Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Noppp
Team President

Post by Noppp »

Veg wrote:
Noppp wrote: Ik vind dit erg ver gaan allemaal wat hier opgesomt wordt om een goede manager te zijn.
Ik snap niet alle berekeningen van SP, heb maar een MBO+ opleiding, werk in een winkel en ben 34jaar :D
Dan moet je wel een cheater zijn :P :wink:

sssstt..
Manager of Nop's Heroes.
Division A Champion of season 14
Winner Soccerproject Cup season 19
Winner Soccerproject Cup season 20
maikelcelis
Member of the Soccer Project Association

Post by maikelcelis »

X-Tenzo wrote:
maikelcelis wrote:
Die 3 andere managers wil ik ook wel graag weten en zo'n speciaal team heeft WaVaHo 11 toch niet. Hij staat nu zelf nog niet op een promotieplaats met die spelers.
Dat hij niet op een promotieplaats staat is geheel onbelangrijk. Het gaat om inzicht en begrip. Ik hoef alles maar één keer te vertellen en hij begrijpt het meteen. Hij kent de Tl al helemaal en heeft het trucje heel goed door, ook begrijpt hij de berekeningen van Sp goed en dat doen er maar heel weinig. Hij studeerd psychologie en filosofie aan de universiteit en is pas net 20 jaar, dus dat vertrouw ik wel. Daarom steek ik daar tijd in, als hij wil kan hij, maar het is de vraag of hij er vol voor gaat.
Maar de ploeg die hij nu heeft schat ik niet zo hoog in, persoonlijk vind ik mijn ploeg dan nog beter, en veel spelers hebben hun beste BP nog niet gehaald omdat ze nog maar 19 zijn. Veel spelers gaan bij 100 ervaring een GK van 90 halen bij mij.

Oké hij heeft de TL door, met het handelen, maar zo zijn er meer mensen, alleen is het soms moeilijk om een speler onder zijn prijs te kopen en boven zijn prijs te verkopen. Daarom dat ik met jeugdspelers werkte, maar van die tactiek ben ik nu ook overgestapt, 2-3 seizoenen met jeugd gewerkt, alles samen had ik een 50M eraan verdiend en had ik dan nog 34 jeugdspelers, oké veel daarvan zijn nu wel 80+ maar dan nog.

Iedereen zijn streefdoel is een topploeg te bouwen, de berekeningen let ik op dit moment niet echt op, waarom zou ik dat nu moeten, speel in H en speel met gemak kampioen, in de G gaat het hetzelfde geval zijn, in de F weet ik het nog niet maar waarschijnlijk ook. Tegen die tijd gaat er ook al wat veranderd zijn aan mijn team. Voor volgend seizoen heb ik 2 doelstellingen gemaakt.

Het beste is nog altijd 3 spelers op 1 positie, 1 van 21, 1 van 24 en 1 van 27. Maar heel moeilijk om te pakken te krijgen. De agressieregel, binnen 5-10 seizoenen gaat niemand daar nog voordeel uit halen, iedereen begint spelers te kopen met een lage agressie buiten beginnelingen.

Loreback mag zich haasten voor in de A te geraken en FrrrFrr ook, want ik denk dat binnen 4-5 seizoenen alles echt van de random gaat afhangen als SP niet tactischer word. En er moeten minder heel goede spelers komen. Als je nu in de A divisie kijkt, daar presteerd bijna elke speler 70.

Irl is dat ook niet, moeskroen zijn spelers zouden in SP maar 64 presteren, Anderlecht 68-69 en dan Real Madrid enz 70+. Als dat veranderd dan blijft het zoals nu, de beste wint de A divisie.
Mijn prachtig team:Football Club Maikel

Doel: promoveren naar F en in ronde 7 van de beker zitten.
lobert

Post by lobert »

sjoerd wrote:Lobert zie ik ook als een potentiele A-er hoor, mits het zo doorgaat!
Bedankt voor het compliment :wink: Maar het is nog een heel lange weg. Maarja, gaat niet bestaat niet :P
Tot nu toe gaat het allemaal leuk en aardig en m'n BP zal natuurlijk alleen maar hoger gaan liggen door de ervaring die m'n spelers krijgen. Uiteindelijk zit ik dan op een hele mooie bp, maar dan moet ik nog zien vol te houden om in A te blijven en per seizoen bekijken of ik kan versterken.. Van de vorige keer weet je wat het is geworden :twisted:

Even m'n gem. bp met 100 % ervaring uitgerekend : 72,22.. Dat is misschien niet eens genoeg om in A te blijven voor een seizoen. Zeker als je bedenkt dat ik pas max. binnen 4 seizoenen er ben.. :roll:
LensDreamTeam
Started all over again after an abscence of more than 3 years.
T-man

Post by T-man »

Noppp wrote:
Dat hij niet op een promotieplaats staat is geheel onbelangrijk. Het gaat om inzicht en begrip. Ik hoef alles maar één keer te vertellen en hij begrijpt het meteen. Hij kent de Tl al helemaal en heeft het trucje heel goed door, ook begrijpt hij de berekeningen van Sp goed en dat doen er maar heel weinig. Hij studeerd psychologie en filosofie aan de universiteit en is pas net 20 jaar, dus dat vertrouw ik wel. Daarom steek ik daar tijd in, als hij wil kan hij, maar het is de vraag of hij er vol voor gaat.
Ik vind dit erg ver gaan allemaal wat hier opgesomt wordt om een goede manager te zijn.
Ik snap niet alle berekeningen van SP, heb maar een MBO+ opleiding, werk in een winkel en ben 34jaar :D
Ben jij nog ouder als mij :P Ik dacht dat Celtic en ik de oudsten waren maar blijkbaar toch niet :wink:
Team = AC ManU (B2)
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Als ik me niet vergis is Joy 49, de grootvader van Sp zeg maar.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
rpg_gamer

Post by rpg_gamer »

Gelukkig is sp voor alle leeftijden anders zouden we JOY zijn commentaren moeten missen.

Maar dat je slim moet zijn om in A te geraken vind ik maar pure zever.

Wat je nodig hebt is een goede lange termij visie en een beetje geluk (jeugdspelers die je krijgt)
rpg_gamer F.223 (hervorming)
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Ik denk dat je wel een bepaalde vorm van intelligentie moet hebben. Ook zie je dat de vaak wat oudere managers in de top spelen. Misschien hoef je idd niet heel slim te zijn, maar je moet wel over een goede dosis inzicht en tactiek beschikken anders zou iederéén daar wel kunnen komen. Ik ben het dus wel gedeeltelijk met je eens.

Ik heb nog nooit met jeugdspelers gewerkt dus die vlieger gaat niet op. Met geluk kom je niet in A, dat is echt zever. Je kan wel eens in een bepaalde periode voordeel hebben van de random als je er speelt, maar met random in A geraken daar geloof ik niet in.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
rpg_gamer

Post by rpg_gamer »

X-Tenzo wrote:Ik denk dat je wel een bepaalde vorm van intelligentie moet hebben. Ook zie je dat de vaak wat oudere managers in de top spelen. Misschien hoef je idd niet heel slim te zijn, maar je moet wel over een goede dosis inzicht en tactiek beschikken anders zou iederéén daar wel kunnen komen. Ik ben het dus wel gedeeltelijk met je eens.

Ik heb nog nooit met jeugdspelers gewerkt dus die vlieger gaat niet op. Met geluk kom je niet in A, dat is echt zever.
Ok met dit ben ik volledig akkoord.
rpg_gamer F.223 (hervorming)
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

rpg_gamer wrote:
X-Tenzo wrote:Ik denk dat je wel een bepaalde vorm van intelligentie moet hebben. Ook zie je dat de vaak wat oudere managers in de top spelen. Misschien hoef je idd niet heel slim te zijn, maar je moet wel over een goede dosis inzicht en tactiek beschikken anders zou iederéén daar wel kunnen komen. Ik ben het dus wel gedeeltelijk met je eens.

Ik heb nog nooit met jeugdspelers gewerkt dus die vlieger gaat niet op. Met geluk kom je niet in A, dat is echt zever.
Ok met dit ben ik volledig akkoord.
Nou, we zijn het een keer eens, dit moeten we vieren want dat is echt een unicum. :lol:
Image
Smoje

Post by Smoje »

rpg_gamer wrote: Wat je nodig hebt is een goede lange termij visie en een beetje geluk (jeugdspelers die je krijgt)
Image

Bij velen misschien wel ,maar als het daaraan zou liggen , dan hadden ze voor mij al een Z-divisie mogen uitvinden. Denk dat de gemiddelde H-speler al meer gekregen heeft.

Nee ? toon het mij... niet om erover te beginnen , maar dat vind ik nu wel een hele zwakke redenering.

Zie soms H-ploegen een CM verkopen uit jeugdcentrum van 87%.

Het zit in de vingers of niet , weet zeker dat als iedereen van A nu stopt , ge op termijn zeker 50% weer terugziet in A. Aangevuld met de betere uit B-C-D van op dit moment.

edit : had niet zien staan "beetje" , ok daar kan ik mee leven , had gelezen "vooral de spelers uit jeugdcentrum".
Ghent Semper Fidelis.
Isis

Post by Isis »

Noppp wrote:
Ik vind dit erg ver gaan allemaal wat hier opgesomt wordt om een goede manager te zijn.
Hmm, de laatste dagen al veel over Noppp geleerd, nu nog een foto :-D
Noppp
Team President

Post by Noppp »

Voor de puzzelaarster Isis:

Ik heb een Spaanse Waterhond genaamd Lano.

Als je nu wat googled kom je een heel eind.

Succes.
Manager of Nop's Heroes.
Division A Champion of season 14
Winner Soccerproject Cup season 19
Winner Soccerproject Cup season 20
sjoerd

Post by sjoerd »

lobert wrote:
sjoerd wrote:Lobert zie ik ook als een potentiele A-er hoor, mits het zo doorgaat!
Bedankt voor het compliment :wink: Maar het is nog een heel lange weg. Maarja, gaat niet bestaat niet :P
Tot nu toe gaat het allemaal leuk en aardig en m'n BP zal natuurlijk alleen maar hoger gaan liggen door de ervaring die m'n spelers krijgen. Uiteindelijk zit ik dan op een hele mooie bp, maar dan moet ik nog zien vol te houden om in A te blijven en per seizoen bekijken of ik kan versterken.. Van de vorige keer weet je wat het is geworden :twisted:

Even m'n gem. bp met 100 % ervaring uitgerekend : 72,22.. Dat is misschien niet eens genoeg om in A te blijven voor een seizoen. Zeker als je bedenkt dat ik pas max. binnen 4 seizoenen er ben.. :roll:
Voor B zeker, als resultaat komt komt er ook geld en als er geld is kun je nieuwe spelers kopen die wel het A-niveau aankunnen!
tomv
Team Board Member

Post by tomv »

Noppp wrote:Voor de puzzelaarster Isis:

Ik heb een Spaanse Waterhond genaamd Lano.

Als je nu wat googled kom je een heel eind.

Succes.
Op een of andere manier kom ik op een paar dierenforums en een groentensite terecht? :roll:
Manager: Tom Verkest
Club: Sv Kortrijk
Veg

Post by Veg »

Deze zou het kunnen zijn:

Image
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27