Dampiiee.. wrote:Hoe belangrijk is de Verborgen skill eigenlijk ?
Want ik heb een GK gekocht voor 2M met een VS van 95 , kan ik wat meer uitleg krijgen van hoe goed hij kan worden ? En kan hij ook nog floppen en heel slecht worden ?
De verborgen skill van een speler werkt als volgt:
Elke 7.5% VS (verborgen skill) is 1% GK (globale klasse) Een normale skill heeft 15% nodig om aan 1% GK te komen.
Een speler heeft 12 skills totaal. Die zorgen samen voor een theoretisch maximaal haalbare GK van 100%. De VS en de HS (hoofdskills) tellen Dubbel mee. Stel nu dat alle skills van een speler 100% zijn, alleen de VS niet, die is maar 70%. Dan mist de speler 30% op het maximaal haalbare van 100% VS. Die 30% die ga je delen door 7.5%, omdat je dan de globale klasse krijgt die je gaat missen op zijn uiteindelijke GK. Je kan dus stellen dat als je 30%/7.5%, je een uitkomst van 4% GK krijgt. Stel je hebt een normale skill die 85% is, dan krijg je dus (100% -15%) / 15 = 5.6. Maximaal op die skill kan je 6.6 GK halen maar je haalt nu 1% GK minder.
Dus nu weet je dat als alle skills zijn uitgetraind op 100%, en de VS maar 70% is, de speler nog maar 100%GK - 4%GK = 96%GK is.
Dus gewoon maximale VS (100) min de werkelijke VS is de GK die hij mist op zijn maximaal theoretische haalbare GK van 100%.
Ik ben eigenlijk wel blij dat je deze vraag stelt, want daardoor weet ik nu de exacte waarde van de skills. Ik had nog geen manier gevonden deze te berekenen en nu wel. Ik zal het uitleggen: er zijn 12 skills waarvan er 3 dubbel tellen. Het zijn er rekenkundig dus 15.
100/15 = 6.667. Als je 100 deelt door 6.667 krijg je 14.999. De werkelijke waarde van een skill van 100% met een afronding op honderdsten. Voor een verborgen skill of hoofd skill geldt dus het dubbele: 13.998. Hoe verder je achter de komma werkt, hoe dichter die 14.999 bij de 15% komt.
Leuk om te weten hoe het nou berekent wordt.