Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

X-Tenzo
Member of the Soccer Project Association

Post by X-Tenzo »

Gelukkig zijn er mensen die zeggen: 'kan mij ook overkomen, of dat is me al eens overkomen' maar op dit niveau mag dat eigenlijk niet. Gelukkig is het seizoen al gespeeld, anders was het een nog duurdere fout geweest.

Verder zou ik graag de mening van iedereen willen horen die heeft overwogen te stoppen.

Stel ik stop, maar ik krijg na een maand verschrikkelijke spijt, dan is alles weg. Wat is leuker? Helemaal Opnieuw beginnen? Of verder gaan met dit team, alles verkopen en doorstarten met zo'n 100 tot 200 miljoen in kas?

Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? Ben je wel eens gestopt en kon je het toch niet laten weder te keren. Ben je helemaal opnieuw begonnen of heb je alles gereorganiseerd? Ik vraag dit maar omdat ik nog steeds geen keuze kan maken wat te doen na dit seizoen. Ik zou graag de mening van iedereen eens willen horen.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
kvk dries

Post by kvk dries »

X-Tenzo wrote:Gelukkig zijn er mensen die zeggen: 'kan mij ook overkomen, of dat is me al eens overkomen' maar op dit niveau mag dat eigenlijk niet. Gelukkig is het seizoen al gespeeld, anders was het een nog duurdere fout geweest.

Verder zou ik graag de mening van iedereen willen horen die heeft overwogen te stoppen.

Stel ik stop, maar ik krijg na een maand verschrikkelijke spijt, dan is alles weg. Wat is leuker? Helemaal Opnieuw beginnen? Of verder gaan met dit team, alles verkopen en doorstarten met zo'n 100 tot 200 miljoen in kas?

Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? Ben je wel eens gestopt en kon je het toch niet laten weder te keren. Ben je helemaal opnieuw begonnen of heb je alles gereorganiseerd? Ik vraag dit maar omdat ik nog steeds geen keuze kan maken wat te doen na dit seizoen. Ik zou graag de mening van iedereen eens willen horen.
hangt er van af als je wil bewijzen dat je vanaf 0 terug naar de top kan gaan of dat je ooit nog wel eens weer met topteam wil terugkomen , maar dan vlugger dan dat je opnieuw begint
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

kvk dries wrote:
X-Tenzo wrote:Gelukkig zijn er mensen die zeggen: 'kan mij ook overkomen, of dat is me al eens overkomen' maar op dit niveau mag dat eigenlijk niet. Gelukkig is het seizoen al gespeeld, anders was het een nog duurdere fout geweest.

hangt er van af als je wil bewijzen dat je vanaf 0 terug naar de top kan gaan of dat je ooit nog wel eens weer met topteam wil terugkomen , maar dan vlugger dan dat je opnieuw begint
Dat ik terug naar de top kan komen daar twijfel ik niet over. Het zal moeilijker zijn door het groeiend aantal managers, maar ik denk dat A zeker wel haalbaar is voor me al start ik in H. Ik weet alleen niet wat leuker is. Helemaal vanuit H naar A met niks in kas zonder dat iemand weet wie ik eigenlijk ben, of gelijk een dikke rekening hebben en gewoon als X-Tenzo doorgaan. Ik ben alleen bang dat ik de drive ga missen omdat ik op één ding na alles bereikt heb wat ik wilde bereiken. Naar A kilmmen is geweldig, ben je er eenmaal, dan is alles binnen een paar weken alweer gewoontjes, en is het hele speciale gevoel wat je dan hebt waar je 2 jaar voor geknokt hebt weer verdwenen.

Lastig 3 keuzepakket. Stoppen, doorgaan, of opnieuw beginnen.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
el stino

Post by el stino »

je kan ook gewoon nieuwe doelstelling opmaken :wink:

Beker winnen, Cl/Uefa,...

nog een lastige waar je een tijdje zoet mee bent denk ik:
de 3 B-bekers winnen, of de 9 C-bekers :P
Royal FC (el stino) - Manager since season 8
sc heerenveen

Post by sc heerenveen »

el stino wrote:je kan ook gewoon nieuwe doelstelling opmaken :wink:

Beker winnen, Cl/Uefa,...

nog een lastige waar je een tijdje zoet mee bent denk ik:
de 3 B-bekers winnen, of de 9 C-bekers :P
Of de 2187 H-bekers :P
kvk dries

Post by kvk dries »

X-Tenzo wrote:
kvk dries wrote:

Dat ik terug naar de top kan komen daar twijfel ik niet over. Het zal moeilijker zijn door het groeiend aantal managers, maar ik denk dat A zeker wel haalbaar is voor me al start ik in H. Ik weet alleen niet wat leuker is. Helemaal vanuit H naar A met niks in kas zonder dat iemand weet wie ik eigenlijk ben, of gelijk een dikke rekening hebben en gewoon als X-Tenzo doorgaan. Ik ben alleen bang dat ik de drive ga missen omdat ik op één ding na alles bereikt heb wat ik wilde bereiken. Naar A kilmmen is geweldig, ben je er eenmaal, dan is alles binnen een paar weken alweer gewoontjes, en is het hele speciale gevoel wat je dan hebt waar je 2 jaar voor geknokt hebt weer verdwenen.

Lastig 3 keuzepakket. Stoppen, doorgaan, of opnieuw beginnen.
dat gevoel ( vetgedrukt ) had ik ook :)
lobert

Post by lobert »

Heb alleen ervaring met af laten zakken en met 250 miljoen in kas jeugdspelers kopen :P . Dat beviel op zich goed. Had het gemaakt tot A, maar wist dat ik de concurrentie niet aan zou kunnen. Als ik ergens kom wil ik het winnen ook, dus liet ik me afzakken. Dit seizoen sta ik op de rand van promotie naar C.. Ik denk dat als je niet zomaar kwijt wilt zijn wat je met je team hebt bereikt, je gewoon alles moet verkopen en met veel geld in kas overnieuw beginnen, maar als je echt helemaal een nieuwe uitdaging met een nieuw team en een schone lei wilt, zou ik weer een nieuw team aanmaken. Dat ga ik misschien ook nog wel eens doen. :)
LensDreamTeam
Started all over again after an abscence of more than 3 years.
Veg

Post by Veg »

Ik was het spel al geruime tijd kotsbeu, toch had ik een tijdje verder gespeeld maar de fun was niet teruggekomen. Het afgelopen jaar heb ik dan maar soccerproject op een laag dipje gespeeld want ik vind het absoluut geen optie om een team waar je al zovele jaren tijd in hebt gestoken zomaar verloren te laten gaan. Wanneer je dan terug zin hebt kan je onmiddellijk beginnen en heb je een dikke bankrekening voor je klaarstaan. Indien je zonder geld vanaf de H-reeks wilt beginnen dan blijf je gewoon van dat geld af! Moest je dan ooit de A-reeks terug bereiken en zitten te vloeken dat je eigenlijk nog wat extra nodig hebt om het te maken, dan zal je blij zijn dat je dat geld waarvan je had gedaan alsof je het niet had nog altijd achter de hand hebt. Vroeg of laat ga je toch terug beginnen spelen als je er ooit zoveel tijd in hebt gestoken en dan stopt, je hebt er dan enkel voordeel bij indien je je team dan nog hebt. Moest je om een of andere bizarre reden dan toch niet met dit team willen verdergaan dan kan je dan nog altijd beslissen of je met een nieuw team begint. Met een nieuw team beginnen gaat altijd, maar als je je team laat verloren gaan dan is het voorgoed weg!
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
Sex_Pistols

Post by Sex_Pistols »

Veg wrote:maar als je je team laat verloren gaan dan is het voorgoed weg!
zeer wijze woorden veg ;)

fc x-tenzo moet blijven bestaan, al is het maar op een lager pitje, we zijn al genoeg grote namen verloren op soccerproject.
Bad Times Don't Last. But Bad Guys Do.
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

@ el stino:
Nieuwe doelstellingen dat is niets voor mij. Een championsleague winnen is leuk, maar dat geeft me absoluut geen voldoening. Voor mij is er maar 1 prijs, en zelfs de Sp Beker valt daar nog buiten. Ik denk dat als ik die echt had willen hebben, dat ik hem naar alle waarschijnlijkheid al in mijn kast had staan, ten minste, die mogelijkheid zou zeer groot geweest zijn. Voor het moment wil ik met dit team nog 1 ding bereiken en dat is minimaal een 150 rating neerzetten.

@ Veg en lobert:
Aan jullie tips daar heb ik zeker wel wat aan. Het is niet dat ik Sp niet meer leuk vind dat ik wil stoppen, maar het gaat me meer om de drive die ik nodig heb. Ik zou er niet tegen kunnen als ik een middelmatig team zou hebben of krijg, dan zou ik accuut stoppen. De vraag is alleen krijg ik die terug door van voor af aan te beginnen, of door een verkoop van al mijn spelers? Tuurlijk is het mooi om 200+ miljoen op de bank te hebben, maar als je opnieuw begint, dan is de uitdaging veel groter. Feit is dat je binnen 5 seizoenen toch wel weer in D of C bivakkeert, even lang als de wederopbouw van je team duurt. Maar wat Veg zegt: 'weg is weg!' en dat staat me tegen, zoveel werk naar de haaien.

Mijn keuze dreigt toch naar een verjonging te gaan, al heb ik ooit gezegd dat ik dat nooit zou doen. Mocht het een verkeerde keuze zijn kan ik altijd nog anders beslissen.
Image
jona

Post by jona »

Mijn keuze dreigt toch naar een verjonging te gaan, al heb ik ooit gezegd dat ik dat nooit zou doen. Mocht het een verkeerde keus zijn kan ik altijd nog anders beslissen.
Heb ik zelf ook wel eens gezegd en ja het is zwakte, maar heb het tog maar gedaan, omdat het de beste manier is om beter te worden.

Helemaal opnieuw beginnen zou ik niet aanraden, dat frusteert me lijkt me enorm, het gaat je tegenstaan, veel meer als bij een verjonging. Het punt is dat je veel moet doen aan dingen die niet interesant zijn, stadion opnieuw en je best doen in de H. Ik bedoel als je even je best doet ben je kampioen, dat maakt het spel niet leuk, zeker als je enorme tegenstand gewend bent.

Ik denk dat voor jou het beste is om 100% handelaar te gaan spelen en op die manier de beste spelers krijgen. En dan de divisie voor een paar seizoenen te laten :wink:
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
sjoerd

Post by sjoerd »

jona wrote:
Mijn keuze dreigt toch naar een verjonging te gaan, al heb ik ooit gezegd dat ik dat nooit zou doen. Mocht het een verkeerde keus zijn kan ik altijd nog anders beslissen.
Heb ik zelf ook wel eens gezegd en ja het is zwakte, maar heb het tog maar gedaan, omdat het de beste manier is om beter te worden.

Helemaal opnieuw beginnen zou ik niet aanraden, dat frusteert me lijkt me enorm, het gaat je tegenstaan, veel meer als bij een verjonging. Het punt is dat je veel moet doen aan dingen die niet interesant zijn, stadion opnieuw en je best doen in de H. Ik bedoel als je even je best doet ben je kampioen, dat maakt het spel niet leuk, zeker als je enorme tegenstand gewend bent.

Ik denk dat voor jou het beste is om 100% handelaar te gaan spelen en op die manier de beste spelers krijgen. En dan de divisie voor een paar seizoenen te laten :wink:
O, is dat een feit binnen SP?
Volgens mij hebben de beste teams toch echt nog nooit een volledige verjonging gedaan hoor. Enkel als het echt goed loopt (tot nu toe nog alleen bij Loreback gezien) kan het tot een top team leiden. Verjonging is echt groot risico, zie hoeveel managers die verjonging hebben gedaan zijn geflopt...
jona

Post by jona »

sjoerd wrote:
jona wrote:

O, is dat een feit binnen SP?
Volgens mij hebben de beste teams toch echt nog nooit een volledige verjonging gedaan hoor. Enkel als het echt goed loopt (tot nu toe nog alleen bij Loreback gezien) kan het tot een top team leiden. Verjonging is echt groot risico, zie hoeveel managers die verjonging hebben gedaan zijn geflopt...
DE beste manierom aan veel geld te komen, nou ja X-tenzo heeft een mooie basis en een goede drive, dusja ook hij zal om de absolute toppers blijven meedingen (ook als ze jonger zijn) Ik denk dat je Frrfrr alst iedeale voorbeeld moet zien, dat zie ik als de beste mogelijkheid voor X-tenzo. Mja nu zie je dat X-tenzo's team ouder wordt en dus vindt ik om het verstandig om meer kapitaal in hetb team te kopen (n door te verkopen)
sjoerd

Post by sjoerd »

Ja, maar is er een wet die zegt dat dat sneller leidt tot succes dan als je je team langzaam verbeterd?
Nee, het is leuker en je plezier in SP neemt toe, maar dat het nou meer rendement oplevert zou ik niet zeggen. Je kunt ook je toppers verkopen en dan met je B-team door blijven gaan, 11 jeugdspelers kopen, als die voltraind zijn je B-team verkopen enzo verder. Dat kan minstens evenveel rendement opleveren.
jona

Post by jona »

sjoerd wrote:Ja, maar is er een wet die zegt dat dat sneller leidt tot succes dan als je je team langzaam verbeterd?
Nee, het is leuker en je plezier in SP neemt toe, maar dat het nou meer rendement oplevert zou ik niet zeggen. Je kunt ook je toppers verkopen en dan met je B-team door blijven gaan, 11 jeugdspelers kopen, als die voltraind zijn je B-team verkopen enzo verder. Dat kan minstens evenveel rendement opleveren.
Als je langzaam beter wordt, moet je beter inkopen.
(je moet rekening houden met TS, en 11 A-spelers overhouden, wat sowieso moeilijker is)

Als je snel inkoopt, hoef je minder rendement per speler te halen. Lijkt me dan logisch dat het laatstse makkelijker is. X-tenzo is zo ver gekomen omdat ie perfect inkocht. Maar hij had meer kunnen verdienen als ie was gaan handelen. Daarom vin ik wat X-tenzo presteert zo knap :wink:

PS Succes heeft ook met drive te maken, wat een normaal mesn bij geval 1 sneller heeft.
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”