Divisie F

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Joeyve
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3915
Joined: Sat Feb 25, 2006 4:35 pm
Location: Aalst

Re: Divisie F

Post by Joeyve »

Promotie met 90/90 :) de concurrentie viel nu wel heel goed mee, zal in E iets anders zijn :P
Image
Ebuzola
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4300
Joined: Mon Oct 02, 2006 5:18 pm

Re: Divisie F

Post by Ebuzola »

Joeyve wrote: Thu Dec 07, 2017 8:12 pm Promotie met 90/90 :) de concurrentie viel nu wel heel goed mee, zal in E iets anders zijn :P
Klopt, ik had een harde competitie, met 30/90 en een 13e plaats weer naar F :x
Joeyve
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3915
Joined: Sat Feb 25, 2006 4:35 pm
Location: Aalst

Re: Divisie F

Post by Joeyve »

Ebuzola wrote: Mon Dec 11, 2017 8:59 am
Joeyve wrote: Thu Dec 07, 2017 8:12 pm Promotie met 90/90 :) de concurrentie viel nu wel heel goed mee, zal in E iets anders zijn :P
Klopt, ik had een harde competitie, met 30/90 en een 13e plaats weer naar F :x
Ja grote verschillen tussen de divisies, ge moet wat geluk hebben waar ge terecht komt..
Image
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Divisie F

Post by Darragh »

Ik kom volgend seizoen wat leven brengen in dit topic. :wink:
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Divisie F

Post by The Internationals »

Zonder veel moeite te steken en toch nog geprobeerd om in F te blijven wordt ik op de laatste competitie wedstrijd terug tweede en gaan we voor het eerst naar E. Ik verwacht daar een zeer moeilijk seizoen!
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Divisie F

Post by Darragh »

Morgen beginnen we eraan met een onmogelijke opdracht.. Maar we doen uiteraard ons best! :D
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Divisie F

Post by Darragh »

Darragh wrote: Sun Feb 18, 2018 8:58 pm Morgen beginnen we eraan met een onmogelijke opdracht.. Maar we doen uiteraard ons best! :D
2-0 verloren, zoals verwacht.
Ben op zich nog wel tevreden. We behalen een nieuw LR-record: 76.
De tegenstander behaalde zonder IO's 92. Een logisch verlies dus.

Al weet ik niet of ik de correcte tactiek heb toegepast. :)

Matchverslag: http://www.soccerproject.com/spnewl_gam ... &season=80
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by mr charlie »

5-3-2 VM is een correcte tactiek
je kan echter nog een pak beter presteren door agressiever te spelen, hoe agressief is niet zo gemakkelijk te samen te vatten.

lees dit zeker eens en stel vragen, door dit topic van remedy ben ik een A speler geworden waar ik anders in C ging stranden.
http://forum.soccerproject.com/viewtopi ... 2&t=156194
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Divisie F

Post by Darragh »

mr charlie wrote: Mon Feb 19, 2018 8:58 pm 5-3-2 VM is een correcte tactiek
je kan echter nog een pak beter presteren door agressiever te spelen, hoe agressief is niet zo gemakkelijk te samen te vatten.

lees dit zeker eens en stel vragen, door dit topic van remedy ben ik een A speler geworden waar ik anders in C ging stranden.
http://forum.soccerproject.com/viewtopi ... 2&t=156194
Ik heb dat topic eens snel doorgelezen, maar ik begrijp het nog niet volledig.
Ga ik, omwille van het feit dat de agressie in mijn team loopt van 10 tot 95%, niet een massa rode kaarten krijgen wanneer ik mijn agressie hoger instel?
Ik krijg nu wel amper een kaart... Dus het staat wrs wel te laag. :)

Ook de 2e match hebben we inmiddels verloren.
http://www.soccerproject.com/spnewl_gam ... &season=80

Het wordt een lang en moeilijk seizoen.
De 8ste plaats is een realistische verwachting.
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by mr charlie »

Uw inschatting is correct.
Door uw ver uiteenlopende agressies gaat je 95% speler veel sneller geel en rood krijgen.
In de toekomst is het SUPER belangrijk om je aankoopbeleid van spelers rond een bepaalde agressie te zetten. Vb30-40% of 50-60% of zoals mijn vroeger team 85% agressie. (met uitzondering van je keeper)
Nu met je huidige kern kan je er voor opteren om bepaalde agressievere of minder agressieve spelers niet op te stellen ook al zijn ze beter.
Hoedanook kan je veel agressiever spelen dan nu: 10% meer agressie = +1LR, en gele kaarten zijn niet erg, 1 rode kaart in de laatste 10 min schelen ook maar 1LR.
Het is interessant om in vr(B) zoveel mogelijk te testen hoe ver je kan gaan.
In het begin is het gemakkelijk om de som van agressie scheids en wedstrijdagressie gelijk te nemen, vb 110 of 120.

Als je verder in het spel zit en je hebt een kern van gelijke agressie kan je voor iedere belangrijke wedstrijd op 100% wedstrijdagressie spelen.
Voor minder belangrijke wedstrijden kan je voordien berekenen of je gaat winnen of niet met SPinfo en daar je agressie op afstellen.
Ikzelf heb een excel gemaakt die met de formule van remedy voor elke wedstrijd kan inschatten hoeveel kaarten je zal krijgen.
Zo kon ik net op het randje of over het randje gaan.
Een scouting van de tegenstander per wedstrijd is ook belangrijk. Tegen goede ploegen ga je agressiever spelen dan andere.

Er zijn nog veel tips om betere LR te spelen, maar begin met agressiebeheersing.
Als je dit doorhebt (super belangrijk in het spel) dan komen er nog extra lessen :)
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by visje69 »

mr charlie wrote: Wed Feb 21, 2018 11:12 am Uw inschatting is correct.
Door uw ver uiteenlopende agressies gaat je 95% speler veel sneller geel en rood krijgen.
In de toekomst is het SUPER belangrijk om je aankoopbeleid van spelers rond een bepaalde agressie te zetten. Vb30-40% of 50-60% of zoals mijn vroeger team 85% agressie. (met uitzondering van je keeper)
Nu met je huidige kern kan je er voor opteren om bepaalde agressievere of minder agressieve spelers niet op te stellen ook al zijn ze beter.
Hoedanook kan je veel agressiever spelen dan nu: 10% meer agressie = +1LR, en gele kaarten zijn niet erg, 1 rode kaart in de laatste 10 min schelen ook maar 1LR.
Het is interessant om in vr(B) zoveel mogelijk te testen hoe ver je kan gaan.
In het begin is het gemakkelijk om de som van agressie scheids en wedstrijdagressie gelijk te nemen, vb 110 of 120.

Als je verder in het spel zit en je hebt een kern van gelijke agressie kan je voor iedere belangrijke wedstrijd op 100% wedstrijdagressie spelen.
Voor minder belangrijke wedstrijden kan je voordien berekenen of je gaat winnen of niet met SPinfo en daar je agressie op afstellen.
Ikzelf heb een excel gemaakt die met de formule van remedy voor elke wedstrijd kan inschatten hoeveel kaarten je zal krijgen.
Zo kon ik net op het randje of over het randje gaan.
Een scouting van de tegenstander per wedstrijd is ook belangrijk. Tegen goede ploegen ga je agressiever spelen dan andere.

Er zijn nog veel tips om betere LR te spelen, maar begin met agressiebeheersing.
Als je dit doorhebt (super belangrijk in het spel) dan komen er nog extra lessen :)
Als aanvulling kan ik het volgende zeggen:

Het draait allemaal om begrijpen hoe SP werkt.

1) Hoe bepaalt SP hoeveel kaarten je krijgt:
Wedstrijdagressie * (Scheidsrechtersagressie + gemiddelde agressie van je (opgestelde!) ploeg) / 11 / 100.
Dat is ongeveer hoeveel kaarten je krijgt.

2) Hoe kent SP deze kaarten toe:
SP kent deze kaarten allemaal individueel na elkaar toe. Per kaart doet SP een afweging voor al je spelers wie de kaart het meeste "verdient'.
Een speler met hoge agressie verdient deze kaart dus meer dan een speler met lage agressie. Dat doet SP voor ELKE kaart apart.
Hoe kan je dat in duidelijke taal uitleggen?
Stel: Je hebt een speler met 80% agressie (A) en een speler met 20% agressie (B) opgesteld. Eveneens gaan we er van uit dat je die match 6 kaarten krijgt. Het % agressie is het % kans dat een speler een kaart krijgt.
Bij de eerste kaart heeft A dus 4x meer kans op een kaart dan speler B (80 vs 20). Hij zal dus heel vaak de eerste gele kaart pakken.
Bij de tweede kaart doet SP exact dezelfde berekening. Opnieuw heeft speler A 4x meer kans op een gele kaart dan speler B. De kans dat speler A na 2 gele kaarten al rood heeft, is dus vrij groot. Als je agressies echter dicht bij elkaar liggen, hebben ze dus bij elke kaart ongeveer even veel kans op een gele kaart, wat de kans op een mooie verdeling (tot 7 kaarten bijna nooit rood) heel groot maakt. Vanaf 8 kaarten valt het regelmatig voor dat je 1 rode kaart krijgt, maar zoals Mr Charlie zegt, op het einde van de match heeft dat weinig invloed aangezien het LR verlies gelijkstaat aan het aantal minuten dat je die spelersprestatie kwijt bent (dacht ik toch).

Echter kan je GK NOOIT 2x geel pakken via bovenstaande regels, enkel direct rood. De kans op direct rood is even groot als het aantal kaarten die je zou krijgen. Maw in bovenstaand voorbeeld heb je 6% kans op een directe rode kaart, minder dan 1 match op 10 dus (al gebeurt het echt weinig).
Daardoor kan je dus (en dat doen velen) opteren voor een agressievere keeper, aangezien die dan volgens bovenstaande regel zo goed als ALTIJD een gele kaart zal pakken. Doordat hij geen rood kan pakken en je veldspelers wel, verlaag je dus al de kans op rood van je veldspelers met 1 kaart.

Dat is het zowat. Hoe hoog je agressies liggen heeft enkel invloed op het aantal kaarten, minder op de verdeling, maar the key is dit
Lage agressie: Duur maar minder schorsingen dus technisch gezien minder spelers nodig.
Hoge agressie: Goedkoop maar (veel) meer schorsingen dus meer spelers nodig.

Laat maar weten als je iets niet begrijpt :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by mr charlie »

http://spinfo-tool.com/?lang=nl

Dit moet je ook leren gebruiken
samen met agressie, scouting,... kan je met een grote zekerheid een wedstrijd voordien voorspellen :mrgreen:
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Traxtorm Hardcore
Team Board Member
Posts: 485
Joined: Wed Jul 26, 2017 11:14 am

Re: Divisie F

Post by Traxtorm Hardcore »

Ter info

Ik heb een team met agressies 80-100 en heb na iedere match tussen de 5 en de 7 schorsingen.
Traxtorm Hardcore

S54: 2nd in A
S55: 3rd in A
S94: 4th in A
S95: 2nd in A
S96: 4th in A
S97: 2nd in A
S105: 5th in A
S106: 6th in A
S107: 5th in A
S108: 6th in A + winner Beneliga
S109: 9th in A
S113: semi-final SP-cup
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Divisie F

Post by Darragh »

Bedankt voor de uitleg mannen!
Ik bekijk het en zal het wat uittesten. :)
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie F

Post by remedy73 »

Traxtorm Hardcore wrote: Wed Feb 21, 2018 5:03 pm Ter info

Ik heb een team met agressies 80-100 en heb na iedere match tussen de 5 en de 7 schorsingen.
En ter aanvulling:
Vanuit die schorsingen kan je ook weer kracht halen, want spelers die op maandag of donderdag geschorst zijn, kunnen op dinsdag of vrijdag 100/100 aantreden!
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”