Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Conny
Assistant Coach
Posts: 22
Joined: Fri Jun 20, 2014 11:45 am

Re: Divisie A

Post by Conny »

40 punten blijkt dan toch niet goed genoeg voor een verlengd verblijf in A, jammer!

We zullen nog zien wat het volgende seizoen in B3 brengt...
Hippopotamus
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5077
Joined: Sat Jun 26, 2010 3:48 pm

Re: Divisie A

Post by Hippopotamus »

remedy73 wrote:Unbelievable, 8 points lost by random in last 3 matches... Hippo, you must be a damn lucky bastard! :mrgreen:

I predict the following outcome of this season's championship:
1. Ms. Random (it's obvious she's the winner)
2. Noldor (sorry, mate, Ms. Random was better)
3. FC Remedy (I'm happy to be safe, otherwise I would probably even relegate)
I don’t think that I was lucky bastard this season (lucky certainly not, bastard maybe :lol: ).

Although league season has ended and everything is irrelevant now, I would like to write about the random in this season from my point of view.

Let’s see all matches in which we (you or me) lost some poinst this season. After each match I write if we lost some points „thanks to random“ or not.

1st round:
FC Bagger United 2 – 2 FC Remedy (143-150) You lost 2 points.
Kuca Brno 1 – 1 Noldor (149-151) I lost 2 points.

6th round:
FC Remedy 2 – 0 Noldor (153-151) Nobody lost points.
Although the injury of my best player in the last simulation before the match was unlucky, still I would played probably only 152...

13th round:
FC Remedy 0 – 0 FK Kulca Brno (151-143) You lost 2 points.

14th round:
Conny 0 – 0 FC Remedy 0:0 (147-149) You lost 2 points.

16th round:
Noldor 1 – 2 FK Kulca Brno (141-144) I lost 3 points.
Aggr. of my players was from 1% to 15%, I set 85% aggr. Aggression of Kulca’s players was from 11% to 35%, he set 90% aggr.
Therefore direct red card in 39.min for my player was really ugly...

17th round:
FC Bagger United 0 – 0 Noldor (145-146) I lost 2 points.

18th round:
Fc Remedy 1 – 1 Basca Rosie (134-134) Did you lose 2 points or no points???
Difficult to judge. On the one hand, your red card (in 53.min) was to strict (and especially it came really soon) and your opponent probably „deserved“ it more. But on the other hand, you probably underestimated your opponent when you put players with performances 56, 65, 68... So you can still avoid to performance 134.

19th round:
Olymp 2 – 2 FC Remedy (143-151) You lost 2 points.

21st round:
Noldor 1 – 2 FC Remedy 1:2 (152-152) I lost 3 points, you gained 3 points.
Injury of my CM took me ca. 1 point (although substitute played 73 and injured player played 74) while injured player had individual order „offensive“ and situations of this kind take much more from the performance.
Aggr. of my players was from 0% to 17%, aggr. of your players was from 30% to 49% (+GK 74%) and I got direct red card in 82.min ...useless to comment...

24th round:
Fc Mantel 3 – 3 Noldor (146-152) I lost 2 points.

25th round:
FC Remedy 2 – 3 Fc Mantel (140-144) You lost no points (while you could easy to play higher performance than 144).
Yes, injury is bad luck. And your CB was injured in 5.min. But you played 5-4-1 and therefore you should certainly have had CB as the substitute. Although you have 5 really good in your team (and only 2 of them played this match), you put young untrained CB on the bench. Maybe you had good RB on the bench, but SP has some rules and one of them is that the most important in the substitution is position of the player and not his current possible performance (and if you have 2 players on the same position on the bench, one plays performance 20 and the second 75, still it is chance 50:50 which one will go to the match)...although it is quite stupid rule, but it is the rule. And therefore is needed to have 5 good players as substitutes.
And if you don’t know about it, I am happy that I can learn you something…although you are my strongest opponent, you are still my friend and it’s more, I think…

26th round:
Spicy’s all star 1 – 1 Noldor (140-143) I lost 2 points.
Legiunea Nordica 1 – 0 FC Remedy (140-136) Did you lost 3 points or no points?
Once again very controversial match. You got 2 red cards and lost.
It was on Thursday. Day before you played SP cup while your opponent had a free day. 6 of your players played their max. performances so I think they got new contracts. As I wrote your opponent had a free day but! from Tuesday league he played no match and his A-B players has morale ca. 93-95%. Your players (with 99% morale, 97% fitness or 100% both) are much more better than players of your opponent (with 93-95% morale, 100% fitness) therefore your aggression 95% (when referee had strictness 78%) was useless terrible high.
And maybe 2 red cards for your players with aggression from 31 to 36% (+GK 74%) was bad luck, why so high aggression did you set?

27th round:
FC Remedy 0 – 0 Spicy’s all star (147-137) You lost 2 points.

And 2 bonuses from 28th round:
FK Kulca Brno 0 – 1 FC Remedy (138-146)
That match should have been 2nd or 3rd most difficult for you. Kulca Brno is able to play 151 or 152 in ideal conditions. It means he could play 149-150 with 90% aggr (what he set) and with no red card (while he got no red card). You put your best team and played only 146 (after red card). Manager Kulca was 9 days inactive before that match and therefore his team was in ruins. Of course, nobody know how much he could play but it could be easy over 146 (of course, this is only theoretical level...)
vc el bourgemestro 1 – 3 Noldor (145-150)
My LF and CF were injured in 45.min and 47.min. It was worse than your one injury against Mantel... ;-)

When I count it:
me: 2 losses instead 2 wins (-6 points) and 4 draws instead 4 wins (-8 points). Together I lost 14 points „thanks to random“.
you: 5 draws instead 5 wins (-10 points), 1 win instead 1 loss (+3 points). 2 controversial matches – loss with Legiunea Nordica (-3 points or 0 points), draw with Basca Rosie (-2 points or 0 points). Together -7 points or -12 points? In both cases still fewer points than me.

Of course, this analysis is from my point of view (and according my experience and knowledges of SP) and maybe someone else has different opinion, maybe someone else knows something more than me and he would explain to me that my „random“ wasn’t random, but my mistakes etc.

Still I think (and I am sure you have same opinion) it was really stupid season and I hope next season(s) will be less marked by the unexpected unlucky events. And I agree with you that Ms. Random (it's a wife? Probably you are right, because its(her/his) behaviour is more similar to the woman :lol: ) is absolutely winner of A division in this season.

Good luck! :)
...new beginning...

Seasons 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 83, 84, 85 - on the top of the SP :-)
Bombay
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1983
Joined: Fri Jan 26, 2007 6:25 pm

Re: Divisie A

Post by Bombay »

Allez, het seizoen zit erop nu we uit de beker liggen. Zag de bui al hangen woensdag toen ik zag dat ik tegen Remedy moest spelen. Normaal altijd kansloos tegen, en zeker met mijn beste spelers die geblesseerd of geschorst waren.
Het seizoen is rustig verlopen. Een paar keer de random tegen gehad, 3 keer dat ik gezien heb, maar mogelijk ook wel een paar keer hem meegehad. Bij winst ga ik er nooit naar kijken. :D Enkel als ik dacht op voorhand te kunnen winnen.
Op naar een nieuw seizoen in A, met ook enkel de bedoeling er rustig in mee te draaien.
Veel succes nog aan hen voor wie het seizoen nog niet is agelopen. Vooral dan aan Remedy. Verliezen van de latere winnaar verzacht altijd de pijn een beetje. :D
TEAM : Djerba
Ron Jeremy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2623
Joined: Sat Dec 30, 2006 5:46 pm

Re: Divisie A

Post by Ron Jeremy »

Hij zal eerst langs cupfighter FC Bagger United moeten :twisted:
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie A

Post by remedy73 »

Ron Jeremy wrote:Hij zal eerst langs cupfighter FC Bagger United moeten :twisted:
Tja, uit bij de nummer 3 van de A. Dat is altijd lastig... :)
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie A

Post by remedy73 »

Pittig eerste weekje voor me... Ruda Masina (uit), S.A.T (thuis), Djerba (uit) en Noldor (thuis).
Ook de concurrenten voor de bovenste plaatsen hebben een pittige eerste week. Het zou knap zijn als iemand deze week overleefd met 12 punten...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3144
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Divisie A

Post by rohalt »

Eigenlijk zou iedere week in A enorm spannend moeten zijn omdat dan de beste ploegen tegen elkaar spelen. Sinds mensenheugenis is dit niet meer het geval geweest.
Meestal springt er 1,2 of 3 ploegen boven de rest uit.
En da's spijtig.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie A

Post by remedy73 »

rohalt wrote:Eigenlijk zou iedere week in A enorm spannend moeten zijn omdat dan de beste ploegen tegen elkaar spelen. Sinds mensenheugenis is dit niet meer het geval geweest.
Meestal springt er 1,2 of 3 ploegen boven de rest uit.
En da's spijtig.
Dit seizoen al gaan we merken dat Noldor en ik door de ouderdom van onze spelers terug gaan zakken. Met S.A.T. en Ruda Masina (Glory), cervene neonky (Berusky), het jonger zijnde Bagger United en wellicht nog Kulca Brno kan het de komende seizoenen best een brede top worden waarbij niemand er meer serieus bovenuit steekt...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
jokke
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1169
Joined: Sun Oct 23, 2005 12:24 am

Re: Divisie A

Post by jokke »

Toch een pijnlijke nederlaag op het veld van Remedy.
Slechts 1% verschil in de linieratings.
Hier had zeker een punt ingezeten.

Ik krijg de rode kaart, terwijl volgens mij Remedy die toch eerder had moeten krijgen.

Mijn aggressiefste speler op het veld = 16%
Die van Remedy 48 %

Dat compenseert zeker niet de 10% die ik agressiever speel.
Manager van S.A.T
managersnaam: Rinia
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie A

Post by remedy73 »

jokke wrote:Toch een pijnlijke nederlaag op het veld van Remedy.
Slechts 1% verschil in de linieratings.
Hier had zeker een punt ingezeten.

Ik krijg de rode kaart, terwijl volgens mij Remedy die toch eerder had moeten krijgen.

Mijn aggressiefste speler op het veld = 16%
Die van Remedy 48 %

Dat compenseert zeker niet de 10% die ik agressiever speel.
Dat je kans had om gelijk te spelen of zelfs te winnen, ben ik absoluut met je eens. Het was krapjes en ik ben meer dan blij met de 3 punten.

Dat ik meer kans op rood zou hebben dan jij ben ik het niet mee eens. Door de lagere agressies van je spelers ontvang je minder kaarten dan ik. Dat is logisch. Maar de kaarten worden vervolgens over je spelers verdeeld, waarbij een speler van 16% agressie bijna 5x zoveel kans heeft op een een gele kaart dan een speler van 1% agressie (ervaringscijfer uit een door mij gedaan statistisch onderzoekje). Doordat de kaarten bij jou niet evenredig over je spelers worden verdeeld, was de kans op rood voor jou groter dan bij mij. Het rekenmodel wat ik daarvoor gebruik gaf voor mij een kans op rood ca. 29% (bij 90% wedstrijdagressie) en zou bij 100% wedstrijdagressie ca. 46% geweest. Volgens mijn rekenmodel was bij jou de kans op rood ca. 49%!
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
jokke
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1169
Joined: Sun Oct 23, 2005 12:24 am

Re: Divisie A

Post by jokke »

remedy73 wrote:
jokke wrote:Toch een pijnlijke nederlaag op het veld van Remedy.
Slechts 1% verschil in de linieratings.
Hier had zeker een punt ingezeten.

Ik krijg de rode kaart, terwijl volgens mij Remedy die toch eerder had moeten krijgen.

Mijn aggressiefste speler op het veld = 16%
Die van Remedy 48 %

Dat compenseert zeker niet de 10% die ik agressiever speel.
Dat je kans had om gelijk te spelen of zelfs te winnen, ben ik absoluut met je eens. Het was krapjes en ik ben meer dan blij met de 3 punten.

Dat ik meer kans op rood zou hebben dan jij ben ik het niet mee eens. Door de lagere agressies van je spelers ontvang je minder kaarten dan ik. Dat is logisch. Maar de kaarten worden vervolgens over je spelers verdeeld, waarbij een speler van 16% agressie bijna 5x zoveel kans heeft op een een gele kaart dan een speler van 1% agressie (ervaringscijfer uit een door mij gedaan statistisch onderzoekje). Doordat de kaarten bij jou niet evenredig over je spelers worden verdeeld, was de kans op rood voor jou groter dan bij mij. Het rekenmodel wat ik daarvoor gebruik gaf voor mij een kans op rood ca. 29% (bij 90% wedstrijdagressie) en zou bij 100% wedstrijdagressie ca. 46% geweest. Volgens mijn rekenmodel was bij jou de kans op rood ca. 49%!

Tja, ik vind dit toch een serieuze loophole in SP. Koop gewoon allemaal spelers met ongeveer dezelfde agressie en je hebt minder kans om een kaart te pakken. Best dat ze dan in een magre liggen van 3% of zo.
Je pakt een hele hoop kaarten. Als je dan nog eens een sterk B -team hebt , haal je er achteraf ook nog eens voordeel uit wanneer ze ineens met een 5 tal te samen geschorst zijn ook.

Ik vraag mij echt af waar die Berendy gaat eindigen . 11 gele kaarten vandaag en geen rood.
Wat ik een loophole vind, zullen anderen waarschijnlijk deel van het spel vinden.
Misschien dat ze best deze cijfers toch eens gaan herwaarderen.

Spijtig dat ik je rekenmodel niet heb :-); Zo wiskundig ben ik niet. Ergens is het echt niet logisch dat ik meer kans op een rode kaart heb dan jouw.

Soit. Ik ben toch bezig aan mijn laatste seizoenen. Sp is toch duidelijk ten dode opgeschreven.
Aangezien ik nogal wat geld had na mijn inactieve periode was ik toch terug beginnen spelen.
Ik moet zeggen dat ik de leukste periode toch 40 seizoenen geleden vond.
Toen was er ook redelijk wat beweging op het forum.
zelfs vanuit de lagere divisisies was het leuk spelen met de enorm veel VR'B's die er toen georganiseerd werden tussen E, F ploegen.

Verder weet ik zelf niet echt waar de focus op te leggen dit seizoen. wat meedraaien in A. Ik veronderstel dat top 5 wel kan.
Geen beker dan
Of Alle slots spelen en wat spelers nog naar een hoger niveau proberen te tillen en toch voor de beker gaan.
Waar je dan redelijk geluk moet hebben.
Ik herinner me nog een seizoen waar ik alle wedstrijden UIT gespeeld heb , buiten de finale. Die ik dan verlies met 2% beter in de linieratings. Wel zo stom geweest om IO's niet in te stellen. Nostalgie. :-).

Ik ben er zelf nog niet uit. De toekomst zal raad brengen.
Manager van S.A.T
managersnaam: Rinia
KFC Heist
Team President
Posts: 896
Joined: Fri Jun 29, 2007 7:05 pm
Location: Heist, West-Vlaanderen

Re: Divisie A

Post by KFC Heist »

jokke wrote:
Tja, ik vind dit toch een serieuze loophole in SP. Koop gewoon allemaal spelers met ongeveer dezelfde agressie en je hebt minder kans om een kaart te pakken. Best dat ze dan in een magre liggen van 3% of zo.
Je pakt een hele hoop kaarten. Als je dan nog eens een sterk B -team hebt , haal je er achteraf ook nog eens voordeel uit wanneer ze ineens met een 5 tal te samen geschorst zijn ook.

Ik vraag mij echt af waar die Berendy gaat eindigen . 11 gele kaarten vandaag en geen rood.
Wat ik een loophole vind, zullen anderen waarschijnlijk deel van het spel vinden.
Misschien dat ze best deze cijfers toch eens gaan herwaarderen.

Spijtig dat ik je rekenmodel niet heb :-); Zo wiskundig ben ik niet. Ergens is het echt niet logisch dat ik meer kans op een rode kaart heb dan jouw.
Idem bij mij.
Nu ben ik bezig aan een hervorming, maar mijn team had allemaal spelers met een agressie van 0% tot max 25% en ik pakte meer rode kaarten dan mijn tegenstander die allemaal spelers opstelde met +90% agressie. Mijn tegenstander kreeg wel 11 gele kaarten maar geen rode, terwijl mijn spelers een grotere kans hadden op een rode kaart.

Conclusie:
Dus is het beter om (goedkopere) spelers met hoge gelijke agressie (90-100) te kopen, dan (veel duurdere) spelers met lage agressie (0-25). Je moet er wel meer kopen omdat ze wel veel geschorst zullen zijn.
Palmares (22x kampioen)
- 1 x H (seizoen 16)
- 8 x G (s 18, 20, 24, 29, 33, 37, 46 en 48)
- 7 x F (s 21, 26, 30, 34, 38, 49 en 69)
- 3 x E (s 39, 50 en 70)
- 1 x D (s 52)
- 1 x C (s 55)
- 1 x B (s 58)
=> nu in C
Ron Jeremy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2623
Joined: Sat Dec 30, 2006 5:46 pm

Re: Divisie A

Post by Ron Jeremy »

Er zijn er meer die dit doen, waardoor ook deze spelers bijzonder veel geld kosten. het grootste probleem is dat de tl niet leuk meer is. Er is nauwelijks aanbod en de vraag is bijzonder hoog. Met een budget van 500mln had je 20 seizoenen geleden een topteam kunnen kopen voor de bovenkant van A. Nu begin je er vrij weinig mee. Zelfs spelers van 72 gaan voor de jackpot weg. Het leukste aan het spel was toch het pielen op de tl. Kopen-verkopen en dat is weg.

Zelfs met een budget van 100bln begin je weinig of je moet de tijd nemen om alle managers met goede spelers aan te schrijven en ze verleiden om hun topspelers voor een waanzinnig bedrag weg te doen.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie A

Post by remedy73 »

remedy73 wrote:Pittig eerste weekje voor me... Ruda Masina (uit), S.A.T (thuis), Djerba (uit) en Noldor (thuis).
Ook de concurrenten voor de bovenste plaatsen hebben een pittige eerste week. Het zou knap zijn als iemand deze week overleefd met 12 punten...
En alleen Chelsea Champion haalt de 12 punten...
Vandaag tegen Noldor 'win' ik met 152 tegen 151 linies, maar de wedstrijd eindigt 1-1 gelijk.
Opvallend feitje: Voor het eerst in mijn carrière haalt mijn verdediging 100%! :D
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
jokke
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1169
Joined: Sun Oct 23, 2005 12:24 am

Re: Divisie A

Post by jokke »

Het gaat nog een spannend seizoen worden als je ziet wie de beker allemaal laat schieten.

S.A.T gaat dus voor de beker dit seizoen
Verder proberen we scherprechter te spelen ion onze thuismatchen en niet te degraderen.

Prognose: Plaats 9 + kwartfinale beker.
Manager van S.A.T
managersnaam: Rinia
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”