<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

Sex_Pistols wrote:
lessius wrote:
brammie0101 wrote:Wij krijgen er geen twee in 1 helft, waarvan 1 voor een fopduik dat het niet mooi is. Moest je leiden aan geheugenverlies, het gaat over de eerste competitiematch. Je weet wel, die thuisnederlaag.
Je snapt het niet maar dat verbaast me dan ook niet :)
En reageer hier alstublieft niet op.
Lok er dan ook geen uit.
Ik had het tegen onze grote Facebookheld Shubunkins, die had zelfs meteen gesnapt waarom ik dat zinnetje erbij had gezet van 'duidelijk wie kampioen moet worden'. :mrgreen: Dus shhttt.

Kijk anders eens naar jullie eigen reacties na speeldag 1, en bekijk dan de wedstrijden van gisteren nog eens, waar Anderlecht trouwens een duidelijke penalty niét kreeg.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Twas te peizen dat die chocoprins ging wakkerschieten als ik iets ging posten. :mrgreen:

This troll is too damn easy.
Image
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

Shubunkins wrote:Twas te peizen dat die chocoprins ging wakkerschieten als ik iets ging posten. :mrgreen:

This troll is too damn easy.
Hoe is het met uw televisie? :)
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

lessius wrote:
Shubunkins wrote:Twas te peizen dat die chocoprins ging wakkerschieten als ik iets ging posten. :mrgreen:

This troll is too damn easy.
Hoe is het met uw televisie? :)
Veel stof, maar veel geld, reiske Mallorca mee gepakt :)
Image
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

Shubunkins wrote:
lessius wrote:
Shubunkins wrote:Twas te peizen dat die chocoprins ging wakkerschieten als ik iets ging posten. :mrgreen:

This troll is too damn easy.
Hoe is het met uw televisie? :)
Veel stof, maar veel geld, reiske Mallorca mee gepakt :)
Ah, dat verklaart veel.
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

Later nog eens uitgebreider reageren,

Maar:

- Vertrek Mboyo was noodzakelijk/te verwachten. En dan vind ik het nog niet erg dat we het goedbedeelde Genk wat geld kunnen "afsnoepen". Al hebben zij een zeer degelijke speler aangetrokken. Dus voor beiden een win-situatie. Al had ik hem uiteraard liever langer bij Gent zien schitteren, maar niet om hem volgend jaar goedkoper te zien vertrekken naar een middenmotor uit Engeland.

- Verlies op rsca was ingecalculeerd, en zelfs een zwaar verlies had ik voorspeld. Positieve noot: dat dit voor 31 aug gebeurt, anders zou men durven denken dat het huiswerk af is.

Zoals vaak redelijk sterk starten tegen rsca (even hoop), maar dan volgt altijd het gekende. Nu ja, voor plaats 4-5 moeten we daar ons punten niet rapen. Wat maken die punten uit, als je ze weggooit tegen ploegen à la Beveren. Titel voor Gent en er een jaartal op plakken, ik zal het niet uitspreken. Zoals een oude man op training ooit kwam te zeggen: 'De Gantwoaze, menier? 't Zaan altijd prutsers geweejst en 't goan altaad prutsers blaave'. Doch had ik de huidige situatie (nieuw stadion, vrij competitieve ploeg) niet durven voorspellen anno 2013 (en vroeger). Zeker als men kijkt naar ploegen als Beerschot. Alleen dat stemt mij al tevreden. Ze moeten gewoon eens leren zwijgen, want ze doen domme mensen dromen. En in de grootste hoop, schuilt de diepste teleurstelling. Ik verwacht niks.
Ghent Semper Fidelis.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Naessens naar Brugge? Regelrechte nachtmerrie, we gaan niveau Gent worden als we zo verder doen.
Image
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Smoje »

Kleine stoker. :mrgreen:

Naessens mag van mij naar Gent komen.

Ik denk net dat club dergelijke transfers nodig heeft. Van die boerenkinders die zich echt willen smijten. En denk ook wel dat hij weet dat hij niet de eerste man is (is het met moeite bij ZW), maar door zijn polyvalentie kan hij er wel iets betekenen. Nuchtere jongen.

Want:
- Tom De Sutter moet nog out vallen voor een paar maanden
- Rafaelov moet nog definitief door de mand vallen, heb het er niet echt voor, en voor één keer bedoel ik niet als mens
- Lestienne zijn dipje zal nog komen (transfer in kop bvb). Ik vind dit een zeer deftige speler, maar ergens zeer voorspelbaar, ik zou er graag op staan als LB (om andere van zijn kwaliteiten dan weer minder). En inmiddels kent iedereen hem, analoog met Boussoufa zal er twee man rond hem hangen en een derde om zijn been te breken, mocht hij er toch door geraken.

Van wie was die opmerking trouwens over uitschakeling 'tegen Janneke en Mieke in Europa'? Sex-Pistols?

Zou een gans verhaal willen doen over intertoto (en wanneer dit net viel tov andere competities), het vrij deftig parcours onder Dury en het feit dat Videoton twee zeer verraderlijke matchen waren, tegen een nobele onbekende (die hier losjes subtop zou spelen). Plus hun andere matchen. Maar 't is vrij duidelijk, denk ik.

Trouwens Europees betekent niemand iets uit België en ik zou prediken om dit met z'n allen jammer te vinden. Rsca pikt quasi elk jaar de vetpot mee, maar daar blijft het bij. Desalniettemin zie ik Genk wel de poules te halen. Maar de echt vette jaren zitten er niet aan te komen. Qua supporterspotentieel (en sponsors) is ons landje gewoon te klein. Nederland is ook niets meer dan een meeloper in de tegenwoordige hyper-commerciële tijd, de enige die ze nog verbloemen, zijn de Belgen zelf.

En de Europa-league is gewoon spelen voor peanuts, betekent minder dan niets financieel, behalve eer. Enkel lange kutverplaatsingen naar Kazachtstan, die dan weer nefast zijn op de andere gebieden. En rsca heeft een monopolie op de CL-vetpot, dus de kloof wordt enkel groter binnenlands, maar verder niks. Veel is ook te wijten aan al die manager-gangsters, twee goede matchen en ze dromen al van een transfer, bij gelijk welke ploeg. Nu ja, na een jaar staan ze hier meestal terug met hangende pootjes: Tchité, Mbokani, El Ghanassy, ...

Maar ik versta uw redenering: club heeft geen spelers meer nodig, nu nog maar actief op twee fronten, en hoelang zal dat dan nog duren? November: weg beker, weg titeldromen, weg Garrido. Ondanks de grote mogelijkheden dit seizoen, beter zal het niet worden, nu het paarse beest zich even moet inspelen :mrgreen:
Ghent Semper Fidelis.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Smoje wrote:Kleine stoker. :mrgreen:

Naessens mag van mij naar Gent komen.

Ik denk net dat club dergelijke transfers nodig heeft. Van die boerenkinders die zich echt willen smijten. En denk ook wel dat hij weet dat hij niet de eerste man is (is het met moeite bij ZW), maar door zijn polyvalentie kan hij er wel iets betekenen. Nuchtere jongen.

Want:
- Tom De Sutter moet nog out vallen voor een paar maanden
- Rafaelov moet nog definitief door de mand vallen, heb het er niet echt voor, en voor één keer bedoel ik niet als mens
- Lestienne zijn dipje zal nog komen (transfer in kop bvb). Ik vind dit een zeer deftige speler, maar ergens zeer voorspelbaar, ik zou er graag op staan als LB (om andere van zijn kwaliteiten dan weer minder). En inmiddels kent iedereen hem, analoog met Boussoufa zal er twee man rond hem hangen en een derde om zijn been te breken, mocht hij er toch door geraken.

Van wie was die opmerking trouwens over uitschakeling 'tegen Janneke en Mieke in Europa'? Sex-Pistols?

Zou een gans verhaal willen doen over intertoto (en wanneer dit net viel tov andere competities), het vrij deftig parcours onder Dury en het feit dat Videoton twee zeer verraderlijke matchen waren, tegen een nobele onbekende (die hier losjes subtop zou spelen). Plus hun andere matchen. Maar 't is vrij duidelijk, denk ik.

Trouwens Europees betekent niemand iets uit België en ik zou prediken om dit met z'n allen jammer te vinden. Rsca pikt quasi elk jaar de vetpot mee, maar daar blijft het bij. Desalniettemin zie ik Genk wel de poules te halen. Maar de echt vette jaren zitten er niet aan te komen. Qua supporterspotentieel (en sponsors) is ons landje gewoon te klein. Nederland is ook niets meer dan een meeloper in de tegenwoordige hyper-commerciële tijd, de enige die ze nog verbloemen, zijn de Belgen zelf.

En de Europa-league is gewoon spelen voor peanuts, betekent minder dan niets financieel, behalve eer. Enkel lange kutverplaatsingen naar Kazachtstan, die dan weer nefast zijn op de andere gebieden. En rsca heeft een monopolie op de CL-vetpot, dus de kloof wordt enkel groter binnenlands, maar verder niks. Veel is ook te wijten aan al die manager-gangsters, twee goede matchen en ze dromen al van een transfer, bij gelijk welke ploeg. Nu ja, na een jaar staan ze hier meestal terug met hangende pootjes: Tchité, Mbokani, El Ghanassy, ...

Maar ik versta uw redenering: club heeft geen spelers meer nodig, nu nog maar actief op twee fronten, en hoelang zal dat dan nog duren? November: weg beker, weg titeldromen, weg Garrido. Ondanks de grote mogelijkheden dit seizoen, beter zal het niet worden, nu het paarse beest zich even moet inspelen :mrgreen:
Alle middelen zijn goed voor wat extra activiteit op het forum. :mrgreen:

Bacca vervangen door TDS en Naessens, slaat echt nergens op. Dat we kwaliteit gingen inboeten toen Bacca vertrok was natuurlijk duidelijk, maar als je ze dan nog eens wil vervangen door twee spelers die een totaal andere speelstijl hebben. Tja, daar kan ik dus echt niet bij, hopelijk komt Naessens echt niet. Van de bedragen die momenteel de ronde doen krijg ik ook wel maagkrampen, in België betaal je altijd teveel voor de kwaliteit die je krijgt.

Rafa is wisselvallig, z'n seizoensbegin vorig jaar was absolute top, terwijl hij erna echt matig speelde. Tegen die Polen viel hij dan weer uitstekend in, echt rare kerel, al mag hij dringend wat constanter gaan worden. Lestienne zal natuurlijk zoals elke speler een mindere periode kennen, maar dat zal niet omwille van een misgelopen transfer zijn normaal gezien, hij is nuchter genoeg om te weten dat hij er het best aan doet om nog een jaar proberen te bevestigen, na dit seizoen moet hij wel weg als hij z'n carrière verder wil uitbouwen. Robben is ook voorspelbaar zeggen ze, maar speelt wel aan de top bij Bayern en is wekelijks beslissend, ook al heb ik een schijthekel aan die z'n smoel.

Financieel is het mislopen van de Europa League natuurlijk geen drama, veel valt er niet te rapen en Club heeft redelijk wat budget over op dit moment. Maar voor momentele transfertargets is dit natuurlijk wel een wereld van verschil. Al kan dit op lange termijn ook positief uitdraaien, minder vermoeide spelers door de lange verplaatsingen en extra matchen, meer focus op de competitie... Over vermoeide spelers gesproken, Blondel en Vazquez 4 tot 6 weken out, om zich te 'sparen'. Je vraagt je toch wel af waar de physio's mee bezig zijn bij Club, we zijn nota béné 3 (?) weken ver in de competitie.

Hopelijk kunnen ze zich nog eens volledig focussen op de beker, een dagje Brussel heeft toch wat extra, al is de kern momenteel echt wel te zwak om mee te doen voor de prijzen, al is dat minder een probleem voor de beker dan de competitie. Positief is wel dat de jeugd eindelijk wat kansen krijgt. Engels vind ik echt een zeer goeie verdediger, rustig, sterk in het duel, degelijke voeten. Mechele staat dan weer een paar trapjes lager, is wat te braaf en z'n uitvoetballen is quasi nihil. Maar na 3 matchen kan je Mechele nog niet afschrijven. Ben enorme fan van Tuur, kan op een korte ruimte z'n tegenstander uitschakelen en blijft het overzicht bewaren, zou eigenlijk altijd meer speelminuten moeten krijgen dan Boli, al heeft die laatste natuurlijk een grote motor.
Image
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

Smoje wrote:Wel sterk dat ze Hazard langer aan zich konden binden. Had ik niet gedacht, want de nekken dachten al dat het een beklonken zaak was. Mooi zo.
Neen, dat was Racing Genk (stond zo zelfs letterlijk in de gazet door Mario Been en vorige week dat interview met die John Bico).
Genk was er zo goed als zeker van dat hij ging tekenen tot de dag voor hij bij Waregem bleef zels, behalve de titelmatch en het feest achteraf hebben ze bij Anderlecht weinig tot geen moeite meer gedaan voor Hazard omdat het zolang duurde. Niemand heeft gezegd "Hij zal naar hier komen", dus stop eens met uw fantasieverhaaltjes of zaken over andere ploegen waar ge het fijne niet van weet...
Smoje wrote: - Verlies op rsca was ingecalculeerd, en zelfs een zwaar verlies had ik voorspeld.
Smoje wrote:Heeft mij een bakje opgeleverd.

Bij de 0-1 van Lokeren, had ik gewed met een nek, dat ze nog minimaal 1 penalty gingen krijgen.
Wilt gij met mij eens op de lotto spelen? Gaat blijkbaar miljoenen opbrengen :wink:
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Zwakke match van Brugge, part 3. Heel jonge ploeg, dat wel, maar het moet echt wel beter, ook met dit materiaal. Adu ha ik trouwens laten starten vandaag, net als Dierckx.

Wouters toch wel een zeer laffe scheidsrechter, zuivere penalty voor Mechelen niet fluiten om dan te compenseren op de counter en de fout op Lestienne niet fluiten. De penalty van Mechelen was trouwens ook zeer licht, die van Brugge ook. De Bock zal zich dringend mogen herpakken, die tackles slaan echt nergens op. Ryan bewijst toch wel dat hij uit aan het groeien is tot een echte puntenpakker, enorme persoonlijkheid en lef. Een van de weinige lichtpunten vandaag. Hopelijk is De Sutter gelanceerd, degelijke wedstrijd en goeie goal.

Net Gent aan het werk gezien, geen idee hoe die winnen. Dramatisch zwakke ploeg, echt nog zwakker dan de plaatselijke 4e provincialer. Die ruimte tussen de linies is enorm, voetbal lijkt zo moeilijk als je ze bezig ziet. Nul komma nul creativiteit, Zukanovic dramatisch. Gaat diene Fernandez met Kagé en Lepoint z'n beste spelers ook nog eens op de bank zetten. Als Brugge hier niet van kan winnen kunnen we er beter mee ophouden. Ik kijk buiten Brugge weinig Belgisch voetbal, maar hiervan word ik echt depressief. Gent brengt me wel geld op, maar dit deed echt pijn aan de ogen.
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Als ge maar kunt zagen op andere teams é Schupken.
Gent was van minuut 1 tot 90 dominant, maar ze laten oh zoveel steken vallen é damn.
Zukanovic is beter dan gelijk welke verdediger bij Brugge, dus kzou maar snel zwijgen.
Gent is wel door het oog van de naald gekropen, maar Lierse had sowieso niet meer dan 1 punt verdiend in mijn (subjectieve) ogen.
Op Brugge volgende week met Lepoint en Kagé ipv Neto en yassine en we maken een kans, want Brugge is ook niet in z'n beste vorm de laatste 8 jaar.
Yassine is trouwens de ergernis zelve. Heel de match rotslecht spelen, met moeite 1 goeie pass geven en dan opt einde een assist en een goal, nu gaat ij weer peizen dat hij man van de match is damn. Matchwinnaar is hij wel, maar andere spelers hebben ruim beter gespeeld dan hem (bv die nr 14 van Lierse, damn die heeft veel werk opgeknapt)

Nuja voor volgende week gok ik nog altijd op verlies in da betonblokske, ma ge weet maar nooit. Ze zullen wel weer ne penalty krijgen zeker? Of is den bond mauve? Juist ja
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Ben m'n post nochtans begonnen met de match van Brugge, en niet om ze op te hemelen. De euforie van de overwinning is duidelijk toegeslagen bij je, je post slaat echt nergens op.
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Shubunkins wrote:Ben m'n post nochtans begonnen met de match van Brugge, en niet om ze op te hemelen. De euforie van de overwinning is duidelijk toegeslagen bij je, je post slaat echt nergens op.
Euforie om de overwinning? Ge zegt da ge de match gezien hebt, er is niks om euforisch om te zijn. Tis maar omda Lierse te slecht voor 2de klasse is da we nog konden winnen, want ze hebben 2x een 3 tegen 2 situatie niet uitgebuit. Maar gent was wel 90 minuten dominant (van minuut 3 tot 93)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

visje69 wrote:
Shubunkins wrote:Ben m'n post nochtans begonnen met de match van Brugge, en niet om ze op te hemelen. De euforie van de overwinning is duidelijk toegeslagen bij je, je post slaat echt nergens op.
Euforie om de overwinning? Ge zegt da ge de match gezien hebt, er is niks om euforisch om te zijn. Tis maar omda Lierse te slecht voor 2de klasse is da we nog konden winnen, want ze hebben 2x een 3 tegen 2 situatie niet uitgebuit. Maar gent was wel 90 minuten dominant (van minuut 3 tot 93)
Gent was totaal niet dominant, Lierse liet na de 0-1 het balbezit aan Gent in de hoop het af te maken op de counter, maar ze mochten nog 3 uur lang counteren ze gingen er niet uit scoren. Als je dit dominant voetbal durft noemen maak ik me serieus zorgen, Gent kon geen 3 passen na elkaar geven, zelfs de passing van de centrale verdediger naar de backs liepen mis.

Zukanovic beter dan elke verdediger bij Club? Laat me niet lachen, Duarte is een paar klassen beter, Engels zou dit op termijn ook moeten worden. Wat is dat trouwens met dat veld? Twee matchen ver en het ligt er al dramatisch bij, het eerste lijk is al uit de kast gevallen precies.
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”