X-Tenzo wrote:Ik heb ook echt veel spelers verkocht en gekocht dit seizoen, 31 totaal, komt er nog één bij.
Er waren 14 inkomende en 17 uitgaande transfers. De inkomende transfers koste me 68,6 miljoen en de uitgaande transfers leverden 75,2 miljoen op. Ik heb gelukkig nog een mooi bedrag met goede dubbele cijfers op de Sp bank en dat is wel nodig ook, ik ben dringend aan vervaning van enkele spelers toe. De helft van alle winst heb ik meteen weer gëinvesteerd in goede spelers. Gelukkig heb ik ook aardig wat verdient aan vr en Vrb's, alleen dat leverd al zo'n 15 miljoen op en had ik nog een aardig centje van vorig seizoen.
Ik denk dat jij ook wel aardig wat met vrb's en vr's hebt verdient. 30 miljoen transferomzet is wel genoeg om stabiel te blijven, maar om echt te groeien heb je volgens mij meer nodig. Ik hoop dat ik volgend jaar ook weer zo veel kan omzetten, dan kan je echt toppers kopen.
Ik heb in ieder geval zo'n supertalentje, hopen dat het wat wordt, verborgenskill is 98%.
Zoals misschien enkelen onder jullie weten heb ik enkele tijd gelede al men spelers verkocht behalve 1, daarmee dan een hele nieuwe ploeg gekocht...
Dit draait eigenlijk wel heel goed omdat ze nog jong zijn en nog ervaring moeten opdoen... ik docht dus 33 +- voltrainde en 11 talenten ongeveer... van die 11 talenten + ondertussen 4 - 5 jeugdspelers stoot er soms 1tje door naar A of B stek...
Ik zit dus nu met 46 spelers waarvan er 3 op lijst staan voor een degelijke maar normale prijs, als ik 4 spelers heb op een positie die meer dan 85% GK hebben dan vind ik dat het geen nut heeft om er 4 te hebben, dus nu zoals ik doe bij men RM en RB verkoop ik een jonge en niet agressieve kracht zodat ik nu hij jong is er goed geld voor krijg en daar later als ik onder de 34 spelers zit opnieuw mooie aankopen mee kan doen...
Ik kan eignelijk perfect nu 11 spelers verkopen, dan met al het geld dat ik heb 27 jarige spelers kopen met 72 - 73 bp en die dan gebruiken om 1 keer kampioen te spelen in A ofzo... Maar dan heb je het ook wel gehad vind ik.. Ik zoek liever iets met langere waarde, ik zou graag men 3 seizoenen nog is kunnen herhalen en ik doe daar ook men best voor...
Ik zal alleen 27 jarige krachten kopen als ik weet dat ik binnen een bepaalde periode zal stoppen...
Vind het ook een belangrijke factor op SP om op het juiste moment te verkopen, en natuurlijk ook aan te kopen maar ja, factor geluk mag men nooit vergeten!
Alvast succes aan alle tactieken en theorien, 1 ding blijft gewoon belangrijk, als je er 1 kiest moet je hem voor een lange tijd gebruiken... Anders ga je er nooit de bloemen van plukken!
S6: 2nd D --- S7: 1st C - S9: 1st C --- S10: 2nd B --- S11: 5th in A & Semi Finals Cup
S12: 6th in A --- S16: 1st in C --- S18: ... in B
Met je 46 spelers zit je te lang vast vind ik, want elke dag verouderen je spelers en elke dag dat je niks doet is eiglijk een verloren dag.
Niet dat dagen dramatisch zijn, maar seizoen(en) wel
Raffin wrote:Met je 46 spelers zit je te lang vast vind ik, want elke dag verouderen je spelers en elke dag dat je niks doet is eiglijk een verloren dag.
Niet dat dagen dramatisch zijn, maar seizoen(en) wel
Ik bekijk het zo, met 33 jonge spelers die voltraind zijn, en dan 11 + talenten die 2 - 3 seizoenen nodig hebben om te trainen wil ik gerust 'vastzitten' voor die tijd...
Echt slechte spelers verkoop je gewoon op tijd door zodat je daar geen tijd aan verliest en op het juiste moment laat ik weer zakken naar 34...
Ik vind het geowon handig om de bonus van 11 spelers te kopen, want die bonus geeft me altijd winst, ik verkoop altijd 11 spelers duurder dan ik ze aankocht toen ze jong waren... Op die manier verdien ik ook men geld en kan ik meer plannen wanneer ik echt transfereer... Al zal ik dat nu ook anders beginnnen aanpakken... Omdat ik meer prestatie wil...
S6: 2nd D --- S7: 1st C - S9: 1st C --- S10: 2nd B --- S11: 5th in A & Semi Finals Cup
TrAnEcId wrote:
Vind het ook een belangrijke factor op SP om op het juiste moment te verkopen, en natuurlijk ook aan te kopen maar ja, factor geluk mag men nooit vergeten!
Ik geloof op de transfermarkt niet in geluk, maar wel in timing. Je kan altijd een prijs voor een speler vragen die te hoog is, en er zal ook altijd wel iemand zijn die toch een bod doet. Misschien komt dit bod er niet bij de eerste keer dat je hem op de lijst zet, maar dan probeer je het gewoon later nog eens.
Dat er managers zijn die te veel betalen is een feit, als je geduld uitoefent zal je ook dit soort managers vinden. De timing wanneer je een speler op de lijst plaatst kan dus van zeer groot belang zijn. Bij het verkopen van een speler heb je niet geluk als iemand veel betaald, maar heb je wel geluk dat je niet langer hebt moeten wachten op iemand die zoveel betaald. Bij inkomende transfers vind ik dat er al een pak minder geluk aan te pas komt. Als je de markt in het oog houd dan weet je wanneer het het moment is om op een bepaald type speler te bieden.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
Ik zeg niet dat ik goed bezig ben, maar ik zal ook even mijn transferoverzicht tot nu toe dit seizoen eens geven:
Gekocht: 16 spelers voor 65M
Verkocht: 13 spelers voor 101M
Ik vind dat deze vergelijking echter niet veel zegt, de volgende vergelijking zegt veel meer vind ik:
Ik heb dus 13 spelers verkocht voor 101M en voor deze 13 spelers heb ik 37,25M betaald. Ik heb dankzij deze 13 spelers dus 63,75M winst gemaakt. Ik weet dus gemiddeld per speler 4,9M meerwaarde te realiseren.
2-9-2008
Veg wrote:Ik zeg niet dat ik goed bezig ben, maar ik zal ook even mijn transferoverzicht tot nu toe dit seizoen eens geven:
Gekocht: 16 spelers voor 65M
Verkocht: 13 spelers voor 101M
Ik vind dat deze vergelijking echter niet veel zegt, de volgende vergelijking zegt veel meer vind ik:
Ik heb dus 13 spelers verkocht voor 101M en voor deze 13 spelers heb ik 37,25M betaald. Ik heb dankzij deze 13 spelers dus 63,75M winst gemaakt. Ik weet dus gemiddeld per speler 4,9M meerwaarde te realiseren.
Je hebt veel meer winst maar dat heb je meteen weer geïnvesteerd Je hebt ook heel je team verkocht dus om dan 4,9 over te houden per speler lijkt me logisch. Als je dit kan doen met het behoud van de prestaties en zonder heel je team te verkopen dan ben je echt goed bezig.
Ik heb voor +- 75 verkocht en voor 68 miljoen gekocht. Nu is dat maar een verschil van 7 miljoen, maar dat wil niet zeggen dat ik maar 7 miljoen winst heb gemaakt. Ik heb zo'n 45 miljoen winst alleen al van transfers, zonder spelers van mijn A team te verkopen. Alleen dat geld is meteen weer geïnvesteerd. Het blijft dus winst, maar dan geïnvesteerde winst
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Ik heb al de spelers van mijn team op het eind van seizoen 15 en in de loop van seizoen 16 verkocht. Bij die 13 spelers die ik nu heb verkocht zit maar 1 speler die ik ook al had voor mijn teamverkoop, deze cijfers worden door mijn teamverkoop dus niet beïnvloed. Je zegt je hebt veel meer winst maar dat heb je meteen weer geinvesteerd, maar ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld. Ik heb veel te veel geld om het allemaal te kunnen investeren. Feit is wel dat deze cijfers nog veel hoger zouden moeten liggen indien je niet hoeft te kijken naar de prestaties van je team en je hoge ambities nastreeft. Vanaf september heb ik de tijd om me serieus met soccerproject bezig te houden en dan zal ik eens mijn best doen om zoveel mogelijk winst te behalen op 1 seizoen.
2-9-2008
Veg wrote:Ik heb al de spelers van mijn team op het eind van seizoen 15 en in de loop van seizoen 16 verkocht. Bij die 13 spelers die ik nu heb verkocht zit maar 1 speler die ik ook al had voor mijn teamverkoop, deze cijfers worden door mijn teamverkoop dus niet beïnvloed. Je zegt je hebt veel meer winst maar dat heb je meteen weer geinvesteerd, maar ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld. Ik heb veel te veel geld om het allemaal te kunnen investeren. Feit is wel dat deze cijfers nog veel hoger zouden moeten liggen indien je niet hoeft te kijken naar de prestaties van je team en je hoge ambities nastreeft. Vanaf september heb ik de tijd om me serieus met soccerproject bezig te houden en dan zal ik eens mijn best doen om zoveel mogelijk winst te behalen op 1 seizoen.
Met winst bedoel ik het geld wat ik verdient heb op de verkoop van spelers die daar voor bedoeld waren. Gewoon even een voorbeeldje: Stel ik koop 10 spelers van 2,5 miljoen elk, en verkoop de zelfde 10 spelers voor elk 5 miljoen. dan heb ik 25 miljoen winst. Van die 25 miljoen die ik dan winst heb koop ik één speler van 25 miljoen. Die 25 miljoen blijft dus winst, alleen geïnvesteerde winst, omdat je er een speler van hebt gekocht.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Ik speel de eerste week tegen Nespereira, FC Vesalius, Maccbi Natanya en FC X-Tenzo. Ik ben ten dode opgeschreven voor het seizoensbegin. Hopelijk redden we het na 30 wedstrijden, maar ik ben er helemaal niet gerust in. Mijn teamspirit is nu 77% en ik ben op 3 spelers aan het bieden. Eerste 2 weken verwacht ik niet veel punten.
jimman23 wrote:Ik speel de eerste week tegen Nespereira, FC Vesalius, Maccbi Natanya en FC X-Tenzo. Ik ben ten dode opgeschreven voor het seizoensbegin. Hopelijk redden we het na 30 wedstrijden, maar ik ben er helemaal niet gerust in. Mijn teamspirit is nu 77% en ik ben op 3 spelers aan het bieden. Eerste 2 weken verwacht ik niet veel punten.
Je hebt al bewezen dat je tegen die druk kunt vechten, jimman (al eerder in zo een situatie gezeten dacht ik)
veel succes
jimman23 wrote:Ik speel de eerste week tegen Nespereira, FC Vesalius, Maccbi Natanya en FC X-Tenzo. Ik ben ten dode opgeschreven voor het seizoensbegin. Hopelijk redden we het na 30 wedstrijden, maar ik ben er helemaal niet gerust in. Mijn teamspirit is nu 77% en ik ben op 3 spelers aan het bieden. Eerste 2 weken verwacht ik niet veel punten.
Je hebt al bewezen dat je tegen die druk kunt vechten, jimman (al eerder in zo een situatie gezeten dacht ik)
veel succes
Ja, het is inderdaad niet de eerste keer, ik maak me niet meer zenuwachtig. Maar het was wel al lang geleden
Geen leuke opgave is dat, tel bij die vier ploegen ook nog eens AS Vlalex en Westel en dan heb je volgens mij op het eerste zicht de 6 beste teams in de A-reeks.
Ik heb even voor de lol berekend wat de gemiddelde stadiongrootte in de A-divisie is en dat is 30125.
2-9-2008
Geen leuke opgave is dat, tel bij die vier ploegen ook nog eens AS Vlalex en Westel en dan heb je volgens mij op het eerste zicht de 6 beste teams in de A-reeks.
Ik heb even voor de lol berekend wat de gemiddelde stadiongrootte in de A-divisie is en dat is 30125.
30125?
Is eigenlijk niet zoveel vind ik, had meer verwacht