Divisie F

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Divisie F

Post by The Internationals »

Komend seizoen met 4 belgen in de reeks, we gaan terug voor plaats 3 of 4!
Verder kom ik meteen in de beker uit tegen een reeksgenoot :shock: :shock:
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
jimman23
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3797
Joined: Thu Jul 29, 2004 10:56 pm
Location: Putte
Contact:

Re: Divisie F

Post by jimman23 »

The Internationals wrote:Komend seizoen met 4 belgen in de reeks, we gaan terug voor plaats 3 of 4!
Verder kom ik meteen in de beker uit tegen een reeksgenoot :shock: :shock:
In F komt bijna iedereen uit tegen een reeksgenoot. Enkel de ploegen uit F en G spelen in de beker en die worden gewoon na elkaar gezet. Ik denk dat er een klein foutje in het spel zit, waardoor de ploegen die de eerste ronde tegen mekaar spelen niet door mekaar worden geschud.
Team FC Bruggenhof
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie F

Post by remedy73 »

jimman23 wrote:
The Internationals wrote:Komend seizoen met 4 belgen in de reeks, we gaan terug voor plaats 3 of 4!
Verder kom ik meteen in de beker uit tegen een reeksgenoot :shock: :shock:
In F komt bijna iedereen uit tegen een reeksgenoot. Enkel de ploegen uit F en G spelen in de beker en die worden gewoon na elkaar gezet. Ik denk dat er een klein foutje in het spel zit, waardoor de ploegen die de eerste ronde tegen mekaar spelen niet door mekaar worden geschud.
Dat is juist zo geprogrammeerd om competitievervalsing te voorkomen.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
jimman23
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3797
Joined: Thu Jul 29, 2004 10:56 pm
Location: Putte
Contact:

Re: Divisie F

Post by jimman23 »

Dat enkel de ploegen spelen die effectief een manager hebben vind ik een goede zaak! Maar dat het steeds de reeksgenoten zijn, vind ik bizar. Beker is toch ook een willekeurige loting in al de andere rondes, waarom de eerste ronde dan niet?
Team FC Bruggenhof
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by visje69 »

remedy73 wrote:
jimman23 wrote:
The Internationals wrote:Komend seizoen met 4 belgen in de reeks, we gaan terug voor plaats 3 of 4!
Verder kom ik meteen in de beker uit tegen een reeksgenoot :shock: :shock:
In F komt bijna iedereen uit tegen een reeksgenoot. Enkel de ploegen uit F en G spelen in de beker en die worden gewoon na elkaar gezet. Ik denk dat er een klein foutje in het spel zit, waardoor de ploegen die de eerste ronde tegen mekaar spelen niet door mekaar worden geschud.
Dat is juist zo geprogrammeerd om competitievervalsing te voorkomen.
Op welke manier zou een willekeurige loting competitievervalsing in de hand werken?
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Divisie F

Post by The Internationals »

De laatste weken wat een herschikking gemaakt van mijn kern (enkele dure oudjes die niet meer mee konden eruit gehaald) en na enkele mooie tip van visje kan ik toch een 40k/match meer inkomsten genereren door contractaanpassing!

Over mijn seizoensstart mag ik zeker niet gaan klagen, gestart met een makkelijke 12/12 waarbij 2* bot en 2* manager.
IK heb de eerste week linieratings van 115 - 107 - 106 -108 op de mat gelegd (ik zit nu aan TS van 63% en was vrij veel gedaald na de eerste wedstrijd)

Ik heb wel een probleem voor maandag, mijn A gk & B (trainee 41 GK) zijn geschorst voor maandag terwijl ik dan tegen nr 2 speel :lol:
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Divisie F

Post by The Internationals »

We zitten vandaag aan TS van 70 %, dus hier is zeker nog wat ruimte in.

Deze week een mooie 10/12 gehaald, met op maandag een LR van 114 met een sw in de goal. :lol: (0-0)

Verder een leuke week met ratings van 109 - 109 - 105 (bekermatch zat wat in de benen van de spelers, hier won ik ook overtuigend van mij direckte tegenstander met 0-2 (b) en in liga 4-0.)

Heb deze week dus een 4/6 tegen mijn grootste concurenten gehaald, waardoor ik eerste blijf!

Deze week 3* bot & tegen nr 6, zou terug voor een 12/12 kunnen gaan, maar moet stilaan gaan denken, blijf ik in F of ga ik naar E :?: :?
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by visje69 »

The Internationals wrote:We zitten vandaag aan TS van 70 %, dus hier is zeker nog wat ruimte in.

Deze week een mooie 10/12 gehaald, met op maandag een LR van 114 met een sw in de goal. :lol: (0-0)

Verder een leuke week met ratings van 109 - 109 - 105 (bekermatch zat wat in de benen van de spelers, hier won ik ook overtuigend van mij direckte tegenstander met 0-2 (b) en in liga 4-0.)

Heb deze week dus een 4/6 tegen mijn grootste concurenten gehaald, waardoor ik eerste blijf!

Deze week 3* bot & tegen nr 6, zou terug voor een 12/12 kunnen gaan, maar moet stilaan gaan denken, blijf ik in F of ga ik naar E :?: :?
Altijd naar E gaan, je zal je zonder problemen redden
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ebuzola
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4300
Joined: Mon Oct 02, 2006 5:18 pm

Re: Divisie F

Post by Ebuzola »

Ik heb verloren tegen de 2e maandag nipt met 1-2. Is de enige in mijn reeks die zich kan verweren tegen mij. Ben nog aan het twijfelen of ik zou promoveren of gaan voor toch de 1e plaatst en topscorer :p
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by visje69 »

Ebuzola wrote:Ik heb verloren tegen de 2e maandag nipt met 1-2. Is de enige in mijn reeks die zich kan verweren tegen mij. Ben nog aan het twijfelen of ik zou promoveren of gaan voor toch de 1e plaatst en topscorer :p
Altijd voor de 1ste plek gaan. Topscoorder is een nutteloze trofee dus daar zou ik niet op focussen?
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ebuzola
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4300
Joined: Mon Oct 02, 2006 5:18 pm

Re: Divisie F

Post by Ebuzola »

visje69 wrote:
Ebuzola wrote:Ik heb verloren tegen de 2e maandag nipt met 1-2. Is de enige in mijn reeks die zich kan verweren tegen mij. Ben nog aan het twijfelen of ik zou promoveren of gaan voor toch de 1e plaatst en topscorer :p
Altijd voor de 1ste plek gaan. Topscoorder is een nutteloze trofee dus daar zou ik niet op focussen?
Kweget wel, maar toch beetje prestige :p

We zullen zien op het einde van de terugronde, ik zal moeten winnen en meer goals dan hem moeten blijven maken.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by visje69 »

Ebuzola wrote:
visje69 wrote:
Ebuzola wrote:Ik heb verloren tegen de 2e maandag nipt met 1-2. Is de enige in mijn reeks die zich kan verweren tegen mij. Ben nog aan het twijfelen of ik zou promoveren of gaan voor toch de 1e plaatst en topscorer :p
Altijd voor de 1ste plek gaan. Topscoorder is een nutteloze trofee dus daar zou ik niet op focussen?
Kweget wel, maar toch beetje prestige :p

We zullen zien op het einde van de terugronde, ik zal moeten winnen en meer goals dan hem moeten blijven maken.
Over je match van maandag:
De LR waren 114 - 120. Je kon dus beter 0% stijl spelen indien je dit op voorhand had berekend. In dat geval had je nog kans op een gelijkspel. Er zijn verder nog een pak dingen die je moet aanpakken om betere LR te halen zoals IO en afstellen van je agressies. Kunnen we eens bespreken alsk bij u thuis ben ;)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Divisie F

Post by The Internationals »

Dankzij de tip van IO's heb ik ook al een iets betere rating gehaald, maar over uitrekenen agressie en LR weet ik zelf amper wat, als je het ziet zitten had ik er ook graag wat tips over gekregen!

Ondertussen sta ik op 2e plaats nadat ik me deze week maandag met C heb gespeeld, nummer 3 en 4 hebben 3 puntjes minder dus me laten zakken moet zeker lukken!
De achterban zit bijna op 18k, in mijn stadion is er vanaf deze week plaats voor 19.000 man, dus financieel gezien zal ik er op korte termijn meer volk, dus ook meer inkomsten kunnen uit halen!

Momenteel zit ik met een vrij laag loon van alle spelers rond de 52k, maar 3 spelers moeten binnen de 14 dagen een nieuw contract dus dat zal wat gaan oplopen, maar financieel gezien staat mijn kern er vrij gezond voor, en zal ik volgend seizoen zeker voor promotie naar E gaan. Ik zit nu rond de LR van 112 a 116 waarmee ik hoop in E net boven de degradatie lijn te blijven!

De gemiddelde leeftijd van mijn volledige kern zit op 22.21 en voor mijn A op 24, dus hier kan ik ook zeker verder mee aan de slag, ik moet enkel nog strikter de agressie van mijn spelers op orde krijgen!
Gemiddelde BP van a kern is 63.27
Gemiddelde BP A kern 100% is 67.12

Met 17 onvoltrainde spelers op 33 is er natuurlijk wel aan groot werk gezet naar de toekomst, enkel (wat volgens mij voor veel startende teams een probleem is om ) Centraal enigsinds maar enig talent aan te kopen.
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Divisie F

Post by mr charlie »

We zullen stap voor stap moeten helpen:

Stap 1:
Start met het berekenen van je eigen ideale opstellen.
Hier gebruiken we meestal de tool van spinfo voor http://spinfo-tool.com/?lang=nl
Bij wedstrijden kan je een wedstrijd voordien simuleren.
Vink al je eigen spelers open of indien je SPFA bent duw onderaan op het vergrootglas.
Copier nadien je spelers in het vak van de uit of thuisploeg.
Je kan nadien volgende instellingen gebruiken:
- Competitie: houdt rekening met geschorsten + blessures van de competitie
- Beker: geschorsten + blessures beker
- Alle spelers, alsof iedereen beschikbaar is.
Rechts keuze:
- Huidige prestatie: alsof de spelers de volgende sim zouden spelen
- Beste prestatie: alsof de spelers 100% fitheid en 100% moraal hebben.

Als je simuleert en nadien speel je een wedstrijd zal de huidige prestatie weer veranderen.
Namelijk, spelers die niet gespeeld hebben verliezen moraal en spelers die wel spelen verliezen fitheid en stijgen in moraal.

Er onder stel je in wat je agressie is en wat je teamspirit is.

Nadien kan je berekenen wat in de gevraagde randvoorwaarden je beste opstelling is met beste IO’s en beste tacktiek.
Je kan ook zelf spelers uitzetten en je tacktiek manueel aanpassen.
Vb je wil je CM niet opstellen met het oog op een schorsing of andere keuzes.

Stap 2:
Scouting.
Je kan aan je tegenstader vaak zien hoe hij zal spelen.
Veel tegenstander spelen vaak met een zelfde tacktiek of met 2 tacktieken.
Maar ook met een gelijke agressie.
- Slechte spelers spelen altijd met dezelfde agressie ongeacht de scheids.
- Betere spelers spelen met de som van agressie en scheids: vb altijd de som van de agressie en scheids < of = 125
- Goede spelers zijn variabel in agressie en passen aan aan de tegenstander, belang, schorsingen en verwachte rating.
Dit gaan we je moeten leren in stap 4 ofzo.
Je kan dus vaak voordien inschatten met dezelfde tools als in stap 1 hoeveel je tegenstander zal halen in rating.
Daarna kan je dus je tactiek aanpassen.
Waarbij je kan spelen met je opstelling, je stijl (0% = verlies of gelijk – 100% winst) en je agressie: 10% extra agressie = 1% extra liniratings.

Test eens deze eerste punten en stel maar vragen.

Daarna volgen:
- IO’s offensief en defensief.
- berekenen van gele kaarten
- het aanpassen van je ploeg naar een gelijke agressie.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3144
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Divisie F

Post by rohalt »

Bij ons zeggen ze : een echte schoolmeester, die Mr Charlie.

Maar hij heeft het wel bij het rechte eind en je kan er heel ver mee komen, nietwaar Mr Charlie.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”