Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

**Défutt**
Member of the Soccer Project Association

Post by **Défutt** »

Gewoon voor VWO leerlingen/studenten... :wink: Gewoon vertalen net zoals alle andere talen :D
Da Cruz
Fan

Post by Da Cruz »

misschien een dom vraagje maar hoelang duurt 1 wedstrijd hier? :oops:
**Défutt**

Post by **Défutt** »

PiRLo wrote:
**Défutt** wrote:Maar er staat altijd bij zijn account heb je vragen stel die dan op het forum. En om hier nou een nieuw topic over te maken... Zou het misschien mogelijk zijn om de site in het Latijn te vertalen? Lijkt me wel leuk. Ik zou wel willen meehelpen (2VWO, dus heb wel hulp nodig dan... :wink: ) Vrijwilligers?
Mij zegt ie altijd, stuur me je vragen naar info@soccerproject.com of dichter bij Sjarel, Sjarel@soccerproject.com
OK, tnx
thomas_indahouse

Post by thomas_indahouse »

Da Cruz wrote:misschien een dom vraagje maar hoelang duurt 1 wedstrijd hier? :oops:
een simulatie, daarin wordt de wedstrijd gespeeld, duurt 30 minuten gemiddeld
's ochtends kan dit langer zijn, weet niet precies hoe lang
Manager van themissions
S25 : 1 in H616
S26 : 2 in G206
S27 : 2 in F69
S28 : ? in E23
**Défutt**

Post by **Défutt** »

thomas_indahouse wrote:
Da Cruz wrote:misschien een dom vraagje maar hoelang duurt 1 wedstrijd hier? :oops:
Ik dacht een paar seconden tot dat ie gesimuleert was?
thomas_indahouse

Post by thomas_indahouse »

**Défutt** wrote:
thomas_indahouse wrote:
Ik dacht een paar seconden tot dat ie gesimuleert was?
de wedstrijd zelf ja, maar je moet wel nog een half uur wachten eer je het wedtrijdverslag kan zien
Manager van themissions
S25 : 1 in H616
S26 : 2 in G206
S27 : 2 in F69
S28 : ? in E23
**Défutt**

Post by **Défutt** »

Maareh... Zijn er nog mensen die zwaar tegen zijn/mij willen helpen? :wink:
Benjamin

Post by Benjamin »

**Défutt** wrote:Maareh... Zijn er nog mensen die zwaar tegen zijn/mij willen helpen? :wink:
om de site in het latijn om te vormen?

Wat nut heeft dit?
FC Laguna > Trying to manage it !
**Défutt**

Post by **Défutt** »

Benjamin wrote:
**Défutt** wrote:Maareh... Zijn er nog mensen die zwaar tegen zijn/mij willen helpen? :wink:

Wat nut heeft dit?

Dat leek me wel leuk... Maar het was maar een idee! :D
Benjamin

Post by Benjamin »

**Défutt** wrote:
Benjamin wrote:

Wat nut heeft dit?

Ge kunt het altijd als soort van eindwerk voor u eigen school doen? Of als extra taak (& dan extra punten krijgen? ;) )
FC Laguna > Trying to manage it !
**Défutt**

Post by **Défutt** »

Benjamin wrote:
**Défutt** wrote:
Benjamin wrote: om de site in het latijn om te vormen?

Wat nut heeft dit?

Ge kunt het altijd als soort van eindwerk voor u eigen school doen? Of als extra taak (& dan extra punten krijgen? ;) )
Zou het kunnen proberen :D Maar ik dacht voor die mensen dus, die VWO doen. :wink:
bats1903

Post by bats1903 »

Zou dat lukken in het latijn? Ik kan me voorstellen dat er voor een heleboel modere woorden helemaal geen latijnse vertaling is. Ik zou wel eens willen weten wat latijn is voor lichtmast of score bord of reclame panelen om er zo maar een paar te noemen. Ook met typische voetbal uitdrukkingen die in de wedstrijd verslagen voorkomen ga je het nogal moeilijk krijgen denk ik.
ImageImageImage
rpg_gamer

Post by rpg_gamer »

bats1903 wrote:Zou dat lukken in het latijn? Ik kan me voorstellen dat er voor een heleboel modere woorden helemaal geen latijnse vertaling is. Ik zou wel eens willen weten wat latijn is voor lichtmast of score bord of reclame panelen om er zo maar een paar te noemen. Ook met typische voetbal uitdrukkingen die in de wedstrijd verslagen voorkomen ga je het nogal moeilijk krijgen denk ik.
Goede opmerking maar denk zoals in alle talen dat daar ook gewoon woorden bijkomen. Alhoelwel het zou kunnen hoor want ze zeggen dat het een dodentaal is. Hm ken niks van latijn. Iemand dat het weet of daar ook nieuwe woorden bijkomen :?:
rpg_gamer F.223 (hervorming)
bats1903

Post by bats1903 »

rpg_gamer wrote:
bats1903 wrote:Zou dat lukken in het latijn? Ik kan me voorstellen dat er voor een heleboel modere woorden helemaal geen latijnse vertaling is. Ik zou wel eens willen weten wat latijn is voor lichtmast of score bord of reclame panelen om er zo maar een paar te noemen. Ook met typische voetbal uitdrukkingen die in de wedstrijd verslagen voorkomen ga je het nogal moeilijk krijgen denk ik.
Goede opmerking maar denk zoals in alle talen dat daar ook gewoon woorden bijkomen. Alhoelwel het zou kunnen hoor want ze zeggen dat het een dodentaal is. Hm ken niks van latijn. Iemand dat het weet of daar ook nieuwe woorden bijkomen :?:
Latijns is volgens mij een dode taal. Er is niemand meer die de taal als moedertaal spreekt. De oude Romijnen spraken latijn, maar die zijn al een paar jaar uitgestorven.
ImageImageImage
Geronimo

Post by Geronimo »

Idd kvolg dus al een aantal jaar latijn (6) en bats geeft het goed aan. Er is een groep Finnen die het hedendaags nieuws omzetten in het Latijn. Ze hebben ook een site (in het latijn natuurlijk) maar ik ben ze kwijt jammer genoeg. Er was een prof uit Antwerpen die 4 à 5 jaar geleden een soort van vernieuwd woordenboek heeft uitgegeven waar dus woorden als flipperkast en dergelijke een latijns synoniem kregen. Dus dit idee is ronduit niet realiseerbaar om het kort en bondig te zeggen. Ge moet maar de goesting zelfs ebbe.

edit: Latijn is idd een dode taal, die meestal nog door geestelijken wordt gesproken. Nochtans blijft het de beste taal om het redeneren te bevorderen (nadenken over naamvallen, zinsconstructies enz..). Ook bij recht zal het Latijn terug komen. Zelfs mijn broer die A1 heeft gedaan verpleger, vond het zelfs spijtig dat hij geen basis Latijn had gehad. Aangezien hij allerlei termen ervan moest kennen.
Image
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”