<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Wow, wat een titelstrijd gisteren. Ik zat 98 minuten op het puntje van m'n stoel. Wat een spanning, wat een apotheose.
Deze heroïek is waarom we allemaal van voetbal houden...


P.S.: Met uitzondering van Noa Lang, wat een ettertje is dat toch. Ik hoop dat hij binnen 3 seizoenen ergens in een woestijn speelt zodat we die niet meer hoeven te zien.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Raffin
Member of the Soccer Project Association
Posts: 15320
Joined: Thu Nov 04, 2004 1:33 pm
Location: The very Oordegem City

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Raffin »

1 mooi moment gisteren: Noa Lang! :mrgreen:
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by ward1995 »

Vermits al de commotie rond de eventuele penalties die Genk onthouden zijn ben ik even in de statistieken gaan duiken. Met de vraag: “krijgt Genk daadwerkelijk minder penalties dan zijn concurrenten in PO1?”

Kort antwoord hierop is: nee!

Statistieken PO 1 ploegen penalties op 40 wedstrijden tijdens het seizoen 2022/2023.

Antwerp: 12 voor 3 tegen
Brugge: 10 voor 3 tegen
Genk: 10 voor 10 tegen
Union: 8 voor 9 tegen

Antwerp heeft 6 penalties gekregen op een moment dat men extra punten kon pakken. Dat heeft zo 12 extra punten opgeleverd.

Brugge heeft er zo 3 gehad. Dat heeft 3 punten opgeleverd.

Genk heeft er 2 gehad. Dat heeft 4 punten opgeleverd.

Union heeft er 4 gehad. Dat heeft 5 punten opgeleverd.

Dit zijn statistieken, hiermee wil ik niet zeggen dat die terecht of onterecht zijn + niet gekregen penalties zijn hier ook niet in opgenomen. De penalties die men niet tegen heeft gekregen zijn hier ook niet vermeld. De extra punten zijn ook niet aangepast naar de deling door de play-offs.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

ward1995 wrote: Mon Jun 05, 2023 10:48 pm Vermits al de commotie rond de eventuele penalties die Genk onthouden zijn ben ik even in de statistieken gaan duiken. Met de vraag: “krijgt Genk daadwerkelijk minder penalties dan zijn concurrenten in PO1?”

Kort antwoord hierop is: nee!

Statistieken PO 1 ploegen penalties op 40 wedstrijden tijdens het seizoen 2022/2023.

Antwerp: 12 voor 3 tegen
Brugge: 10 voor 3 tegen
Genk: 10 voor 10 tegen
Union: 8 voor 9 tegen

Antwerp heeft 6 penalties gekregen op een moment dat men extra punten kon pakken. Dat heeft zo 12 extra punten opgeleverd.

Brugge heeft er zo 3 gehad. Dat heeft 3 punten opgeleverd.

Genk heeft er 2 gehad. Dat heeft 4 punten opgeleverd.

Union heeft er 4 gehad. Dat heeft 5 punten opgeleverd.

Dit zijn statistieken, hiermee wil ik niet zeggen dat die terecht of onterecht zijn + niet gekregen penalties zijn hier ook niet in opgenomen. De penalties die men niet tegen heeft gekregen zijn hier ook niet vermeld. De extra punten zijn ook niet aangepast naar de deling door de play-offs.
Op basis hiervan kan je dat niet zeggen, want zoals je zelf zegt zijn de niet gekregen penalties niet meegenomen.
Eigenlijk zou je het % moeten berekenen aan gekregen penalty's t.o.v. de penalty's die ze hadden moeten krijgen, zowel voor als tegen hen.
Dan zou je zien wie het meeste 'benadeeld' werd.

Al moeten we er ook niks gek van maken want als Genk gewoon Onouachou houdt, waren ze wellicht al 3-4 speeldagen geleden kampioen.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by ward1995 »

visje69 wrote: Tue Jun 06, 2023 7:19 am
ward1995 wrote: Mon Jun 05, 2023 10:48 pm Vermits al de commotie rond de eventuele penalties die Genk onthouden zijn ben ik even in de statistieken gaan duiken. Met de vraag: “krijgt Genk daadwerkelijk minder penalties dan zijn concurrenten in PO1?”

Kort antwoord hierop is: nee!

Statistieken PO 1 ploegen penalties op 40 wedstrijden tijdens het seizoen 2022/2023.

Antwerp: 12 voor 3 tegen
Brugge: 10 voor 3 tegen
Genk: 10 voor 10 tegen
Union: 8 voor 9 tegen

Antwerp heeft 6 penalties gekregen op een moment dat men extra punten kon pakken. Dat heeft zo 12 extra punten opgeleverd.

Brugge heeft er zo 3 gehad. Dat heeft 3 punten opgeleverd.

Genk heeft er 2 gehad. Dat heeft 4 punten opgeleverd.

Union heeft er 4 gehad. Dat heeft 5 punten opgeleverd.

Dit zijn statistieken, hiermee wil ik niet zeggen dat die terecht of onterecht zijn + niet gekregen penalties zijn hier ook niet in opgenomen. De penalties die men niet tegen heeft gekregen zijn hier ook niet vermeld. De extra punten zijn ook niet aangepast naar de deling door de play-offs.
Op basis hiervan kan je dat niet zeggen, want zoals je zelf zegt zijn de niet gekregen penalties niet meegenomen.
Eigenlijk zou je het % moeten berekenen aan gekregen penalty's t.o.v. de penalty's die ze hadden moeten krijgen, zowel voor als tegen hen.
Dan zou je zien wie het meeste 'benadeeld' werd.

Al moeten we er ook niks gek van maken want als Genk gewoon Onouachou houdt, waren ze wellicht al 3-4 speeldagen geleden kampioen.

Goh, het houden van Onuachu had mogelijks een positieve invloed gehad. Maar dan had men beter De Bruyne en Courtois ook bijgehouden. Het lijkt mij eerder vorige zomer misgelopen te zijn. Het was de beurt aan Dessers, Onuachu hadden ze toen zijn transfer moeten gunnen. Dan konden ze het systeem aan iemand ophangen die zeker niet in de winter zou vertrekken. Het is trouwens ook een te makkelijk excuus om te wijzen naar 1 speler. De kern was niet breed genoeg, de bank nog niet klaar om het verschil te maken. Een El Hadj of Sor hebben te weinig statistieken, maar je moet ze tijd gunnen. In een seizoen waar Bongonda, Ito, Lucumi, Dessers en Onuachu vertrokken zijn en enkele van hun vervangers niet klaar waren, is het een knappe prestatie van Vrancken om dit op de mat te leggen.

Ivm dat opzoekingswerk, kan ik trouwens enkel uitgaan van de reële statistieken. De scheidsrechter heeft beslist en dat moet je jammer genoeg aanvaarden. Men zal toch elke genomen beslissing kunnen verdedigen als een tint in de grijze zone, ook al ga je niet akkoord. (https://www.rbfa.be/nl/nieuws/terugblik ... pro-league) De twee fases waar men het in Genk nu over heeft, gebeuren trouwens bij een 1-1 tussenstand. Wanneer die strafschop er in zou gaan, wil ook niet zeggen dat Heynen per se die 3-1 maakt.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”