Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

B e n
Member of the Soccer Project Association

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by B e n »

Thomas01CC wrote:Ik heb een snel vraagje; Ik ga overmorgen weg voor een paar dagen (t/m vrijdag). Is het slimmer om al mijn spelers op "Niets" te zetten bij training of gewoon laten trainen?
Allemaal op conditie zetten is het beste ;)
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
Thomas01CC

Post by Thomas01CC »

B e n wrote:
Thomas01CC wrote:Ik heb een snel vraagje; Ik ga overmorgen weg voor een paar dagen (t/m vrijdag). Is het slimmer om al mijn spelers op "Niets" te zetten bij training of gewoon laten trainen?
Allemaal op conditie zetten is het beste ;)
Oke dankjewel
Random Coach
SCA
Seiz 35: 5e in H.998 (geen wedstrijden gespeeld, alleen laatste paar dagen)
Seiz 36: 3e in H.998 + topscorer
Seiz 37: 1e in H.998
Seiz 38: 2e in G.333
Seiz 39: ?e in F.111
vanparystje
Groundsman

Post by vanparystje »

ik ben nog maar net begonnen en ben nu al 2 weken actief op SP,

de vraag is nu als ik nieuwe spelers wil halen, waar moet ik op letten en hoe goed moet hun Globale Klasse zijn?
ik heb enkele spelers in de kern zitten die niet echt goed zullen worden en wil kijken naar de toekomst. Ook is mijn kern een beetje klein.

over 8 dagen heb ik ook een jeugdcentrum en daaruit zal ik hopelijk ook versterking halen;

Ik ben echt een groentje in transfers dus iedere tip is welkom
Ron Jeremy

Post by Ron Jeremy »

vanparystje wrote:ik ben nog maar net begonnen en ben nu al 2 weken actief op SP,

de vraag is nu als ik nieuwe spelers wil halen, waar moet ik op letten en hoe goed moet hun Globale Klasse zijn?
ik heb enkele spelers in de kern zitten die niet echt goed zullen worden en wil kijken naar de toekomst. Ook is mijn kern een beetje klein.

over 8 dagen heb ik ook een jeugdcentrum en daaruit zal ik hopelijk ook versterking halen;

Eerste tip: niet direct spelers kopen!
Tweede tip: kijk of je een mentor kan vinden. [veel forummers vinden het niet erg om ingame vragen te beantwoorden] Een mentor/forummer kan je ook tips geven wat betreft de tl, anders ga je zeker teveel betalen.

Je kan mij ook ingame een berichtje sturen (Ron Jeremy / FC Bagger United / C.5).

Eerste vraag :mrgreen: heb je al eerder sp gespeeld (volgens mij heb ik je naam al eens gezien)
vanparystje
Groundsman

Post by vanparystje »

Ron Jeremy wrote:
vanparystje wrote:ik ben nog maar net begonnen en ben nu al 2 weken actief op SP,

Eerste tip: niet direct spelers kopen!
Tweede tip: kijk of je een mentor kan vinden. [veel forummers vinden het niet erg om ingame vragen te beantwoorden] Een mentor/forummer kan je ook tips geven wat betreft de tl, anders ga je zeker teveel betalen.

Je kan mij ook ingame een berichtje sturen (Ron Jeremy / FC Bagger United / C.5).

Eerste vraag :mrgreen: heb je al eerder sp gespeeld (volgens mij heb ik je naam al eens gezien)
Ja ik speelde enkele seizoenen geleden al eens Soccerproject maar door omstandigheden ben ik toen gestopt, maar vond het een leuk spel en wou wel es opnieuw beginnen. Veel is nog hetzelfde als toen, maar over de transfermarkt welke spelers m'n doel zouden moeten zijn weet ik echt niets meer, maar kga je ingame berichtje zenden, alvast bedankt
remedy73

Post by remedy73 »

tip 3: Koop spelers met een lage agressie
tip 4: Koop enkel spelers uit een jeugdcentrum. Of ze uit een jeugdcentrum komen is in de geschiedenis van de speler terug te vinden. De oudste regel behoort te zijn "<speler> werd naar het eerste team gepromoveerd, hij werd dus profspeler.". Als deze regel luidt: "<speler> werd profspeler.", dan kan je er beter vanaf blijven.
tip 5: Koop spelers met een hoge 'Verborgen Skill' (VS). Naast de zichtbare skills heeft elke speler ook een onzichtbare skill. Deze kan je uitrekenen met SPMT (een managertool die je kan downloaden) of met battle-strategy (een website) http://www.battle-strategy.com/sp_player.aspx
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
vanparystje
Groundsman

Post by vanparystje »

remedy73 wrote:tip 3: Koop spelers met een lage agressie
tip 4: Koop enkel spelers uit een jeugdcentrum. Of ze uit een jeugdcentrum komen is in de geschiedenis van de speler terug te vinden. De oudste regel behoort te zijn "<speler> werd naar het eerste team gepromoveerd, hij werd dus profspeler.". Als deze regel luidt: "<speler> werd profspeler.", dan kan je er beter vanaf blijven.
tip 5: Koop spelers met een hoge 'Verborgen Skill' (VS). Naast de zichtbare skills heeft elke speler ook een onzichtbare skill. Deze kan je uitrekenen met SPMT (een managertool die je kan downloaden) of met battle-strategy (een website) http://www.battle-strategy.com/sp_player.aspx
hartelijk dank alvast, alle tips apprecieer ik echt! Ik ga toch nog wachten tot ik goed zicht heb van m'n kern, ik heb toch geen haast, maar zal de transfermarkt beetje in het oog houden zodat ik toch wel weet hoeveel bepaalde spelers me zouden kosten.

Kopen jullie vaak spelers waarvan je de 2hoofdskills al voltraind ziet en je de verborgen skill uitrekent? of verkiezen jullie al de voltrainde jonge speler waarvan je 100% zeker bent?
Wursten
Team President

Post by Wursten »

vanparystje wrote:
hartelijk dank alvast, alle tips apprecieer ik echt! Ik ga toch nog wachten tot ik goed zicht heb van m'n kern, ik heb toch geen haast, maar zal de transfermarkt beetje in het oog houden zodat ik toch wel weet hoeveel bepaalde spelers me zouden kosten.

Kopen jullie vaak spelers waarvan je de 2hoofdskills al voltraind ziet en je de verborgen skill uitrekent? of verkiezen jullie al de voltrainde jonge speler waarvan je 100% zeker bent?
Als ik vervangende spelers nodig heb, koop ik voltrainde, als ik geld teveel heb, koop ik jeugdspelers. Zodat die later in de toekomst nog van nut kunnen zijn eventueel :)
S40 - place in H
S41 - 12e place in G
S42 - 1ste place in H
S43 - 1ste place in G
S44 - 1ste place in F
S45 - Reconstruction
S46 - Doelstelling: Handhaven in F

Manager: Wursten
Team: IJsselmuiden FC
The Amazing Spicy

Post by The Amazing Spicy »

Al deze tips zijn heel nuttig als je de mogelijkheden hebt om mee te bieden met topteams. Beginnende spelers hebben de middelen niet om een jeugdspeler met lage agressie en een hoge VS te kopen. Die kosten veel te veel en zo kan het hele budget naar 1 speler gaan (als je al een paar M hebt). Mijn raad in het begin is: kijk uit naar koopjes en koop gewoon zoveel mogelijk jeugdspelers zonder naar de agressie of VS te kijken. Potentiële topspelers zijn toch niet haalbaar en de kans is groot dat een paar van de gekochte jeugdspelers ook grote talenten blijken te zijn. Als je dan eenmaal een team hebt uitgebouwd, je meedraait in E of F en je wat budget hebt bijeen gespaard kun je uitkijken naar de echt goeie jeugdspelers en van de hogere reeksen je doel maken.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
raoulio

Post by raoulio »

Geef nog meer van zulke tips en jeugdspelers met lage agressie worden nog duurder. :wink:
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
vanparystje
Groundsman

Post by vanparystje »

raden jullie me nu al aan om te kijken om spelers te kopen of pas als men kern voltraind is?
en wat is dan zo het maximum dat ik zou mogen betalen voor zo'n speler volgens jullie?
The Amazing Spicy

Post by The Amazing Spicy »

vanparystje wrote:raden jullie me nu al aan om te kijken om spelers te kopen of pas als men kern voltraind is?
en wat is dan zo het maximum dat ik zou mogen betalen voor zo'n speler volgens jullie?
Ik zou eerst de kern voltrainen en dan bekijken waar versterking nodig is. Probeer om voor elke positie een paar spelers te hebben afhankelijk van je opstelling. Wat je betaalt voor een speler hangt af van de speler zelf en de markt op dat moment.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
rohalt

Post by rohalt »

Ik vind dat Spicy het bij het rechte eind heeft.
Veel tips zijn pas nuttig voor ploegen die reeds enkele seizoenen meedraaien en ambitie hebben om hogerop te geraken.
rogiboys
37 Seasons A-player : Last time in S117
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
meangreen

Post by meangreen »

Weet iemand hoeveel het moraal van een speler stijgt bij contractverlenging?
FC Meangreen speelt in A
Begonnen in seizoen 30

Winnaar Beneliga seizoen 47+48+50+83+85+86
Winnaar SPEL seizoen 48
Winnaar SP CUP seizoen 48+51+62+63+87
KAMPIOEN van de A seizoen 49+50+87+88+102

Linierecord: 154 (thuis) 153 (uit)
B e n

Post by B e n »

meangreen wrote:Weet iemand hoeveel het moraal van een speler stijgt bij contractverlenging?
Ik dacht 10%.
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”