Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!
Moderator: Moderator
-
- Member of the Soccer Project Association
Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi
Mijn contract van mijn trainer loopt nu nog 9 dagen. Dat betekent dat hij volgende week van dinsdag op woensdag afloopt en ik dus (bijv.) geen trainerswissel kan doen op woensdag na de beker wedstrijd. Stel, ik laat het contract aflopen in de nacht van dinsdag op woensdag en ik stel een nieuwe trainer aan op de woensdag ergens overdag (dat ik dus effectief een paar uur zonder trainer zit). Krijgen mijn spelers dan nog steeds een moraal boost?
Of kan ik het beter verlengen en dan op woensdag een echte trainerswissel doen? Of gaat de +-40 dagen periode dan weer opnieuw in bij contractverlenging?
Of kan ik het beter verlengen en dan op woensdag een echte trainerswissel doen? Of gaat de +-40 dagen periode dan weer opnieuw in bij contractverlenging?
Prince88, proud manager of Fresh
-
Als je een nieuwe trainer aanneemt krijgen je spelers altijd 10% moraal erbij!Prince88 wrote:Mijn contract van mijn trainer loopt nu nog 9 dagen. Dat betekent dat hij volgende week van dinsdag op woensdag afloopt en ik dus (bijv.) geen trainerswissel kan doen op woensdag na de beker wedstrijd. Stel, ik laat het contract aflopen in de nacht van dinsdag op woensdag en ik stel een nieuwe trainer aan op de woensdag ergens overdag (dat ik dus effectief een paar uur zonder trainer zit). Krijgen mijn spelers dan nog steeds een moraal boost?
Enkel, als je een trainer ontslaat die korter dan 40 dagen (200 simulaties) geleden zijn contract heeft getekend, dan verliezen je spelers eerst 10% moraal.
Ik zie geen bezwaren om een dag zonder trainer te zitten...
-
Top! Weet ik genoeg. Thanks voor het antwoord!
Prince88, proud manager of Fresh
nieuw hier en een paar vragen
Wat kan ik doen met mijn scout?? Hoe zet je die in om spelers te scouten?
Ik heb een jeugdcentrum gebouwd en een jeugdcoordinator aangesteld. Maar nergens een jeugdspeler te bekennen. Moet ik die kopen? Krijg ik jeugdspelers aangeboden??
Ik heb een jeugdcentrum gebouwd en een jeugdcoordinator aangesteld. Maar nergens een jeugdspeler te bekennen. Moet ik die kopen? Krijg ik jeugdspelers aangeboden??
-
Het scouten van spelers zal je zelf moeten. Je scout zorgt enkel voor lagere makelaarskosten bij verkoop.Pete wrote:nieuw hier en een paar vragen
Als je SPFA hebt, dan heb je de favorieten-functie. Spelers van andere teams die je wilt volgen kan je daar op zetten als een soort 'watchlist'. Zodra een speler op de transferlijst komt, een nieuw contract tekent, word verkocht, etc, krijg je een bericht.
Vanaf het moment dat je jeugdcentrum klaar is duurt het ca, 60 dagen (+3/-3) voor je een eerste jeugdspeler krijgt (indien deze goed genoeg is, want hij kan ook nog afgetest worden. Bij het volgende level jeugdcentrum is dit 30 dagen (+3/-3) en bij het ultramoderne jeugdcentrum is dit 20 dagen (+3/-3). De positie, leeftijd (17-19 jaar) en de agressie zijn dan volkomen random. De nationaliteit van de jeugdspeler is dezelfde als de nationaliteit van je jeugdcoördinator.
Remedy,
bedankt voor de antwoorden.
Aan een scout heb je dus weinig..Je kunt hem geen speler laten scouten, alleen je makelaarskosten worden lager.
Dan zie ik de meerwaarde en functie van een scout in dit spel niet.
Aan een scout heb je dus weinig..Je kunt hem geen speler laten scouten, alleen je makelaarskosten worden lager.
-
Je scout laat je ook toe om op 11 spelers tegelijk te bieden, zonder scout zijn het er minder (weet niet juist hoeveel). En je moet natuurlijk wel de kosten van je scout tegenover de extra makelaarskosten zetten en bij veel of grote transfers zijn de kosten van je scout snel terugverdiend.Pete wrote:Remedy,
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
S.60/63/66 in A
In mijn ogen heb je een scout..die bekijkt een potentiele speler van je team en komt terug met een advies.
Dat is in meerdere managerspelen het geval.
Hier is hij enkel in beeld als besparing op makelaarskosten en moet je zelf actief zoeken naar mogelijke versterkingen. Dan zul je als beginner zeker een paar keer de plank missaan en miskopen doen.
Je scout hoeft dus zeker geen 100% tezijn. Of heeft dat percentage ook nog invloed op de korting?
Dat is in meerdere managerspelen het geval.
Hier is hij enkel in beeld als besparing op makelaarskosten en moet je zelf actief zoeken naar mogelijke versterkingen. Dan zul je als beginner zeker een paar keer de plank missaan en miskopen doen.
Je scout hoeft dus zeker geen 100% tezijn. Of heeft dat percentage ook nog invloed op de korting?
-
Spicy, bedankt voor de terechte aanvulling.
Ja Pete, hoe beter de scout, op hoe meer spelers je tegelijkertijd mag bieden (0% = 1 speler, 100% = 11 spelers), en hoe lager de makelaarskosten (0% scout = 13% (?) makelaarskosten, 100% scout = 3% makelaarskosten).
En ja, ik deel je mening over de functionaliteit van de scout, maar het is nu eenmaal niet anders. Om de transfermarkt snel te screenen kan je wel een tool gebruiken:
Je klikt alle spelers open van een pagina op de transferlijst, je druk ctrl+A en ctrl+C. Je gaat naar de site:
http://spinfo-tool.com/player
vinkje aan van de transfermarkt, de juiste positie selecteren en plak je klembord in het vak en drukt 'Bereken'. Zo heb je een heel lijstje met huidige prestaties, beste prestaties bij 100% ervaring en een inschatting van de marktprijs en voila!
De marktprijzen zijn inmiddels wel iets achterhaald (prijzen liggen op het moment wat hoger dan de gemaakte schatting).
Ja Pete, hoe beter de scout, op hoe meer spelers je tegelijkertijd mag bieden (0% = 1 speler, 100% = 11 spelers), en hoe lager de makelaarskosten (0% scout = 13% (?) makelaarskosten, 100% scout = 3% makelaarskosten).
En ja, ik deel je mening over de functionaliteit van de scout, maar het is nu eenmaal niet anders. Om de transfermarkt snel te screenen kan je wel een tool gebruiken:
Je klikt alle spelers open van een pagina op de transferlijst, je druk ctrl+A en ctrl+C. Je gaat naar de site:
http://spinfo-tool.com/player
vinkje aan van de transfermarkt, de juiste positie selecteren en plak je klembord in het vak en drukt 'Bereken'. Zo heb je een heel lijstje met huidige prestaties, beste prestaties bij 100% ervaring en een inschatting van de marktprijs en voila!

Heeft iemand het al eens meegemaakt dat er drie keer geen speler goed genoeg was voor de jeugdcoördinator? Ik heb de best mogelijke jeugdacademie en coördinator. Ik vind het in ieder geval niet normaal. Desnoods moeten ze maar minder goede spelers geven als er te veel goeie zijn, maar je investeert toch veel in zo'n jeugdgedoe.
-
Dat is niet leuk, maar zeker geen uitzondering. Ik kan mij herinneren dat in mijn beginperiode (seizoen 20-25) eens iemand 8 keer achter elkaar geen jeugdspeler heeft gehad.YvesDK wrote:Heeft iemand het al eens meegemaakt dat er drie keer geen speler goed genoeg was voor de jeugdcoördinator? Ik heb de best mogelijke jeugdacademie en coördinator. Ik vind het in ieder geval niet normaal. Desnoods moeten ze maar minder goede spelers geven als er te veel goeie zijn, maar je investeert toch veel in zo'n jeugdgedoe.
Er zijn ook mensen die denken dat jeugdcoordinators een soort verborgen skill hebben. Persoonlijk geloof ik daar niet in, maar als je 3x niks hebt gehad, zou je wellicht een andere kunnen nemen. En ook als je een goede hebt, zou ik hem aan het eind van zijn contract maar een nieuw contract aanbieden... Je weet maar nooit

-
Ik ben een keeper aan het opleiden die en vrij hoge rating gaat halen (tss 83 en 86 met 10% ervaring). Het enige nadeel is dat hij 61% agressie heeft. Omdat hij uit mijn jeugdopleiding kwam heb ik besloten om hem eerst te trainen omdat ik dacht dat agressie bij keepers van ondergeschikt belang is. Nu hij bijna voltraind is en mogelijk een aanwinst voor mijn B- en daarna mss zelfs A-team wil ik toch eens horen wat de ervaringen zijn met agressieve keepers. Ik dacht dat ze wel evenveel kaarten pakten maar bijna nooit rood maar is dat waar?
Spicy's all-star
S.60/63/66 in A
S.60/63/66 in A
-
Keepers kunnen geen tweede gele kaart krijgen. En een agressieve keeper zorgt ervoor dat er sowieso 1 gele kaart naar de GK gaat, waardoor er (theoretisch) minder kans is op rood voor je veldspelers.The Amazing Spicy wrote:Ik ben een keeper aan het opleiden die en vrij hoge rating gaat halen (tss 83 en 86 met 10% ervaring). Het enige nadeel is dat hij 61% agressie heeft. Omdat hij uit mijn jeugdopleiding kwam heb ik besloten om hem eerst te trainen omdat ik dacht dat agressie bij keepers van ondergeschikt belang is. Nu hij bijna voltraind is en mogelijk een aanwinst voor mijn B- en daarna mss zelfs A-team wil ik toch eens horen wat de ervaringen zijn met agressieve keepers. Ik dacht dat ze wel evenveel kaarten pakten maar bijna nooit rood maar is dat waar?
Dat is de logische theorie. Maar The Williams Soccer Boys hadden een paar seizoenen geleden een team met lage agressies voor de veldspelers, maar een keeper met agressie 92%. Dit team had vaak pech met zijn rode kaarten. Soms wel 5-6 onbegrijpelijke rode kaarten (voor veldspelers) per seizoen. Toeval/Pech? Of heeft de agressie van de keeper hier invloed op gehad? Zeg het maar...
Agressie 61 is nog altijd een mooi verschil met 92.
Ik heb ook eens een iets meer agressieve keeper gehad (agressie 57) en kreeg inderdaad meer gele kaarten voor die keeper. Rode kaarten waren zeldzaam.
The Williams Soccerboys hadden toen eigenlijk alle pech van de wereld. Ik heb nog eens een week zijn team gehad, en alles wat fout kon gaan, liep ook fout, gelukkig had hij reeds een mooie voorsprong uitgebouwd...
Doordat je eigenlijk elke match een gele kaart krijgt, moet je sowieso een tweede keeper (quasi evenwaardig) achter de hand hebben.
Als je op 30 matchen, 10 matchen niet mag spelen en dan nog zonder blessures meegerekend...
Ik zou hem eerder houden (als hij echt goed is), als B-keeper of (verkopen aan deftige prijs).
Liever een A-keeper waar je meer plezier aan beleeft.
Ik heb ook eens een iets meer agressieve keeper gehad (agressie 57) en kreeg inderdaad meer gele kaarten voor die keeper. Rode kaarten waren zeldzaam.
The Williams Soccerboys hadden toen eigenlijk alle pech van de wereld. Ik heb nog eens een week zijn team gehad, en alles wat fout kon gaan, liep ook fout, gelukkig had hij reeds een mooie voorsprong uitgebouwd...
Doordat je eigenlijk elke match een gele kaart krijgt, moet je sowieso een tweede keeper (quasi evenwaardig) achter de hand hebben.
Als je op 30 matchen, 10 matchen niet mag spelen en dan nog zonder blessures meegerekend...
Ik zou hem eerder houden (als hij echt goed is), als B-keeper of (verkopen aan deftige prijs).
Liever een A-keeper waar je meer plezier aan beleeft.
rogiboys
37 Seasons A-player : Last time in S117
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
37 Seasons A-player : Last time in S117
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106