<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Post Reply
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

Shubunkins wrote:Conte aan het heersen, geen idee waarom gent die liet gaan.

Zot matchke in Zulte.
Dat hij kon voetballen, hadden we hier al gezien. Vooral onder Dury kwam hij goed tot zijn recht (bvb doelpuntje Europees in style tegen Sp. Lissabon).

Maar:
1) Een immense ongeconcentreerde speelvogel en niet overlopend van verstand. Zelfs naar Afrikaanse normen en dan heb ik het op dat eerste. Die heeft eigenlijk zo een 'papa-figuur' nodig die hem naïef kan bespelen, zoals een Leekens. Dan komt (de huidige) Dury nog het meeste in de buurt. Was te verwachten dat hij daar ging belanden, aangezien zijn waarde laag stond en Dury wel weet dat hij kan voetballen (+ Conte dus wel wist dat hij aan kansen zou geraken). Voor ZW een ultieme buitenkans en ze liggen altijd wel op vinkenslag ('aankoopbeleid en scouting naar het voorbeeld van KAA Gent', naar eigen zeggen, bij hun debuut in eerste)

2) Zeer wisselvallig. Twee (semi-)deftige matchen, 1 zeer goede, 2 barslechte. Nooit constant gepresteerd hier en geen cijfers om dat te verantwoorden. Voor mij kon hij zeker blijven, maar dan stond hij -meer dan- vermoedelijk weer niet in de basis. En 't is niet dat in deze tijden enkel de club het voor het zeggen heeft (understatement), dus 't was voor hem ook eens tijd om verder te gaan. 't Is er hier nooit ten volle uitgekomen. En ik was een fan van zijn eerste baltoets, dus 't is niet dat de hoop er niet was. Zet er de juiste kop op en 't is rsca-materiaal.

3) Gent heeft uiteraard weet van zijn talent, ook daarom dat er (gebeurt anders nooit) een optie in zijn contract staat, dat Gent de eerste keuze heeft om hem terug te halen, aan een bepaald bedrag. Al zal dat niet gebeuren, tenzij hij plots veel meer waard zou zijn (nakende miljoenentransfer) en Gent hem terughaalt om door te verkopen. Maar ook dat zie ik niet te gebeuren (lees: een volledig constant seizoen draaien en werkelijk blijven uitblinken). Echter zie ik hem op latere leeftijd wel nog aan een deftig team te geraken, want hij kan toch een stukske voetballen. Maar hem missen of spijt dat hij weg is, zeker niet. Gemotiveerd en in de breedte wel, maar dat zat er niet in. Al is hij wel op een dieptepunt van zijn waarde verkocht, altijd jammer. Maar ge kunt zo blijven aanmodderen en speculeren. VF wou een kleinere kern, dus dan moeten er keuzes gemaakt worden.

Maar wens hem absoluut het beste, en dat hij het tegendeel moge bewijzen.
Ghent Semper Fidelis.
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

Over Gent-Bergen:

- Ik ben hier enkel geweest in de tijden dat het "slecht(er)" ging met Gent, er mag altijd iemand een post zoeken over de bekerfinale etc, zal niet te vinden zijn. Ben zo geen lafbekje. Zou niet weten wanneer ik hier kom provoceren. Als ik post is het over Gent, of geef ik antwoord over zaken van Gent of wat hier gezegd wordt. Dan kom je al gauw bij vergelijkingen uit, of over een eventuele onderlinge match, maar praat als ('t is stil op de momenten dat...zever, ben "zelfs" niet op SP geweest dit weekend, -op heel even zondagavond na-, laat staan het forum).

- Bergen was nergens, het slechte fluiten van Gumienny (niet aan zijn proefstuk toe) gaf hen enkel extra motivatie, want nadien kwamen ze veel beter voor de dag. Voordien had Boeckx nog geen grassprietje aan zijn handschoenen. Ik heb nooit begrepen waarom die man als één van de betere arbiters gezien wordt (tenzij omdat de rest nog zwakker is), want hij heeft iedereen al doen vloeken, en niet in het minste Gent. Zeer sneu voor Bergen, want nog niet lang geleden stond Gent in de schoenen van Bergen (qua potentieel), en tegen een groter team, voel je u dan zeker bekocht. Soumahoro is over het algemeen een faire speler en - zonder zeveren - sowieso bij de braafste in België (beetje gelijk dienen Acheampong). Dus ik verschiet van zijn actie. Ik vond hem net nog eens een deftige en zeer bedrijvige match spelen.

- Van alle matchen had Gent het meeste schoten op doel etc, meer dan verdiend. Ik vond het spel zelfs al veel beter dan de overige thuismatchen. Enkel is er één probleem:

* Pedersen is de perfecte kaatser (geen goalgetter pur sang), maar er staat nooit niemand die iets doet met die ballen. Quasi geen enkele speler pikt zijn goaltjes mee. En Brecht De Jaeghere is weer zo enen zonder statistieken. Neto moet je zelfs niet bewaken. Hubert scoort nooit. VDB is zich nog volop aan 't inwerken, maar is nu ook niet dé man met het schot en voor de rest ontbreekt het hem aan lichaam. Asare heeft geen back-up voor de LB en is ook niet de man van de statistieken. Etc. Zet pakweg Thijs en Jorgensen in de rug van Pedersen en 't is 3-0 na een halfuur.

Dus neen, ik snap de actie van Soumahoro ook niet, het zal hem enkel zuur opbreken in de toekomst. Wanneer het misschien wel terecht zal zijn. Beter goed staan bij de bondsvrienden. Het enige juiste was geel voor Soumahoro. Ik had mijn fout nog hersteld, was rechtgestaan en had gezegd dat er niets aan de hand was. Had veel meer opgeleverd, en zoals ik zei: heeft enkel Bergen (en Scifo) opgenaaid. En Gent heeft het verlamd. Tegen een uitgekookt team als KVK of ZW was het nog 1-1 geworden.
Ghent Semper Fidelis.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Pedersen begint me wat tegen te vallen. Het ligt wellicht nog aan de speelstijl van Gent met al die lange ballen naar de spits zoals bij Mboyo wel lukte, maar Pedersen wint bijna geen enkel duel op de hoge ballen, moet je maar eens op letten. Mboyo met zijn kracht haalde alles naar zich toe en verdeelde dan terug het spel of maakte zelf de actie. De enige goeie dingen die ik pedersen zien doen heb al is op lage passes en voorzetten in de voet. Dus ofwel zal het er niet uitkomen, ofwel moet Gent z'n spel nog wat aanpassen aan Pedersen. Ben benieuwd naar dienen nieuwe Franse spits, ziet er ook wel nen beer uit, al was z'n eerste controle ni bijster goed, maar da kan door de zenuwen geweest zijn
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

visje69 wrote:Pedersen begint me wat tegen te vallen. Het ligt wellicht nog aan de speelstijl van Gent met al die lange ballen naar de spits zoals bij Mboyo wel lukte, maar Pedersen wint bijna geen enkel duel op de hoge ballen, moet je maar eens op letten. Mboyo met zijn kracht haalde alles naar zich toe en verdeelde dan terug het spel of maakte zelf de actie. De enige goeie dingen die ik pedersen zien doen heb al is op lage passes en voorzetten in de voet. Dus ofwel zal het er niet uitkomen, ofwel moet Gent z'n spel nog wat aanpassen aan Pedersen. Ben benieuwd naar dienen nieuwe Franse spits, ziet er ook wel nen beer uit, al was z'n eerste controle ni bijster goed, maar da kan door de zenuwen geweest zijn
Lijkt me eigenlijk een slecht idee om je spel te gaan aanpassen aan 1 speler. Akkoord dat hij bepalend moet zijn, maar als je alles gaat organiseren in functie van Pedersen zal het snel voorspelbaar worden denk ik dan.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Smoje wrote:
Shubunkins wrote:Conte aan het heersen, geen idee waarom gent die liet gaan.

Zot matchke in Zulte.
Dat hij kon voetballen, hadden we hier al gezien. Vooral onder Dury kwam hij goed tot zijn recht (bvb doelpuntje Europees in style tegen Sp. Lissabon).

Maar:
1) Een immense ongeconcentreerde speelvogel en niet overlopend van verstand. Zelfs naar Afrikaanse normen en dan heb ik het op dat eerste. Die heeft eigenlijk zo een 'papa-figuur' nodig die hem naïef kan bespelen, zoals een Leekens. Dan komt (de huidige) Dury nog het meeste in de buurt. Was te verwachten dat hij daar ging belanden, aangezien zijn waarde laag stond en Dury wel weet dat hij kan voetballen (+ Conte dus wel wist dat hij aan kansen zou geraken). Voor ZW een ultieme buitenkans en ze liggen altijd wel op vinkenslag ('aankoopbeleid en scouting naar het voorbeeld van KAA Gent', naar eigen zeggen, bij hun debuut in eerste)

2) Zeer wisselvallig. Twee (semi-)deftige matchen, 1 zeer goede, 2 barslechte. Nooit constant gepresteerd hier en geen cijfers om dat te verantwoorden. Voor mij kon hij zeker blijven, maar dan stond hij -meer dan- vermoedelijk weer niet in de basis. En 't is niet dat in deze tijden enkel de club het voor het zeggen heeft (understatement), dus 't was voor hem ook eens tijd om verder te gaan. 't Is er hier nooit ten volle uitgekomen. En ik was een fan van zijn eerste baltoets, dus 't is niet dat de hoop er niet was. Zet er de juiste kop op en 't is rsca-materiaal.

3) Gent heeft uiteraard weet van zijn talent, ook daarom dat er (gebeurt anders nooit) een optie in zijn contract staat, dat Gent de eerste keuze heeft om hem terug te halen, aan een bepaald bedrag. Al zal dat niet gebeuren, tenzij hij plots veel meer waard zou zijn (nakende miljoenentransfer) en Gent hem terughaalt om door te verkopen. Maar ook dat zie ik niet te gebeuren (lees: een volledig constant seizoen draaien en werkelijk blijven uitblinken). Echter zie ik hem op latere leeftijd wel nog aan een deftig team te geraken, want hij kan toch een stukske voetballen. Maar hem missen of spijt dat hij weg is, zeker niet. Gemotiveerd en in de breedte wel, maar dat zat er niet in. Al is hij wel op een dieptepunt van zijn waarde verkocht, altijd jammer. Maar ge kunt zo blijven aanmodderen en speculeren. VF wou een kleinere kern, dus dan moeten er keuzes gemaakt worden.

Maar wens hem absoluut het beste, en dat hij het tegendeel moge bewijzen.
Doet me wat denken aan Dirar als ik je post lees. Het zijn meestal de speelvogels die overlopen van talent, omdat ze weten dat ze minder moeten doen dan iets beperktere spelers. Club heeft ook vaak genoeg op de blaren moeten zitten door Dirar, maar ze hebben er sportief en financieel wel een uitstekende zaak mee gedaan.

Nuja, ze zullen bij Gent de situatie ook wel op de hoogte volgen, lijkt me nu ook niet het type speler die voor 8miljoen naar een Europese subtopper trekt. Die clausule was wel slim natuurlijk, mocht hij progressie blijven maken kunnen ze hem nog altijd terughalen. Het lijkt me wel het type speler die Gent nu mist, het is allemaal nogal steriel. En een Yassine die uit vorm (?) niet gemotiveerd (?) is zal het ook niet oplossen natuurlijk. Dejaegere moet creativiteit brengen, maar ik heb toch serieuze vraagtekens of hij echt wel goed genoeg is. De staat van het veld nodigt natuurlijk ook niet echt uit om goed combinatievoetbal op de mat te leggen, lijkt echt enorm hobbelig te liggen.

Asare is me trouwens serieus tegengevallen, vond die bij Utrecht echt goed, zeer goed. Heb hem nu bij Gent anderhalve match bezig gezien, en hij blonk uit in (simpele) ballen over de zijlijn trappen. Nuja, het kan snel veranderen, zowel voor hem als voor Gent, een paar goeie (niet alleen het resultaat) matchen en de trein is misschien vertrokken. Maar het is niet simpel om als ploeg om te schakelen van systeem, Pedersen is geen type Mboyo. Brugge zit met exact hetzelfde probleem, het verschil TDS - Bacca is gewoon weg te groot. Heel de ploeg moet nu anders gaan spelen omwille van het vertrek van een speler, Vazquez zal ook nog vaak vloeken.
Image
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

Zo zo, Garrido overleeft het niet meer op basis zijn van resultaten.
Kunnen we weer enkele dagen namen droppen, leuk :p
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Image

8)
Image
bastiran
Team Manager
Posts: 154
Joined: Mon Jan 26, 2009 4:36 pm
Location: Amsterdam

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by bastiran »

PSV droogt Ajax met 4-0 af! Prachtig! FC Bijlsma feliciteert PSV met deze topprestatie. Come on PSV!
FC Bijlsma Season 113: C.2
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

Wat een ontstellend zwak Gent.

Zwakste wedstrijd in jaren, was gelijk een terugblik op de jaren onder Riekerink, Houwaart en co.

Alleen moesten die het met (nog?) minder talent stellen.

VF heeft voetbal voor ogen, dat gewoon niet mogelijk is met deze kern. Dienen wil met elf man naar de baklijn dribbelen en tikken, terwijl er slechts een handvol spelers +- de gewenste technische bagage heeft. Was hij niet zo duur, hij lag vermoedelijk al buiten. Ik ben hem in ieder geval zo beu als kouwe pap, en ik heb dat echt niet zo vaak. Patrick Rémy was de laatsten.

Nu ja, ik had sowieso voor ogen dat plaats 5 een zeer goed seizoen ging zijn. Maar ZW en Lokeren zullen we ook voor ons moeten dulden. PO1 halen we op deze wijze niet. Niemand op niveau.
Ghent Semper Fidelis.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Smoje wrote:Wat een ontstellend zwak Gent.

Zwakste wedstrijd in jaren, was gelijk een terugblik op de jaren onder Riekerink, Houwaart en co.

Alleen moesten die het met (nog?) minder talent stellen.

VF heeft voetbal voor ogen, dat gewoon niet mogelijk is met deze kern. Dienen wil met elf man naar de baklijn dribbelen en tikken, terwijl er slechts een handvol spelers +- de gewenste technische bagage heeft. Was hij niet zo duur, hij lag vermoedelijk al buiten. Ik ben hem in ieder geval zo beu als kouwe pap, en ik heb dat echt niet zo vaak. Patrick Rémy was de laatsten.

Nu ja, ik had sowieso voor ogen dat plaats 5 een zeer goed seizoen ging zijn. Maar ZW en Lokeren zullen we ook voor ons moeten dulden. PO1 halen we op deze wijze niet. Niemand op niveau.
Tegen Lierse was het minstens even zwak imo, al hadden ze toen wel alle geluk van de wereld. Nochtans vind ik ze op papier niet eens zo'n slechte kern hebben, maar wel geen play off 1 kandidaat. Gigantisch saai stadion eigenlijk, straalt niets uit vanbinnen. Al zal ik Visje nu wel op m'n dak krijgen waarschijnlijk.
Image
Sex_Pistols
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8575
Joined: Mon Mar 20, 2006 12:04 pm
Location: Lotenhulle

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Sex_Pistols »

Heerlijke match en resultaat gisteren. :D

@ Brammie: Nog geen twee uur na uw post werd het nieuws van de Preud al bekend gemaakt. Maar ik vermoed dat wanneer zijn naam viel, je het niet erg vond dat je geen dagen kon gissen achter wie Garrido zou opvolgen. :P

@ Shubi: De Gent - Lierse match heb ik ook gezien toen. Gelukkig was ik in goed gezelschap, of anders was ik zeker ingedommeld. Mocht Dolly Menga niet zo'n pipo de clown zijn was die match altijd beslist geweest in het voordeel van Lierse.
Bad Times Don't Last. But Bad Guys Do.
brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brever »

Het bestuur van Brugge nog maar is met een massa geld smijten,die Clement doet het toch goed :mrgreen:
Voor de eerste keer dat Stadler en Waldorf samen heb zien lachen,meestal lijkt het alsof ze op een begrafenis zitten dan op een voetbalmatch.
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

brever wrote:Het bestuur van Brugge nog maar is met een massa geld smijten,die Clement doet het toch goed :mrgreen:
Voor de eerste keer dat Stadler en Waldorf samen heb zien lachen,meestal lijkt het alsof ze op een begrafenis zitten dan op een voetbalmatch.
En waar haal je exact de gegevens van "die massa geld"? Akkoord, voor niets gaat de zon op, maar ik ben er heilig van overtuigd dat Mister Michel globaal genomen minder zal kosten dan Nonkel Georges. Qua afkoopsom zal Michel alleszins al veel beter doen dan Georges. Waarom moet die dekselse voetbalbond toch altijd zo moeilijk doen? :mrgreen:

@S_P: inderdaad, eens dat nieuws bekend werd gemaakt, begon ik prompt een zonnedans te doen, ook al goot het water. Mooie metafoor trouwens.

Spijtig van Scifo, vond dat altijd wel een aimabel man en speelde vorig seizoen toch mooi voetbal. Maarja, met 2 op 24 wordt het moeilijk. Qua trainers denk ik dat het nu wel de beurt zal zijn aan Fernandez, Vercauteren ligt al op de loer. Al is Leekens natuurlijk ook nog vrij, zonder afkoopsom. Een koopje!
brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brever »

het komt hier niet echt op gang he mannen :lol:
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

brever wrote:het komt hier niet echt op gang he mannen :lol:
Spijtig dat je mijn vraag negeert. Maarja, dat zal dan ook wel weer bewijzen hoe suggestief je eerste post was.

Ontopic: Club nu al 10 punten voor op de 7de in de stand, het zou toch al echt lelijk moeten lopen om POI nog te missen. Voor de rest mag Standard wel eens verliezen, het begint saai te worden. :mrgreen:
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”