Ik hoor het graag hoorX-Tenzo wrote:al dat geslijm t.o.v. Veg

Moderator: Moderator
Veel beter zou ik het niet kunnen zeggen. Al heb ik meer de neiging te zeggen dat alles staat of valt bij het 5e punt dat je opsomt ipv het 6e. Hoe dan ook, onze meningen liggen precies niet zo ver uiteen. Die 2e paragraaf ivm dat wielrennen vind ik wel goed verwoord & sterk gezegdVeg wrote:@ armstech: Wat jij zegt klopt ongeveer. Het is absoluut een must om heel veel tijd in dit spel te steken indien je hoog wil eindigen en indien je dat doet heb je absoluut een voordeel tov andere managers. Tot en met de C reeks heb ik het altijd al heel gemakkelijk gehad, gewoon omdat de andere managers er niet zoveel tijd instaken als mij.
Je kan wel zeggen er zullen wel mensen zijn die ook heel goed zijn als ze er zoveel tijd in steken, maar je moet het dan ook nog doen. Moest iedereen in België aan wielrennen doen dan zouden er absoluut betere sprinters uit de bus komen als Tom Boonen, hij is niet die beste sprinter die er had kunnen zijn, maar wel de beste sprinter die er is. Je mag dan nog de slimste student zijn die er is, als je de moeite niet doet om je uiterste best te doen voor je examen op te lossen, dan moet je niet verbaasd zijn als anderen er toch nog in slagen om betere resultaten te halen.
Ik blijf er echter bij dat je zonder veel gebruik te maken van de transfermarkt veel meer moeilijkheden zal hebben om je op te werken
Naar mijn mening zijn de volgende peilers nodig om tot de absolute top te horen:
- verstandig zijn
- consistent zijn
- het spel eerlijk spelen
- beleefd zijn tegen medemanagers
- ziekelijk veel tijd in het spel steken
- veel transfers doen op de transfermarkt om geld te genereren.
Dat zijn dus zes criteria, maar de eerste vijf ervan vallen niet zo hard op. Daarom gebruik ik het laatste criterium om de gevaarlijkste managers te spotten. Bovendien brengt dit laatste criterium het eerste en voorlaatste criterium meestal met zich mee.
Veg, je weet precies hoe ik denkVeg wrote:Zijn team was sterk genoeg om in de A-reeks te kunnen blijven, maar slechts in de A-reeks blijven was blijkbaar niet wat hij in gedachten had. Het zou trouwens ook kunnen dat David Joossen hetzelfde type is en ook op een gegeven moment zal afhaken omdat hij alweer een jonger team wil hebben, de toekomst zal het uitwijzen. Wat ik trouwens altijd al wel heb kunnen begrijpen, maar onrendabel heb gevonden is dat deze twee managers altijd al een topteam hebben gehad ongeacht de divisie waar ze in spelen. Naar mijn mening verprutsen ze op die momenten onnodig veel geld dat ze later misschien tekort komen. Er is een bekende manager die op een gegeven moment de A-reeks gemakkelijk had kunnen winnen, daar ben ik van overtuigd, maar ook hij achtte het toen nodig om alweer zijn team te verjongen.sljivovica wrote:Eerlijk gezegd moest ik even gniffelen toen ik Lobert in dit rijtje zag. Niks tegen hem hoor, maar hij kon de prestaties niet blijvend koppelen aan zijn handelsdrang, oftewel hij kon het niet zo goed managen als de andere managers in dat rijtje.Veg wrote:Er zijn slechts zeer weinig managers in dit spel die EN een heel goed team hebben EN heel veel transfers doen. Bij mijn weten zijn er maar vijf managers die dit tot nu toe op een fantsoenlijke manier gedaan hebben of nog doen en dat zijn Leraimy (de beste maar gestopt), Lobert, Nespereira, X-Tenzo en tot slot als nieuwkomer David Joossen.
Ik herinner me hem het beste uit de tijd dat hij continu heen-en weer jojode tussen de D en C divisies, omdat hij steeds zijn Teamspirit naar de kl### handelde![]()
7 promoties en 6 degradaties heeft ie inmiddels op zijn naam staan, dat moet wel zo'n beetje een SP-record zijn![]()
Hij heeft uiteindelijk wel de A bereikt (erg knap natuurllijk) maar kon het daar niet waarmaken en maakt nu een vrije val naar beneden. Misschien komt hij wel weer een keer bovendrijven
Veg wrote: Zijn team was sterk genoeg om in de A-reeks te kunnen blijven, maar slechts in de A-reeks blijven was blijkbaar niet wat hij in gedachten had. .
nochtans toen wij uit B 3 naar de A gingen,lobert wrote: Veg, je weet precies hoe ik denkHad inderdaad in A kunnen blijven spelen, maar wil niet voor spek en bonen meedoen. Het geld was op en het team werd alleen maar ouder, dus verkopen was het verstandigste
Als ik ooit nog eens terugkom in A, zal ik het zeker op een andere manier proberen, om het vol te houden. Maar dat is nog wel een eind weg. Dat van die degradaties is wel indrukwekkend he
En daar komt bij dat ik het toch tot A heb geschopt
Die hoge agressie spelers was in C en D.. Die verkocht ik toen voor mooie prijzen, waar ik ook goede voor kon terugkopen. In A had ik dus maar een heel klein aantal spelers met agressie van 70 a 80 %. De meesten hadden een lage agressieX-Tenzo wrote:Ik denk persoonlijk dat Lobert niet mee kon in A en wel om de volgende reden. Qua, prestatie waren zijn spelers goed, maar zijn gemiddelde agressie was dramatisch hoog, ik geloof dat er spelers van wel 80% tot 90% tussen zaten en dat is echt veel te veel om hoger dan plaats 11 te eindigen. Nu heeft hij het vele malen beter voor elkaar dan toen. Ik heb met hem ook wel eens een discussie gevoerd hierover en hij lijkt nu volledig te begrijpen wat ik toen bedoelde. Ik denk dus dat hij wel terug kan komen, hij heeft nu een erg mooi jong team met weinig agressie.
Ik voorspel dus een goede toekomst voor hem.
Dat was achteraf inderdaad nogal stom... Had goede kans op de beker, maar werd er jammerlijk uitgekegeldIsis wrote:Lobert zijn team was idd sterk. Maar hij heeft er nooit uitgehaald wat er in zat, volgens mijn bescheiden mening ... Als je zelfs het transfereren niet kan laten als je in de laatste bekerweek zit, dan ben je volgens mij toch niet echt goed bezig![]()
Er zijn een aantal managers geweest die het tot in de A schoppen en dan niet waar maken. Volgens mij heeft dat te maken met faalangst
Onmogelijk om zonder veel transfers te doen in A te komen, je moet immers heel vermogend zijn om daar nu nog vanuit H te kunnen komen. De allereerste managers uit het spel hadden een voorsprong natuurlijk, maar ook hebben zij uiteindelijk spelers moeten aanschaffen die aan de top meekunnen.jona wrote:Heb ook een vraagje voor een A-manager. Denk je dat iemand nog aan 1 stuk door (of met slechts enkele tussenseizoenen) kan promoveren, zonder dat je seizoen(en) aan tl moet wijden, met als gevoelg een ts van 0? Heeft dat dan ook te maken met het feit dat de huidige managers in A soms 3 jaar voorsprong hebben?
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dat je zoveel handelt zonder dat de TS zeg maar onder 90 kopmt, snap je>? Ist dan mogelijk?X-Tenzo wrote:Onmogelijk om zonder veel transfers te doen in A te komen, je moet immers heel vermogend zijn om daar nu nog vanuit H te kunnen komen. De allereerste managers uit het spel hadden een voorsprong natuurlijk, maar ook hebben zij uiteindelijk spelers moeten aanschaffen die aan de top meekunnen.jona wrote:Heb ook een vraagje voor een A-manager. Denk je dat iemand nog aan 1 stuk door (of met slechts enkele tussenseizoenen) kan promoveren, zonder dat je seizoen(en) aan tl moet wijden, met als gevoelg een ts van 0? Heeft dat dan ook te maken met het feit dat de huidige managers in A soms 3 jaar voorsprong hebben?
Als je veel wil handelen hoef je helemaal geen lage Ts te hebben. Ik kan zo'n 25 spelers per seizoen in/verkopen zonder dat je onder de 95% Ts komt voor een liga match, dat is een kwestie van management.
Het is zeker mogelijk om zeer veel transfers te doen zonder dat je teamspirit onder de 90% komt. Het is niet lullig bedoeld, maar als je zelf al niet weet hoe dat mogelijk is dan ben je waarschijnlijk ook niet in staat om zelf die taktiek toe te passen.jona wrote:Voor de duidelijkheid, ik bedoel dat je zoveel handelt zonder dat de TS zeg maar onder 90 kopmt, snap je>? Ist dan mogelijk?X-Tenzo wrote:Onmogelijk om zonder veel transfers te doen in A te komen, je moet immers heel vermogend zijn om daar nu nog vanuit H te kunnen komen. De allereerste managers uit het spel hadden een voorsprong natuurlijk, maar ook hebben zij uiteindelijk spelers moeten aanschaffen die aan de top meekunnen.jona wrote:Heb ook een vraagje voor een A-manager. Denk je dat iemand nog aan 1 stuk door (of met slechts enkele tussenseizoenen) kan promoveren, zonder dat je seizoen(en) aan tl moet wijden, met als gevoelg een ts van 0? Heeft dat dan ook te maken met het feit dat de huidige managers in A soms 3 jaar voorsprong hebben?
Als je veel wil handelen hoef je helemaal geen lage Ts te hebben. Ik kan zo'n 25 spelers per seizoen in/verkopen zonder dat je onder de 95% Ts komt voor een liga match, dat is een kwestie van management.