<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Post Reply
9jantje9
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4101
Joined: Sat Jun 16, 2007 8:24 am

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by 9jantje9 »

Alex Pastoor ontslagen. Slecht beleid, mijns inziens. Hadden ze of mee moeten wachten, of eind vorig seizoen moeten doen..
Team: Soup_a_cup
Manager: 9jantje9

Voorheen manager van sOUP-A-CUP (S15-S46) & Fryske Gunners (S46-S62)
ilario
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3110
Joined: Thu Jan 04, 2007 11:30 am
Location: Genk, België

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by ilario »

Over Hazard: we hadden wel degelijk reden om te geloven dat Hazard zou komen. Persoonlijk akkoord, contract lag klaar. Insiders beweren zelfs dat hij liever bij Genk wou spelen dan bij Z-W te blijven. Degraen en Jacob waren bijna letterlijk aan't wachten tot hij kwam tekenen, maar toen kwam er iets tussen.
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Bemoedigende match van Gent. Ons middenveld was heel de match baas.
Gent had de 1-2 in handen, maar we lieten het liggen. Zonde.
Toch tevreden met het punt! Hoe Pirez een rode kaart krijgt na 2 fouten zonder contact is me wel een raadsel, wat een drama was die Nzolo weer. In de 1ste helft Pedersen en yassine ook afgevlagd zonder buitenspel (yassine zelfs meer dan een meter niet!)
Lestienne mag zijn Schwalbes wel achterwege laten.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Degelijke eerste helft van Club, enige wat ontbrak waren de goals, net als tegen Waregem. Tweede helft waren we nergens meer, al deed onze B ploeg het meer dan degelijk. Boli beter dan verwacht op LB, zelden in de problemen gekomen. Wang goeie start, daarna weggedeemsterd, al kan je hem niets kwalijk nemen, z'n eerste jaar als profvoetballer in een volledig nieuwe cultuur. Dierckx weer een goeie invalbeurt, mag een match starten imo. Hoopgevend was de terugkeer van Vadis, het is echt wachten tot onze basisspelers terug zijn (Meunier, Larsen, Vadis, Vazquez, Blondel), toch indrukwekkende lijst.

Dat geween van Visje op Lestienne is natuurlijk te voorspellen, de media heeft eens twee fases uitvergroot en het plebs springt er weer op. Lestienne zit wel nog niet in topvorm, al gaf hij wel een heerlijke assist. Knappe match opnieuw van Ryan.
Image
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

Shubunkins wrote:Dat geween van Visje op Lestienne is natuurlijk te voorspellen, de media heeft eens twee fases uitvergroot en het plebs springt er weer op.
Dat net gij zoiets als reactie durft geven na jullie geween op speeldag 1 over die 2 penalty's van Anderlecht, en zelf altijd als eerste commentaar geeft op andere ploegen. Van plebs gesproken.

Precies of dat van Lestienne klopt niet de laatste tijd, kreeg 2 weken geleden (?) er al eens geel voor en het is (bijna) elke wedstrijd van dat met hem, dat moet ge nu zelf toch ook zien? Of wílt ge het niet zien? En als hij in vorm is heeft hij dat zelfs helemaal niet nodig.
Binnenkort is het eens écht een (zware) overtreding op hem en wordt die niet meer gefloten, en dan zal het natuurlijk de paarse bond zijn. Ge weet evengoed dat zoiets rondgaat bij de scheidsrechters.

Behalve Ryan hebben jullie momenteel dan ook niemand op niveau.

Deschacht vandaag door zijn ploegmaats volledig genegeerd in het samenspel, nu Van Den Brom nog die zijn ogen opendoet en de ploeg is min of meer in orde.
brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brever »

Wanneer krijgt Duchâtelet een standbeeld in Luik?
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

lessius wrote:
Shubunkins wrote:Dat geween van Visje op Lestienne is natuurlijk te voorspellen, de media heeft eens twee fases uitvergroot en het plebs springt er weer op.
Dat net gij zoiets als reactie durft geven na jullie geween op speeldag 1 over die 2 penalty's van Anderlecht, en zelf altijd als eerste commentaar geeft op andere ploegen. Van plebs gesproken.

Precies of dat van Lestienne klopt niet de laatste tijd, kreeg 2 weken geleden (?) er al eens geel voor en het is (bijna) elke wedstrijd van dat met hem, dat moet ge nu zelf toch ook zien? Of wílt ge het niet zien? En als hij in vorm is heeft hij dat zelfs helemaal niet nodig.
Binnenkort is het eens écht een (zware) overtreding op hem en wordt die niet meer gefloten, en dan zal het natuurlijk de paarse bond zijn. Ge weet evengoed dat zoiets rondgaat bij de scheidsrechters.

Behalve Ryan hebben jullie momenteel dan ook niemand op niveau.

Deschacht vandaag door zijn ploegmaats volledig genegeerd in het samenspel, nu Van Den Brom nog die zijn ogen opendoet en de ploeg is min of meer in orde.
Dat van Lestienne is iets dat de media grotendeels creeerde, Lestienne stond in de krant op twee volledige pagina's alsof hij iemand z'n been gebroken had. Schwalbe zijn nergens voor nodig, ga je mij zeker niet horen goedkeuren. Over Lestienne z'n vormpeil geef ik je meer dan gelijk, stond ook in m'n vorige post. Het feit dat hij nu rapper neergaat heeft grotendeels daarmee te maken, voorheen ging hij zo goed als nooit liggen. En je moet nu niet die fase van op Lokeren bovenhalen, want hem beoordelen op die ene fase zou zwaar overdreven zijn.

Ryan speelt op een zeer hoog niveau, groeit uit tot een puntenpakker, heerlijke présence.
Image
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

Er zat voor beide ploegen meer in, dus ik kan mij wel vinden in een puntendeling.

Eerste helft voor club, dan op het ideale moment de aansluitingstreffer en dat bracht club aan het wankelen in de tweede helft. Nadien nog kansen gehad voor meer, maar wat een zwakke afwerking. Met als summum het schotje van Nassy, dat van de lijn gered werd, terwijl Ryan al "tegenvoets" gepakt was. Ik schiet dat met 100% zekerheid binnen, dat zijn ballen waarvan je al bij het afvuren weet of het prijs is of niet. Verbaas mij vaak over het slechte schot van vele JL-spelers.

Feit is dat Gent absoluut nog niet op peil is, en van sommige spelers verwacht ik veel meer, Asare bvb. 8/15 is in dat opzicht nog niet zo slecht gestart, wetende dat je al op rsca en club speelde. Maar zo blijven spelen zal te weinig zijn voor PO1. Ondanks het verlies van Lokeren nu, vind ik ze met minder middelen beter voetbal brengen. Victor Fernandez heeft mij absoluut nog niet warm gekregen. Zeer jammere zaak hoe het hier met Dury verlopen is, want zag er wel een trainer in voor de langere termijn. Ofwel hadden ze Sollied meer middelen moeten geven, zoals het bij andere trainers wel kan, want hij deed beter met slechter materiaal. Ondanks dat ik de man niet 100% serieus meer kon nemen, zijn trainerschap leed te hard onder zijn privé-leven.

Mboyo is hier te lang blijven hangen, want dergelijke bepalende spelers mis je direct en had ze dan al liever gans de voorbereiding zonder hem zien spelen. Zijn bezig met een spits nu, Privat, dus vraag me af wat er met Pedersen zal gebeuren. Voor een 4-4-2 de middelen niet en als AMC vind ik Pedersen bleekjes en te traag.
Ghent Semper Fidelis.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Elke week kijk ik naar Extra Time en elke keer weer begin ik tegen mijn goesting omdat ik weet dat er vaak oninteressante debatten zijn die geen kat interesseren.
Maar Marc Coucke was een plezier om naar te kijken, ik hoop dat Oostende in 1ste blijft. Het hart op de tong, heerlijk
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

visje69 wrote:Elke week kijk ik naar Extra Time en elke keer weer begin ik tegen mijn goesting omdat ik weet dat er vaak oninteressante debatten zijn die geen kat interesseren.
Maar Marc Coucke was een plezier om naar te kijken, ik hoop dat Oostende in 1ste blijft. Het hart op de tong, heerlijk
Klopt, verademing om Marc Coucke bezig te horen, niet teveel rond de pot draaien gewoon zeggen hoe hij erover denkt. Zo mogen er meer zijn.

Die buitenspelfase van Lepoint is toch wel een lachtertje. Dat de lijnrechter dit niet zag kan ik meer dan inkomen, maar die uitleg van de bond slaat echt nergens op, redelijk pijnlijk allemaal voor hun. En kom aub niet af dat ik dit bekijk vanuit een blauwzwarte bril.
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Shubunkins wrote:
visje69 wrote:Elke week kijk ik naar Extra Time en elke keer weer begin ik tegen mijn goesting omdat ik weet dat er vaak oninteressante debatten zijn die geen kat interesseren.
Maar Marc Coucke was een plezier om naar te kijken, ik hoop dat Oostende in 1ste blijft. Het hart op de tong, heerlijk
Klopt, verademing om Marc Coucke bezig te horen, niet teveel rond de pot draaien gewoon zeggen hoe hij erover denkt. Zo mogen er meer zijn.

Die buitenspelfase van Lepoint is toch wel een lachtertje. Dat de lijnrechter dit niet zag kan ik meer dan inkomen, maar die uitleg van de bond slaat echt nergens op, redelijk pijnlijk allemaal voor hun. En kom aub niet af dat ik dit bekijk vanuit een blauwzwarte bril.
Nja stel je in de plek van de bond. De Fifa komt met de belachelijkste voetbalregel ooit af en gij moogt em een heel seizoen verdedigen bij elke twijfelachtige fase. Denk dat ze er zelf gek van worden. Ze moeten die regel zo snel mogelijk afschaffen
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

visje69 wrote:
Shubunkins wrote:
visje69 wrote:Elke week kijk ik naar Extra Time en elke keer weer begin ik tegen mijn goesting omdat ik weet dat er vaak oninteressante debatten zijn die geen kat interesseren.
Maar Marc Coucke was een plezier om naar te kijken, ik hoop dat Oostende in 1ste blijft. Het hart op de tong, heerlijk
Klopt, verademing om Marc Coucke bezig te horen, niet teveel rond de pot draaien gewoon zeggen hoe hij erover denkt. Zo mogen er meer zijn.

Die buitenspelfase van Lepoint is toch wel een lachtertje. Dat de lijnrechter dit niet zag kan ik meer dan inkomen, maar die uitleg van de bond slaat echt nergens op, redelijk pijnlijk allemaal voor hun. En kom aub niet af dat ik dit bekijk vanuit een blauwzwarte bril.
Nja stel je in de plek van de bond. De Fifa komt met de belachelijkste voetbalregel ooit af en gij moogt em een heel seizoen verdedigen bij elke twijfelachtige fase. Denk dat ze er zelf gek van worden. Ze moeten die regel zo snel mogelijk afschaffen
Had het eigenlijk over het feit dat Lepoint wel wou deelnemen aan het spel, maar blijft een belachelijke regel natuurlijk.
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Shubunkins wrote:
visje69 wrote: Nja stel je in de plek van de bond. De Fifa komt met de belachelijkste voetbalregel ooit af en gij moogt em een heel seizoen verdedigen bij elke twijfelachtige fase. Denk dat ze er zelf gek van worden. Ze moeten die regel zo snel mogelijk afschaffen
Had het eigenlijk over het feit dat Lepoint wel wou deelnemen aan het spel, maar blijft een belachelijke regel natuurlijk.
Goh ja, we gaan dit seizoen nog zo'n onnozelheden tegenkomen. Volgens de FIFA (zo zeggen ze in extra time) gaat het over een miniem aantal fases in het voetbal, maar ik meen me te herinneren dat we hier in de Pro League de eerste vijf speeldagen toch al enkele fases gezien hebben. Zonde dat ze zoiets belachelijk invoeren
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

visje69 wrote:
Shubunkins wrote:
visje69 wrote: Nja stel je in de plek van de bond. De Fifa komt met de belachelijkste voetbalregel ooit af en gij moogt em een heel seizoen verdedigen bij elke twijfelachtige fase. Denk dat ze er zelf gek van worden. Ze moeten die regel zo snel mogelijk afschaffen
Had het eigenlijk over het feit dat Lepoint wel wou deelnemen aan het spel, maar blijft een belachelijke regel natuurlijk.
Goh ja, we gaan dit seizoen nog zo'n onnozelheden tegenkomen. Volgens de FIFA (zo zeggen ze in extra time) gaat het over een miniem aantal fases in het voetbal, maar ik meen me te herinneren dat we hier in de Pro League de eerste vijf speeldagen toch al enkele fases gezien hebben. Zonde dat ze zoiets belachelijk invoeren
Mja serieus, hou daar maar eens rekening mee als lijnrechter, compleet onmogelijk, pure schande.
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”