@ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapjes!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

visserke
Member of the Soccer Project Association

Re: hey

Post by visserke »

drolsmurf wrote:hey ben juist begonne en kan wel wat help gebruiken gebruikersnaam:drolsmurf team:Wijnegem
Je kan met al je vragen terecht bij: :wink:

manager: visserkes
team: Essevee Zulte-Waregem
Huidige divisie: C7
jerry mourinho
Team Board Member

Post by jerry mourinho »

Helptekst voor de nieuwe managers

Hallo,nieuwe manager!
Deze tekst is een handleiding om het spelen van Soccerproject sneller onder de knie te krijgen.
Eerst en vooral raden we je aan om de SPMT-tool te downloaden,een zeer nuttige tool die je helpt bij vb. het uitrekenen v.e. spelerscontract enz.
Deze tool is te vinden op : http://www.spmt.sohosted.com

nu een woordje uitleg over de verschillende onderwerpen

De technische staf : eerst en vooral,zorg ervoor dat je een volledige staf hebt,deze bestaat uit :
- trainer
- scout
- arts
- terreinverzorger
- assistent-manager
- fysiotherapeut
- jeugdcoördinator

bijhorende tip : stuur deze allemaal op cursus tot ze 100% hebben,en bekijk ze regelmatig of ze nog 100% hebben! (SPMT vertelt je dat ook)

De training: je spelers trainen bij elke simulatie op de skill die jij hebt ingesteld (je kan het trainingsschema ook laten opstellen door je trainer)

Iedere speler heeft 2 hoofdskills, deze staan onderaan in het vet gedrukt.train deze altijd het eerst tot ze maximaal zijn (het blauw balkje wordt dan roodgekleurd) . na verloop van tijd kan een skill die zijn maximum al had bereikt, terug trainbaar worden.
OPMERKING : een skill wordt ALTIJD MINIMAAL 50%, EN CONDITIE MINIMAAL 70% !!

Tip : na de hoofdskills te hebben getraind train je het best op conditie, zo verliezen je spelers minder fitheid per gespeelde wedstrijd en kunnen ze meer wedstrijden aan.

Transfers : in je eerste week als manager kan je enkel gratis spelers aankopen,wees voorzichtig met het loon dat je deze bied,neem er de looncalculator van SPMT bij!

Een goede tip voor beginners is om een goeie speler te kopen voor elke centrale positie van elke linie (GK,CB,CM,CF dus) deze moet ongeveer aan de volgende eisen voldoen :
- een globale klasse van 60% of meer
- niet ouder dan 26-27
- maximum agressie van 70%

JEUGDSPELERS : investeren in jeugdspelers is een zeer verstandige optie. Hoe sneller je hiermee start, hoe beter. Spelers die uit je jeugdcentrum komen, zijn jong en hebben meer kans om te evolueren tot een zeer goede speler.

RESERVESPELERS : zorg ervoor dat je altijd 2 wedstrijden per dag speelt. Zo kunnen je basis- en je reserveploeg vaak spelen en ervaring opdoen. In het weekend speel je beter niet, om de fitheid van je spelers op peil te houden en ze de nodige rust te gunnen.

Vriendschappelijke bekers speel je voorlopig beter niet, je riskeert alleen maar geld te verliezen en je hebt geen controle over welke dagen en welke tijdstippen je wedstrijden speelt.
Vriendschappelijke wedstrijden zijn echter ideaal: ze kosten niets en je doet wat je wil zonder verdere gevolgen (behalve blessures dan)

Een laatste tip: wees zéér zéér voorzichtig met je geld. Het is zo makkelijk uitgegeven, en zeker in de G-divisie is het niet gemakkelijk om veel geld te verdienen.

Zo,veel plezier met het spelen van SP!

------------------------------------------------------

Met dank aan Quansey :wink:
Big boss of FC Fiesta
ImageImage
Tats

Post by Tats »

Tip : na de hoofdskills te hebben getraind train je het best op conditie, zo verliezen je spelers minder fitheid per gespeelde wedstrijd en kunnen ze meer wedstrijden aan.
Ik persoonlijk zou dus niet op conditie trainen.. tenzij je er heel zeker van bent dat het een speler voor je A ploeg wordt..

Om de volgende reden: Conditie is DE skill die het meest zakt/dropt na een simulatie.. gevolg.. je moet dat telkens weer bij trainen
visserke

Post by visserke »

Tats wrote:
Ik persoonlijk zou dus niet op conditie trainen.. tenzij je er heel zeker van bent dat het een speler voor je A ploeg wordt..

Om de volgende reden: Conditie is DE skill die het meest zakt/dropt na een simulatie.. gevolg.. je moet dat telkens weer bij trainen
Ik deel dezelfde mening als Tats!

Maar deze discussie is al eens gevoerd :wink:
Huidige divisie: C7
Benjamin

Post by Benjamin »

Inderdaad, ieder heeft daar z'n eigen mening over.. :)
FC Laguna > Trying to manage it !
criti
Team President

Post by criti »

Tats wrote:

na de hoofdskills, train ik eerst de skills die positief beïnvloed kunnen worden door de individuele orders, en dan pas op conditie.
Image
mysticalguard

Post by mysticalguard »

inderdaad ik ook pas als laatste op conditie

maja ik volg de criti zijn spelstijl een beetje (^^) Ben ewa supporter van zijn ploeg :P zal wel kome omda hij vorig seizoen nog in mijn reeks zat :) (nu promoveer ik op mijn beurt ma hij ook weer... dus zal het nog ff dure voor we terug same zitten, ma ik doe mijn best)

Btw conditie is de skill die het meest zakt zeg je na een simulatie. Dus conditie is maxed.. en je begint met koppen te trainen... maar na volgende simulatie moet je terug gaan conditie trainen omdat het terug niet gemaxed is. Dan gaat het giga lang duren voor da die voltraind is

met lage conditie zal zijn fitheid ni rap beteren maar als je voldoende afwisselt met je spelers is het gemakkelijk om de fitheid boven de 90% te houden als je minstens 22 spelers hebt. Is mij toch gelukt

En ondertussen vollebak de andere skills trainen want je fitheid word niet zo afgemat door het wisselen (en je geeft ze ervaring) en dan als die andere skills gemaxed zijn dan op het gemak op conditie trainen en als ze voltraind zijn gewoon op conditie laten staan zodat dit goed opgevangen word na simulaties
ImageImage
KRC Tux results:
Old team: Season 7: G.627 --> Season 11: E.70
New team
H.548: 1st (s45)
G.183: ? (s46)
Isis

Post by Isis »

Ik train altijd automatisch, met een trainer van 100% kan je daar niks mis mee doen. En het is gemakkelijk bovendien ...
cheops41
Assistant Coach

Mentor

Post by cheops41 »

Ik ben niet echt meer een beginner in het soccerproject wereldje, maar begrijp van veel dingen nog niet echt veel.
Ben aan het lezen geslagen en kom nu telkens dingen tegen dat ik denk he dat kan dus ook.

Maar ben er wel achter gekomen dat dit manager spel ingewikkelder is dan andere manager spelen die ik speel.

Vandaar dat ik graag iemand zal willen hebben die me wat meer op weg helpt zodat ik mijn team wat beter kan maken dan dat het nu is.

En dat ik het beste uit het spel kan halen wat mogelijk is..

Hopelijk is er iemand die hier open voor staat.
Thnks en hopelijk tot snel manager quickboys
silverblast

Re: Mentor

Post by silverblast »

cheops41 wrote:Ik ben niet echt meer een beginner in het soccerproject wereldje, maar begrijp van veel dingen nog niet echt veel.
Ben aan het lezen geslagen en kom nu telkens dingen tegen dat ik denk he dat kan dus ook.

Maar ben er wel achter gekomen dat dit manager spel ingewikkelder is dan andere manager spelen die ik speel.

Vandaar dat ik graag iemand zal willen hebben die me wat meer op weg helpt zodat ik mijn team wat beter kan maken dan dat het nu is.

En dat ik het beste uit het spel kan halen wat mogelijk is..

Hopelijk is er iemand die hier open voor staat.
Thnks en hopelijk tot snel manager quickboys
Ik sta altijd paraat. :wink:
Ik zend je wel een PM. :wink:
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
biccer
Assistant Manager

Post by biccer »

ik zou ook wel mentor wille worde
Benjamin

Post by Benjamin »

Een mentor willen hebben, of er zelf één zijn?
FC Laguna > Trying to manage it !
Tits

Post by Tits »

Ik zoek wel een mentor...;)
Team: Witterkerke

Tits
Tits

Post by Tits »

oepz
Tits