichtige prognose.

Het is een eer om tegen alle (toekomstige) toppers uit A te spelen.

@ Claudia

De uitschakeling de eerste wedstrijd van de beker was een bewuste keus, ik doe dat elk jaar zo vroeg mogelijk. Omdat ik niet zeker wist hoe dit jaar zou lopen nam ik geen risico voor de liga.
Image
Raffin

Post by Raffin »

Smoje wrote:Zo raar , vroeger zat 'The Skunks' in mijn reeks , en dat was toen een redelijke "meeloper" in de reeks. Ik wist niet dat hij nog bestond , tot ik er hier over las. Ben veel te weinig bezig met het spel (als ik zo X-tenzo zijn verhalen lees , herrinner mij niet meer wanneer ik nog een jonge speler gekocht heb , ik vervang alleen nog oude naar "iets" jongere modellen (waardoor ik momenteel ook al vele miljoenen ben kwijtgespeeld met de afgelopen seizoenen).

Vandaag 3-2 tegen Vesalius en dat stelt mij gerust van degradatie , maar laatste match speel ik nog thuis tegen Godsheide (dus tenzij ik echt superlage ts heb) mag dat geen probleem maar zijn (zijn ts staat zeer laag , voor alle duidelijkheid). Nu begin ik wat verder te kopen en verkopen bij de momenten dat ik er op zit , en zie wel wat ik verder van plan ben. Maar goed dat ik nu al won , want had een zot programma : thuis Vesalius - op Westel - thuis Maccbi - uit X-tenzo - (godsheide thuis) ... zot programma dat kan tellen. Titel is nu wel definitief van Maccbi.

Ik denk dat ik naar de toekomst toe wat ga terugzakken en dan ga ik er eens wat meer tijd insteken , in het spel zelf , en wat meer stabiliteit kweken , wat jeugd , dus op termijn weer meer spelen , en vanuit lagere basis weer proberen omhoog gaan.
Knap seizoen Smoje!
Vorig jaar deed je al mooie dingen en je dacht dat je in A een bijrol ging hebben voor een jaar.. je hebt wel iets helemaal anders laten zien!

0-2 winst op Nespereira, die zijn scalp heb ik dus ook 2 keer

6e plaats, degradatie is onmogelijk! prachtig..
Claudia
Assistant Coach

Post by Claudia »

Isis wrote:@Claudia: toen ik van C naar B ging had ik ook last met enkele mannelijke managers. Er zijn blijkbaar mannen die moeilijk met een vrouw overweg kunnen als ze succes heeft :-) Ze stoppen je in het hoekje van de 'gelukzakken' en beginnen over je te praten met verkleinwoordjes :-D Ik erger me daar wel aan moet ik zeggen. Maar soit, ik vind in ieder geval geweldig wat je daar in A doet en vooral dat door je manier van managment dit al seizoenen geleden hebt gepland.. Chapeau, ik kijk meestal niet verder vooruit dan volgende maand :lol: (I'm a lousy manager, you know)
Zo lousy ben je nu ook weer niet hé, jij hebt al eens de beker gewonnen, ik hoop daar dit seizoen eens in te slagen 8)
Nu, in ieder geval, ik ben 100 % gemotiveerd om er volgend seizoen terug een topjaar van te maken. De cijfers zullen dan wel voor zich spreken wie al of niet de beste is. Dit doen ze trouwens dit jaar ook :wink:

Moest onze vriend sly nederlands spreken, zou het hier idd nog leuk worden :)

Groeten, Claudia
Women power!
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”