Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

X-Tenzo
Member of the Soccer Project Association

Post by X-Tenzo »

sc heerenveen wrote:Ik zie volgens mij een verschil tussen het verhaal van Veg en X-tenzo. Volgens Veg moet je een zeer goede basis hebben. (even een vraagje waaruit zou die moeten bestaan?). Uit X-tenzo's verhaal maak ik op dat het in de hogere divisies nog mogelijk is.
Hij gaat het met een super buget doen vanaf de onderste plank. Het zal alleen minimaal 8 seizoenen duren eer dat je dan weer in A kan geraken en dan zijn je spelers inmiddels weer oud.

De basis van een goed team begint met geld, dat kan je maar op één manier genoeg verdienen en dat is op de transfermarkt. Zonder handel kom of blijf je helemaal nergens. Ik ben in G begonnen maar begon in D het spel pas echt door te krijgen. Het kan dus wel vanaf een hogere divisie maar dat kost heel veel tijd en doorzettingsvermogen. Je moet een beetje geschift zijn om het te realiseren in een korte tijd.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
Veg

Post by Veg »

sc heerenveen wrote:Ik zie volgens mij een verschil tussen het verhaal van Veg en X-tenzo. Volgens Veg moet je een zeer goede basis hebben. (even een vraagje waaruit zou die moeten bestaan?). Uit X-tenzo's verhaal maak ik op dat het in de hogere divisies nog mogelijk is.
Ik zeg niet dat het moet, maar indien je het dan nog moet aanpassen dan wordt het verdomd moeilijk en dat is maar voor 1 manager op de 10000 weggelegd. Eigenlijk moet het dus wel tenzij je een uitzondering bent :P

Een goede basis kan vanalles zijn:

vb1: Wanneer je pas je account hebt op soccerproject kan je in plaats van onmiddellijk een spelerskern te kopen, eerst enkele seizoenen enkel denken aan geld te verzamelen en dan pas een spelerskern kopen. Je hebt dan meer geld dus kan je al onmiddellijk over een betere kern beschikken. Bovendien kan je dan toch niet meer degraderen terwijl je nog een hele slechte kern hebt in je beginjaren.

vb2: Je kan opzettelijk op een lager niveau blijven spelen om vervolgens op een confortabelere manier ervoor te zorgen dat je spelers beter worden. Manager Sly van Maccbi Natanya heeft dit meermaals gedaan. Hij was al zo goed als zeker van promotie naar de A-reeks maar toch had hij zich in zijn laatste wedstrijden opzettelijk laten verliezen zodat hij toch nog een seizoen langer in de B-reeks had kunnen blijven want voor de A-reeks was hij nog niet klaar. Resultaat: Het volgende seizoen heeft hij nog veel transfers kunnen doen om zijn team te versterken en omdat hij toch al zo goed was voor de B-reeks heeft al dit teamspiritverlies hem niet gehinderd om te promoveren naar de A-reeks. Het jaar erop won hij onmiddellijk de A-reeks. Had hij zich eerst toch laten promoveren dan was hij niet goed genoeg geweest om de A-reeks al een seizoen eerder te winnen en was hij maar in de middenmoot geeindigd indien hij geen transfers had gedaan. Indien hij dan wel transfers zou hebben gedaan dan zou hij weer zijn teruggezakt naar de B-reeks. In het seizoen dat hij zich opzettelijk niet had laten promoveren had hij met andere woorden gezien dat hij op dat moment de breedte van de huidige verdieping van zijn piramide nog niet volledig had opgevuld en dus zijn top nog niet kon behalen. Soms is het dus beter om wat langer op dezelfde verdieping van je piramide te blijven in plaats van al onmiddellijk een verdieping hoger te gaan en dan te zien dat je een verdieping terug moet gaan. Indien je dan zoals in mijn geval beseft dat je meer dan 1 verdieping lager al te overhaast bent geweest dan moet je al serieus wat gas gaan terugnemen en dan is het werk wat je op dat moment al op hogere niveaus had gedaan al bijna voor niets geweest.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
Veg

Post by Veg »

X-Tenzo wrote: Hij gaat het met een super buget doen vanaf de onderste plank. Het zal alleen minimaal 8 seizoenen duren eer dat je dan weer in A kan geraken en dan zijn je spelers inmiddels weer oud.
Maar jij weet natuurlijk ook wel dat ik niet zo simpel ben om al onmiddellijk de spelers te kopen waarmee ik ook de top wil halen.

Indien ik onmiddellijk met al mijn middelen een team zou kopen waarmee ik de top wil behalen dan is dat een mooi voorbeeld van hoe je je basis van je piramide te smal kunt nemen, want mijn spelers zullen dan inderdaad al te oud zijn wanneer ze de top halen, als ze zelfs de top al kunnen halen.

Wat ik dan wel moet doen is een grotere piramide gebruiken, zodat wanneer mijn eerste lichting spelers oud is geworden ik nog altijd genoeg middelen achter de hand heb om een volledig nieuw team te kopen. In mijn vorige alinea zou de te kleine basis van de piramide dan 300M kunnen zijn terwijl ik eigenlijk beter zoals in de deze alinea had gewacht tot mijn basis 600M is.

Ik kan dus beter wanneer ik 300M heb nog wat langer wachten totdat ik 600M heb, dan wanneer ik 300M heb en merk dat ik er niet geraak dan pas moet gaan wachten tot ik die extra 300M heb want tegen dan ben je natuurlijk al weer afgezakt.

Ik zeg hiermee niet dat mijn plan is om 600M bijeen te sparen, dit was maar een voorbeeld.
2-9-2008
sc heerenveen

Post by sc heerenveen »

Ik heb weer genoeg informatie verzamelt om me te verbeteren :wink:, Maar ik denk dat ik toch niet zo veel er voor (over) heb.
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Vannacht verwachten we een 146 rating te kunnen neerzetten tegen westel waarvan ik een 141 rating verwacht als hij voluit gaat. Tegen The Skunks werd er met 0% agressie gespeeld, maar aan z'n team te zien gaat dat nu niet gebeuren.

Dit wordt één van de twee moeilijkste weken, in deze week kunnen er diverse rake klappen worden uitgedeeld. De vraag is alleen: 'Wie gaat die uitdelen?' Ik hoop de Sly en ons stinkdiertje een flink poepie te kunnen laten ruiken. Sly staat er al niet best voor en ik hoop dat ik er nu helemaal voor kan zorgen dat alle moed hem in zijn schoenen zakt. Misschien kunnen hier al wat beslissingen gaan vallen. Een spannende week dus in de A divisie!
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
Sjarel

Post by Sjarel »

Tegen de Skunks waren oa. mijn 4 beste spitsen niet opstelbaar, dit keer zijn het enkel mijn 2 beste spitsen die ik niet kan opstellen. Ik ga er op vooruit dus wat mijn aanvalslinie betreft ...
SoccerProject: Can you manage it ?
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Sjarel wrote:Tegen de Skunks waren oa. mijn 4 beste spitsen niet opstelbaar, dit keer zijn het enkel mijn 2 beste spitsen die ik niet kan opstellen. Ik ga er op vooruit dus wat mijn aanvalslinie betreft ...
Klopt ja, je miste toen al je aanvallers, ik had het gelezen in je persbericht. Het wordt dus gewoon voluit vannacht.
Image
Sjarel

Post by Sjarel »

Aangezien ik ook nog mijn CM en LB moet missen, kan ik onmogelijk op volle kracht spelen, maar als ik jou was zou ik toch mijn C-ploeg niet opstellen ;-)
SoccerProject: Can you manage it ?
JOY

Post by JOY »

vorige speeldag was het voornamelijk de agressieve aanpak die punten opleverde
ik hoop voor morgen dat het eens het thuisvoordeel is
dat de doorslag geeft :twisted:

een uitverkocht stadion zou de thuisploeg toch een serieuse steun
moeten geven

een stunt zoals Dender tegen Anderlecht vorige week
moet in SP ook mogelijk zijn :P
Veg

Post by Veg »

Maccbi Natanya is het slachtoffer van zijn eigen ambitie. Hij wilt dit seizoen absoluut nog eens kampioen worden en voor de rest kan niets hem iets schelen. Hij heeft 1 wedstrijd wel onterecht verloren, maar als je een oude kern hebt dan weet je dat je een groot risico neemt als je twee topwedstrijden achter elkaar voluit speeld. In mijn ogen had hij zich beter geconcentreerd op zijn thuiswedstrijd tegen FC Vesalius want dat was in tegenstelling tot de uitwedstrijd tegen the Skunks een wedstrijd die hij goed had kunnen winnen. In plaats van genoegen te nemen met de helft heeft hij alles of niets gedaan en het is niets geworden.

Indien ik hem was geweest had ik de wedstrijd tegen the Skunks laten schieten en dan had hij nu drie punten meer gehad. Hij kon dan nog de kat uit de boom kijken en in de terugronde had hij dan alsnog alles of niets kunnen spelen. Nu dwingt hij er zich nu al toe om altijd voor iedere wedstrijd te gaan want anders is het al helemaal game over.
2-9-2008
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Vannacht nipt gewonnen met 0-1. Westel haalde een 143 rating. Ondanks enkele probleempjes wist hij deze rating te halen. Zoals verwacht haalde ik zelf 146 en dat was net genoeg voor de overwinning. We staan dus nog steeds 4 punten los van de nr 2 en we hopen dat na vijdag te kunnen uitbreiden. Eerst maar eens zien de rest van de wedstrijden te winnen.
Image
JOY

Post by JOY »

wij zorgen voor de stunt en winnen 3-2 tegen AS Vlalex

tja alle pronostiekers zaten er naast ....wij niet :lol:

jammer van de regen, het kost ons 6000 toeschouwers
met een zonnetje in het stadion hadden we misschien 38.000 fans gezien :?
wij haalden 141% de bezoekers 139% linieratings
zij hadden pech en kregen een rode uitsluiting
LB Empoke moest een kwartier voor het einde eraf
Toch veele blijde gezichten bij het thuispubliek
de bezoekers dropen ontgoocheld af

FC X-Tenzo won dus tegen Westel met 0-1, dat lezen we hierboven
nog steeds het maximum aan punten,
niemand weet voorlopig hoe ze punten moeten pakken van de leiders
wordt het wachten tot de voorlaatste speeldag om hun eerste punten verlies ?? :twisted:

The Skunks blijven in de achtervolging
gingen vandaag vlot voorbij de brave zielen van de Zoeloes,
een agressieloze ploeg liet zich met 3-1 verslaan

Ook FC Vesalius blijft volgen , maar wel al op 6 punten.
Babelki hield er de spanning in tot op het einde met een late aansluitingstreffer, maar verder dan 1-2 geraakten ze niet

Aan de rust stond de eindstand al op het bord
in de wedstrijd tussen Maccbi Natanya en SLB Carcavelos
...3-2

Gemakkelijke zege voor RSCA Prince tegen GloryBuffalos
4-0 na 55 minuten, in de laatste minuten scoorden de Buffalos
nog 2 keer,en zo werd het een mooie 4-2 uitslag
RSCA komt op de 5de plaats

The Cheathunters moeten nog even wachten op een plaats in de top 5
vandaag geraakten ze niet voorbij Sokol Oldřichovice
het bleef 1-1.
De thuisploeg speelde nochtans 14 minuten met één man minder,
CF Baldvinsson kreeg tweemaal geel

5 doelpunten voor CF Rozehnal in de wedstrijd tegen Kauno Grybai ,
die gewonnen werd door Beveren met liefst...2-8
Ook drie uitsluitingen RM Valys mocht zijn valies pakken na 77 minuten
en bij Beveren.. LF Beslija (76') en RB Schokaert (79')

de stand

1. FC X-Tenzo.....................27
2. The Skunks.....................24
3. FC Vesalius.....................21
4. Maccbi Natanya...............18
5. RSCA Prince....................15
Last edited by JOY on Mon Aug 27, 2007 7:02 am, edited 1 time in total.
jona

Post by jona »

JOY wrote:wij zorgen voor de stunt en winnen 3-2 tegen AS Vlalex

tja alle pronostiekers zaten er naast ....wij niet :lol:

jammer van de regen, het kost ons 6000 toeschouwers
met een zonnetje in het stadion hadden we misschien 38.000 fans gezien :?
:lol: wat negatief zeg
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
JOY

Post by JOY »

jona wrote: :lol: wat negatief zeg
het was wel een topmatch héééééééé
in tegenstelling met de KBVB ploegen hadden wij voor deze wedstrijd
onze toegangsprijzen verlaagd :wink:
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Vanacht een 5-3 overwinning, daarmee hebben we nu 1/3 deel van alle wedstrijden gewonnen die er gespeeld moeten worden. Vesalius heeft verloren en ook op haar hebben we nu net als op Maccbi, 9 punten voorsprong. Tot nu toe gaat het zoals ik verwacht had, The Skunks is de allerlastigste ploeg.

Donderdag mogen we uit spelen tegen Sly en dat kan wel eens het eerste punten verlies gaan opleveren. Vrijdag The Skunks thuis. Als we één van deze twee wedstrijden weten te winnen zijn we tevreden. We gaan voor 2 gelijke spelen, dat komt ons het beste uit.
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”