Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by ward1995 »

SC Gols wrote: Mon Jun 27, 2022 1:50 pm Vraagje met betrekking tot stafleden:

Ik heb anderhalf seizoen geleden toen ik weer ben gestart alle stafleden goedkoop aangenomen en naar 100% getraind. Moet ik hun contracten straks verlengen of weer goedkope, nieuwe stafleden aannemen?

Verder las ik laatst ook een paar keer dat sommigen van jullie een nieuwe trainer aannemen voor een belangrijke wedstrijd. Doen jullie dit voor het moraal van de spelers? Of is hier een andere reden voor?
Ik had dezelfde vraag, ik heb mijn staf destijds een 3-jarig contract aangeboden. Nu lopen deze contracten af. Vermits ze nu allemaal 100% zijn zullen ze veel meer vragen dan toen ik ze heb aangenomen. Is er een rede om je staf te behouden? Het enige staflid dat ik behoud is mijn jeugdcoördinator, die heeft me al veel spelers geschonken.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

SC Gols wrote: Mon Jun 27, 2022 1:50 pm Vraagje met betrekking tot stafleden:

Ik heb anderhalf seizoen geleden toen ik weer ben gestart alle stafleden goedkoop aangenomen en naar 100% getraind. Moet ik hun contracten straks verlengen of weer goedkope, nieuwe stafleden aannemen?

Verder las ik laatst ook een paar keer dat sommigen van jullie een nieuwe trainer aannemen voor een belangrijke wedstrijd. Doen jullie dit voor het moraal van de spelers? Of is hier een andere reden voor?
voor wedstrijden waar je geen overschot hebt is het belangrijk om een maximale prestatie van je spelers te behalen
dat wil zeggen, ze hebben voor de L wedstrijd 100% moraal en 100% fitheid
om maandag en donderdag is dit het gemakkelijkste om te behalen, dit doe je door op zondag niet te spelen en de laatste sim van zaterdag je A team in te stellen
op donderdag kan je deze prestatie ook neerzetten, indien je niet in de beker zit
voor dinsdag en vrijdag is het alleen mogelijk om een max prestatie te zetten door een trainerswissel (zie voorwaarden hierboven) en door een nieuw contract te geven aan een speler. Dit doe je door spelers niet op maandag in te zetten (ook niet in L) zodat ze max fitheid hebben en op dinsdag na je laatste sim dat je speelt je trainer te wisselen. hierdoor krijg je 10% moraal extra en dus 100/100
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

visje69 wrote: Fri Jun 24, 2022 7:45 pm
Nike102 wrote: Fri Jun 24, 2022 5:52 pm Staat die 3-2 nie omgekeerd ????
Da's idd wel erg veel pech. Je miste een penalty, maar dan nog zou je verwachten dat je dan minstens gelijkspeelt. Zuur.
een gelijkspel (de gemiste penalty) is eigenlijk inderdaad al pech hebben vind ik ! maar het is wel die matchen die een verschil maken, 3ptn weg, ik had nooit gedacht dat ik zou kunnen meedingen voor promotie naar de A league, maar plots sta ik na 12 wedstrijden 1e met 4 ptn voorsprong, hadden dit er 7 geweest was dat al een compleet ander verhaal, nu heb ik er nog steeds totaal geen vertrouwen in, en met spelers die rond 26j zitten, is het moeilijk afwegen om alles te verkopen, of toch allin te gaan voor A, want de prijzen voor 26j of 27j spelers zijn een groot verschil.
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3141
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by rohalt »

Nike102 wrote: Fri Jul 01, 2022 4:05 pmeen gelijkspel (de gemiste penalty) is eigenlijk inderdaad al pech hebben vind ik ! maar het is wel die matchen die een verschil maken, 3ptn weg, ik had nooit gedacht dat ik zou kunnen meedingen voor promotie naar de A league, maar plots sta ik na 12 wedstrijden 1e met 4 ptn voorsprong, hadden dit er 7 geweest was dat al een compleet ander verhaal, nu heb ik er nog steeds totaal geen vertrouwen in, en met spelers die rond 26j zitten, is het moeilijk afwegen om alles te verkopen, of toch allin te gaan voor A, want de prijzen voor 26j of 27j spelers zijn een groot verschil.
Ofwel ga je voor de A-reeks en hou je je spelers.
Ofwel ga je voor de verkoop van je spelers. Maar dan nog kan je geleidelijk speler voor speler verkopen, die je wil verkopen, zodat je TS max zakt naar 95 of 90, waardoor je nog altijd een mooie kans overhoudt om : meer geld voor je verkochte spelers te hebben en mogelijks ook nog in A geraakt. Maar dan moet je je verkopen serieus managen, naast de gewone matchen.
rogiboys
34 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

Is penalty's missen compleet random ?

Of is het een goed idee om iemand anders aan te stellen als jouw vaste penaltynemer (schieten 96%) er 2 na elkaar gemist heeft?

en moeten we enkel naar de "schieten" skill kijken ?

heb hier geen ervaring mee. kost mij alweer punten :)

grtzzzzz
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by ward1995 »

Nike102 wrote: Mon Jul 04, 2022 10:41 am Is penalty's missen compleet random ?

Of is het een goed idee om iemand anders aan te stellen als jouw vaste penaltynemer (schieten 96%) er 2 na elkaar gemist heeft?

en moeten we enkel naar de "schieten" skill kijken ?

heb hier geen ervaring mee. kost mij alweer punten :)

grtzzzzz
Volgens mij niet helemaal random.

Beste wat je kan doen is om inderdaad je penaltynemers te rangschikken op basis van schieten (of uittrappen bij een doelman).
Daarnaast kies ik er voor om mijn penalty's random te plaatsen. Op die manier is het moeilijk om voor de tegenstander na te gaan waar exact je de volgende strafschop zal plaatsen.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

ward1995 wrote: Mon Jul 04, 2022 1:07 pm
Nike102 wrote: Mon Jul 04, 2022 10:41 am Is penalty's missen compleet random ?

Of is het een goed idee om iemand anders aan te stellen als jouw vaste penaltynemer (schieten 96%) er 2 na elkaar gemist heeft?

en moeten we enkel naar de "schieten" skill kijken ?

heb hier geen ervaring mee. kost mij alweer punten :)

grtzzzzz
Volgens mij niet helemaal random.

Beste wat je kan doen is om inderdaad je penaltynemers te rangschikken op basis van schieten (of uittrappen bij een doelman).
Daarnaast kies ik er voor om mijn penalty's random te plaatsen. Op die manier is het moeilijk om voor de tegenstander na te gaan waar exact je de volgende strafschop zal plaatsen.
ok, rangschikken en random dat deed ik, gewoon alles zo laten dus :) bedankt grtzzz
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Penaltynemers inderdaad op volgorde van 'schieten' en 'uittrappen' bij keepers. Daarmee optimaliseer je de scoringskansen.
Bij het stoppen van penalties kan je in veel gevallen je tegenstander goed screenen. Als zijn penalties niet op 'willekeurig' ingesteld staan, dan wordt er in vaste hoeken geschoten. Als je de keeper goed instrueert, dan houdt je alle penalties van je tegenstander. Rechter bovenhoek = rechtsboven.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

Is nu de 3e match dit seizoen dat ik met overduidelijke linieratings moet winnen maar dit niet gebeurt.
Deze nacht weer thuismatch met 142 tegen 134 Linieratings weer gelijkspel. zonder gemiste penaltys ofzo.

Is dit puur pech of is er wel degelijk een formatie die goed werkt tegen een andere formatie?
want ik speel bijna altijd 352 gewoon omdat dit me de beste ratings geeft
ik kan wel nog 2 andere formaties aannemen die slechts 1 linierating minder zijn,
maar da doe ik nooit ik neem altijd de hoogst haalbare omdat ik dacht dat soccerproject gwn de uitslag op ratings berekend?

Of is een nog een factor waar ik niks van weet blijkbaar.

https://www.soccerproject.com/spnewl_ga ... season=105
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Nike102 wrote: Fri Jul 15, 2022 9:36 am Is nu de 3e match dit seizoen dat ik met overduidelijke linieratings moet winnen maar dit niet gebeurt.
Deze nacht weer thuismatch met 142 tegen 134 Linieratings weer gelijkspel. zonder gemiste penaltys ofzo.

Is dit puur pech of is er wel degelijk een formatie die goed werkt tegen een andere formatie?
want ik speel bijna altijd 352 gewoon omdat dit me de beste ratings geeft
ik kan wel nog 2 andere formaties aannemen die slechts 1 linierating minder zijn,
maar da doe ik nooit ik neem altijd de hoogst haalbare omdat ik dacht dat soccerproject gwn de uitslag op ratings berekend?

Of is een nog een factor waar ik niks van weet blijkbaar.

https://www.soccerproject.com/spnewl_ga ... season=105
In m’n eerste seizoen in A (bij deze run, ofte 2 seizoenen geleden) speelde ik eveneens vaak in 3-5-2 en had ook vaak de random tegen. Na het seizoen kreeg ik een berichtje van een ander manager (gn idee meer wie) die beweerde vroeger al ondervonden te hebben dat bij 3-5-2 de random merkelijk vaker tegen zit. Ik had (na z’n stelling) inderdaad dezelfde vaststelling in dat seizoen en sindsdien speel ik die niet meer tenzij het echt zou moeten. De random valt beter mee sindsdien en jouw stelling lijkt dit eveneens te bevestigen.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

visje69 wrote: Fri Jul 15, 2022 11:09 am
Nike102 wrote: Fri Jul 15, 2022 9:36 am Is nu de 3e match dit seizoen dat ik met overduidelijke linieratings moet winnen maar dit niet gebeurt.
Deze nacht weer thuismatch met 142 tegen 134 Linieratings weer gelijkspel. zonder gemiste penaltys ofzo.

Is dit puur pech of is er wel degelijk een formatie die goed werkt tegen een andere formatie?
want ik speel bijna altijd 352 gewoon omdat dit me de beste ratings geeft
ik kan wel nog 2 andere formaties aannemen die slechts 1 linierating minder zijn,
maar da doe ik nooit ik neem altijd de hoogst haalbare omdat ik dacht dat soccerproject gwn de uitslag op ratings berekend?

Of is een nog een factor waar ik niks van weet blijkbaar.

https://www.soccerproject.com/spnewl_ga ... season=105
In m’n eerste seizoen in A (bij deze run, ofte 2 seizoenen geleden) speelde ik eveneens vaak in 3-5-2 en had ook vaak de random tegen. Na het seizoen kreeg ik een berichtje van een ander manager (gn idee meer wie) die beweerde vroeger al ondervonden te hebben dat bij 3-5-2 de random merkelijk vaker tegen zit. Ik had (na z’n stelling) inderdaad dezelfde vaststelling in dat seizoen en sindsdien speel ik die niet meer tenzij het echt zou moeten. De random valt beter mee sindsdien en jouw stelling lijkt dit eveneens te bevestigen.
Ok bedankt voor deze super info. ga dat zeker testen en in mn achterhoofd houden de rest van het seizoen. thx
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3141
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by rohalt »

Dit seizoen ook 2 wedstrijden in 3-5-2.
1 keer geshareld thuis tegen Goteborg : moesten 3 punten zijn voor ons, maar ook rode kaarten geven mij de doodsteek.
1 keer geshareld uit tegen FC Poesele : waarom geshareld? niet qua punten, wel qua rode kaarten en dan ook qua doelpunten. Als je 1 linie minder bent vooraf en je agressies dichter bij elkaar hebt (beide teams hoge agressie), dan verwacht je een licht verlies of een draw, maar geen 2 rode kaarten voor jouw team en geen rode kaarten voor tegenstander.

Nu ja, ik ben al serieus negatief gerandomized geweest dit seizoen. Nog 11 matchen om de random aan mijn kant te hebben...
rogiboys
34 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Nike102 wrote: Fri Jul 15, 2022 11:44 am
Ok bedankt voor deze super info. ga dat zeker testen en in mn achterhoofd houden de rest van het seizoen. thx
Ik speelde vanmorgen een topmatch op het veld van aQuaRedon. Hij speelde 3-5-2, had een blessure, dubbel geel EN een gemiste strafschop.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

Ik heb dankzij deze info nu de 352 mijn laatste 8 wedstrijden niet meer gespeeld, en heb sindsdien het resultaat gehad dat ik verwachtte. 2x gelijk en 6x winst.

had ik het vroeger geweten was het nu zo spannend niet meer in B2 :D

1. Cordunenii 61ptn
2. ChelseaFC (ik) 60ptn
3. FC Tornado 60ptn

Nog 3 wedstrijden te gaan, en de volgende is mijn belangrijkste match ooit voor soccerproject, de topper: ChelseaFC - FC Tornado, wie van de 3 gaat naar A.

En normaal gezien ga ik die wedstrijd winnen denk ik dan, met 1,5 of 2 linieratings verschil.

Als ik de 352 ban (beste linieratings), heb ik 2 keuzes: de 451 en de 532, die zijn bijna even sterk qua linierating.

Nu voor mijn keuze vraag ik me af of het uberhaupt iets uitmaakt hoe sterk je aanvalsratings is.
m.a.w. een voorbeeld: als je tegenstander een verdedigingsrating van pakweg 60% heeft.
Maakt het voor mij een verschil als ik met 2 aanvallers (aanvalsrating 25%) of met 1 aanvaller (aanvalsrating 12%) speel?

Of rekent soccerproject gewoon de som totale linieratings uit ..? dan maakt de opstelling in feite nooit een verschil ...? (behalve 352 dan :D )

Want als de formatie niks uitmaakt, scheelt het voor mij wel in keuze als ik met 5 middelvelders kan spelen, want ik kan dan de verdedigers die "normaal" spelen op "offensief" zetten wat mij zou moeten een extra linierating opleveren.

greeettzzzzz.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Nike102 wrote: Fri Jul 29, 2022 11:02 am Ik heb dankzij deze info nu de 352 mijn laatste 8 wedstrijden niet meer gespeeld, en heb sindsdien het resultaat gehad dat ik verwachtte. 2x gelijk en 6x winst.

had ik het vroeger geweten was het nu zo spannend niet meer in B2 :D

1. Cordunenii 61ptn
2. ChelseaFC (ik) 60ptn
3. FC Tornado 60ptn

Nog 3 wedstrijden te gaan, en de volgende is mijn belangrijkste match ooit voor soccerproject, de topper: ChelseaFC - FC Tornado, wie van de 3 gaat naar A.

En normaal gezien ga ik die wedstrijd winnen denk ik dan, met 1,5 of 2 linieratings verschil.

Als ik de 352 ban (beste linieratings), heb ik 2 keuzes: de 451 en de 532, die zijn bijna even sterk qua linierating.

Nu voor mijn keuze vraag ik me af of het uberhaupt iets uitmaakt hoe sterk je aanvalsratings is.
m.a.w. een voorbeeld: als je tegenstander een verdedigingsrating van pakweg 60% heeft.
Maakt het voor mij een verschil als ik met 2 aanvallers (aanvalsrating 25%) of met 1 aanvaller (aanvalsrating 12%) speel?

Of rekent soccerproject gewoon de som totale linieratings uit ..? dan maakt de opstelling in feite nooit een verschil ...? (behalve 352 dan :D )

Want als de formatie niks uitmaakt, scheelt het voor mij wel in keuze als ik met 5 middelvelders kan spelen, want ik kan dan de verdedigers die "normaal" spelen op "offensief" zetten wat mij zou moeten een extra linierating opleveren.

greeettzzzzz.
Toch opvallend! 3-5-2 dus dan maar mijden!
Ik denk niet dat het veel verschil maakt, die aanvalsrating. Ik speel vaak 4-5-1 en win ook, dus ja
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”