<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Ebuzola wrote:Was te denken, vind het wel weer typisch voor de Belgische competitie.

Europees top en titel, heeft Gent een niveau hoger laten spelen en het gaat eens eventjes bergaf en 'bam', ontslagen en komt hij terecht in de recyclagemand waar hij zal opgepikt worden door een andere club in onze competitie.

99% kans dat het RSCA is na de CL match van vanavond.
Als ik de pers mag geloven (en de verklaring van Ivan De Witte) was het Hein zelf die aangaf dat hij geen grip meer had op de groep. De toekomst zal uitwijzen of het de juiste keuze was. Net zoals we vermoeden dat het een boerejaar was voor sommige spelers, kan voor Hein hetzelfde gelden.
In elk geval acht ik de kans mogelijk dat hij niet naar Anderlecht gaat. In de winter 15-16 was hij rond met Wolfsburg maar kon het bestuur hem overtuigen te blijven. Dus wie weet komen er nu wel mooiere voorstellen dan Anderlecht. In elk geval is Kums hem al aan het warmlopen denk ik :P
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Ebuzola wrote: Mon Sep 18, 2017 8:05 pm
visje69 wrote:Eindelijk pakt Gent z'n eerste zege! :p
Hopelijk zijn we nu vertrokken!
Voordeel is wel dat je veel plaatsen stijgt als je 3 punten per keer pakt :mrgreen:
Kijk es, we staan al 4de! :D
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Darragh »

Club Brugge verliest met 0-2 van Gent. Ondanks dat Gent de betere ploeg was, blijft het balen.. Zeker wanneer zowel Charleroi als Anderlecht punten laten liggen.
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Darragh wrote: Sun Jan 28, 2018 10:25 pm Club Brugge verliest met 0-2 van Gent. Ondanks dat Gent de betere ploeg was, blijft het balen.. Zeker wanneer zowel Charleroi als Anderlecht punten laten liggen.
Ik heb er weinig last van ^^
Te meer omdat het dik verdiend was. Brugge speelde niet als een kampioen. Nu tegen Charleroi en naar Waasland-Beveren. Dat ze maar opletten voor 0/9
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Darragh »

visje69 wrote: Mon Jan 29, 2018 12:25 am
Darragh wrote: Sun Jan 28, 2018 10:25 pm Club Brugge verliest met 0-2 van Gent. Ondanks dat Gent de betere ploeg was, blijft het balen.. Zeker wanneer zowel Charleroi als Anderlecht punten laten liggen.
Ik heb er weinig last van ^^
Te meer omdat het dik verdiend was. Brugge speelde niet als een kampioen. Nu tegen Charleroi en naar Waasland-Beveren. Dat ze maar opletten voor 0/9
Tegen Antwerp en Gent was het inderdaad een pak minder. De tweede helft tegen Oostende ook trouwens.
Achja, liever nu een dip dan in po1. :wink: Ze verdienen nog steeds om kampioen te spelen uiteraard!
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Darragh wrote: Tue Jan 30, 2018 5:42 pm
Tegen Antwerp en Gent was het inderdaad een pak minder. De tweede helft tegen Oostende ook trouwens.
Achja, liever nu een dip dan in po1. :wink: Ze verdienen nog steeds om kampioen te spelen uiteraard!
Volledig mee eens. Maar ja, met die PO weet je maar nooit. Ik ben een voorstander van de PO, maar het zou wel onrechtvaardig aanvoelen als club de titel niet zou pakken. Desalniettemin ben ik wel grote fan van al die extra topmatchen (ook al kosten ze me een hoop extra geld aan abonnement :p )
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Darragh »

visje69 wrote: Tue Jan 30, 2018 6:12 pm
Darragh wrote: Tue Jan 30, 2018 5:42 pm
Tegen Antwerp en Gent was het inderdaad een pak minder. De tweede helft tegen Oostende ook trouwens.
Achja, liever nu een dip dan in po1. :wink: Ze verdienen nog steeds om kampioen te spelen uiteraard!
Volledig mee eens. Maar ja, met die PO weet je maar nooit. Ik ben een voorstander van de PO, maar het zou wel onrechtvaardig aanvoelen als club de titel niet zou pakken. Desalniettemin ben ik wel grote fan van al die extra topmatchen (ook al kosten ze me een hoop extra geld aan abonnement :p )
Die extra topmatchen zijn leuk, dat klopt zeker! Het is de halvering van de punten waar ik het moeilijk mee heb.
Hoeveel kost zo'n extra abonnement op Gent, als ik vragen mag? :)
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Darragh wrote: Tue Jan 30, 2018 7:10 pm
visje69 wrote: Tue Jan 30, 2018 6:12 pm
Darragh wrote: Tue Jan 30, 2018 5:42 pm
Tegen Antwerp en Gent was het inderdaad een pak minder. De tweede helft tegen Oostende ook trouwens.
Achja, liever nu een dip dan in po1. :wink: Ze verdienen nog steeds om kampioen te spelen uiteraard!
Volledig mee eens. Maar ja, met die PO weet je maar nooit. Ik ben een voorstander van de PO, maar het zou wel onrechtvaardig aanvoelen als club de titel niet zou pakken. Desalniettemin ben ik wel grote fan van al die extra topmatchen (ook al kosten ze me een hoop extra geld aan abonnement :p )
Die extra topmatchen zijn leuk, dat klopt zeker! Het is de halvering van de punten waar ik het moeilijk mee heb.
Hoeveel kost zo'n extra abonnement op Gent, als ik vragen mag? :)
Hangt er vanaf waar je zit. Ik zit op vrij dure plaatsen waar het 465 euro is voor de reguliere competitie en nog pakweg 165 euro voor play-off 1
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by The Internationals »

Ze mogen die VAR asistentie toch wel laten voor wat het is, dit is toch wel belachelijk aan het worden wat ze allemaal doen...

-> Vormer tegen genk discutabel wel of niet
-> Teo duidelijk geen penalty tegen chaleroi ' mag niet ingrijpen bij twijfel'
-> Gisteren duik van Edmilson (swalbe ... beweren ze van uit da busje dat het zuiver penal is? :-/)
-> Buitenspel goal club bij de 1-1 (deze is zeer twijflachtig) en ze grijpen nu wel in...
En dan vergeet ik er wel nog enkele waarschijnlijk?

Niets dan respect voor anderlecht, ze hadden de match allang dood kunnen/moeten maken, maar die 1-1 afkeuren is toch wel belachelijk!

Waarom geen systeem met iedere trainer 2*/ wedstrijd een VAR aan te vragen?
Als het correcte aanvraag is behou je jouw beurt en opgelost.
Of zien jullie andere mogelijkheden?
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
d van den d
Team President
Posts: 612
Joined: Mon Mar 28, 2011 3:13 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by d van den d »

Ik vind sowieso dat heel die play offs van België een vreemd systeem is trouwens. Club Brugge had aardig wat punten voorsprong, en nu lijkt dat allemaal voor niks te zijn geweest.
Manager naam: Praesepe010
Team: SC Rotterdam
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Het idee van die puntenhalvering is inderdaad vreemd, maar de play-offs zich vind ik een topsysteem. Het zorgt elk jaar voor topmatchen op het scherpst van de snee!
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Traxtorm Hardcore
Team Board Member
Posts: 485
Joined: Wed Jul 26, 2017 11:14 am

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Traxtorm Hardcore »

d van den d wrote: Mon Apr 16, 2018 7:09 am Ik vind sowieso dat heel die play offs van België een vreemd systeem is trouwens. Club Brugge had aardig wat punten voorsprong, en nu lijkt dat allemaal voor niks te zijn geweest.
Dat is ook gewoon de dikste zever dat er is. Wie na x aantal matchen 1e staat is gewoon kampioen.

Ik volg de jpl ook gewoon niet meer sinds enkele jaren. Het voetbal van de eredivisie is over het algemeen aantrekkelijker met meer goals en zelfs de ploegen die onderaan staan kunnen (met momenten ) mooie combinaties voetballen. Bovendien zijn ook de interviews een stuk leuker om naar te kijken. De gemiddelde Nederlander is toch een stuk optimistischer :D

Maar dat is uiteraard mijn bescheiden mening :D :mrgreen:
Traxtorm Hardcore

S54: 2nd in A
S55: 3rd in A
S94: 4th in A
S95: 2nd in A
S96: 4th in A
S97: 2nd in A
S105: 5th in A
S106: 6th in A
S107: 5th in A
S108: 6th in A + winner Beneliga
S109: 9th in A
S113: semi-final SP-cup
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Traxtorm Hardcore wrote: Mon Apr 16, 2018 8:17 am
d van den d wrote: Mon Apr 16, 2018 7:09 am Ik vind sowieso dat heel die play offs van België een vreemd systeem is trouwens. Club Brugge had aardig wat punten voorsprong, en nu lijkt dat allemaal voor niks te zijn geweest.
Dat is ook gewoon de dikste zever dat er is. Wie na x aantal matchen 1e staat is gewoon kampioen.

Ik volg de jpl ook gewoon niet meer sinds enkele jaren. Het voetbal van de eredivisie is over het algemeen aantrekkelijker met meer goals en zelfs de ploegen die onderaan staan kunnen (met momenten ) mooie combinaties voetballen. Bovendien zijn ook de interviews een stuk leuker om naar te kijken. De gemiddelde Nederlander is toch een stuk optimistischer :D

Maar dat is uiteraard mijn bescheiden mening :D :mrgreen:
Het is een feit dat Club de titel verdient, maar je mag ook niet vergeten dat de Play-offs 25% van de matchen is é. Zonder halvering zou al een stuk logischer zijn. Eigenlijk is het enkel die halvering die het nu (en vorige seizoenen) nog spannend maakt. Dus het is vreemd maar het zorgt wel voor een pak meer matchen met spanning (zowel de laatste 4-5 matchen van de reguliere competitie om in PO1 te geraken als de 10 matchen IN PO1. Dus dat is best wel wat
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by The Internationals »

Ik vind de PO ook wel nog smaken, maar die halvering moeten ze iets op vinden...
En PO2 is de hel, al is het met antwerp en beerschot in dezelfde poule wel leuk om te volgen die twee matchen (gaan ook de enige twee zijn die ik ga bekijken uit po2)

Maar de willekeur van die var stoort me wel enorm
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

De VAR mag enkel ingrijpen als een situatie invloed heeft op het scoreverloop of bij een flagrante vergissing bij het kaarten geven als de VAR 100% zeker is. Als ze zelf twijfelen wordt er aan de scheidsrechter géén melding gegeven. VAR geeft enkel aan om bepaalde fases te herbekijken als ze vinden dat de scheids 100% zeker verkeerde beslissing neemt. Dan nog heeft scheidsrechter de definitieve beslissing (om fase te herbekijken of niet of om iets wel/niet te fluiten/veranderen) en niet de VAR.

Een buitenspelfase die verkeerd wordt beoordeeld maar geen doelpunt oplevert wordt niet gecorrigeerd. Zelfde voor een inworp toekennen aan de verkeerde ploeg bijvoorbeeld.
Dus op dat vlak is gisteren de juist beslissing genomen. Onbegrijpelijk dat zelfs debielen van het Nieuwsblad met allerlei twitterfotootjes van fcb'ers afkomen waarop ge zelfs duidelijk ziet dat het beeld scheef loopt om toch maar een rechte lijn te kunnen trekken dat Diaby niet buitenspel zou staan :lol: :lol:

Zo floot de ref tijdens Brugge - Genk zelf niet voor penalty maar op aangeven van de VAR. De fase met Teo tegen Charleroi vorige was van die aard dat Teo wel degelijk geraakt wordt tussen zijn knieën dacht ik. Dus geen 100% zekerheid dat er géén fout is en dus mag de VAR niét ingrijpen. Zo kon Mechele gisteren ook rood gekregen hebben voor zijn aanslag in het begin van de wedstrijd maar kon ook daar de VAR niet met 100% zekerheid de aard van de overtreding inschatten.

VAR is een heel goede zaak maar het probleem is dat spelers/trainers/... zelf niet weten hoe en wanneer die gebruikt mag worden. Dan krijg je (oerdomme) reacties zoals Diaby gisteren die vraagt "waarom is die VAR hier? " En hij mag blij zijn want zonder VAR had fcb maar 2/9 en nu 3/9.
Dan heb je nog een debiel zoals Vandenbempt die zegt van "ik zou niet afgefloten hebben omdat het nipt is". Dus omdat het nipt is mag buitenspel niet gegeven worden, man man waar gaan we naartoe. Dus de volgende fout net binnen het strafschopgebied mag geen penalty zijn want het is er maar nipt binnen...
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”