Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Wikke
Team President

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Wikke »

B e n wrote:Scheelt het veel in BP wanneer je een middenvelder zijn IO op Normaal of Defensief/Offensief zet?
Je kan de efficientie van defensief/offensief gemakkelijk testen.
Tel de prestaties van je 11 spelers tijdens een match op, en deel dat getal door je ratings.

vb
prestatie met normale IO is opgeteld 770, ratings 140.
je hebt dan 5,5 prestatie per rating.

prestatie met offensief/defensief 765, ratings 141
Je krijgt nu 5,43 prestatie per rating.
Je spelers zijn dus efficienter door je taktiek.

Vermenigvuldig nu 140 met 5,43.
Dat is 759,57.
Dat leert ons dat je 10 prestatie minder nodig hebt om dezelfde ratings te halen.

Vandaar dat het interessanter kan zijn om offensief/defensief in te stellen, zelfs al heb je spelers met een IO.
Let wel, voor de tweede (en volgende) speler die je off/def zet, zal de bonus telkens verminderen.
(en je moet de juiste taktiek kiezen, zoals hier al werd gezegd)

Test alles eens uit, de cijfers hierboven zijn uit de duim, maart het zal er niet veel naast zijn.
Afrondingen in prestaties en ratings kunnen natuurlijk een afwijkend resultaat geven.
team: Kick and Rush (K&R)- D.10
B e n
Member of the Soccer Project Association

Post by B e n »

Heb net eens wat rondgekeken. Ik had deze morgen een totale prestatie van 787 en haalde 143 (TS 97 of 98), Djerba haalde dinsdag 146 en had een totale prestatie van 782. Hij zette 3 middenvelders op defensief dus het verschil is er toch wel. Minder in totale prestatie en meer in lr's, de TS zal het verschil niet maken. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Match van Djerba (totale prestatie 782):
http://www.soccerproject.com/spnewl_gam ... &season=33

Mijn match (totale prestatie 787):
http://www.soccerproject.com/spnewl_gam ... &season=33
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
bendewit
Fan

Post by bendewit »

Ik heb hier al heel wat gelezen over de contracten die je best kan bieden aan spelers.
En soms zegt iemand dat je spelers best alleen op winstpremie kan zetten, zeker jeugdspelers of bankzitters omdat je ze dan niet moet betalen zolang ze niet spelen.
Maar dit snap ik niet helemaal, zou iemand het kunnen uitleggen?

En dan vroeg ik me ook nog af of het voordelig is om spelers een auto en een huis te geven omdat dit toch maar €900 per maand is en de contractwaarde stijgt er toch wel redelijk wat door.

Alvast bedankt!

Ben
remedy73

Post by remedy73 »

bendewit wrote:Ik heb hier al heel wat gelezen over de contracten die je best kan bieden aan spelers.
En soms zegt iemand dat je spelers best alleen op winstpremie kan zetten, zeker jeugdspelers of bankzitters omdat je ze dan niet moet betalen zolang ze niet spelen.

En dan vroeg ik me ook nog af of het voordelig is om spelers een auto en een huis te geven omdat dit toch maar €900 per maand is en de contractwaarde stijgt er toch wel redelijk wat door.

Alvast bedankt!

Ben
Auto, huis en tekenbonus NOOIT aanbieden!

Spelers vragen 2x zoveel winstpremie als loon. Voorbeeld: Een speler met een loon van 10.000 en 0 winstpremie, accepeert ook een contract met 0 loon en 20.000 winstpremie.
Winstpremie word enkel uitgekeerd bij gewonnen Liga en Bekermatchen. Bij Vr's en VrB's word maximaal 300 loon per wedstrijd verstrekt.
Die winstpremie gaat alleen naar de 11 veldspelers en de 5 bankzitters. Alle overige spelers krijgen bij winst géén winstpremie!

Als je in een seizoen speelt waarin je <15 Liga-matchen verwacht te winnen, dan zet je ALLE spelers op winstpremie. Immers, in de matchen waar je niet wint betaal je niets...

Als je in een seizoen speelt waarin je >15 Liga-matchen verwacht te winnen, dan zet je de 11 veldspelers en 5 bankzitters op loon en alle overige spelers nog steeds op winstpemie. Die overige spelers kosten je dus in de praktijk helemaal niets!

Als je slim bent zet je op de bank enkel jeugdspelers met een loon van 300 of een winstpremie van 600. Dit bespaart je jaarlijks veel geld!
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
el stino

Post by el stino »

waarom geen auto, huis of tekenbonus aanbieden?

auto en huis aanbieden geeft nu zo geen dramatische verlaging in het loon, maar toch. ik geef ze bij mij allemaal een huis en auto, kost me mssn 55.000€ per maand. echt verwaarloosbaar met de 300(?) loon dat je minder kan geven. toch? :)

tekenbonus haalt ook wel iets uit hoor als je het slim aanpakt.
je kan er iemand zijn loon/winstpremie serieus mee naar beneden halen, zodat je je totale loon naar beneden kunt halen, waardoor je per match veel meer gaat verdienen en de uitgegeven tekenbonussen zo terug krijgt.
tekenbonus wel slim geven, dus niet aan een speler die je na een half seizoen alweer gaat verkopen. maar als je die speler 3 jaar houdt, en je kan door tekengeld te geven zijn loon van 10.000€ naar 5000 geven. reken maar uit of het dan winstgevend was of niet :wink:
Royal FC (el stino) - Manager since season 8
de_lorre
Team Board Member

Post by de_lorre »

kan het zijn dat een verborgen skill evolueert in negatieve zin?
Ik ben er zeker van dat een speler die ik pas gekocht heb eerst VS 90 had en dat is nu maar 86 meer (volgens SPMT) en bij een andere die ik al veel langer had is hij ook 3 punten gezakt.
AgentOrange
Team Board Member

Post by AgentOrange »

de_lorre wrote:kan het zijn dat een verborgen skill evolueert in negatieve zin?
Ik ben er zeker van dat een speler die ik pas gekocht heb eerst VS 90 had en dat is nu maar 86 meer (volgens SPMT) en bij een andere die ik al veel langer had is hij ook 3 punten gezakt.
volgens mij evolueert de skill niet

SPMT kan bij een ongetrainde speler de VS niet volledig juist berekenen door afrondingsfouten voor skills die nog niet ontwikkeld zijn. Daardoor ligt de VS soms hoger, soms lager in het begin
sc heerenveen

Post by sc heerenveen »

el stino wrote:waarom geen auto, huis of tekenbonus aanbieden?

auto en huis aanbieden geeft nu zo geen dramatische verlaging in het loon, maar toch. ik geef ze bij mij allemaal een huis en auto, kost me mssn 55.000€ per maand. echt verwaarloosbaar met de 300(?) loon dat je minder kan geven. toch? :)

je kan er iemand zijn loon/winstpremie serieus mee naar beneden halen, zodat je je totale loon naar beneden kunt halen, waardoor je per match veel meer gaat verdienen en de uitgegeven tekenbonussen zo terug krijgt.
tekenbonus wel slim geven, dus niet aan een speler die je na een half seizoen alweer gaat verkopen. maar als je die speler 3 jaar houdt, en je kan door tekengeld te geven zijn loon van 10.000€ naar 5000 geven. reken maar uit of het dan winstgevend was of niet :wink:
Volgens mij moet je dan serieus ver in de beker komen wil je extra winst gaan maken met tekengeld. Kijk maar eens op de looncalculator van spmt.
AgentOrange
Team Board Member

Post by AgentOrange »

sc heerenveen wrote:

Volgens mij moet je dan serieus ver in de beker komen wil je extra winst gaan maken met tekengeld. Kijk maar eens op de looncalculator van spmt.
Rekenvoorbeeld (voor alleen liga):
speler 80 GR salaris per wedstrijd = 6000 vast
3 seizoenen, 30 wedstrijden per seizoen
totaal salaris = 90 * 6000 = 540.000

speler 80 GR salaris per wedstrijd = 5200 vast plus tekengeld = 100.000
totaal salaris = 100.000 + (90 * 5200) = 568.000
yockr

Post by yockr »

AgentOrange wrote:
de_lorre wrote:kan het zijn dat een verborgen skill evolueert in negatieve zin?
volgens mij evolueert de skill niet

SPMT kan bij een ongetrainde speler de VS niet volledig juist berekenen door afrondingsfouten voor skills die nog niet ontwikkeld zijn. Daardoor ligt de VS soms hoger, soms lager in het begin
De VS evolueert inderdaad niet. De VS die je op SPMT ziet kan 3% afwijken zowel in positieve als negatieve zin van de reële waarde. Dat komt door de afronding van de GK, of er skills onvoltraind zijn maakt weinig uit. Naarmate je de speler langer hebt en meerdere malen nieuwe gegevens in SPMT hebt geladen, zal de VS nauwkeuriger weergegeven worden. Maar 100% nauwkeurig zal het nooit zijn.
Team: The Gunners FC
SPInfo: SoccerProject calculators
sc heerenveen

Post by sc heerenveen »

AgentOrange wrote:
sc heerenveen wrote:

Rekenvoorbeeld (voor alleen liga):
speler 80 GR salaris per wedstrijd = 6000 vast
totaal salaris = 90 * 6000 = 540.000

speler 80 GR salaris per wedstrijd = 5200 vast plus tekengeld = 100.000
totaal salaris = 100.000 + (90 * 5200) = 568.000
Ik moet gelijk wel even opmerken dat ik geen smpt bij de hand heb, dus ik borduur voort op jouw getallen :)

Of anders gezegd 6000 - 5200 = 800 salaris is even veel als 100.000 tekengeld. Dus moet je 100.000/800 = 125 Liga en Beker wedstrijden spelen. Dus 125 - 90 = 35 Bekerwedstrijden, dus ongeveer 12 per seizoen. Behoorlijk pittig dus.

Overigens is dat met vriendschappelijke wedstrijden nog licht te compenseren...
raoulio

Post by raoulio »

Ik zie net bij mijn economie dat ik 30.000 heb ontvangen in de beker. Is dit er altijd geweest of tussentijd ingevoerd?
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
raoulio

Post by raoulio »

remedy73 wrote:
bendewit wrote:Ik heb hier al heel wat gelezen over de contracten die je best kan bieden aan spelers.

Alvast bedankt!

Ben
Auto, huis en tekenbonus NOOIT aanbieden!

Spelers vragen 2x zoveel winstpremie als loon. Voorbeeld: Een speler met een loon van 10.000 en 0 winstpremie, accepeert ook een contract met 0 loon en 20.000 winstpremie.
Winstpremie word enkel uitgekeerd bij gewonnen Liga en Bekermatchen. Bij Vr's en VrB's word maximaal 300 loon per wedstrijd verstrekt.
Die winstpremie gaat alleen naar de 11 veldspelers en de 5 bankzitters. Alle overige spelers krijgen bij winst géén winstpremie!

Als je in een seizoen speelt waarin je <15 Liga-matchen verwacht te winnen, dan zet je ALLE spelers op winstpremie. Immers, in de matchen waar je niet wint betaal je niets...

Als je in een seizoen speelt waarin je >15 Liga-matchen verwacht te winnen, dan zet je de 11 veldspelers en 5 bankzitters op loon en alle overige spelers nog steeds op winstpemie. Die overige spelers kosten je dus in de praktijk helemaal niets!

Als je slim bent zet je op de bank enkel jeugdspelers met een loon van 300 of een winstpremie van 600. Dit bespaart je jaarlijks veel geld!
Ik raad het niet aan om enkel winstpremie te geven. Ik heb dat vorig seizoen gedaan aangezien ik toch wilde degraderen. Maar per gewonnen wedstrijd betaalde ik 400.000 geloofijk aan winstpremie. Echter doordat door de nederlagen mijn tevredenheid van de fans drastisch daalde verdiende ik minder dan de helft in een thuiswedstrijd.
Na een seizoen spelen heeft me het puur betalen van winstpremies niet veel opgebracht. Daarna moest ik wel ALLE spelers weer een nieuw contract aanbieden aan loon.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Currently playing in A.1

Prince88

Post by Prince88 »

raoulio wrote:Ik zie net bij mijn economie dat ik 30.000 heb ontvangen in de beker. Is dit er altijd geweest of tussentijd ingevoerd?
Dit is een aantal seizoenen geleden ingevoerd, prijzengeld per gewonnen ronde in de beker.

ronde 1: 10k
ronde 2: 20k
ronde 3: 30k
ronde 4: 40k
ronde 5: 50k
ronde 6: 60k
ronde 7: 70k
ronde 8: 80k
ronde 9: 90k
ronde 10: 100k
ronde 11: 200k
ronde 12: 400k
ronde 13: 800k
ronde 14: 1,6M
ronde 15: 3,2M
Prince88, proud manager of Fresh
raoulio

Post by raoulio »

Ah dankje. Was me nog niet opgevallen aangezien ik voorheen nooit verder kwam dan ronde 1.

Succes trouwens in de A, altijd leuk als er een nederlander in speelt. :P
Currently playing in A.1

Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”