<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Tielemans, hallo...
Idd, die quote zou wel eens durven passeren xD
Laat ons hopen voor de rode duivels dat hij zo blijft spelen, niet dat we nu geen goeie spelers hebben, maar dan is de toekomst na deze generatie ook al weer verzekerd ^^
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

Heeft mij een bakje opgeleverd.

Bij de 0-1 van Lokeren, had ik gewed met een nek, dat ze nog minimaal 1 penalty gingen krijgen.

Hoopte wel dat ze hem (of in dit geval beiden) gingen scoren, want ben dat gezever redelijk moe aan het geraken. Dan hoor je de spelers zeggen: als we 2x na elkaar verliezen, is het crisis en is er druk. Maar voor mij lijkt die 2de/3de match dan vooral de arbiter onder druk te staan. Toch als hij er nog wil weerkeren en zijn glaasje champagne wil krijgen in de kleedkamer.

Over Gent:

Zwak gestart, voor mij gelegen aan een paar zaken:
- Mboyo is hier nog, op zich een sterkte, maar dit was niet ingecalculeerd en toch kan je hem (indien nog aanwezig) niet op de bank
laten. Daardoor stonden heel wat spelers op andere plaatsen. Pedersen als AM, VDB op links, ... vrij onlogisch allemaal. Door zijn aanwezigheid, zitten extra transfers ook in de wachtkamer.

- Dit alles (verschuivingen) was dan weer te wijten aan de afwezigheid van onze gehele linkerflank. Kagé heeft een longinfectie (en veel gevaar kwam vorig seizoen via hem) en nu had Soumahoro eens de kans om over te pakken, valt hij ALWEER geblesseerd uit. Dat is echt ziekenkasmateriaal, niet gemaakt voor topsport. Zijn eerste matchen leek hij ons nieuw goudhaantje te worden (in de stijl van Boussoufa-Ruiz), maar die tijden liggen al lang achter ons. Zeer jammer.

- Geen centrale verdediging, Cendros (onze RB op overschot) stond met zijn +-1m70 centraal. Al deed hij het verre van slecht. Maar dit is duidelijk niet teren op automatismen.

-Verder vormt Beveren een vrij stug geheel, ik zie ze in de linkerkolom te eindigen. Hier zijn vele ploegen nog niet klaar mee. Zeker als ze nog aan een spits geraken. Maric had er ook zin in, Gershon speelde subliem, ... Helaas begonnen ze wel vanaf speeldag 1, in de 60ste minuut, tijd te winnen. Als je dan al de bal begint af te schermen aan het cornerpunt, dan weet je het wel. Strijden doe je inderdaad met eigen middelen, maar dit is er toch wel redelijk over.

Ikzelf had gespeeld met Mboyo-Nassy op de flanken en Pedersen in de punt. VDB op links, ik versta zelfs niet hoe hij er toe komt. Dan weet je ook dat een rechtsbenige altijd naar binnen zal snijden. Of Asare linksvoor en Maréval zijn laatste kans op de LB gunnen.

Asare speelde degelijk, Boeckx stond er (zonder dat hij ooit een topkeeper zal zijn) en verder een goede invalbeurt van Jari Van De Putte en meteen zijn eerste, slimme assist. Diogo speelde een goede tweede helft, maar over zijn eerste ben ik minder te spreken.
Last edited by Smoje on Mon Jul 29, 2013 9:17 pm, edited 2 times in total.
Ghent Semper Fidelis.
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

++++++++++BOECKX+++++++++++++
++DIOGO++PIREZ++ZUKA+++ASARE+++
+++++++++++HUBERT+++++++++++
++++++++NETO++++X+++++++++++
+++NASSY+++PEDERSEN+++KAGE+++++

Pirez is nog afwachten, maar laat ons hopen dat hij beter is dan wat er loopt, al is het nog niet 100% rond.

X = AMC waar Victor Fernandez al lang om vraagt. Hubert-Neto-VDB is teveel van hetzelfde in die driehoek. VDB/Neto liggen momenteel in evenwicht voor mij. Staat momenteel niet in mIjn basis, maar ben een grote fan van Hannes VDB. Zal zeer belangrijk zijn.

ALS Thijs ooit nog fit geraakt, geniet hij voor mij de voorkeur op Hubert. Thijs staat garant voor een doelpunt of 8 per jaar, heeft een goed schot en zorgt voor dreiging. Hubert is sterk in zijn rol, maar hij brengt aanvallend niets bij.

Zowel Boeckx als Padt zijn geen topkeepers voor mij, dus op termijn zie ik graag iemand komen. Kaminski leek mij een optie, al vind ik dat hij gestagneerd is tov het niveau dat hij bij de jeugd haalde. Op dit moment moet hij spelen, niet à la Schollen bankmeubilair zijn. Alles begint met een betrouwbaar sluitstuk, kijk naar Courtois bij Genk destijds. Al zal een topkeeper niet bij Gent/in België belanden natuurlijk. Of toch niet lang. Maar er is ruimte voor verbetering.

Nog nooit een topkeeper bij Gent aan het werk gezien. Szolt Petry, de keeper in mijn prille buffalojaren, blijft mijn favoriet.
Ghent Semper Fidelis.
Sex_Pistols
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8575
Joined: Mon Mar 20, 2006 12:04 pm
Location: Lotenhulle

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Sex_Pistols »

Komaan, tijd voor wat stoute voorspellingen.

Thorgan Hazard wint de gouden schoen voor Maxime Lestienne.
Bad Times Don't Last. But Bad Guys Do.
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

Ik mag hopen dat Club weinig blessures gaat hebben dit seizoen, anders gaat er veel geweend worden. 1ste keuzen op iedere positie voldoende, maar beloften zullen zeker nog steken laten vallen (wat verre van onlogisch is). En vind het spel wat te steriel, zit te weinig verassing in.

Zal op kantje boord zijn volgende donderdag. Hopelijk met Vazquez, Simons, Duarte en Lestienne aan aftrap, zou toch al moeten schelen dan.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

brammie0101 wrote:Ik mag hopen dat Club weinig blessures gaat hebben dit seizoen, anders gaat er veel geweend worden. 1ste keuzen op iedere positie voldoende, maar beloften zullen zeker nog steken laten vallen (wat verre van onlogisch is). En vind het spel wat te steriel, zit te weinig verassing in.

Zal op kantje boord zijn volgende donderdag. Hopelijk met Vazquez, Simons, Duarte en Lestienne aan aftrap, zou toch al moeten schelen dan.
Inderdaad, de kern van Brugge zit goed, maar is niet zo breed. Blessures zullen (alweer?) bepalend zijn voor Club. Het lijkt wel alsof ze niet leren uit hun fouten. Jeugd kansen geven kan ik enkel toejuichen natuurlijk, maar eens moet je dan toch de keuze maken tussen kampioen of alweer niks. Gent kiest bewust al 100 jaar voor de jeugd, anders waren we al 20 keer kampioen :mrgreen:
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

Ben ik nu echt de enigste die de transfer van Mboyo naar Genk niet zou begrijpen?
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by The Internationals »

brammie0101 wrote:Ben ik nu echt de enigste die de transfer van Mboyo naar Genk niet zou begrijpen?
Vind het ook een raar transfer, als hij zich wil verbeteren dan moet ie naart buitenland (maar met zijn verleden) Nu ben ik wel gelukkig dat zo een crapuul niet naar brugge komt want diene kerel moet nog in den bak zitten!

Edit: had genk geen spits talent, siebe schrijvers ofzo iets?
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

The Internationals wrote:
brammie0101 wrote:Ben ik nu echt de enigste die de transfer van Mboyo naar Genk niet zou begrijpen?
Vind het ook een raar transfer, als hij zich wil verbeteren dan moet ie naart buitenland (maar met zijn verleden) Nu ben ik wel gelukkig dat zo een crapuul niet naar brugge komt want diene kerel moet nog in den bak zitten!

Edit: had genk geen spits talent, siebe schrijvers ofzo iets?
Zoals ze in extra time zeggen, hij kreeg z'n straf, zat ze uit en greep met beide handen z'n tweede kans. Trouwens als je je feiten eens naleest, zal je zien dat Mboyo na Aalst 3 jaar bij Brugge heeft gezeten (2002 - 2005). Hij heeft de feiten gepleegd als hij 17 was, met andere woorden in 2004, ge moet dus nie vragen waar hij het geleerd heeft :P
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by The Internationals »

Komaan, gemoet eerlijk zijn, alsem da met u dochter doet, kzou ni willen weten hoe gegaat reageren? Da meiske ziet diene kerel iedere week op tv, krant of waar dan ook... En der mankeert al lang iets aan de Belgische wetgeving, 10 jaar krijgen en na 3 vrij!
Ik vind groepsverkrachting en opsluiting (verkrachting op zijn eigen ook) even erg als moord, gezijt mischien wel ni dood, ma op diene moment word je gewoon psychisch 'vermoord'
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

The Internationals wrote:Komaan, gemoet eerlijk zijn, alsem da met u dochter doet, kzou ni willen weten hoe gegaat reageren? Da meiske ziet diene kerel iedere week op tv, krant of waar dan ook... En der mankeert al lang iets aan de Belgische wetgeving, 10 jaar krijgen en na 3 vrij!
Ik vind groepsverkrachting en opsluiting (verkrachting op zijn eigen ook) even erg als moord, gezijt mischien wel ni dood, ma op diene moment word je gewoon psychisch 'vermoord'
Dat de wet lejeune op de ballen trekt weet zowat elke randmongool in België. Da's een wet die enkel ten voordele is van de criminelen. Maar laat ons toch ook op een ander vlak eerlijk zijn, ik vermoed nu toch niet dat Mboyo nog eens zo'n feitel zal plegen, wat tenslotte belangrijk is in het beslissen tot het geven van een tweede kans. De vergelijking die je trekt naar moord gaat dan weer totaal niet op. Ik weet het fijne niet van de feiten die hij pleegde. Heeft hij ze zelf verkracht? Stond hij gewoon toe te kijken? Bedreigde hij haar met bv een mes zodat de rest z'n gang kon gaan? Ik ben vrij zeker dat Mboyo z'n leven gebetert heeft, net zoals velen die uit de gevangenis komen maar niet wekelijks op tv komen. Trouwens dat argument over "het zou jou dochter maar zijn" is een argument dat imo nergens op slaat. Dat kan je zeggen over ELKE situatie. People dont give a fuck unless they know the victim. Hoeveel mensen worden er dagelijks verkracht, vermoord, ontvoerd of gefolterd? Inderdaad, maar als het iemand is die ge kent, is het plots oorlog!

Er gebeuren op deze wereld veel te veel fucked up dingen, en ik ben blij dat we in staat zijn om vele daders in den bak te zwieren. Maar als duidelijk is dat die personen tot inkeer komen, verdienen ze een tweede kans. Als we iedereen die iets misdoet ineens de kogel geven of het oog om oog principe toepassen, keren we terug naar de Middeleeuwen.

Al ben ik wel de eerste om mensen als Dutroux de kogel te geven. Zo'n mensen zullen niet verbeteren
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brever »

brammie0101 wrote:Ben ik nu echt de enigste die de transfer van Mboyo naar Genk niet zou begrijpen?
Jep
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brever »

visje69 wrote:
The Internationals wrote:
brammie0101 wrote:Ben ik nu echt de enigste die de transfer van Mboyo naar Genk niet zou begrijpen?
Vind het ook een raar transfer, als hij zich wil verbeteren dan moet ie naart buitenland (maar met zijn verleden) Nu ben ik wel gelukkig dat zo een crapuul niet naar brugge komt want diene kerel moet nog in den bak zitten!

Edit: had genk geen spits talent, siebe schrijvers ofzo iets?
Zoals ze in extra time zeggen, hij kreeg z'n straf, zat ze uit en greep met beide handen z'n tweede kans. Trouwens als je je feiten eens naleest, zal je zien dat Mboyo na Aalst 3 jaar bij Brugge heeft gezeten (2002 - 2005). Hij heeft de feiten gepleegd als hij 17 was, met andere woorden in 2004, ge moet dus nie vragen waar hij het geleerd heeft :P
Daarom heet het ook extra time!
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

Transfer is blijkbaar rond, mooi gecasht van Gent. Vind het wel wat stupide dat ze van Genk pakweg 4.25milj genoeg vinden en bij Anderlecht niet willen plooien beneden de 5. Het is niet dat de markt op die 10 dagen zo is veranderd, me dunkt. En het is ook niet dat RSCA over meer geldmiddelen beschikt om munt uit te slaan dan Genk, wel integendeel. Mag nu alleszins hopen dat Kortrijk niet plooit voor Dejaeghere en ook bij hun basisbedrag blijft en niet voldoen aan de verzuchtingen van Louwagie ("jullie krijgen Raman te huur, we werken goed samen, geef ons nu dus gewoon Brecht voor een appel en een ei.")

Vind Mboyo zelf niet passen bij Genk, al zal hij natuurlijk wel spelen. Jammer voor een Schrijvers (mag altijd richting west-vlaanderen komen), maar zijn speelkansen dalen toch wel drastisch. Met een Camus daar dan ook nog eens in goeie doen, lijkt het me wat vol te zitten. De Ceulaer de mogelijke dupe?
Sex_Pistols
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8575
Joined: Mon Mar 20, 2006 12:04 pm
Location: Lotenhulle

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Sex_Pistols »

Ik moet er altijd wel om lachen als mensen beginnen te roepen met: "Maar drie jaar gevangenis, die gasten hebben televisie vent, azo een leven da die hebben." Wissel gerust een week. Die drie jaar zullen plots een hoop langer lijken. En neen hoor geen compassie van mijn kant met die pipo's, maar wel even realistisch blijven. Drie jaar is een behoorlijke lange tijd, waarin je gerust ot bezinning kan komen. Sommige leren het natuurlijk nooit, en daarvoor is een tweede kans zinloos. Maar sommige grijpen die, en hebben van mijn part ook recht op een normaal bestaan. Net zoals Mboyo gedaan heeft blijkbaar. Dat hij een goede voetballer is en een hoop geld aan het verdienen is zal vast ook wel geholpen hebben :wink: Dat gedoe van West Ham was behoorlijk kansloos. Genk heeft een goede zaak gedaan lijkt me, al is het wel een flinke som voor een belgische club. RSCA zal wsl wel balen aangezien de prijs toch niet zoveel hoger zal liggen dan wat zij wouden bieden. Mooie som voor Gent, Louwagie neemt vanavond een bad in champagne van den plaatselijken Aldi.

Over Gent gesproken. Knap dat ze zo'n stadion hebben kunnen verwezenlijken. Toch vrees ik voor hen dat ze toch weer te snel te hoog van de toren aan het blazen wat de sportieve kant van de zaak betreft. Ik rolde met mijn ogen toen ik las 'kampioen binnen de 5 jaar'. Dan denk ik: "Heb je nu niets geleerd uit het verleden?" Anderzijds is het ook een soort van populair doen die je ticketverkoop wel zal stimuleren. Wel knap dat er toch nu al zo'n 18.000 man zat, benieuwd hoe het gemiddelde zal zijn op het einde van het seizoen. Het zou wel cool zijn om uitgejouwd te worden door 20.000 buffalo's haha. Maar het mag nu wel wat ophouden met de naam Ghelamco Arena haha, iets te vaak gehoord of gelezen de laatste maand.

Genoeg over Gent, nu over echt voetbal: Morgen toch wel een belangrijke match voor Club Brugge. Benieuwd hoe ze het er van terecht gaan brengen. Dat we vorige week geen goaltje mee gepikt hebben zou ons wel is erg zuur kunnen opbreken vrees ik. Tegen Oostende was het ook zwoegen, en dat geeft nu ook niet echt het soort vertrouwen aan supporter, waardoor je denkt: "Die polen gaan we is op de BBQ leggen.". Die jonge kerels juich ik nochtans alleen maar toe. Verdomme maak dat mee, plots jonge Belgische kerels uit onze jeugd die wel is zouden kunnen doorbreken bij Club Brugge. Dat zijn we niet gewend. :P Zondag de eerste echte test in de competitie. Hopelijk revanche tegen Zulte voor vorig jaar (3 nederlagen, waaronder twee thuis en 1 uitwinst). Maar ik vermoed dat deze match up erg veel naar een 'drawke' ruikt.

@ Visje: Van overtuigd dat 95% van mijn mede blauw zwarte supporters niet weten dat Mboyo nog bij FCB heeft gezeten. Niet dat zoiets een schande is.
visje69 wrote:Dat kan je zeggen over ELKE situatie. People dont give a fuck unless they know the victim. Hoeveel mensen worden er dagelijks verkracht, vermoord, ontvoerd of gefolterd? Inderdaad, maar als het iemand is die ge kent, is het plots oorlog!
Als ge niet zevert over AA Gent, zeg je best nog verstandige dingen. Over het vetgedrukte: Bv die Aurore die vermoord is. Ik begrijp gerust dat dit bij heel veel mensen plots is ingeslaan als een bom. Vooral omdat het net tijdens de gentse feesten was en iedereen zich daar dan meteen ook weer aan gaat linken. Plots is het ook dichterbij a la 'oei zoiets kan dus ook mij overkomen want ik ben daar ok geweest'. Maar voor mij is het nieuws net zoals "Een bomaanslag in Cairo heeft 45 mensen het leven gekost". Anyway de conclussie is vooral dat die rus in kwestie een idioot van de zuiverste soort is. Als je zo'n lekkere vriendin thuis hebt zitten ga je toch niet er voor zorgen dat je in de bak vliegt zeker. :twisted:
brammie0101 wrote:Mag nu alleszins hopen dat Kortrijk niet plooit voor Dejaeghere en ook bij hun basisbedrag blijft en niet voldoen aan de verzuchtingen van Louwagie ("jullie krijgen Raman te huur, we werken goed samen, geef ons nu dus gewoon Brecht voor een appel en een ei.")
Altijd lachen met zo'n uitspraken. HVH gaf ook laatst nog tips aan standard. Wel grappig dat drie van die tips in Anderlecht hun voordeel waren haha. Tja Brechtje, geen seconde van gebaald dat hij niet naar Brugge kwam vorig jaar.Leuk spelertje, maar is dit de wel zo'n meerwaarde voor AA Gent. Het zal me benieuwen, zo'n zotte indruk maakt hij nu ook weer niet. Lijkt me misschien wel wat overrated.
Bad Times Don't Last. But Bad Guys Do.
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”