Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

brever
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2667
Joined: Tue Dec 20, 2005 5:41 pm

Re: Divisie A

Post by brever »

Proficiat Raffin,ik vroeg me af,toen je besloot om vanuit de lagere reeksen,je terug op te werken tot deze titel in A,met hoeveel budget je begonnen was?
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie A

Post by remedy73 »

Sjarel wrote:We gaan hier niet over 1 nacht ijs en zijn deze transfers al enkele dagen aan het bekijken. Hier op het forum wil ik het niet bespreken, maar iedereen kan genoeg zien wat er aan de hand is.
Als ik het goed begrijp zijn er 3 spelers van Hoesselt voor een te laag transferbedrag naar Raffin verhuisd?
Zo ja, wat is daar het probleem mee? Iedereen heeft toch 3 dagen de tijd gehad om op de spelers te bieden? Iedereen weet toch dat na 3 dagen een bod geaccepteerd kan worden? Als je graag een speler wilt hebben, zorg er dan voor dat je na 3 dagen een realistisch bod hebt uitgebracht en ga dan niet vervolgens bij de leiding van het spel zitten huilen...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
cipriansimi
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2173
Joined: Tue Jan 20, 2009 2:43 pm
Location: Falticeni

Re: Divisie A

Post by cipriansimi »

About cases FC Raffin and Hoeselt VV: I will look for a friend who will leave the game :x
FC The White Caps
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1173
Joined: Mon May 30, 2011 10:26 pm
Location: Oud-Turnhout

Re: Divisie A

Post by FC The White Caps »

cipriansimi wrote:About cases FC Raffin and Hoeselt VV: I will look for a friend who will leave the game :x
Payback for Otenia and Gogumagic? :wink:

Kvind t ook niet nodig maar wie ben ik uiteraard. Ik ben zelf bijna geband geweest een tijd terug dus kzal maar zwijgen :)
S40: 15e in A (hervorming)
S50: Ronde 11 SP Cup
S51: Winnaar SPEC
S53: Winnaar Beneliga
S54: 2e in A, linieratingrecord 152 en winnaar Beneliga
S55: 3e in A

Image
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Divisie A

Post by remedy73 »

Ik heb de marktwaarde van de 3 spelers getaxeerd op 21,2M, terwijl ze voor 11M werden getransfereerd. Was de (ongeschreven?) regel niet dat als de transferswaarde meer dan 50% afwijkt, dat het een overtreding is? Volgens mijn wiskundige kennis, wijkt de prijs dus minder dan 50% af...

Tevens staat er in de regels: "Het SoccerProject management heeft het recht om eender wie te bannen, beboeten of eender welke maatregel te treffen."

Met andere woorden, er zijn meerdere strafniveau's:
- geen straf
- een maatregel treffen (transfers terugdraaien? eventueel betrokken spelers verwijderen?)
- beboeten
- bannen

Gezien er volgens bovenstaande waardebepaling al twijfel is of de transfers wel of niet legitiem waren, zou ik (als ik het voor het zeggen zou hebben) twijfelen tussen één van de eerste twee opties.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Divisie A

Post by ward1995 »

mijn mening : als de spelers een waarde van 21M hebben en verkocht worden voor 11M heeft Raffin een goede zaak gedaan, volgens mij zijn er wel genoeg spelers in dit spel die hoger hebben kunnen bieden zeker omdat de waarde bijna het dubbel was. Als iemand deze voor 12M had geboden hadden we dan ook iets gehoord? Of is het nu gewoon toevallig omdat hij kampioen in A is geworden dat alles nu strenger voor hem gaat zijn. Iedereen heeft kans gehad om een goede deal te sluiten maar enkel Raffin heeft hiervan geprofiteerd.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
Raffin
Member of the Soccer Project Association
Posts: 15320
Joined: Thu Nov 04, 2004 1:33 pm
Location: The very Oordegem City

Re: Divisie A

Post by Raffin »

brever wrote:Proficiat Raffin,ik vroeg me af,toen je besloot om vanuit de lagere reeksen,je terug op te werken tot deze titel in A,met hoeveel budget je begonnen was?
Bedankt!
Om en bij de 600M

Ik heb mijn gedacht trouwens opgeschreven in een persbericht.

Bah!
FC The White Caps
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1173
Joined: Mon May 30, 2011 10:26 pm
Location: Oud-Turnhout

Re: Divisie A

Post by FC The White Caps »

Groot gelijk Raffin :wink:
S40: 15e in A (hervorming)
S50: Ronde 11 SP Cup
S51: Winnaar SPEC
S53: Winnaar Beneliga
S54: 2e in A, linieratingrecord 152 en winnaar Beneliga
S55: 3e in A

Image
hoeseltvv
Assistant Manager
Posts: 69
Joined: Mon Nov 21, 2011 11:11 pm

Re: Divisie A

Post by hoeseltvv »

Kan je het persbericht hier even copy-pasten?
Want intussen houdt fameuze Sjarel, die door met 2 maten en 2 gewichten zijn eigen spel kapotmaakt, mij wel geschorst !
apology240
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1204
Joined: Tue Aug 22, 2006 3:32 pm
Location: Morewood

Re: Divisie A

Post by apology240 »

Ik ken noch Raffin, noch Hoesselt VV, dus ik heb er geen baat bij hen te verdedigen. Maar...
1. Die regel van 'bans worden niet besproken op het forum' heb ik nooit goed begrepen. Als er een speler geband wordt, dan zou dat altijd terrecht moeten zijn en mag dit dus publiekelijk gepost worden. Zo weet de speler in kwestie wat hij verkeerd heeft gedaan (ok, dat kan hij nu ook via mail te weten komen) en weet de rest ook wat zeker niet getolereerd wordt want dat is in sommige gevallen toch niet duidelijk.
2. Als Hoesselt VV geband wordt, waarom Raffin dan niet ? Hoesselt heeft de boden geaccepteerd, maar tis vrij duidelijk dat dit dan ook wel afgesproken is, dus ofwel allebei schuldig ofwel geen van beide schuldig.
3. Wat is er hier tegen de regels in gebeurd ? 2 of 3 spelers verkocht aan een te lage prijs :
a. Ik bevind me nu al een tijdje terug op de TL en zie regelmatig spelers verkocht worden aan veel te lage of veel te hoge prijzen. Meestal wordt er een te lage prijs gegeven wanneer de koper geholpen wordt door de verkoper of een te hoge prijs wanneer de koper wilt stoppen en zo z'n geld wilt doorsjassen naar de verkoper of de koper/verkoper is onervaren en biedt/accepteert een totaal verkeerde prijs. Is dit dan strafbaar ? Iedereen heeft de kans gehad om op die spelers te bieden en iedereen wil uiteindelijk een zo laag mogelijke prijs betalen/ een zo hoog mogelijk prijs ontvangen.
b. Wat is een juiste prijs voor een speler ? Remedy kan wel zeggen dat die of die speler zoveel waard is op basis van zijn kenmerken. En BS kan ook wel zeggen hoeveel een speler waard is. Maar voor mij kan een speler met 20% agressie en BP 75 20M waard zijn terwijl die voor FC White Caps 1M waard is want gans zijn team is < 10% agressie.
Als ik echt die speler moet hebben is die mij msn wel 30M waard ? Als ik er op die positie al 2 heb lopen, dan is die mij maar 10M waard.
De waarde van een speler hangt af van vraag en aanbod en aan hoe belangrijk die speler voor die manager is. Dus het is onmogelijk om voor iemand anders te bepalen hoeveel een speler waard is.
c. Onlangs zag ik een manager die verschillende miljoenen voor spelers had geboden en zo dus zijn geld doorsaste naar andere 'landgenoten'. Ik zag het bij transfermarkt > overzicht.
Ondertussen was die manager ook al gestopt en zijn zijn miljoentjes bij andere manager toegekomen. Is dat dan wel correct ? Neen, maar wat kan je er aan doen ? Niets.
d. Ik moet zelf nog enkele dikke spelers kopen en probeer dat aan een zo laag mogelijke prijs te doen. Maar gezien wat er gebeurd is, krijg ik al schrik om een koopje te doen.
Wat is het nut van het spel nog als alle prijzen vastgelegd zijn en dat die dan ook gehanteerd moeten worden bij een verkoop ? Dan wordt het vrij voorspelbaar : Diegene met het grootste budget wordt kampioen. Dan toch een weerspiegeling van de realiteit ?
e.Ik speel dit spel al sinds seizoen 13 en de prijzen zijn duidelijk geëvolueerd over de jaren. Toen ik de eerste keer 1 heb gehaald was mijn duurste speler 16M en die haalde 75. Nu zie ik spelers voor 20-35M verkocht worden. Dus waar ligt de grens en hoe moet het voor de manager duidelijk zijn wat een correcte prijs is ? Als het geboden wordt dan zal het wel een juiste prijs zijn zeker ?
Playing in A with The Williams Soccer Boys

2nd career :
S54 - 3rd in A
S53 - 1st in B3
S51 - 1st in B3
S44 - S48 - G727 -> C9

~History~
S54 - 3rd in A
S31 - 4th in A
S25 - Runner-Up SP Cup
yockr
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8251
Joined: Sat Apr 15, 2006 5:55 pm
Location: Belgium
Contact:

Re: Divisie A

Post by yockr »

Als je 3 spelers koopt voor een prijs die een stuk onder de marktprijs ligt in 1 minuut van eenzelfde team, en daarmee voor zeker voor 10M profijt doet, kunnen we als sheriffs niet anders dan ingrijpen. Mocht een Roemeen of Tsjech op 1 staan in A en dat doen, zou er hier zonder enige twijfel snel geroepen worden dat het valsspelers zijn.

Ik wil best geloven dat het niet de bedoeling was om vals te spelen, maar het resultaat blijft hetzelfde. Het is begrijpelijk dat je spelers liever verkoopt aan managers die je kent zonder er een hoog bedrag voor te willen, maar je kan dat ook zonder zo fel te overdrijven als in dit geval (en 1 specifieke manager zo veel bevoordelen).

Indien dit zou toegestaan worden, kun je zo oneerlijk rijk worden als je toevallig veel managers kent die het spel verlaten. Er moet ergens een lijn getrokken worden.

En zolang je je verstand gebruikt, moet je helemaal geen schrik hebben om geband te worden. Als je geluk hebt dat je een speler voor een lage prijs kunt kopen, word je echt niet geband. Dit is volledig anders.
Team: The Gunners FC
SPInfo: SoccerProject calculators
apology240
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1204
Joined: Tue Aug 22, 2006 3:32 pm
Location: Morewood

Re: Divisie A

Post by apology240 »

Dat is een duidelijk antwoord. Bedankt voor de extra info.
Playing in A with The Williams Soccer Boys

2nd career :
S54 - 3rd in A
S53 - 1st in B3
S51 - 1st in B3
S44 - S48 - G727 -> C9

~History~
S54 - 3rd in A
S31 - 4th in A
S25 - Runner-Up SP Cup
Kowalskii
Team President
Posts: 825
Joined: Fri Jan 15, 2010 5:07 pm

Re: Divisie A

Post by Kowalskii »

yockr wrote:Als je 3 spelers koopt voor een prijs die een stuk onder de marktprijs ligt in 1 minuut van eenzelfde team, en daarmee voor zeker voor 10M profijt doet, kunnen we als sheriffs niet anders dan ingrijpen. Mocht een Roemeen of Tsjech op 1 staan in A en dat doen, zou er hier zonder enige twijfel snel geroepen worden dat het valsspelers zijn.

Ik wil best geloven dat het niet de bedoeling was om vals te spelen, maar het resultaat blijft hetzelfde. Het is begrijpelijk dat je spelers liever verkoopt aan managers die je kent zonder er een hoog bedrag voor te willen, maar je kan dat ook zonder zo fel te overdrijven als in dit geval (en 1 specifieke manager zo veel bevoordelen).

Indien dit zou toegestaan worden, kun je zo oneerlijk rijk worden als je toevallig veel managers kent die het spel verlaten. Er moet ergens een lijn getrokken worden.

En zolang je je verstand gebruikt, moet je helemaal geen schrik hebben om geband te worden. Als je geluk hebt dat je een speler voor een lage prijs kunt kopen, word je echt niet geband. Dit is volledig anders.
Waarom straf je enkel hoeseltvv dan? (waarmee ik niet wil zeggen dat je raffin ook moet bannen)
Snap wel dat dit als cheaten kan beschouwd worden, maar zijn er in feite geen andere oplossingen mogelijk dan een ban? Bvb geldboete, spelers verwijderen, degradatie of dergelijke... . Want een ban is wel vrij hard, je zou bvb enkel recidivisten kunnen bannen na het geven van een eerste waarschuwing en boete.
Team: Club Brugge k.v.
Manager: Kowalski
Reeks:C4
Titels:
H-G-G-F-E-D
yockr
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8251
Joined: Sat Apr 15, 2006 5:55 pm
Location: Belgium
Contact:

Re: Divisie A

Post by yockr »

Kowalskii wrote: Waarom straf je enkel hoeseltvv dan? (waarmee ik niet wil zeggen dat je raffin ook moet bannen).
Dat ligt nog niet vast, een straf komt er in elk geval.
Team: The Gunners FC
SPInfo: SoccerProject calculators
Kowalskii
Team President
Posts: 825
Joined: Fri Jan 15, 2010 5:07 pm

Re: Divisie A

Post by Kowalskii »

yockr wrote:
Kowalskii wrote: Waarom straf je enkel hoeseltvv dan? (waarmee ik niet wil zeggen dat je raffin ook moet bannen).
Dat ligt nog niet vast, een straf komt er in elk geval.
Ok, bedankt voor snelle reply en transparantie. Vind ik beter, zo is het duidelijk voor iedereen.
Team: Club Brugge k.v.
Manager: Kowalski
Reeks:C4
Titels:
H-G-G-F-E-D
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”