Upgrades hebben geen invloed.Phoenyxar wrote:Euhm, ik heb op die 60 dagen (of zelfs meer...) nog geen jeugdspeler gezien hoor =3
Hebben directe uitbreidingen enige invloed?
Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!
Moderator: Moderator
-
- Member of the Soccer Project Association
Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi
-
Plz helprpg_gamer wrote:Ik wil afslanken naar 16 spelers en over paar seizoenen beste globale rating ploeg ooit hebben. Als je vb maar 14 spelers kunt opstellen door blessures, schorsing enz heb ik dan een forfait aan mijn been of een boete ?
Als een speler identiek is in alles en je zet 1 in de basis en 1 reserve verliezen die dan evenveel fitheid ?

rpg_gamer F.223 (hervorming)
-
Pas wanneer je minder dan 7 of 8 spelers in de basis kunt opstellen moet je forfait geven, dacht ik.rpg_gamer wrote:Ik wil afslanken naar 16 spelers en over paar seizoenen beste globale rating ploeg ooit hebben. Als je vb maar 14 spelers kunt opstellen door blessures, schorsing enz heb ik dan een forfait aan mijn been of een boete ?
Spelers die niet in de basis staan (of invallen) verliezen geen fitheid.rpg_gamer wrote:Als een speler identiek is in alles en je zet 1 in de basis en 1 reserve verliezen die dan evenveel fitheid ?
-
Heb al 2 sims een global team rating van 83. Maar als ik kijk naar spfa teams en ratings vind ik me niet terug in de lijst. Iemand een idee hoe dit komt ?
rpg_gamer F.223 (hervorming)
-
Morgen na de sim van 4u staat ge erin.rpg_gamer wrote:Heb al 2 sims een global team rating van 83. Maar als ik kijk naar spfa teams en ratings vind ik me niet terug in de lijst. Iemand een idee hoe dit komt ?
S40: 15e in A (hervorming)
S50: Ronde 11 SP Cup
S51: Winnaar SPEC
S53: Winnaar Beneliga
S54: 2e in A, linieratingrecord 152 en winnaar Beneliga
S55: 3e in A

S50: Ronde 11 SP Cup
S51: Winnaar SPEC
S53: Winnaar Beneliga
S54: 2e in A, linieratingrecord 152 en winnaar Beneliga
S55: 3e in A

Hoe verhoudt het aantal matches zich eigelijk ten opzichte van de experience in procent...
Lijkt wel variabel te zijn en afhankelijk van de positie, maar wat is de verhouding? :3
Lijkt wel variabel te zijn en afhankelijk van de positie, maar wat is de verhouding? :3
FC Lemsig - F.139 ;D
Eigelijk is het Lemsig FC, klein foutje bij het aanmelden... :3
-
Niets met positie te maken. Voor elke speler:Phoenyxar wrote:Hoe verhoudt het aantal matches zich eigelijk ten opzichte van de experience in procent...
Hoe kan ik de ervaring van mijn speler doen stijgen?
Per vr stijgt de ervaring met 0,10%.
Per vrb stijgt de ervaring met 0,10%.
Per ligawedstrijd stijgt de ervaring met 0,30%.
Per bekerwedstrijd stijgt de ervaring met 0,50%.
=> Per 15% ervaring stijgt de globale klasse van je speler met 1%.
Ghent Semper Fidelis.
Niet 12%? Want dat logischer lijken, aangezien er 12 spelersstatistieken zijn...Smoje wrote:=> Per 15% ervaring stijgt de globale klasse van je speler met 1%.
Maar ja, handig dat dat even kon opgeklaart worden, bedankt :3
FC Lemsig - F.139 ;D
-
De 2 hoofdskills en de verborgen skill tellen dubbel, zo kom je aan 15.Phoenyxar wrote:Niet 12%? Want dat logischer lijken, aangezien er 12 spelersstatistieken zijn...Smoje wrote:=> Per 15% ervaring stijgt de globale klasse van je speler met 1%.
Maar ja, handig dat dat even kon opgeklaart worden, bedankt :3
-
15% inderdaad.
Vraagje:
Kan je aan de hand van een IO bepaalde skills (laag of hoog) voorspellen?
Bvb: een CF met een hoge IO op 'eigen kans gaan'. Betekent dat zijn schieten extra benadrukt wordt en koppen minder. Maar wil dat ook iets zeggen over de verhouding van beide hoofdskills of het feit dat koppen dan minder zal zijn?
Ik zie ook dat hidden skill variabel is (zeer veel zelfs), ik dacht dat een IO vaststond vanaf hij bvb in uw jeugdcentrum aankwam?
Hopelijk raakt iemand uit aan deze vraag.
Vraagje:
Bvb: een CF met een hoge IO op 'eigen kans gaan'. Betekent dat zijn schieten extra benadrukt wordt en koppen minder. Maar wil dat ook iets zeggen over de verhouding van beide hoofdskills of het feit dat koppen dan minder zal zijn?
Ik zie ook dat hidden skill variabel is (zeer veel zelfs), ik dacht dat een IO vaststond vanaf hij bvb in uw jeugdcentrum aankwam?
Ghent Semper Fidelis.
-
Een IO kan pas bepaald worden als alle skills voltraind zijn. Tussentijds kan je niets over de overige skills zeggen. In geval van een zeer hoge hoofdskill schieten, zou je wel kunnen overwegen om de koppen totaal niet te trainen, zodat de globale klasse uiteindelijk lager uitvalt, waardoor je loonkosten uitspaartSmoje wrote:15% inderdaad.
Vraagje:

Een verborgen skill (VS) ligt bij de geboorte inderdaad al vast. Maar omdat het altijd een rekenkundige waarde is die uitgerekend word uit de zichtbare skills en globale klasse, zitten er nogal wat afrondingen in! Als je de VS uitrekent kan de uitkomst 3,5% afwijken van de werkelijkheid! Voorbeeld: Als je een VS van 90 uitrekent, dan weet je dat ie ergens tussen de 86,5 en 93,5 zit. Als je een sim later een VS van 94 uitrekent, weet je dat de VS van die speler ergens tussen de 90,5 en 93,5 zit, etc.
Ik hoop dat dit een antwoord is op je wat rommelig gestelde vragen...

Ik vraag me eigenlijk af of er ooit de mogelijkheid zal zijn om spelers te lenen?
Dat lijkt mee zeer aangewezen. de kleine teams zijn content met zo'n speler en de grote teams hebben 1 minder in hun grote kern..
Groeten fredboss
Dat lijkt mee zeer aangewezen. de kleine teams zijn content met zo'n speler en de grote teams hebben 1 minder in hun grote kern..
Groeten fredboss
Fredboss ManCityPlay
S42 2de in H123
S43 4de in G41
S44 2de in G41
S45 10de in F14
S46 15de in F14
S47 3de in G41
S48 1ste in G41
S49 3de in F14
S50 1ste in F14
S42 2de in H123
S43 4de in G41
S44 2de in G41
S45 10de in F14
S46 15de in F14
S47 3de in G41
S48 1ste in G41
S49 3de in F14
S50 1ste in F14
-
@Remedy: thx.
Qua VS volg ik je volledig.
Maar uw visie over het niet voltrainen van koppen niet echt? Dan presteert hij toch ook gewoon minder? Als ik hem nu op 70% een nieuw contract geeft voor drie jaar en hem binnen die drie jaar verkoop?
Of bedoel je met oog op directe verkoop? Om het risico niet te nemen hem te voltrainen en hem nu 'als veelbelovende speler' te verkopen?
Het is namelijk een actuele kwestie voor mijn team.
CF met 1 HS (koppen) op nul. Schieten is 97% en zijn IO staat momenteel op 'Eigen kans gaan' +6.4. Ik vroeg me dus af of die IO (eigen kans gaat, wat schieten benadrukt en koppen lager laat scoren) ook invloed heeft op de rating op koppen. Dat hij bvb automatisch niet hoog zal scoren daarop door die IO. (omdat het bvb een verhouding is van de hoofdskills)
Maar in ieder geval, bedankt voor de moeite! Ga hem toch maar zelf voltrainen, denk ik, blijft een spel, you win some-you lose some.
Qua VS volg ik je volledig.
Maar uw visie over het niet voltrainen van koppen niet echt? Dan presteert hij toch ook gewoon minder? Als ik hem nu op 70% een nieuw contract geeft voor drie jaar en hem binnen die drie jaar verkoop?
Of bedoel je met oog op directe verkoop? Om het risico niet te nemen hem te voltrainen en hem nu 'als veelbelovende speler' te verkopen?
Het is namelijk een actuele kwestie voor mijn team.
CF met 1 HS (koppen) op nul. Schieten is 97% en zijn IO staat momenteel op 'Eigen kans gaan' +6.4. Ik vroeg me dus af of die IO (eigen kans gaat, wat schieten benadrukt en koppen lager laat scoren) ook invloed heeft op de rating op koppen. Dat hij bvb automatisch niet hoog zal scoren daarop door die IO. (omdat het bvb een verhouding is van de hoofdskills)
Maar in ieder geval, bedankt voor de moeite! Ga hem toch maar zelf voltrainen, denk ik, blijft een spel, you win some-you lose some.

Ghent Semper Fidelis.
-
Met het instellen van een IO word de ene skill versterkt en de andere verzwakt. Dat gebeurd bijna voor 100% (in de praktijk denk iets van 80%). Als je skills die bij een IO verzwakt worden niet traint en de speler met die IO laat spelen, dan haalt ie bijna dezelfde prestatie als dat ie wél voltraind zou zijn!
Maar door het niet voltrainen van die skills blijft je globale klasse een stuk lager en vraagt de speler een smak minder loon
Als je een speler wilt verkopen, moet je uiteraard álle skills volledig voltrainen, want hoe hoger de GK hoe meer de speler opvalt en hoe meer je er dan voor vangt
Maar door het niet voltrainen van die skills blijft je globale klasse een stuk lager en vraagt de speler een smak minder loon

Als je een speler wilt verkopen, moet je uiteraard álle skills volledig voltrainen, want hoe hoger de GK hoe meer de speler opvalt en hoe meer je er dan voor vangt

Hoeveel linies krijg je extra bij 5% extra agressie? En hoeveel prestatiepunten (v/e speler) leveren 1 linie op?