Ik heb het even opgezocht voor vorig seizoen (4e geëindigd).visje69 wrote: ↑Fri Jan 29, 2021 9:44 amKlopt, maar je A-kern (als je voor het klassement speelt) wint toch meer dan 15 matchen?Traxtorm Hardcore wrote: ↑Thu Jan 28, 2021 8:19 pm Ik speel toch al enkele seizoenen voor de bovenste plekken in de reeks maar heb al mijn spelers op winstpremie staan.
Door de vele schorsingen omwille van de agressies van mijn spelers, gebruik ik ook vaker B of C spelers dan teams met lage agressies. Op dat moment kost de geschorste speler niets. De helft van de tijd gebruik ik ook een B-speler omwille van de leeftijd van de A-speler.
Als ik 20 van de 30 matchen win, betaal ik in totaal iets meer dan 12 miljoen aan winstpremies. Het hangt telkens rond de 600k (winstpremie + lonen).
In de verloren/gelijkgespeelde matchen betaal ik zo'n 140k aan lonen. Dat is nog 1,4 miljoen dan in dit voorbeeld. In totaal dus 13,4m.
Als ik alles op loon zou zetten, zou ik elke match waarschijnlijk snel zo'n 500k aan lonen betalen. Na 30 matchen is dat over de 15m.
Een veldspeler van 29 of ouder en een GK van 32 of ouder zou ik altijd op winstpremie zetten. Die hebben normaal gezien rust nodig na 1 match en dus is winstpremie voordeliger. Of je moet meer dan 30 matchen winnen per seizoen![]()
Als ik doorstoom naar A, zal ik inzetten op contract, want in theorie zal ik 99% van m'n matchen winnen. Dus A-kern zal dan op Loon staan alsook 5-7 reservespelers. De rest zal WP zijn. Dat zou m'n loonkost zo laag mogelijk moeten houden.
30 matchen x 11 posities per match = 330. Als je kijkt naar de gewonnen matchen heb ik in totaal slechts 93 keer een A-speler opgesteld gehad op die momenten. Dat is slechts 28%.
Ik speel ook wel eens met mijn volledig B-elftal, verlies ook wedstrijden én ik heb veel meer schorsingen dan een team met lage agressies. Gemiddeld heb ik 3-5 schorsingen per match met uitschieters tot 7-8 schorsingen. Als bij mij een speler 3 matchen speelt, is hij bijna zeker de match daarna geschorst (of vroeger door 2x geel of rood in een match).