Voetbal algemeen

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

lessius
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5406
Joined: Mon Oct 10, 2005 5:14 pm
Location: Mortsel

Re: Voetbal algemeen

Post by lessius »

Dit Genk was een zielig ploegje...
Buffel moet zowat de irritantste speler uit de eerste klasse zijn en dan die commentaar van De Ceulaer achteraf... :lol:

Oververdiende overwinning en en goede Cyriac, maar er is nog veel werk.
Ik dacht dat Anderlecht er nog niet echt klaar voor was, maar als je dan Genk ziet spelen :|
Hopelijk herpakken ze zich.
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: Voetbal algemeen

Post by Shubunkins »

visje69 wrote:
Shubunkins wrote:Ahja, bedenkingen bij de rush tactiek van het bouwen de laatste weken is natuurlijk verboden. Dansen dansen.
Is niet verboden, maar ik heb daar meer brandweer gezien dan supporters. Had het niet veilig geweest, had het wel afgekeurd en afgelast geweest, wees maar gerust :)
De brandweer trekt zich echt niks aan van kosten als het om veiligheid gaat, da weet ik uit ervaring, maar ze hebben jammer genoeg altijd overschot van gelijk xD

Trouwens ik vermoed da er de komende weken echt wel extra controles zullen volgen om zeker te zijn da alles (in haast en spoed gezet) wel goed genoeg gezet is. Trouwens zo'n rus tactiek was het nu ook ni, het was gewoon doorwerken met soms tot 700 man tegelijk dag en nacht
Er gaan daar nog wat lijken uit de kast vallen, het veld was al nummer één. Hun ticketkot (?) wilden ze bv in één dag tijd af hebben, wat volkomen onmogelijk is, tenzij je brol en problemen wil later.

Al serieuze problemen qua mobiliteit ook heb ik horen zeggen, gaat nog plezant worden daar.
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Voetbal algemeen

Post by visje69 »

Shubunkins wrote:
visje69 wrote:
Shubunkins wrote:Ahja, bedenkingen bij de rush tactiek van het bouwen de laatste weken is natuurlijk verboden. Dansen dansen.
Is niet verboden, maar ik heb daar meer brandweer gezien dan supporters. Had het niet veilig geweest, had het wel afgekeurd en afgelast geweest, wees maar gerust :)
De brandweer trekt zich echt niks aan van kosten als het om veiligheid gaat, da weet ik uit ervaring, maar ze hebben jammer genoeg altijd overschot van gelijk xD

Trouwens ik vermoed da er de komende weken echt wel extra controles zullen volgen om zeker te zijn da alles (in haast en spoed gezet) wel goed genoeg gezet is. Trouwens zo'n rus tactiek was het nu ook ni, het was gewoon doorwerken met soms tot 700 man tegelijk dag en nacht
Er gaan daar nog wat lijken uit de kast vallen, het veld was al nummer één. Hun ticketkot (?) wilden ze bv in één dag tijd af hebben, wat volkomen onmogelijk is, tenzij je brol en problemen wil later.

Al serieuze problemen qua mobiliteit ook heb ik horen zeggen, gaat nog plezant worden daar.
Het ticketkot was nie af (net als veel andere dingen), want wij moesten gwn via stewards binnen die ons abo conroleerden. Trouwens qua mobiliteit is gewoon omdat er nog maar 1 van de 3 toegangswegen klaar is (en dan nog de kleinste xD). Het zal even behelpen zijn maar ni rampzalig hoor :)
Het is een topstadion, maar ik begrijp je jaloezie, alleen zonde dat je het ons niet gunt :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: Voetbal algemeen

Post by brammie0101 »

Chapeau voor het stadion van Gent, heb er geen moeite mee om toe te geven dat het knap wordt. Eens de verbindingswegen af zijn, zullen de mobiliteitsproblemen wel meevallen, al zal het nooit vlotvlot zijn (maar dat heb je nergens bij voetbalmatchen).

Waar ik me wel wat aan stoor zijn woorden als "topstadion" of een De Witte die zegt en ik citeer: "dit stadion kan de vergelijking met Europese topstadia doorstaan." Ze mogen terecht fier zijn op hun verwezenlijkingen, maar een beetje realisme is ook nog op zijn plaats. In vergelijking met het nieuwe stadion van Lille is de Ghelamco-arena nu ook weer niet zo speciaal he. Heb ook nog maar weinig topstadia gezien met "maar" plaats voor 20.000 mensen en vind het wat jammer dat ze het stadion niet multifunctioneel gaan gebruiken (bv. concerten in zomer ofzo).

Conclusie: naar Belgische normen een schitterende verwezenlijking (met de logische mankementjes dus), maar Europees zullen ze er nu ook zo niet overweldigd door zijn, denk ik.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Voetbal algemeen

Post by visje69 »

brammie0101 wrote:Chapeau voor het stadion van Gent, heb er geen moeite mee om toe te geven dat het knap wordt. Eens de verbindingswegen af zijn, zullen de mobiliteitsproblemen wel meevallen, al zal het nooit vlotvlot zijn (maar dat heb je nergens bij voetbalmatchen).

Waar ik me wel wat aan stoor zijn woorden als "topstadion" of een De Witte die zegt en ik citeer: "dit stadion kan de vergelijking met Europese topstadia doorstaan." Ze mogen terecht fier zijn op hun verwezenlijkingen, maar een beetje realisme is ook nog op zijn plaats. In vergelijking met het nieuwe stadion van Lille is de Ghelamco-arena nu ook weer niet zo speciaal he. Heb ook nog maar weinig topstadia gezien met "maar" plaats voor 20.000 mensen en vind het wat jammer dat ze het stadion niet multifunctioneel gaan gebruiken (bv. concerten in zomer ofzo).

Conclusie: naar Belgische normen een schitterende verwezenlijking (met de logische mankementjes dus), maar Europees zullen ze er nu ook zo niet overweldigd door zijn, denk ik.
Laatste dat ik het hoorde was dat ze het wel gaan gebruiken voor concerten enzo, maar ik weet ook dat daartegen sterk protest was van o.a. het UZ Gent (vlakbij het stadion). Dus hoe het nu juist zit, geen idee.
20.000 is idd beperkt, maar voor Gent al mooi. De funderingen zijn echter voorzien op 40.000 dus van zodra het nodig zou zijn kunnen ze uitbreiden naar 40.000, wat dan wel al mooi is in europa (gezien chelsea bv 44.000 plaatsen heeft)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
9jantje9
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4101
Joined: Sat Jun 16, 2007 8:24 am

Re: Voetbal algemeen

Post by 9jantje9 »

FC Utrecht. :lol:
Team: Soup_a_cup
Manager: 9jantje9

Voorheen manager van sOUP-A-CUP (S15-S46) & Fryske Gunners (S46-S62)
ilario
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3110
Joined: Thu Jan 04, 2007 11:30 am
Location: Genk, België

Re: Voetbal algemeen

Post by ilario »

lessius wrote:Dit Genk was een zielig ploegje...
Buffel moet zowat de irritantste speler uit de eerste klasse zijn en dan die commentaar van De Ceulaer achteraf... :lol:

Oververdiende overwinning en en goede Cyriac, maar er is nog veel werk.
Ik dacht dat Anderlecht er nog niet echt klaar voor was, maar als je dan Genk ziet spelen :|
Hopelijk herpakken ze zich.
Anderlecht won inderdaad verdiend, ze waren voetballend een stuk beter en wij waren nergens. Veel slordige passes, geen automatismen (ondanks het gebrek aan transfers) en inspiratieloos getik. Niks nieuws dus, want dit was ook vorig seizoen het geval. Tja dat krijgt ge natuurlijk als Gorius het middenveld moet controleren.

De Ceulaer moest inderdaad zijn mond houden want hij raakte zelf geen bal goed, maar als de kleine beslissingen vooral in het voordeel van 1 ploeg gaan kan ik me inbeelden dat spelers zich daaraan ergeren. Dit gezegd zijnde, we hebben absoluut niet door de scheidsrechter verloren. Wel door onze onbestaande spitsen - Vossen en De Ceulaer lopen al heel lang achter hun vorm aan - en beperkt middenveld. Over onze verdediging maak ik me geen zorgen, ik durf zelfs zeggen dat wij met Anele - Kara - Koulibaly - Tshimanga een zeer goede achterlijn hebben.
Kim Ojo dreigt zelfs helemaal uit beeld te verdwijnen. Nochtans waren ze daar op ons forum heel positief over, en dan heb ik het over de leden die er iets van kennen.

Het blijft echter wachten op een creatieve speler die de gaten vindt. Is Camus die speler? Soms, maar hij is te wisselvallig. Ik zie daar liever nog iemand bijkomen. Gorius mogen ze verpatsen, die komt te kort voor een topper.
Image
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: Voetbal algemeen

Post by The Amazing Spicy »

Ik ga in september op vakantie naar Italië en zie dat ik in de buurt van Milaan ben als Milan-Napoli gespeeld wordt. Omdat ik weet dat er hier enkelen zijn die wel eens naar een match in Italië gaan zien vroeg ik me af of jullie me tips kunnen geven. Is het überhaupt mogelijk om die match bij te wonen? Waar koop ik best een ticket? Concrete informatie over het stadion van Milan en het verkeer is ook zeer welkom. Alvast bedankt.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: Voetbal algemeen

Post by The Amazing Spicy »

The Amazing Spicy wrote:Ik ga in september op vakantie naar Italië en zie dat ik in de buurt van Milaan ben als Milan-Napoli gespeeld wordt. Omdat ik weet dat er hier enkelen zijn die wel eens naar een match in Italië gaan zien vroeg ik me af of jullie me tips kunnen geven. Is het überhaupt mogelijk om die match bij te wonen? Waar koop ik best een ticket? Concrete informatie over het stadion van Milan en het verkeer is ook zeer welkom. Alvast bedankt.
Niemand? :cry:
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Voetbal algemeen

Post by visje69 »

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/cham ... ing_potten

Ik hoop op poules met deze ploegen

Pot 1: Bayern, Barca, Chelsea, Real, Man U, Arsenal
Pot 2: Atletico, Milan, Juve, PSG
Pot 3: Man City, Dortmund, Zenith
Pot 4: Napoli

Als er een poule komt met uit elk van genoemde ploegen, gaan we duimen en vingers aflikken denk ik.
Maar als natuurlijk Anderlecht in een poule met Bayern, Milan en Man City terecht komt, hebben ze wel een probleem :P
Ideaal scenario Anderlecht:
Pot 1: Benfica of Porto
Pot 2: Sjachtor of Marseille
Pot 3: Bazel of Olympiakos

Zo maken ze de meeste kans denk ik. Al kan een topploeg in pot 1 misschien een voordeel zijn om zo meer kans te maken op die 2de plek, want benfica kan bv verliezen tegen Marseille, waar de kans bij Real of Bayern kleiner is.
Nu goed we zien wel, tzal wel weer hopen op plek 2 zijn, vechten voor plek 3 en op speeldag 6 zien da ge MOET winnen om nog mathematisch 3de te kunnen worden xD
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
brammie0101
Team Manager
Posts: 211
Joined: Tue Jun 12, 2012 6:17 pm

Re: Voetbal algemeen

Post by brammie0101 »

The Amazing Spicy wrote:
The Amazing Spicy wrote:Ik ga in september op vakantie naar Italië en zie dat ik in de buurt van Milaan ben als Milan-Napoli gespeeld wordt. Omdat ik weet dat er hier enkelen zijn die wel eens naar een match in Italië gaan zien vroeg ik me af of jullie me tips kunnen geven. Is het überhaupt mogelijk om die match bij te wonen? Waar koop ik best een ticket? Concrete informatie over het stadion van Milan en het verkeer is ook zeer welkom. Alvast bedankt.
Niemand? :cry:
Waar is Ilario als je hem nodig hebt?
Anywayz, heb er weinig ervaring mee, maar heeft Milan geen online ticketing service waar je aan ticketten kunt geraken? Anders de zwarte markt op? :mrgreen:
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: Voetbal algemeen

Post by The Amazing Spicy »

Milan heeft idd online ticketing maar de match staat er nog niet op. Nog even afwachten dus.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Voetbal algemeen

Post by visje69 »

Benfica, PSG, Olympiakos en Anderlecht

Hmmmm, lastig maar in een goeie week weet ge nooit
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
9jantje9
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4101
Joined: Sat Jun 16, 2007 8:24 am

Re: Voetbal algemeen

Post by 9jantje9 »

Barcelona, AC Milan, Ajax, Celtic.


Tsja.
Team: Soup_a_cup
Manager: 9jantje9

Voorheen manager van sOUP-A-CUP (S15-S46) & Fryske Gunners (S46-S62)
Shubunkins
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4261
Joined: Tue Aug 16, 2005 6:17 pm
Location: BRUGGE

Re: Voetbal algemeen

Post by Shubunkins »

visje69 wrote:Benfica, PSG, Olympiakos en Anderlecht

Hmmmm, lastig maar in een goeie week weet ge nooit
Benfica verloor toch een paar sterkhouders, momenteel echt niet in vorm. Olympiakos lijkt me niet onhaalbaar. PSG moet die groep uiteraard winnen.
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”