<<<VREUGDEMUUR>>>

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by silverblast »

Ik beloof niks, maar na 10 lange jaren hebben The Arbiters opnieuw een manager. :wink:
G.217 is no longer safe!

Als ik mijn good old trusty Excel files nog terugvind, dat is een andere zaak. Kan je SPMT tegenwoordig nog ergens terugvinden? Als ik me niet vergis zitten mijn formules daar ook in. :)
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by visje69 »

silverblast wrote:Ik beloof niks, maar na 10 lange jaren hebben The Arbiters opnieuw een manager. :wink:
G.217 is no longer safe!

Als ik mijn good old trusty Excel files nog terugvind, dat is een andere zaak. Kan je SPMT tegenwoordig nog ergens terugvinden? Als ik me niet vergis zitten mijn formules daar ook in. :)
Er is spinfo-tool.com opgemaakt door yockr, erg handig voor wedstrijdberekening. Gewoon CTRL+A bij het uitgevouwen spelersoverzicht voor de teams te kopiëren. Verder kan je SPMT nog terugvinden als je zoekt via google of SP (al ff geleden). Daarnaast zijn er bepaalde managers met een excel voor bepaalde dingen bij te houden en alle kennis.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ebuzola
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4300
Joined: Mon Oct 02, 2006 5:18 pm

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by Ebuzola »

silverblast wrote:Ik beloof niks, maar na 10 lange jaren hebben The Arbiters opnieuw een manager. :wink:
G.217 is no longer safe!

Als ik mijn good old trusty Excel files nog terugvind, dat is een andere zaak. Kan je SPMT tegenwoordig nog ergens terugvinden? Als ik me niet vergis zitten mijn formules daar ook in. :)
Welcome Back :mrgreen:

Ja die meeting zit er aan te komen hoor :D
d van den d
Team President
Posts: 612
Joined: Mon Mar 28, 2011 3:13 pm

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by d van den d »

Een nieuwe linierecord neergezet van maar liefst 135 :mrgreen:
Manager naam: Praesepe010
Team: SC Rotterdam
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by silverblast »

SPMT aan de klap gekregen! 8)
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by visje69 »

silverblast wrote:SPMT aan de klap gekregen! 8)
*A whole new wooooooorld, a new fantastic point of viewwwww* ^^
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by visje69 »

Net een toekomstanalyse gemaakt van m'n (toekomstig) A-team (BP = Maxbp dat ze zullen halen, maar de meesten zitten daar al dicht bij)

GK - 27j - 6 seizoenen - BP 73
LB - 23j - 7 seizoenen - BP 74
CB - 28j - 2 seizoenen - BP 73
CB - 24j - 6 seizoenen - BP 72
RB - 24j - 6 seizoenen - BP 73
LM - 23j - 7 seizoenen - BP 73
CM - 25j - 5 seizoenen - BP 73
RM - 29j - 1 seizoenen - BP 72
LF - 24j - 6 seizoenen - BP 73-74
CF - 26j - 4 seizoenen - BP 72
RF - 21j - 9 seizoenen - BP 74

Ik ben een tevreden man, mijn lange-termijnsstrategie begint z'n vruchten af te werpen. Op dat vlak is het een echt godsgeschenk dat m'n RM Brum (18j) een echte topper aan het worden is. Momenteel staat z'n geschatte max BP op 69-76 met nog 4 ongetrainde skills en momenteel tackelen op 74 and growing. (EDIT: te vroeg geroepen, in de sim van 10u is tackelen van brum max op 75 :roll: )
Los daarvan mag ik niet te euforisch worden, want als ik kijk naar de korte-termijnproblemen zie ik dat er binnen de 2 seizoenen een CB (of CM) van BP 72-74 moet aangetrokken worden, wat een heel dure aangelegenheid is. Mijn CB-talent Haagdoren heeft een maxBP 66,6-73,5 waardoor hij dus wellicht 69-71 zal stranden, wat iets te zwak is. Niettegenstaande wel een degelijke reservespeler of een mogelijkheid tot wat extra inkomsten, al acht ik de kans 50/50 dat ik er winst op maak want ik betaalde 25M voor hem ongetraind.
Daarna moet ik ook nog een CF vervangen (liefst 2 want ze zijn beiden 26-27) wat eveneens duur is. Dus los van de euforie dat ik eigenlijk voor pakweg 5-6 seizoen goed zit, moet ik toch spaarzaam zijn om die dure posities te vervangen.
Ook mag ik niet blind zijn voor het feit dat er 6 spelers rond dezelfde leeftijd draaien, waardoor er binnen 6-7 seizoenen veel spelers tegelijk vervangen moeten worden, wat we dus beter kunnen anticiperen.

Of hoe een manager altijd bezig blijft ^^
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ebuzola
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4300
Joined: Mon Oct 02, 2006 5:18 pm

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by Ebuzola »

Weer een mooie jeugdspeler gekregen : CB AGR:10 , HS iets minder. Spijtig dat hij in oktober al 19 word. Maar desalniettemin weer een mooie versterking in mijn kern.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by visje69 »

Ebuzola wrote:Weer een mooie jeugdspeler gekregen : CB AGR:10 , HS iets minder. Spijtig dat hij in oktober al 19 word. Maar desalniettemin weer een mooie versterking in mijn kern.
Ik zou die verkopen. Krijg je mooi geld voor en daar kan je wellicht meer mee doen
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Joeyve
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3915
Joined: Sat Feb 25, 2006 4:35 pm
Location: Aalst

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by Joeyve »

visje69 wrote:
Ebuzola wrote:Weer een mooie jeugdspeler gekregen : CB AGR:10 , HS iets minder. Spijtig dat hij in oktober al 19 word. Maar desalniettemin weer een mooie versterking in mijn kern.
Ik zou die verkopen. Krijg je mooi geld voor en daar kan je wellicht meer mee doen
Ik heb ook een cb van 17 met nu net een voltrainde hoofdskill van 99 en agressie 41. Was aan het twijfelen om te verkopen, maar als ik naar de prijzen kijk en dan in de nabije toekomst die positie toch weer moet versterken, denk ik dat ik hem beter hou..
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by visje69 »

Joeyve wrote:
visje69 wrote:
Ebuzola wrote:Weer een mooie jeugdspeler gekregen : CB AGR:10 , HS iets minder. Spijtig dat hij in oktober al 19 word. Maar desalniettemin weer een mooie versterking in mijn kern.
Ik zou die verkopen. Krijg je mooi geld voor en daar kan je wellicht meer mee doen
Ik heb ook een cb van 17 met nu net een voltrainde hoofdskill van 99 en agressie 41. Was aan het twijfelen om te verkopen, maar als ik naar de prijzen kijk en dan in de nabije toekomst die positie toch weer moet versterken, denk ik dat ik hem beter hou..
Jouw speler zal wellicht veel meer opbrengen dan wat je bereid bent te investeren in een speler die goed genoeg is voor jou de komende seizoenen. Een CB met BP 66-67 is ruim voldoende om de eerste seizoenen te overbruggen. Die kost mss de helft van wat jouw jeugd nu waard is. Al zal de prijs niet gek hoog oplopen aangezien hij niet uit een jeugdcentrum komt. Maar gezien z'n eerste hoofdskill zou ik hem verkopen :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Joeyve
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3915
Joined: Sat Feb 25, 2006 4:35 pm
Location: Aalst

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by Joeyve »

visje69 wrote:
Joeyve wrote: Ik heb ook een cb van 17 met nu net een voltrainde hoofdskill van 99 en agressie 41. Was aan het twijfelen om te verkopen, maar als ik naar de prijzen kijk en dan in de nabije toekomst die positie toch weer moet versterken, denk ik dat ik hem beter hou..
Jouw speler zal wellicht veel meer opbrengen dan wat je bereid bent te investeren in een speler die goed genoeg is voor jou de komende seizoenen. Een CB met BP 66-67 is ruim voldoende om de eerste seizoenen te overbruggen. Die kost mss de helft van wat jouw jeugd nu waard is. Al zal de prijs niet gek hoog oplopen aangezien hij niet uit een jeugdcentrum komt. Maar gezien z'n eerste hoofdskill zou ik hem verkopen :)
Hmm als de prijs ook al niet hoog oploopt omdat hij niet uit een jeugdcentrum komt, ga ik toch nog wachten (dat was ik al vergeten dat daar een verschil op zat). De eerste seizoenen zal ik inderdaad niet de betere spelers nodig hebben, maar een speler van 17 gaat wel nog lang mee en komt mij zeker nog van pas (zeker gezien CB). Ik heb zo nog een aantal relatief jonge spelers met een eerste hoofdskill in de 90, dus denk dat ik toch gewoon ga wachten tot ze allemaal voltraind zijn en zien wat ik in huis heb. Misschien kom ik daar ook al een eind mee :) Als ze tegen vallen is het jammer van het geld natuurlijk, ik snap je redenering zeker, maar ik denk dat ik mij toch een hele hoop transfer miserie bespaar door niet meteen al mijn goeie op de markt te gooien. Dat zou mijn kern nogal verkleinen. Echt veel vraag en weinig aanbod, de prijzen zijn veel te hoog.. (al mag ik niet klagen over mijn eerste 2 aanwinsten, maar ik mocht dan wel niet kieskeuring zijn op agressie..)
Image
matt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6867
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:18 pm
Location: Belgium

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by matt »

Die spend limit is ook wel heel vervelend.
Snap wel dat dit voor een deel is om beginnende managers te beschermen, en ook om cheaten wat tegen te gaan. Maar als je er al iets van kent en je wil investeren in een goeie jeugdspeler...
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by silverblast »

Ik krijg paddestoelen tussen mijn tenen van die spend limit!
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
Traxtorm Hardcore
Team Board Member
Posts: 485
Joined: Wed Jul 26, 2017 11:14 am

Re: <<<VREUGDEMUUR>>>

Post by Traxtorm Hardcore »

Zelfde hier.....

Volgend seizoen ga ik er redelijk wat doorblazen :mrgreen: :twisted:
Traxtorm Hardcore

S54: 2nd in A
S55: 3rd in A
S94: 4th in A
S95: 2nd in A
S96: 4th in A
S97: 2nd in A
S105: 5th in A
S106: 6th in A
S107: 5th in A
S108: 6th in A + winner Beneliga
S109: 9th in A
S113: semi-final SP-cup
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”