<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

lessius wrote: Mon Apr 16, 2018 5:45 pm De VAR mag enkel ingrijpen als een situatie invloed heeft op het scoreverloop of bij een flagrante vergissing bij het kaarten geven als de VAR 100% zeker is. Als ze zelf twijfelen wordt er aan de scheidsrechter géén melding gegeven. VAR geeft enkel aan om bepaalde fases te herbekijken als ze vinden dat de scheids 100% zeker verkeerde beslissing neemt. Dan nog heeft scheidsrechter de definitieve beslissing (om fase te herbekijken of niet of om iets wel/niet te fluiten/veranderen) en niet de VAR.

Een buitenspelfase die verkeerd wordt beoordeeld maar geen doelpunt oplevert wordt niet gecorrigeerd. Zelfde voor een inworp toekennen aan de verkeerde ploeg bijvoorbeeld.
Dus op dat vlak is gisteren de juist beslissing genomen. Onbegrijpelijk dat zelfs debielen van het Nieuwsblad met allerlei twitterfotootjes van fcb'ers afkomen waarop ge zelfs duidelijk ziet dat het beeld scheef loopt om toch maar een rechte lijn te kunnen trekken dat Diaby niet buitenspel zou staan :lol: :lol:

Zo floot de ref tijdens Brugge - Genk zelf niet voor penalty maar op aangeven van de VAR. De fase met Teo tegen Charleroi vorige was van die aard dat Teo wel degelijk geraakt wordt tussen zijn knieën dacht ik. Dus geen 100% zekerheid dat er géén fout is en dus mag de VAR niét ingrijpen. Zo kon Mechele gisteren ook rood gekregen hebben voor zijn aanslag in het begin van de wedstrijd maar kon ook daar de VAR niet met 100% zekerheid de aard van de overtreding inschatten.

VAR is een heel goede zaak maar het probleem is dat spelers/trainers/... zelf niet weten hoe en wanneer die gebruikt mag worden. Dan krijg je (oerdomme) reacties zoals Diaby gisteren die vraagt "waarom is die VAR hier? " En hij mag blij zijn want zonder VAR had fcb maar 2/9 en nu 3/9.
Dan heb je nog een debiel zoals Vandenbempt die zegt van "ik zou niet afgefloten hebben omdat het nipt is". Dus omdat het nipt is mag buitenspel niet gegeven worden, man man waar gaan we naartoe. Dus de volgende fout net binnen het strafschopgebied mag geen penalty zijn want het is er maar nipt binnen...
Ik vond het onbegrijpelijk dat er zelfs maar discussie was over die penalty van Teo. Die verdediger ziet hem zelfs nie komen, Teo komt ervoor, haakt er zelf in en laat zich dan maar vallen. Ge kunt et zelfs een schwalbe noemen imo.

Los daarvan vind ik wel dat de VAR meer zou mogen ingrijpen, bij eender welke fout. Een fout is een fout, waarom zouden we nalaten om die te corrigeren als dat nog mogelijk is?
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by The Internationals »

lessius wrote: Mon Apr 16, 2018 5:45 pm Dan heb je nog een debiel zoals Vandenbempt die zegt van "ik zou niet afgefloten hebben omdat het nipt is". Dus omdat het nipt is mag buitenspel niet gegeven worden, man man waar gaan we naartoe. Dus de volgende fout net binnen het strafschopgebied mag geen penalty zijn want het is er maar nipt binnen...
Ik heb het ook niet voor hem, maar hij had wel gelijk dat buitenspel 'onstaan' is om te voorkomen dat je met manier van spreken op drie meter van de keeper wacht, de bal naar voor trapt en binnenlegt.
Dus daar snap ik wel dat die 0.4mm hem geen voordeel opleverde om te kunnen scoren.
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Darragh »

Brugge... Gemiste kans. :(
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

No VAR, no Glory. 8)
Ghent Semper Fidelis.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Smoje wrote: Tue May 15, 2018 9:28 pm No VAR, no Glory. 8)
Man man wa smijten ze hier binnen :mrgreen:
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Darragh »

Smoje wrote: Tue May 15, 2018 9:28 pm No VAR, no Glory. 8)
Zonder VAR, was de Glory er mss al wel eerder geweest. :wink:
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by The Internationals »

Die zal er inderdaad al veel eerder geweest zijn, ach ik laat het niet aan mijn hart komen, zondag gaan we gent opeten :evil: En maandag dik feestje!
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Het is een leuke dag in de Jupiler Pro League vandaag :mrgreen: :twisted:
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
d van den d
Team President
Posts: 612
Joined: Mon Mar 28, 2011 3:13 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by d van den d »

Wat heb ik toch genoten in het mooiste stadion van Nederland! Dat ik dit mocht meemaken, wat een krankzinnige pot.
Manager naam: Praesepe010
Team: SC Rotterdam
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by remedy73 »

d van den d wrote: Sun Jan 27, 2019 9:01 pm Wat heb ik toch genoten in het mooiste stadion van Nederland! Dat ik dit mocht meemaken, wat een krankzinnige pot.
Mijn broer Meangreen was ook aanwezig en heeft ook genoten ;-)
Eerste overwinning op de aartsrivaal sinds 2012. Het voelde als een bevrijding!
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
meangreen
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1339
Joined: Mon Jul 27, 2009 8:53 pm
Location: Zuid Holland

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by meangreen »

Na de kampioenswedstrijd tegen Heracles en de wedstrijd tegen PSV in de UEFA cup 2002 komt deze wedstrijd voor mij op de 3e plaats meest indrukwekkende wedstrijden die ik heb mogen meemaken. Iedereen die bij 1 van die 3 momenten aanwezig is geweest, weet precies wat ik bedoel! :wink:

Soms is Feyenoord een kreng maar ze kan ook zo fantastisch zijn! :D :D :D :D
FC Meangreen speelt in A
Begonnen in seizoen 30

Winnaar Beneliga seizoen 47+48+50+83+85+86
Winnaar SPEL seizoen 48
Winnaar SP CUP seizoen 48+51+62+63+87
KAMPIOEN van de A seizoen 49+50+87+88+102

Linierecord: 154 (thuis) 153 (uit)
d van den d
Team President
Posts: 612
Joined: Mon Mar 28, 2011 3:13 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by d van den d »

Zojuist een van de slechtste klassiekers ooit gezien. Een machteloos en inspiratieloos Feyenoord tegen een op champagnebenen staande Ajax dat het allemaal wel prima vond. Normaal ben ik er helemaal ziek van als Feyenoord weer eens verliest van ze, maar nu heb ik meer een gevoel van leegte bij. Al heb ik het hele scenario van Schalke 04 ook in mijn achterhoofd zitten inmiddels..
Manager naam: Praesepe010
Team: SC Rotterdam
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by remedy73 »

d van den d wrote: Sun May 09, 2021 4:30 pm Zojuist een van de slechtste klassiekers ooit gezien. Een machteloos en inspiratieloos Feyenoord tegen een op champagnebenen staande Ajax dat het allemaal wel prima vond. Normaal ben ik er helemaal ziek van als Feyenoord weer eens verliest van ze, maar nu heb ik meer een gevoel van leegte bij. Al heb ik het hele scenario van Schalke 04 ook in mijn achterhoofd zitten inmiddels..
Je zou zeggen dat Arne Slot dat inmiddels beter zou kunnen. Snap niet dat ze aan Advocaat blijven vast houden. Die man is uitgewerkt en rijp voor zijn pensioen. Liever dat Slot nú de ploeg om gaat gooien dan begin volgend seizoen.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
d van den d
Team President
Posts: 612
Joined: Mon Mar 28, 2011 3:13 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by d van den d »

Ajax Feyenoord mag inmiddels wel bestempelt worden als een vervloekte wedstrijd. Na 17 jaar valt het muntje wederom niet de kant op van Feyenoord. Tuurlijk er waren wedstijden zat dat Feyenoord volledig van het veld werd gespeeld, maar ook zaten er genoeg wedstrijden tussen die onze kant op had kunnen vallen. Vandaag was dit er ook een naar mijn mening. Persoonlijk kan ik er helemaal gestoord van worden, de pijn van zo´n teleurstelling komt hard aan.
Manager naam: Praesepe010
Team: SC Rotterdam
d van den d
Team President
Posts: 612
Joined: Mon Mar 28, 2011 3:13 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by d van den d »

18 ellendige jaren lang heb ik en vele Feyenoorders moeten wachten. Ajax Feyenoord werd sinds 2005 telkens maar niet gewonnen door Feyenoord. Steeds viel het de verkeerde kant op. Er waren wedstrijden zat waarin ajax gewoon beter was, en ons volledig kapot hebben gespeeld. Echter zijn er immers genoeg wedstrijden geweest waarin Feyenoord de winst verdiende, maar dan zat het niet mee, of er werd een arbitraal foute beslissing gemaakt. Het is niet zo vreemd dat ik kaal aan het worden ben op vrij jonge leeftijd :lol: Je kunt uitgaan van een vervloekte wedstrijd, alsof iemand met voodoo bezig is. Maar de vloek is vandaag verbroken, Feyenoord wint met 2-3 en staat nu 6 punten los op de eerste plaats. Los daarvan staan we in de halve finale van de knvb beker, en in de kwartfinale van de Europa League. Wat een seizoen :D
Manager naam: Praesepe010
Team: SC Rotterdam
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”