veel vragen:visje69 wrote:Bij m'n tegenstander is een speler die morgen verjaart (1 augustus). Zal die speler nog presteren als 30-jarige of als 31-jarige? Morgen wordt hij 31, maar is dat dus na de wedstrijdsim of erna?
Scheelt toch best wat BP denk ik dan
EDIT: Kan iemand me ook eens uitleggen hoe die IO's net werken (of vind ik dat ergens gemakkelijk terug?).
Want hoe werkt dat offensief gedoe om je LR's te boosten etc? Bij welke speler heeft dat nut? Is het belangrijker dan een eigen IO? of bv enkel als eigen IO te laag is? Zoja hoe laag? :p
Dit is iets waar ik eigenlijk telkens blindelings de berekeningen volg, maar ik zag al vaak dat offensief enzo z'n voordelen kan hebben
eerst leage wedstrijd, dan al de rest (dus ook verjaardag)
IO: zie ook FAQ, of spmt.
Offensief/defensief hangt af van je opstelling
VB bij een 5-3-2 verdedigende muur krijg je extra liniratings als je je middenveld offensief instelt.
vb bij een 3-4-3 k & R als je middenveld offensief staat.
...
hoeveel is twijfel: zie
remedy73 wrote:Ik schat dat het volgende bij benadering geldt:
1e off/def = +1,00 linie
2e off/def = +0,75 linie
3e off/def = +0,50 linie
4e off/def = +0,25 linie
In het voorbeeld van hierboven laat ik een IO van +0,68 schieten. 0,68 prestatie is ongeveer 0,68/5 = 0,13 linie, dus met die actie zou ik 0,12 linie winnen.
Maar het zou net zo goed kunnen zijn:
1e off/def = +1,25 linie
2e off/def = +0,75 linie
3e off/def = +0,25 linie
4e off/def = -0,25 linie!
In dat geval zou je met de 4e speler off/def zetten juist linies verliezen!
Aangezien het zulke kleine verschillen zijn (wat is nou 0,13 linie?) zal dit niet het verschil gaan maken in een wedstrijd.