Divisie B

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

messiah
Team Board Member
Posts: 304
Joined: Mon Aug 22, 2005 7:13 pm
Location: Diepenbeek

Post by messiah »

Nadat ons team zich verzekert heeft van nog een jaartje B2 zijn we gestart met de transfers,er word nog werk gemaakt van 2 uitgaande en 2 inkomende transfers,de rest is reeds afgerond!De TS zal ons dan in het begin van het seizoen wel wat parten spelen,maar hopelijk kan dit snel genoeg opgelost worden om toch enige rol van betekenis te spelen in B2!!
S1,S2,S3,S4,S5,S6,S7 : E30 (7e,6e,5e,7e,9e,9e,1e)
S8S,9,S10,S11 : D10 (8e,10e,4e,1e)
S12 : C4 (2de)
S13,S14,S15 : B2 (7e,8e,1e)
S16 : A (?)

Gem. BP A-team : 71
Gem. agressie A-team : 15.91
gangstakiller
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1136
Joined: Sun Feb 20, 2005 1:41 pm

Post by gangstakiller »

Ondanks de vele transfers toch nog weten te handhaven. Goed getimed al zeg ik het zelf :lol:

Ik ga begin volgend seizoen nog gewoon door op de transfermarkt. Dus de kans is toch wel aanzienlijk groot dat ik zal degraderen naar de C.

Vind ik ook niet al te erg. B.1 is dan wel de sterkste B-reeks, maar zeker ook de saaiste. Je hoort er nooit wat over op het forum, in tegenstelling tot de anderen B-reeksen, waarover volop gediscusieerd wordt.
Season 2: Champion E.30
Season 6: SP-Cup Winner + Champion D.10
Season 8: Promotie C --> B
Season 11: Promotie B --> A
Season 15: Promotie C --> B

Speel nu in B.1
bbflood1
Team Board Member
Posts: 280
Joined: Mon Jul 18, 2005 6:02 pm
Location: Enschede,Nederland

Post by bbflood1 »

gangstakiller wrote:Ondanks de vele transfers toch nog weten te handhaven. Goed getimed al zeg ik het zelf :lol:

Ik ga begin volgend seizoen nog gewoon door op de transfermarkt. Dus de kans is toch wel aanzienlijk groot dat ik zal degraderen naar de C.

Vind ik ook niet al te erg. B.1 is dan wel de sterkste B-reeks, maar zeker ook de saaiste. Je hoort er nooit wat over op het forum, in tegenstelling tot de anderen B-reeksen, waarover volop gediscusieerd wordt.
Was ook voor het eerst!Kwam waarschijnlijk doordat ik geen tegenstand had van de Belgen!
the glassbell
C6
4 seizoenen A
What does anything mean basically?
What else is there?
Noppp
Team President
Posts: 963
Joined: Sun Mar 13, 2005 9:17 am

Post by Noppp »

Als er 2 nederlanders de dienst uitmaken dan is er ook geen lol aan voor de anderen:-)
Manager of Nop's Heroes.
Division A Champion of season 14
Winner Soccerproject Cup season 19
Winner Soccerproject Cup season 20
Guardian
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9003
Joined: Sat Dec 18, 2004 8:20 pm
Location: Tildonk

Post by Guardian »

bbflood1 wrote:
gangstakiller wrote:Ondanks de vele transfers toch nog weten te handhaven. Goed getimed al zeg ik het zelf :lol:

Ik ga begin volgend seizoen nog gewoon door op de transfermarkt. Dus de kans is toch wel aanzienlijk groot dat ik zal degraderen naar de C.

Vind ik ook niet al te erg. B.1 is dan wel de sterkste B-reeks, maar zeker ook de saaiste. Je hoort er nooit wat over op het forum, in tegenstelling tot de anderen B-reeksen, waarover volop gediscusieerd wordt.
Was ook voor het eerst!Kwam waarschijnlijk doordat ik geen tegenstand had van de Belgen!
moest je in B-2 zitten :wink:
dan had je pas tegenstand :twisted:
Zij wilde de wereld zien. Hij installeerde Google Earth
gangstakiller
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1136
Joined: Sun Feb 20, 2005 1:41 pm

Post by gangstakiller »

Noppp wrote:Als er 2 nederlanders de dienst uitmaken dan is er ook geen lol aan voor de anderen:-)
Haha die is wel goed ja :twisted:
Season 2: Champion E.30
Season 6: SP-Cup Winner + Champion D.10
Season 8: Promotie C --> B
Season 11: Promotie B --> A
Season 15: Promotie C --> B

Speel nu in B.1
sljivovica
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4424
Joined: Sat Nov 20, 2004 3:39 pm
Location: Enschede, Nederland
Contact:

Post by sljivovica »

Guardian wrote: moest je in B-2 zitten :wink:
dan had je pas tegenstand :twisted:
Met alle respect voor onze B.2, ik denk dat hij bij ons ook fluitend kampioen was geworden :?
Edit: misschien toch niet fluitend :)
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Furax
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3745
Joined: Sun Oct 30, 2005 12:56 pm
Location: Près d'Alost

Post by Furax »

sljivovica wrote:
Guardian wrote: moest je in B-2 zitten :wink:
dan had je pas tegenstand :twisted:
Met alle respect voor onze B.2, ik denk dat hij bij ons ook fluitend kampioen was geworden :?
Edit: misschien toch niet fluitend :)
Ik schat hem ongeveer hetzelfde in als Vlalex bvb. , maar om te zeggen dat hij fluitend kampioen zou geworden zijn... :wink:
Alias 'Sara de Vooze'
sljivovica
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4424
Joined: Sat Nov 20, 2004 3:39 pm
Location: Enschede, Nederland
Contact:

Post by sljivovica »

[Analyse B.2] Beste Ploeg: The Guardians

Hier is de prestatie-ranglijst van afgelopen seizoen:

132.4------ Guardians-----------------(5e)
131.6------ ReesingGenk--------------(2e)
131.0------ Nespereira----------------(1e)
130.1------ AS Vlalex------------------(3e)
130.1------ Flipmode Squad-----------(4e)
129.9------ Team SOAD---------------(11e)
129.7------ FC Wageningen-----------(6e)
129.5------ Since1903-----------------(10e)
129.2------ FC Mira--------------------(8e)
129.0------ Theuwizz------------------(9e)
128.7------ Godsheide VV------------(12e)
127.6------ KRC Top 5----------------(7e)
126.6------ OPA FC--------------------(13e)
121.8------ Metropolitano-------------(14e)
108.0------ Ketoak--------------------(15e)
103.1------ Gaan met die Banaan---(16e)


Guardians heeft dus het beste voetbal op de mat gelegd dit seizoen. Schijnbaar heeft hij tegen zijn krachten niet goed verdeeld, anders was hij vast hoger geeindigd. Hij laat hiermee wel meteen zien dat ie volgend seizoen (weer) een van de grote titelkandidaten zal zijn.
Verder valt op de top-5 weinig aan te merken.

Eerste verrassing is TeamSOAD, die toch behoorlijk goed gevoetbald hebben, maar desondanks degraderen. Dit geldt in mindere mate ook voor Godsheide VV, ze staan blijkbaar verdiend op een degradatie-plaats, maar het gat naar boven toe is miniem. Beide teams zouden volgend seizoen weer in de B.2 te bewonderen moeten zijn.

Tot slot Krc top5, die zeer netjes 7e is geeindigd ondanks dat z'n ratings (gemiddeld) duidelijk lager waren dan die van de nummers 8-12. Misschien heeft dit ook te maken met de agressie, aangezien Krc top5 de meest agressieve ploeg van de B.2. heeft.

Verder geeft de ranglijst een behoorlijk goed beeld, ik denk dat er weinig mogen klagen over hun rangschikking (hooguit The Guardians en TeamSOAD)


Nog iets meer over de Agressie:

De minst agressieve ploeg is ReesingGenk, die daarmee zijn 2e plaats extra waarde geeft. Hij speelde gemiddeld met een agressie (Teamagressie plus Scheidsrechter-strengheid) van slechts 108.
Ketoak had ook 108, maar die deed niet echt mee dit jaar dus kon het rustig aan doen.
Dan is er een grote sprong qua agressie, en komen Vlalex, Theuwizz, Mira, Since1903 en Metropolitano met een agressie van 117-124.
Hierna volgen Godsheide, Nespereira, OPA en The Guardians met een agressie van 128-131.
De meest agressieve ploegen waren Flipmode (134), TeamSOAD (136), FC Wageningen (139) en tot slot dus Krc top5 (142).

Krc top5 presteerde het liefst 9 keer om met een agressie van 160 of hoger te spelen!

Ik heb ook van een paar teams het aantal kaarten opgeteld:

Minst agressieve team: ReesingGenk: 95 geel, 8 rood, teamagressie 108
Team dat probleem heeft met de agressieregel: The Guardians: 114 geel, 12 rood, teamagressie 131
Op-1-na-agressiefste team: FC Wageningen: 153 geel, 16 rood, teamagressie 139

1 ding is hier niet meegerekend, namelijk de speler-agressie. Ik heb nog wat dieper gekeken (Heb de 75 spelers met de meeste kaarten bekeken), en de cijfers lijken een vrij regelmatig beeld te geven.
Spelers die opvielen waren Fafiani en Imschoot, beide van The Guardians. Ze hebben beide vrij lage agressie en toch veel kaarten (17 en 14) gehaald. Echter, beide spelers hebben dit seizoen slechts 1 rode kaart gepakt, wat dus weer reuze meevalt.
Een speler die vrij laag stond was (toevallig ook van The Guardians, ik snap dat je niet blij was dit seizoen :wink: ) Willockx. Slechts 8 kaarten, terwijl hij toch een hoge agressie heeft. Echter (daar gaan we weer), van die 8 waren er wel 4 rood, wat weer verklaard wordt door de hoge agressie.

Kijkend hierna zou ik dus zeggen dat de regel erg goed werkt. Een beetje random zit er zeker in, maar het blijft allemaal binnen de grenzen.

Zo, genoeg tekst voor nu 8)
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Badbuffalo
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5891
Joined: Fri Oct 29, 2004 4:48 pm
Location: The very Oordegem City

Post by Badbuffalo »

Fantastisch overzicht, sljiv! Gek van getallen :P
bLo0dHuNt3r
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4777
Joined: Tue Nov 23, 2004 8:57 pm
Location: Lochristi, De Plaats Van De Befaamde Hortensias ;)
Contact:

Post by bLo0dHuNt3r »

sljivovica wrote:[Analyse B.2]
Schitterende lijst man! Dit zegt heel veel over het afgelopen seizoen.
Jammer dat ik niet op die 5e plaats ben geëindigd, want ik ben er van overtuigd dat ik dat zeker kon behalen, mits een goeie TS (niet zoals die van de heenronde). Voor de rest, Nespereira en ReesingGenk waren de betere en Guardians de grootste pechvogel :) Volgend jaar dan maar eh, gert, eerst nog wa stoike! ;)

Btw, sljivovica, hoeveel tijd heb je hieraan gespendeerd? :D
Proud coach of team#SoaD

Image

S 11: Image
krcgenk
Member of the Soccer Project Association
Posts: 7513
Joined: Mon Apr 12, 2004 4:46 pm
Location: Tongeren, Belgium
Contact:

Post by krcgenk »

Prachtig stuk, sljivovica, aan deze statistieken heb je tenminste nog iets, maar ik wil toch wel nog iets kwijt. :)
sljivovica wrote:Nog iets meer over de Agressie:

De minst agressieve ploeg is ReesingGenk, die daarmee zijn 2e plaats extra waarde geeft. Hij speelde gemiddeld met een agressie (Teamagressie plus Scheidsrechter-strengheid) van slechts 108.
Ketoak had ook 108, maar die deed niet echt mee dit jaar dus kon het rustig aan doen.
Dan is er een grote sprong qua agressie, en komen Vlalex, Theuwizz, Mira, Since1903 en Metropolitano met een agressie van 117-124.
Hierna volgen Godsheide, Nespereira, OPA en The Guardians met een agressie van 128-131.
Dat ik qua ratings minder heb dan The Guardians is volledig normaal als je dit bekijkt. Door mijn agressieve spelers moest ik de teamagressie constant laag houden om niet te veel kaarten te pakken. Nu achteraf blijkt dan wel dat ik het misschien TE zacht heb aangepakt en misschien toch voor iets meer risico gegaan kon zijn.

Maar tel die 20% agressie bij de linieratings (in vgl met The Guardians) en ik denk dat ik daar ook wel eerste stond. De wedstrijden dit seizoen werden vaak gewonnen met behulp van de agressieregel. Degene die daarin het meeste risico nam, won. Zo simpel was het. Kijk naar mijn laatste wedstrijd tegen Vlalex. Daar neem ik een totale agressie van 130 en ik win ondanks een rode kaart. Terwijl Vlalex als som gewoon 100 had genomen.
Playing in C.6
Manager of ReesingGenk
Guardian
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9003
Joined: Sat Dec 18, 2004 8:20 pm
Location: Tildonk

Post by Guardian »

@ sljivovica zeer mooie analyse

ik heb indeed al veel geklaagd met die lf en mijn lm die niet agressief zijn en veel kaarten pakken, maarja ik ga ga tot het uiterste :wink:

ivm Willockx: deze heeft dit siezoen bijna niet gespeeld, enkel als de sceids rond de 20-30 agressie had :oops:

Tevens is mijn 5de plaats mijn eigen fout, kon makkelijk 3de geworden zijn als ik tegen mira met mijn A ploeg speelde

Echter had ik die gespaard voor de beker, en jammer genoeg verloren tegen westel (we waren 1 slechter (rode kaart :mrgreen: ))

eneh.. Bloodhunter houdt er blijkbaar van kampioen in C te worden 8)
Zij wilde de wereld zien. Hij installeerde Google Earth
sljivovica
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4424
Joined: Sat Nov 20, 2004 3:39 pm
Location: Enschede, Nederland
Contact:

Post by sljivovica »

Hehe, ik ben ook gek van getallen, da's wel duidelijk :wink:
Het kost trouwens niet belachelijk veel tijd, als internet vlot draait 15 minuten of zo per speeldag.

Maar ik was erg benieuwd hoe hoog het niveau in de B zou liggen, dus besloot dit maar eens te gaan doen :)
En blijkbaar moet je ongeveer 129 gemiddeld kunnen spelen om goed mee te doen, en 130+ om bovenin mee te draaien.
Dus als je in de C zit en nog twijfelt of je klaar bent voor de B, nu kun je het berekenen :wink:

Verder ga ik komend seizoen weer ietsje sterker beginnen dan afgelopen seizoen, dus degradatie zou een zware teleurstelling zijn. Met een beetje geluk spelen we top-5 dit seizoen, dat is in ieder geval wel de doelstelling vanuit het bestuur :D

Er komen wel weer een paar mooie namen bij met Teefjes Vrolijke Elf en Lindenhof, maar Teefjes Vrolijke Elf is lang niet klaar met zijn elftal en zal voorlopig geen rol spelen denk ik. De C-ploegen heb ik nog niet bekeken trouwens, maar makkelijk zal het wel niet worden.
Ik hoop wel weer dat het een echt leuk seizoen wordt. Afgelopen jaar was wel leuk met de bovenste 12-14 teams, maar ik had toch liever zonder Ketoak en Daan gespeeld.
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Daan.//
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4451
Joined: Wed Mar 16, 2005 6:55 pm
Location: Rillaar

Post by Daan.// »

danku :D

is toch leuk :) af en toe een rustdag :D
Gaan Met Die Banaan

ImageImage
Beker S10 => Kwartfinale
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”