<<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

Ik ben normaal gezien altijd de eerste om Club te verdedigen, maar de laatste 3 matchen stemmen toch grondig tot nadenken. Vorige week en vorige zondag kon je nog het befaamde beloftenexcuus inroepen, dat was er gisteren niet. De ploeg gisteren zou moeten doorgaan voor het basiselftal van Club en dan was het toch ook maar ondermaats en flets. Vind er maar weinig aan dezer dagen, ben blij dat ik zondag wedstrijd heb op het moment dat Club speelt dat ik toch niet moet kijken. Ik hoor het achteraf wel.

Hopelijk vertrekken "de sterkhouders" (als die er al zijn) niet, anders zie ik een Gent-scenario van vorig jaar serieus opdoemen. En kom nu niet af met die 6 op 6 uit de competitie, dat zegt niets.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Sex_Pistols wrote:Over Gent gesproken. Knap dat ze zo'n stadion hebben kunnen verwezenlijken. Toch vrees ik voor hen dat ze toch weer te snel te hoog van de toren aan het blazen wat de sportieve kant van de zaak betreft. Ik rolde met mijn ogen toen ik las 'kampioen binnen de 5 jaar'.
Ge hebt een punt, kampioen binnen 5 jaar kan, maar dan mogen ze stoppen met onze Mboyo's te verkopen, want om de titel te halen, heb je sterkhouders nodig die blijven en de andere spelers ook naar een hoger niveau trekken. Ik zie trouwens Gent dit jaar geen potten breken, te weinig kwaliteit. Een groot verschil met vroeger in de transfers (in België, niet enkel Gent) is dat we te vaak goeie spelers uit eigen land halen (Remacle, Messoudi, Bruls etc) waar eigenlijk nog geen enkele van doorbrak (met uitzonder van Mboyo dan, maar ja, die heeft in den bak gezeten, twas van MOETEN :P ). Ook bij andere clubs zie je dit (De Sutter, De Bock, De Ceulaer, etc). Allemaal goeie spelers in België, maar niet goed genoeg voor die stap naar het buitenland, niet de spelers die ons Europese successen zullen brengen of die echt een topseizoen zullen draaien om dan naar een topclub te verkassen (genre Bacca, Ruiz, Boussoufa, Carcela). Al heb ik nu wel gehoord da Mehdi terug naar Standard komt. Er schort iets aan onze scouting, we halen te weinig ruwe diamanten uit het buitenland de laatste jaren en dat zien we nu weer maar eens (rampseizoen gent vorig jaar, vroege uitschakeling club). De ploegen die momenteel knallen zijn de clubs die WEL durfden in het buitenland shoppen zoals Standard en Anderlecht (en Zulte waregem met Hazard, Malanda etc). Maar ja, in het binnenland kopen is gemakkelijker, jammer genoeg getuigt het vaak wel van een kortetermijnsvisie...


Sex_Pistols wrote:. Tja Brechtje, geen seconde van gebaald dat hij niet naar Brugge kwam vorig jaar.Leuk spelertje, maar is dit de wel zo'n meerwaarde voor AA Gent. Het zal me benieuwen, zo'n zotte indruk maakt hij nu ook weer niet. Lijkt me misschien wel wat overrated.
Geen idee, ik vrees er ook een beetje voor. Goeie speler, maar niet goed genoeg voor de top vrees ik. Een beetje een verhaal zoals Laurens De Bock. Speelde zo sterk bij z'n vorige club, maar valt nu wekelijks door de mand, wa nen duts is da toch. Gisteren weer ons tranen niet waard en mee aan de basis van 2 tegendoelpunten, al was zijnen tegenstander genen duts, MIJN GEDACHT! Dienen Sobota of wa wast :)
Gent heeft in ieder geval gisteren een 18-jarige kosovaarse middenvelder aangetrokken, volgens bronnen voor de B-kern en de toekomst, geen idee of dit invloed zal hebben op de komst van Brechtje...


brammie0101 wrote: Hopelijk vertrekken "de sterkhouders" (als die er al zijn) niet, anders zie ik een Gent-scenario van vorig jaar serieus opdoemen. En kom nu niet af met die 6 op 6 uit de competitie, dat zegt niets.
Ik zie een gelijkenis en een verschil met het Gent van vorig seizoen. Het verschil is dat Brugge gewoon meer kwaliteit heeft en volgens mij wel zelfs in een slechte dag kan winnen van godbetert oostende e.d. Mocht het toch niet lukken hebben ze cash genoeg om in de winter een paar paniekaankopen te doen en dan wel weer de boel te redden. Ook komen er nog een paar spelers terug in vorm, komt wel goed.
De grote gelijkenis is echter dat ik met de huidige kern weinig verbetering zie (contradictief met m'n vorige zin, i know). Als kernspelers als Vazquez, Refaelov, Lestienne, Blondel, Eidur e.d. in vorm zijn, kunnen ze wellicht veel ploegen in 1ste klasse aan. Jammer genoeg wachten we, behalve Lestienne, al veel te lang op hun goeie vorm. Vazquez en Refaelov, beiden toch binnengehaald als versterkingen voor 1ste klasse en potentiële Europese toppers, hebben mij sinds hun komst nog geen enkel moment kunnen overtuigen als zouden ze de ploeg naar een hoger niveau kunnen tillen. Hun topvorm zoeken ze al twee jaar naar, maar ik vraag me af of die uberhaupt wel aanwezig is? Ik stel me maar de vraag, maar ik denk dat Brugge best teruggrijpt naar hun core business: Kracht en vechtlust. Ze moeten spelers als Clement, Englebert, Lange, Vermant en Verheyen terug kopen, die er hun kop voorleggen. Geen spelers die na 60 minuten kramp krijgen...

EDIT: Brechtje heeft al getekend voor 5 seizoenen bij Gent, ben benieuwd
EDIT 2:

Minsk - Standard
Zulte-Waregem - Apoel Nicosia
HF - Racing Genk

Dat moet de groepsfase worden voor alledrie de ploegen volgens mij. Ik geef standard en genk 80%, Zulte 70%
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brever »

Leuke start van go Ahead eagels en Pec Zwolle, 2 mooie clubs in de Eredivisie.
Vorig seizoen al gecharmeerd door Pec.
Nu met de Eagels erbij,weer zo'n nostalgische volkse club erbij,met de adelaar en het authentieke gezellige engels stadionnetje.
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

Uitstekende eerste helft van Club, al moet je minstens 3 keer scoren met die kansen. Wist tijdens de rust al dat we niet gingen winnen, dat is nu eenmaal het Club van de laatste jaren. Goeie match van De Bock trouwens, eindelijk.

Die verdediging van Gent zeg, wat een zwakke ploeg. :mrgreen:

Op basis van wat staat den dikken trouwens in de goal bij Gent? Padt lijkt me toch wel een klasse beter.
Image
brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brever »

Shubunkins wrote:Uitstekende eerste helft van Club, al moet je minstens 3 keer scoren met die kansen. Wist tijdens de rust al dat we niet gingen winnen, dat is nu eenmaal het Club van de laatste jaren. Goeie match van De Bock trouwens, eindelijk.

Die verdediging van Gent zeg, wat een zwakke ploeg. :mrgreen:

Op basis van wat staat den dikken trouwens in de goal bij Gent? Padt lijkt me toch wel een klasse beter.

Djeezes man,Brugge bakt er ni veel meer van,nu al het schand van Europa
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

brever wrote:
Shubunkins wrote:Uitstekende eerste helft van Club, al moet je minstens 3 keer scoren met die kansen. Wist tijdens de rust al dat we niet gingen winnen, dat is nu eenmaal het Club van de laatste jaren. Goeie match van De Bock trouwens, eindelijk.

Die verdediging van Gent zeg, wat een zwakke ploeg. :mrgreen:

Op basis van wat staat den dikken trouwens in de goal bij Gent? Padt lijkt me toch wel een klasse beter.

Djeezes man,Brugge bakt er ni veel meer van,nu al het schand van Europa
Kusje terug.
Image
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

Sterke Gumienny ook alweer precies, nu hoort ge ze dus toevallig niet.

Gent zwak maar Anderlecht ook, nog heel wat werk.
Last edited by lessius on Sun Aug 11, 2013 7:52 pm, edited 1 time in total.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

lessius wrote:Sterke Gumienny ook alweer precies, nu hoort ge ze niet.
Was penalty, net als dat De Fauw ontsnapt aan een rode kaart. Moet de beelden wel nog terug zien. Was voor beide ploegen slecht.
Image
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

Shubunkins wrote:
lessius wrote:Sterke Gumienny ook alweer precies, nu hoort ge ze niet.
Was penalty, net als dat De Fauw ontsnapt aan een rode kaart. Moet de beelden wel nog terug zien. Was voor beide ploegen slecht.
En vond je die van Brugge terecht? Of is het duidelijk wie kampioen moet worden?
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Shubunkins »

lessius wrote:
Shubunkins wrote:
lessius wrote:Sterke Gumienny ook alweer precies, nu hoort ge ze niet.
Was penalty, net als dat De Fauw ontsnapt aan een rode kaart. Moet de beelden wel nog terug zien. Was voor beide ploegen slecht.
En vond je die van Brugge terecht? Of is het duidelijk wie kampioen moet worden?
Heb nog geen beelden gezien zoals ik zei, maar leek me vanwaar ik zat wel duidelijk dat De Fauw serieus trok.
Image
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by brammie0101 »

lessius wrote:
Shubunkins wrote:
lessius wrote:Sterke Gumienny ook alweer precies, nu hoort ge ze niet.
Was penalty, net als dat De Fauw ontsnapt aan een rode kaart. Moet de beelden wel nog terug zien. Was voor beide ploegen slecht.
En vond je die van Brugge terecht? Of is het duidelijk wie kampioen moet worden?
Wij krijgen er geen twee in 1 helft, waarvan 1 voor een fopduik dat het niet mooi is. Moest je leiden aan geheugenverlies, het gaat over de eerste competitiematch. Je weet wel, die thuisnederlaag.

EDIT: spel van Club eerste helft beter blijkbaar, mocht wel eens. Goed dat Adu speelde, denk dat hij voor meer evenwicht zorgt in het team. Toch graag nog een CV en spits bij.
9jantje9
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4101
Joined: Sat Jun 16, 2007 8:24 am

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by 9jantje9 »

Mooi weekend in de eredivisie. Slechte pot voetbal van Heerenveen, maar NAC was ook niet goed. Heerenveen wint wel gewoon met 0-2 :)

Ajax verdiend verloren wat mij betreft, vooral voor rust was AZ een stuk beter. Penalty voor AZ was terecht volgens mij, al is een rode kaart voor mij wat teveel. Maar ik kan de scheidsrechter er wel in volgen, omdat de regels nu eenmaal zo zijn.

PSV nu als koploper, sterk begonnen. Zou me niet verbazen als ze binnenkort punten verspelen door onderschatting van een ploeg als Go Ahead. Al hebben ze een behoorlijk makkelijk programma binnenkort.

Feyenoord: 0 punten, slechte wedstrijd, drama. Wel tof publiek. :mrgreen:
Team: Soup_a_cup
Manager: 9jantje9

Voorheen manager van sOUP-A-CUP (S15-S46) & Fryske Gunners (S46-S62)
lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by lessius »

brammie0101 wrote:Wij krijgen er geen twee in 1 helft, waarvan 1 voor een fopduik dat het niet mooi is. Moest je leiden aan geheugenverlies, het gaat over de eerste competitiematch. Je weet wel, die thuisnederlaag.
Je snapt het niet maar dat verbaast me dan ook niet :)
En reageer hier alstublieft niet op.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by visje69 »

Gent was een half uur gelijkwaardig aan Anderlecht, mss zelfs iets beter, maar echte kansen konden we niet noteren.
Daarna was anderlecht op 5 minuten dodelijk en dan was het game over bij Gent. Het moet iets beter, maar ik maak me niet al te veel zorgen, het spel was niet dramatisch. Anderlecht is gewoon een klasse beter. Beter dan elk team in België trouwens. Je moet maar eens gewoon kijken welk talent daar op het veld staat, daar kan geen Belgische ploeg tegenop. De enige ploeg die dit jaar gelijke tred zal houden is Standard, zeker moest mehdi nu ook nog terugkomen.

Maar als Gent de komende 5 jaar eens voor de titel gaat willen spelen, zullen ze wel kwalitatievere spelers moeten aantrekken, en als ze dan een speler als Mboyo vasthebben, deze dan ook houden.
Nu goed, we zien wel :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Sex_Pistols
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8575
Joined: Mon Mar 20, 2006 12:04 pm
Location: Lotenhulle

Re: <<<Jupiler League + Eredivisie topic>>>

Post by Sex_Pistols »

lessius wrote:
brammie0101 wrote:Wij krijgen er geen twee in 1 helft, waarvan 1 voor een fopduik dat het niet mooi is. Moest je leiden aan geheugenverlies, het gaat over de eerste competitiematch. Je weet wel, die thuisnederlaag.
Je snapt het niet maar dat verbaast me dan ook niet :)
En reageer hier alstublieft niet op.
Lok er dan ook geen uit.
visje69 wrote:
Maar als Gent de komende 5 jaar eens voor de titel gaat willen spelen, zullen ze wel kwalitatievere spelers moeten aantrekken, en als ze dan een speler als Mboyo vasthebben, deze dan ook houden.
Nu goed, we zien wel :)
Gingen ze normaal niet meer doen dacht ik ergens gelezen te hebben? Maar goed, het was wel een sterk bod en Mboyo wou een stapje hogerop, dus alle partijen tevreden lijkt me. Gent is sportief wel dik verzwakt hierdoor, maar augustus is nog lang. :wink:

Over de penalty's van Brugge. De gekregen strafschop voor Brugge is gewoon een duidelijke strafschop. De Fauw trekt zijn tegenstander duidelijk mee onderuit in de zestien. Gezeik hierover is nutteloos. De schwalbe van Lestienne was behoorlijk triest. Die was wel erg doorzichtig zeg. Deed me denken aan Suarez vorig jaar tegen Brugge. Die deed net dezelfde soort duik. Die stond zo ver van de verdediger dan het grappig werd. De strafschopfase van Leye was natuurlijk er ook één. Daar komen we goed weg, vooral ook omdat Mechele dan rood had gekregen. Toch valt het weer op dat men dan direct uit het RSCA kamp moet roepen: "ooooh kijkt ne keer ier, en zij maar klagen over onze penalty's" Toch behoorlijk triest wanneer je er zelf vorig jaar meer lichte penalty's hebt gemist dan Brugge/Genk/Standard/Gent er gekregen hebben. En dat zal natuurlijk wel alleen maar te maken hebben met jullie sterke aanvallende eerste ronde vorig jaar zeker? Iedereen weet toch al langer dan vandaag dat grotere ploegen makkelijker strafschoppen krijgen? Wel jullie staan wat daar betreft nog een stapje hoger op. Strijk gaan trouwens met Dury toen hij ging protesteren tegen de ref. Heerlijk dat toontje waarop hij daar van zijn kloten maakt. Hoe het zou gelopen zijn voor Brugge met een man minder zullen we nooit weten natuurlijk. Maar al bij al is een drawke de voorspelbare uitslag geweest. Ik deed het namelijk in ditzelfde topic. Who's The Man bitches. Al hadden wij het natuurlijk altijd al moeten afmaken nog voor die penaltyfase er kwam. Efficientie is duidelijk nog een groot pijnpunt in Brugge.

Nog zo'n voorspelbaar iets was de nederlaag van Gent. Ik zag vorige week enkel de eerste helft van Gent tegen Mechelen en daar werd ik niet bepaald vrolijk van. Toen zei de commentator: 'Als men zo speelt op Anderlecht volgende week is de match voorbij met de rust.' Et voila..Genk had er toch meer kunnen uithalen tegen Standard. Die twee zijn dan ook samen met Anderlecht (altijd) op dit moment titelkandidaat nummer 1. Standard charmeert mij voorlopig het meest en met die Luzon heb je er toch weer een figuur bij. En die kunnen we wel gebruiken in België.
brever wrote:Leuke start van go Ahead eagels en Pec Zwolle, 2 mooie clubs in de Eredivisie.
Vorig seizoen al gecharmeerd door Pec.
Nu met de Eagels erbij,weer zo'n nostalgische volkse club erbij,met de adelaar en het authentieke gezellige engels stadionnetje.
Ondanks dat je kletsen op de blote poep verdient door je uitspraken over Brugge. Geef ik je hierover helemaal gelijk. Heerlijke aanwinsten voor de Eredivisie. De Adelaarshorst van Go Ahead Eagles ziet er erg gezellig uit. Die gasten van Feyenoord en Ajax zijn trouwens klootzakken, mijn toto naar de zak verdomme.

En wat denk je Brever? Antwerp naar eerste klasse? :mrgreen: Ik mag het eigenlijk wel hopen. Zou qua publiek sowieso een aanwinst zijn.
Bad Times Don't Last. But Bad Guys Do.
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”