Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Veg
Member of the Soccer Project Association

Post by Veg »

@ Claudia: Ik kan best wel begrijpen dat je vind dat X-Tenzo niet al te positief over je is, dit was me ook al opgevallen maar hij bedoeld dit zeker niet slecht. Als je tweede staat in de A-reeks, dan moet je juist kritisch zijn tegenover een team dat zo goed is. Iedereen heeft het altijd over de goede punten, dat maakt het des te interessanter om de negatieve punten toe te lichten.

Je zegt overigens dat sommigen zich onnozel gedragen tov je omdat je een vrouw bent. Ik weet dat ikzelf hier absoluut geen rekening mee houd, maar ik twijfel er niet aan dat er ook mensen zijn die daar wel rekening mee houden. Ik zie dat je in je signature hebt staan "Women power!" dan lok je zulke reacties naar mijn mening wel zelf uit.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
Isis

Post by Isis »

Veg wrote:@ Claudia: Ik kan best wel begrijpen dat je vind dat X-Tenzo niet al te positief over je is, dit was me ook al opgevallen maar hij bedoeld dit zeker niet slecht. Als je tweede staat in de A-reeks, dan moet je juist kritisch zijn tegenover een team dat zo goed is. Iedereen heeft het altijd over de goede punten, dat maakt het des te interessanter om de negatieve punten toe te lichten.

Je zegt overigens dat sommigen zich onnozel gedragen tov je omdat je een vrouw bent. Ik weet dat ikzelf hier absoluut geen rekening mee houd, maar ik twijfel er niet aan dat er ook mensen zijn die daar wel rekening mee houden. Ik zie dat je in je signature hebt staan "Women power!" dan lok je zulke reacties naar mijn mening wel zelf uit.
Ik denk dat ik dat zei van dat gedrag van die mannen en ik zie trouwens niet in waarom Claudia 'dit gedrag zou uitlokken' :-?
Claudia
Assistant Coach

Post by Claudia »

Veg wrote:@ Claudia: Ik kan best wel begrijpen dat je vind dat X-Tenzo niet al te positief over je is, dit was me ook al opgevallen maar hij bedoeld dit zeker niet slecht. Als je tweede staat in de A-reeks, dan moet je juist kritisch zijn tegenover een team dat zo goed is. Iedereen heeft het altijd over de goede punten, dat maakt het des te interessanter om de negatieve punten toe te lichten.

Ik heb nooit gezegd dat er iemand zich onnozel gedraagt omdat ik een vrouw ben. Ik heb gewoon echter luidop de vraag gesteld of de kritiek die ik krijg te maken heeft met het feit dat ik een vrouw ben. Uit een reactie die ik heb ontvangen blijkt dat dit niet het geval is dus zand erover.
Het feit dat ik die signature gebruik was een reactie omdat ik dacht dat dit er wel iets mee te maken had. Ik heb me gisteren ingeschreven op het forum dus ik denk niet dat ik in die 20 uur dat ik lid ben op het forum al veel zo'n reacties heb uitgelokt. Nu ja, ik zal het weglaten, om alle misverstanden te vermijden :wink:
Smoje

Post by Smoje »

0-1 gewonnen op Westel. Die speelde met 100% agressie , ik met 50. Gewaagd.

Nu ben ik ook mathematisch zeker van behoud.

Nu moet er meer getransfereerd worden , maar heb geen maxed jeugdspelers ofzo om te verkopen , dus zijn er weinig verkoopmogelijkheden. Maar ik vind er wel iets op.
Ghent Semper Fidelis.
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Claudia wrote:

Ik heb nooit gezegd dat er iemand zich onnozel gedraagt omdat ik een vrouw ben. Ik heb gewoon echter luidop de vraag gesteld of de kritiek die ik krijg te maken heeft met het feit dat ik een vrouw ben. Uit een reactie die ik heb ontvangen blijkt dat dit niet het geval is dus zand erover.
Het feit dat ik die signature gebruik was een reactie omdat ik dacht dat dit er wel iets mee te maken had. Ik heb me gisteren ingeschreven op het forum dus ik denk niet dat ik in die 20 uur dat ik lid ben op het forum al veel zo'n reacties heb uitgelokt. Nu ja, ik zal het weglaten, om alle misverstanden te vermijden :wink:
Ik vind het wel gaaf dat je hier komt mee discussiëren. Het is nog nooit iemand gelukt om je naar het forum te lokken, maar uiteindelijk ben je er dan toch.

Ik denk dat het geslacht er helemaal niet toe doet, een goede manager is een goede manager en daar kijk ik naar. Iemand zijn karakter uiterlijk of geslacht zeg niets over zijn/haar managementskills, dat is wel duidelijk nu en daar moeten we gewoon over ophouden. Er zullen zat mensen hier op het forum zijn die me misschien een eikel vinden, maar dan wel een eikel met een goed team, zo zou ik tenminste denken.

Ik wil ook nog even reageren op wat veg zei, hij zei: hij bedoeld dit zeker niet slecht. Dat is ook zo, het is niets persoonlijks, ik onderbouw mijn visie puur op cijfers zoals: gemiddelde linierating over een seizoen, de gemiddelde agressie van de scheids, teamagressie, leeftijd, prestatie van de spelers, transferpolitiek en ga zo maar door. Daar uit trek ik mijn conclusies en probeer zo een inschatting te maken van het komende seizoen. Het zelfde wat Veg had gedaan met die statistieken van onze teams een pagina terug maar dan uitgebreider.

Jij kent me ook nog niet zo goed maar de meeste mensen hier weten onderhand wel hoe ik ben en hebben daar vrede mee. Elk nieuw seizoen zet ik in de topic waar ik speel mijn visie, ik doe dat al vanaf E eigenlijk. Mensen zoals Raffin hadden daar ook moeite mee in het begin, maar op een gegeven moment zag hij denk ik dat ik niet zomaar wat ouwehoerde en dat ik wel redelijk wist waar ik over praatte. Ik ben me wel bewust dat dit reacties kan en zal opleveren, dat is nooit anders geweest en dat zal nooit anders zijn. Ik probeer dan net als nu gewoon netjes een uitleg te geven waarom ik iets zeg of denk.

Ik zou het zelfs heel mooi vinden als er meer mensen eens hun ongezouten mening geven, als je maar netjes blijft en niet persoonlijk wordt. Als je denkt dat je kampioen kan worden, zeg het gewoon eens een keer. Misschien hebben heel veel mensen niet die mentaliteit, maar ik vind dat juist mooi. Ik weet dat de meeste mensen mij door mijn uitspraken wel eens een lesje willen leren, maar dat maakt mij alleen maar weer sterker, ik zal dan nog harder mijn best gaan doen om te realiseren wat ik wil bereiken.

So, no offence to anyone!
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
Smoje

Post by Smoje »

Fuuuck , nu heb ik mijn eigen genekt.

Doordat er geen jeugd is , had ik uitgedacht hoe ik ging verkopen om andere spelers te vervangen. Ik had elke speler nodig.

Destijds kocht ik een RB van Matt. Anatoli Willockx. Ondertussen bp 70.9

Hij heeft de club verlaten , contract vergeten verlengen , mee dat ik er zo weinig op zit.

Klote. Met al die vrb's ook nog. En mijn A-rb is de beste , maar wel agressiefste van mijn team , dus moest dikwijls vervangen worden. (en deze had maar 27%agr) En C-RB gaat zowiezo weg , dus niets meer over. Had nog CM , CF en LB nodig voor volgend seizoen en ik was rond.

Klote , zwre streep door mijn rekening.

quote uit klaagmuur. :(
Ghent Semper Fidelis.
Smoje

Post by Smoje »

1-0 gewonnen tegen Maccbi Natanya. Zo stel ik zijn mathematische titel nog even uit. Vorige week won ik ook van Vesalius , dus is een nuloperatie voor beiden loooool. Gunstige week qua wedstrijden.

97% TS is ondertussen weer 100. Ik mistte vandaag mijn enige speler met een vervanger onder bp 70 (jonge rf) , deze haalt maximum 68 , maar is jong. Andere RF is vertrokken.

Alhoewel , is niet mijn enige , mijn rb heeft ook geen vervanger meer dus :(. Was één van mijn weinige positie's waar ik niets aan moest doen , dom dom dom.

Speelde vandaag met mijn A-team in vrb ook. Sommigen konden dus goed rust gebruiken , maar seizoen is bijna gedaan.
Ghent Semper Fidelis.
Veg

Post by Veg »

Jammer dat de vier laatste ploegen in de A-reeks vaste waarden zijn die nu uiteindelijk gaan vertrekken. Dit is echter wel een bevestiging voor mijn al seizoenenoude overtuiging dat het niet zal gebeuren dat een team voor ongeveer 20 seizoenen non stop in de A-reeks kan spelen.
2-9-2008
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Veg wrote:Jammer dat de vier laatste ploegen in de A-reeks vaste waarden zijn die nu uiteindelijk gaan vertrekken. Dit is echter wel een bevestiging voor mijn al seizoenenoude overtuiging dat het niet zal gebeuren dat een team voor ongeveer 20 seizoenen non stop in de A-reeks kan spelen.
Dat kan wel maar dat kost heel veel tijd en doorzettingsvermogen. Theoretisch is het geen probleem, maar ik denk niet dat de mensen die spirit kunnen blijven behouden. Houd er ook rekening mee dat het niveau dramatisch gestegen is, en dat er altijd baas boven baas is. Ik denk dat er een nieuwe generatie managers aankomt. Heel veel managers ontdekken het handelen al heel vroeg en bouwen daarmee een super team van jonge spelers waar sommige A-managers van dromen. Kijk naar Alimanzia Cebredas en The Skunks bijvoorbeeld, daar houd ik toch al wel rekening mee. Het niveau zal nog hoger zijn binnen een paar seizoenen en probeer daar maar eens tussen te blijven.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
Veg

Post by Veg »

X-Tenzo wrote:
Veg wrote:Jammer dat de vier laatste ploegen in de A-reeks vaste waarden zijn die nu uiteindelijk gaan vertrekken. Dit is echter wel een bevestiging voor mijn al seizoenenoude overtuiging dat het niet zal gebeuren dat een team voor ongeveer 20 seizoenen non stop in de A-reeks kan spelen.
Dat kan wel maar dat kost heel veel tijd en doorzettingsvermogen. Theoretisch is het geen probleem, maar ik denk niet dat de mensen die spirit kunnen blijven behouden. Houd er ook rekening mee dat het niveau dramatisch gestegen is, en dat er altijd baas boven baas is. Ik denk dat er een nieuwe generatie managers aankomt. Heel veel managers ontdekken het handelen al heel vroeg en bouwen daarmee een super team van jonge spelers waar sommige A-managers van dromen. Kijk naar Alimanzia Cebredas en The Skunks bijvoorbeeld, daar houd ik toch al wel rekening mee. Het niveau zal nog hoger zijn binnen een paar seizoenen en probeer daar maar eens tussen te blijven.
Inderdaad, zelf ben je wel een trendzetter met je innovatieve taktiek en theoretisch zou het daarmee mogelijk moeten zijn, maar dan moet je wel 20 seizoenen aan een stuk zeer veel tijd in soccerproject steken. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat zelfs de meest bezeten mensen van soccerproject dit geen 20 seizoenen zullen blijven. Zelf heb ik gedurende twee jaar soccerproject 8 uur per dag gespeeld (altijd internet tijdens de les), het voorbije jaar was dat nog maar 1 uur per week. Mijn theorie is dat iedere ploeg een cyclus heeft waar je niet onderuitkan, wanneer jij in een mindere fase van je cyclus zit dan zullen er altijd wel concurrenten zijn die zich in een hogere fase van hun cyclus bevinden. Soms moet je wat gas terugnemen en de leiding laten aan iemand anders, om vervolgens te slipstreamen en op het juiste moment terug de leiding te nemen. 8)
2-9-2008
JOY

Post by JOY »

Veg wrote: Soms moet je wat gas terugnemen en de leiding laten aan iemand anders, om vervolgens te slipstreamen en op het juiste moment terug de leiding te nemen. 8)
je kan ook altijd een seizoen naar A komen om even uit te rusten
en het seizoen erop weer de titel gaan pakken in B :lol:

volgende opdracht wordt dus titel in B1

dan heb ik in alle B reeksen gespeeld en ..... :wink:
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Veg wrote:
Inderdaad, zelf ben je wel een trendzetter met je innovatieve taktiek en theoretisch zou het daarmee mogelijk moeten zijn, maar dan moet je wel 20 seizoenen aan een stuk zeer veel tijd in soccerproject steken. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat zelfs de meest bezeten mensen van soccerproject dit geen 20 seizoenen zullen blijven. Zelf heb ik gedurende twee jaar soccerproject 8 uur per dag gespeeld (altijd internet tijdens de les), het voorbije jaar was dat nog maar 1 uur per week. Mijn theorie is dat iedere ploeg een cyclus heeft waar je niet onderuitkan, wanneer jij in een mindere fase van je cyclus zit dan zullen er altijd wel concurrenten zijn die zich in een hogere fase van hun cyclus bevinden. Soms moet je wat gas terugnemen en de leiding laten aan iemand anders, om vervolgens te slipstreamen en op het juiste moment terug de leiding te nemen. 8)
Ik zit al op de helft en ben nog fannatieker dan ooit, maar ik denk dat je zeker gelijk hebt. Als je wint in A, verlies je enige intresse misschien, maar vooralsnog speel ik het met vol plezier. Ik denk als je voor je zelf een doel stelt, dat je gemotiveerd blijft. Dat is ook de één van de redenen dat ik vrij open ben in mijn gedachten en tactieken. Als ik zeg wat ik graag wil bereiken en me zelf ook kanshebber acht, dan 'moet' je er wel met volle inzet tegenaan. Je kan het wel allemaal van de daken schreewen, maar als je nog niet eens in de buurt komt van wat je zegt, dan zet je je zelf wel te kijk natuurlijk. Ik denk dat als je je intresse verliest dat je het niet leuk genoeg hebt gemaakt voor je zelf, of onkundig bent, nu zal dat laatste in A niet van toepassing zijn. Het spel is niet leuker dan dat je het zelf maakt, aan het spel ligt het dus niet. Stel een doel, realiseer dat doel, stel een nieuw hoger doel en dan blijft het leuk IMHO.

Ik heb dit seizoen geslipstreamd zoals jij dat noemt, een beetje de kat uit de boom gekeken en de leiding laten gaan. Volgend seizoen halen we alles uit de kast om de titel te pakken, al wordt dat een zeer zware opgave. Als er 5 ploegen zijn die van 70% van de managers kan winnen, zal het verschil in 30% van de wedstrijden gemaakt moeten worden. Zo zal het ongeveer gaan, ik verwacht dus een zeer close einde van het volgende seizoen.
Image
armstech

Post by armstech »

Wat ik mij afvraag Mark, is waarom je langs de ene kant bepaalde ploegen hun A-winstkansen laag inschat omdat ze een teamagressie van tussen de 20 en de 30 hebben, en langs de andere kant Alimanzia Cebredas maar blijft vernoemen als (toekomstige) concurent, die toch een gemiddelde agressie heeft van om en bij de 40 (welliswaar een schatting, zal wss net iets meer zijn (en uiteindelijk heeft hij ook maar 2 niet-agressieve spelers in zijn A-team (1 en 19% agressie))).

(Voila, daarmee is de langste zin van de dag ook alweer getypt :P )
Veg

Post by Veg »

armstech wrote:Wat ik mij afvraag Mark, is waarom je langs de ene kant bepaalde ploegen hun A-winstkansen laag inschat omdat ze een teamagressie van tussen de 20 en de 30 hebben, en langs de andere kant Alimanzia Cebredas maar blijft vernoemen als (toekomstige concurent), die toch een gemiddelde agressie heeft van om en bij de 40 (welliswaar een schatting, zal wss net iets meer zijn. En uiteindelijk heeft hij ook maar 2 niet-agressieve spelers in zijn A-team (1 en 19% agressie)).

Ik denk dat X-Tenzo net zoals mij redeneerd dat de mensen die zeer bedreivig zijn op de transfermarkt ook zeer gevaarlijk zijn. Er zijn slechts zeer weinig managers in dit spel die EN een heel goed team hebben EN heel veel transfers doen. Bij mijn weten zijn er maar vijf managers die dit tot nu toe op een fantsoenlijke manier gedaan hebben of nog doen en dat zijn Leraimy (de beste maar gestopt), Lobert, Nespereira, X-Tenzo en tot slot als nieuwkomer David Joossen.
2-9-2008
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

armstech wrote:Wat ik mij afvraag Mark, is waarom je langs de ene kant bepaalde ploegen hun A-winstkansen laag inschat omdat ze een teamagressie van tussen de 20 en de 30 hebben, en langs de andere kant Alimanzia Cebredas maar blijft vernoemen als (toekomstige) concurent, die toch een gemiddelde agressie heeft van om en bij de 40 (welliswaar een schatting, zal wss net iets meer zijn (en uiteindelijk heeft hij ook maar 2 niet-agressieve spelers in zijn A-team (1 en 19% agressie))).

Hij is niet nog niet klaar met zijn team en die heeft spelers die een super hoge Bp en Gk gaan halen. Ik denk dat hij gaandeweg wel spelers aanschaft met een lagere agressie. Eigenlijk heb ik nog meer respect voor zijn transfertactieken, ook voor het team natuurlijk, maar het meeste toch wel voor zijn cashflow. Ik denk dat de basis van een goed team mede draait om geld, heel veel geld. Hij weet als geen ander hoe je veel moet binnenharken en hij ziet vanzelf wel dat het met die agressie waarschijnlijk niet gaat lukken om 1e te worden in A. Hij heeft immers nog tijd zat om het aan te passen en gaat dat als hij slim is ook doen.

Ik noem alleen een manager waar ik potentie in zie, mits enkele aanpassingen omtrend de agressie. Ik kijk niet alleen naar de agressie natuurlijk, ook naar de persoon zelf, hoe veel tijd hij heeft, hoe speelt hij het spel verder, daar let ik op. Laat ik het dan anders formuleren: Hij heeft de potentie de toekomst te zijn. Zo beter?
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”