rpg_gamer wrote:
Wij Belgen en Nederlanders moeten ons niet laten doen. Als het daar mag, mogen we het hier ook bespreken. Of mogen ze daar meer dan hier sjarel ?
Altijd die 2 maten en 2 gewichten. Iedereen gelijk voor de wet.
Ban van hoeseltVV = onterecht
Straf van raffin is te belachelijk voor woorden. Ik vind dat hem niet gestraft moet worden. Als je dan toch een straf geeft doe dan 10 M ofzo. Met die belachelijke straf gaan er weer 3 nieuwelingen in het rood komen staan
Ik hoop dat andere mensen ook discuseren over de ban of je nu akkoord bent of niet want op andere forums mag het dus wij mogen ook of zijn jullie allemaal soms kaka ventjes

Hoe kun je nu verwachten dat iedereen hier zijn mening geeft als bijna niemand het volledig juiste verhaal kent ?
Ik heb de discussie in dit topic gevolgd en nog steeds is niet alles duidelijk. Kijk gewoon al naar de posts tussen Remedy en Razvanica. Razvanica moet 2 keer zeggen dat wat Remedy post niet volledig juist is.
Dus, zolang het juiste verhaal niet geweten is, kan er hier niemand een juiste mening over geven. Behalve dan de sheriffs want die hebben meer info en op basis van die info zullen ze in mijn ogen wel een beslissing genomen hebben die in de lijn ligt met andere gevallen uit het verleden ?
Uit alles wat er hier ondertussen gepost is kan ik volgende opmaken :
Hoesselt zet 3 spelers op de TL.
Raffin biedt op de spelers.
Zodra de spelers beschikbaar zijn (dat je boden kan accepteren), accepteert Hoesselt alle 3 de boden van Raffin in 1 keer en zo worden de spelers aan bodemprijzen verkocht.
Raffin en Hoesselt hadden het in het verleden al meermaals over 1 bepaalde speler gehad maar ze zouden geen bedragen afgesproken hebben.
-> Op basis van deze veronderstellingen kan je stellen dat Raffin geen schuld treft. Hij heeft het hoogste bod op alle 3 de spelers. Lijkt me wel eerder toevallig dat net hij het hoogste bod heeft op alle 3 de spelers. Dus interessant om weten is wanneer hij precies die boden uitgebracht heeft. Vlak voor dat Hoeselt ze accepteerde of al eventjes ervoor ? Op basis van dat antwoord kan je al dan niet uitsluiten of Raffin effectief op de hoogte was of niet.
Als de boden van Raffin NIET uitgebracht zijn vlak voor Hoesselt de boden accepteerde, dan zou ik niet weten waarom Raffin hier schuld treft en vind ik die straf van de 3 spelers gratis op de TL te zetten een onnozele straf. Pas gewoon de verkoopprijs van die 3 spelers aan. Zo is Raffin dat extra aan geld kwijt. Het is perfect mogelijk om de verkoopprijs achteraf nog aan te passen. Ik spreek uit ervaring !
Hoesselt dan... Een ban vind ik overdreven... maar ik weet natuurlijk niet wat de sheriffs bij gelijkaardige gevallen in het verleden hebben gedaan. Maar dan nog vind ik dit zwaar overdreven. Een ban is definitief. Je kan dan zelfs vanop je pc nooit meer op SP... Da's pas echt een klote gevoel. Maar wat hij gedaan heeft is niet correct.
Er wordt hier gezegd dat Raffin goede contacten had etc en dat iedereen dat kan opzetten. Wel, laat dat maar mooi zijn. Of hoe voel jij je als je ziet dat een bepaalde spelers weer verkocht wordt aan een andere manager van hetzelfde land ? Redelijk klote toch ? Wel... Dit is hetzelfde, enkel dat de bedragen serieus overdreven zijn... Vooral voor die 2 supergoedkope spelers.
In al die jaren dat ik SP speel heb ik al vaak gezien dat Tsjechen, Roemenen en Slovaken opt einde van het seizoen expres een match verliezen om zo een landgenoot aan de promotie te helpen.
Als je dan promotie misloopt door zo'n afspraken, dan zijde daar behoorlijk mottig van. Gaan wij ons dan ook tot zo'n niveau verlagen ?
Conclusie... Aan het expres verliezen van matchen, zijn onze Oostblokkers een krak in en daar kan je niet tegen doen.
Aan het verkopen van spelers aan landgenoten kan je ook weinig doen en op zich is daar weinig mis mee... Zolang ze maar aan redelijk realistische bedragen verkocht worden.
De uitleg van Calin_G lijkt mij behoorlijk aanneembaar. Ik kan me perfect aansluiten bij wat hij hier zegt :
"you seem to have a very strange way of understanding "good prices" and "free market". i've done a lot of trading in my time here and what i can say is that a good price for me is 15, 20, 30 % less than the average market price. THAT's a good price. but when we speak about prices up to 3-4 times smaller than other player with similar skills prices in the same period, i'm sorry, but this is denial of reality and of fairness."
En nog 1 ding over HoesseltVV zijn posts op 't forum... Door wat rond u te liggen schoppen en iemand persoonlijk aan te vallen kom je nergens... Meer nog, verlies je al je geloofwaardigheid.
Op pagina 287 van dit topic heb ik het nog voor beiden opgenomen. Dat doe ik nog steeds, maar dat wil niet zeggen dat ik akkoord moet gaan hoe Hoesselt hier op het forum uithaalt naar Sjarel... Misschien de reden waarom bans niet op het forum besproken mogen worden ??