De prijzen van CM's vind ik toch wel 20% boven die van de CB's liggen...B e n wrote:Tgoh, allebei 6 centrale spelersremedy73 wrote:Ik ben zelfs van mening dat de berekening van de VS +/- 3,5% is!
Als een speler een VS van 96,5% heeft (wat je dus nog niet weet), dan kan hij bij aankoop 100% aangeven, maar tussentijds zelfs ineens op 93% staan. Als je die 93% en 100% hebt gezien, dan heb je direct de werkelijke VS boven water gekregen: 96,5%.
@Ben: Is een 3-5-2 niet duurder?Het zal wel ongeveer even duur zijn. Ligt er natuurlijk gewoon aan of je op dat moment veel koopjes vindt op de CB of op de CM
Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!
Moderator: Moderator
-
- Member of the Soccer Project Association
Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi
Dus stel... Je speelt 5-3-2, wat is dan beter.. Het hanteren van de lange bal of verdedigende muur? Verdedigende muur lijkt mij, omdat er 5 verdedigers zijn, en als je team dan nog extra verdedigend is ingesteld, krijg je nog moeilijker een goal tegen.yockr wrote:4-4-2 is geen ideale formatie omdat het een zeer effectieve tactiek ontbreekt.
Kick & rush: is beter bij een formatie met 3 aanvallers
Passen: is beter bij een formatie met 5 middenvelders
Verdedigende muur: is beter bij een formatie met 5 verdedigers
Lange bal: is beter bij een formatie met 3 middenvelders
S40 - place in H
S41 - 12e place in G
S42 - 1ste place in H
S43 - 1ste place in G
S44 - 1ste place in F
S45 - Reconstruction
S46 - Doelstelling: Handhaven in F
Manager: Wursten
Team: IJsselmuiden FC
S41 - 12e place in G
S42 - 1ste place in H
S43 - 1ste place in G
S44 - 1ste place in F
S45 - Reconstruction
S46 - Doelstelling: Handhaven in F
Manager: Wursten
Team: IJsselmuiden FC
-
Verdedigende muur is idd beter. Zo'n dingen vind je ook terug in het FAQ topic.Wursten wrote:Dus stel... Je speelt 5-3-2, wat is dan beter.. Het hanteren van de lange bal of verdedigende muur? Verdedigende muur lijkt mij, omdat er 5 verdedigers zijn, en als je team dan nog extra verdedigend is ingesteld, krijg je nog moeilijker een goal tegen.yockr wrote:4-4-2 is geen ideale formatie omdat het een zeer effectieve tactiek ontbreekt.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
S.60/63/66 in A
-
Ik herinner me net dat ik ooit een VS van 66 heb gezien op Battle-Strategyremedy73 wrote:Ik ben zelfs van mening dat de berekening van de VS +/- 3,5% is!
Als een speler een VS van 96,5% heeft (wat je dus nog niet weet), dan kan hij bij aankoop 100% aangeven, maar tussentijds zelfs ineens op 93% staan. Als je die 93% en 100% hebt gezien, dan heb je direct de werkelijke VS boven water gekregen: 96,5%.
@Ben: Is een 3-5-2 niet duurder?

FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
Ik weet dat er vroeger een soort van optelsommetje was om te bepalen hoe agressief je moest spelen om geen rode kaarten te krijgen.
Het was iets van:
Agressiefste speler + agressie scheids = ...
Wie weet het exact?
Het was iets van:
Wie weet het exact?
-
180 - agressie scheids - agressie agressiefste spelerroyve wrote:Ik weet dat er vroeger een soort van optelsommetje was om te bepalen hoe agressief je moest spelen om geen rode kaarten te krijgen.
Het was iets van:
Wie weet het exact?
Met deze formule krijg je wel gele kaarten maar geen rode ?B e n wrote:180 - agressie scheids - agressie agressiefste spelerroyve wrote:Ik weet dat er vroeger een soort van optelsommetje was om te bepalen hoe agressief je moest spelen om geen rode kaarten te krijgen.
Het was iets van:
Wie weet het exact?
-
Rode kaarten kan je even goed krijgen wanneer je 150 speelt maar de kans is dan kleiner. Als je 180 speelt zal je af en toe wel een rode kaart krijgen maar het zal in ieder geval niet zo snel zijn dan wanneer je 190 of 200 speeltroyve wrote:Met deze formule krijg je wel gele kaarten maar geen rode ?B e n wrote:180 - agressie scheids - agressie agressiefste spelerroyve wrote:Ik weet dat er vroeger een soort van optelsommetje was om te bepalen hoe agressief je moest spelen om geen rode kaarten te krijgen.
Het was iets van:
Wie weet het exact?

Volgens mij kun je de agressie minimaal op 30 zetten.
Ook al heb je agressieve spelers + scheids, (bijna?) nooit rood
Team: Soup_a_cup
Manager: 9jantje9
Voorheen manager van sOUP-A-CUP (S15-S46) & Fryske Gunners (S46-S62)
Manager: 9jantje9
Voorheen manager van sOUP-A-CUP (S15-S46) & Fryske Gunners (S46-S62)
-
Klopt. Al zijn al je spelers +90% agressie en is de scheids 100% agressie, dan nog kan je wel de agressie op minimaal 30% zetten.9jantje9 wrote:Volgens mij kun je de agressie minimaal op 30 zetten.
Prince88, proud manager of Fresh
-
Volgens battle-strategy zou lange bal net zo goed moeten zijnThe Amazing Spicy wrote:Verdedigende muur is idd beter. Zo'n dingen vind je ook terug in het FAQ topic.Wursten wrote:Dus stel... Je speelt 5-3-2, wat is dan beter.. Het hanteren van de lange bal of verdedigende muur? Verdedigende muur lijkt mij, omdat er 5 verdedigers zijn, en als je team dan nog extra verdedigend is ingesteld, krijg je nog moeilijker een goal tegen.yockr wrote:4-4-2 is geen ideale formatie omdat het een zeer effectieve tactiek ontbreekt.
Ik ben vandaag begonnen met het spel en had een paar vraagjes.
Voor de staf:
-maakt de leeftijd van een staflid iets uit?
-is het best om een mindere staflid te nemen en deze dan op pad te sturen of toch beter al een ervaren staflid?
-Is elke staflid nodig?
Voor het stadium:
-is het goed om onmiddellijk te investeren in je stadion(vooral capaciteit bedoel ik dan),of houd je beter het geld bij om in je team te investeren?
-Als je bijvoorbeeld het scorebord maximaal upgradet,wat doet dit dan? Helpt dit om je fans tevreden te stellen of helpt dit je team beter te presteren?
Voor het team:
-Ik heb begrepen dat het goed is dat je spelers zo weinig mogelijk agressie hebben,is het dan goed dat ik mijn spelers met agressie +40bijv allemaal verkoop,of train ik ze best eerst maximaal?
-waar dient de sweeper voor? dacht altijd dat dit een stopper was,maar kan geen opstelling vinden waarbij je dit nodig hebt,of kan ik hem ook gewoon centraal in de verdediging zetten in een 4-4-2bijv?
-Als je een ploeg hebt met spelers met lage agressie is het dan de bedoeling om je agressie tijdens matchen laag of hoog in te stellen?
Alvast bedankt
Voor de staf:
-maakt de leeftijd van een staflid iets uit?
-is het best om een mindere staflid te nemen en deze dan op pad te sturen of toch beter al een ervaren staflid?
-Is elke staflid nodig?
Voor het stadium:
-is het goed om onmiddellijk te investeren in je stadion(vooral capaciteit bedoel ik dan),of houd je beter het geld bij om in je team te investeren?
-Als je bijvoorbeeld het scorebord maximaal upgradet,wat doet dit dan? Helpt dit om je fans tevreden te stellen of helpt dit je team beter te presteren?
Voor het team:
-Ik heb begrepen dat het goed is dat je spelers zo weinig mogelijk agressie hebben,is het dan goed dat ik mijn spelers met agressie +40bijv allemaal verkoop,of train ik ze best eerst maximaal?
-waar dient de sweeper voor? dacht altijd dat dit een stopper was,maar kan geen opstelling vinden waarbij je dit nodig hebt,of kan ik hem ook gewoon centraal in de verdediging zetten in een 4-4-2bijv?
-Als je een ploeg hebt met spelers met lage agressie is het dan de bedoeling om je agressie tijdens matchen laag of hoog in te stellen?
Alvast bedankt
-
zulu6565 wrote:Ik ben vandaag begonnen met het spel en had een paar vraagjes.
Voor de staf:
-maakt de leeftijd van een staflid iets uit? Nee
-is het best om een mindere staflid te nemen en deze dan op pad te sturen of toch beter al een ervaren staflid? Neem er van ongeveer 70% en stuur 2 keer op cursus tot 100%, maar zo veel scheelt het niet.
-Is elke staflid nodig? Alleen een assistent niet, als je geen behoefte hebt aan verwittigingen voor aflopende contracten.
Voor het stadium:
-is het goed om onmiddellijk te investeren in je stadion(vooral capaciteit bedoel ik dan),of houd je beter het geld bij om in je team te investeren? Als je op lange termijn wil presteren, investeren in stadion. Op korte termijn dan in spelers. Een capaciteit van ongeveer 2/3 van je achterban is een goede richtlijn.
-Als je bijvoorbeeld het scor ebord maximaal upgradet,wat doet dit dan? Helpt dit om je fans tevreden te stellen of helpt dit je team beter te presteren? Dit is niet nodig zolang je fans tevreden zijn.
Voor het team:
-Ik heb begrepen dat het goed is dat je spelers zo weinig mogelijk agressie hebben,is het dan goed dat ik mijn spelers met agressie +40bijv allemaal verkoop,of train ik ze best eerst maximaal? Een lage agressie is vooral belangrijk in de hogere divisies. Het is goed om al direct spelers met een lage agressie in je team te hebben, want anders zal je in E of F toch moeten hervormen om hoger te geraken. Het zal wel behoorlijk wat kosten.
-waar dient de sweeper voor? dacht altijd dat dit een stopper was,maar kan geen opstelling vinden waarbij je dit nodig hebt,of kan ik hem ook gewoon centraal in de verdediging zetten in een 4-4-2bijv? Komt enkel voor in een opstelling met 5 verdedigers.
-Als je een ploeg hebt met spelers met lage agressie is het dan de bedoeling om je agressie tijdens matchen laag of hoog in te stellen? Hoog, hoe hoger de teamagressie zonder rode kaarten te pakken, hoe beter de prestatie.
Alvast bedankt
-
Van mij mag jij lange bal hanteren, ik zal wel bij verdedigende muur blijven.remedy73 wrote:Volgens battle-strategy zou lange bal net zo goed moeten zijnThe Amazing Spicy wrote:Verdedigende muur is idd beter. Zo'n dingen vind je ook terug in het FAQ topic.Wursten wrote:
Dus stel... Je speelt 5-3-2, wat is dan beter.. Het hanteren van de lange bal of verdedigende muur? Verdedigende muur lijkt mij, omdat er 5 verdedigers zijn, en als je team dan nog extra verdedigend is ingesteld, krijg je nog moeilijker een goal tegen.
Spicy's all-star
S.60/63/66 in A
S.60/63/66 in A
-
Ik gebruik ook verdedigende muurThe Amazing Spicy wrote:Van mij mag jij lange bal hanteren, ik zal wel bij verdedigende muur blijven.