Het grote "wat is mijn speler waard" topic

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Darragh
Member of the Soccer Project Association

Re: Het grote "wat is mijn speler waard" topic

Post by Darragh »

Wat denken jullie van deze speler? Hoeveel is hij waard?
http://www.soccerproject.com/spnewl_spe ... ewWindow=1

Alvast bedankt! :)
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
Smoje

Post by Smoje »

Battle geeft aan +- miljoen.

Maar zet hem op de lijst voor € 1.566.000 (misschien zelfs € 1.622.000) en vanaf hij vrijkomt dat als 'instant price'. Laat hem spelen tot hij +- 96-97 moraal heeft tegen dan. (Samen met de huidige 78% global rating en de 2.5% die er nog bijkomt, geeft dat hoop op 79% + lage agressie en leeftijd). Hij heeft wel geen IO, maar voor 1.566.000 moet het zeker lukken. Want degene die hem gaat kopen heeft waarschijnlijk nog nooit van een IO gehoord.
Ghent Semper Fidelis.
Darragh

Post by Darragh »

Smoje wrote:Battle geeft aan +- miljoen.

Maar zet hem op de lijst voor € 1.566.000 (misschien zelfs € 1.622.000) en vanaf hij vrijkomt dat als 'instant price'. Laat hem spelen tot hij +- 96-97 moraal heeft tegen dan. (Samen met de huidige 78% global rating en de 2.5% die er nog bijkomt, geeft dat hoop op 79% + lage agressie en leeftijd). Hij heeft wel geen IO, maar voor 1.566.000 moet het zeker lukken. Want degene die hem gaat kopen heeft waarschijnlijk nog nooit van een IO gehoord.
Direct voor zoveel erop zetten? :shock: Ja, mss werkt het wel. :)

Of was het geen antwoord op mijn speler? :D
Huidig team:

Vorige teams:
Kowalskii
Team President

Post by Kowalskii »

hoeveel is deze ng waard? eens gekocht toen ik niet actief speelde voor veel te veel geld :|
en zijn ervaring is bijgevolg veel te laag voor zijn leeftijd.
Team: Club Brugge k.v.
Manager: Kowalski
Reeks:C4
Titels:
H-G-G-F-E-D
rpg_gamer

Post by rpg_gamer »

rpg_gamer wrote:Hoeveel kan ik voor deze cm krijgen aub :?:
http://www.soccerproject.com/spnewl_tra ... d=25166311
CM 23j, BP 70, aggr 90, ervaring 44

Heb niet echt een gedacht wegens de hoge aggr.
Deze is vergeten :D
Iemand een gedacht :D
rpg_gamer F.223 (hervorming)
Smoje

Post by Smoje »

Darragh wrote:

Yep yep, had het tegen u.

Maar ik ben zeer inconséquent (op't gevoel) qua prijzen. De ene keer zal ik hem te goedkoop verkopen, andere keer te duur. Soms verkoop ik twee gelijkaardige spelers met ruim verschil qua prijs, gewoon omdat ik nu ook niet alles ga beginnen uitpluizen en zolang ik een bepaalde winst haal, ben ik content. En heb geen geduld, geen enkele speler is automatisch verkocht (buiten de instant prices), maar bedoel na zes dagen ofzo. Heeft mij sowieso al geld gekost, maar ik vind het te leuk, zoals ik al eens wurtelde: spijtig van die limiet! Maar dat is vrij uniek, want quasi iedereen laat zijn spelers zes dagen staan, bijna nooit deals. En de meesten zetten hun instant price veel te hoog (of te groot verschil met vraagprijs). Maar natuurlijk, hier is een noob aan het woord. Denk dat Remedy, Raffin, Badbuffalo, ... u betere tips kunnen geven, want ik ben het zelf nog volop aan het uitzoeken allemaal en ik sta nog nergens. Ik merk dat het niveau in E en F zelfs al vrij hoog tot zeer hoog ligt, zeker met oudere spelers in teams. Wat vroeger vooral in A was. Maar ik antwoord naar eerlijk vermogen, zoals ik het zou doen met andere woorden.

Ge zijt natuurlijk vrij te plaatsen wat je wilt. Maar van alle transfers tot nu toe, heb ik twee spelers van de lijst moeten halen. De rest tot op heden verkocht met winst (soms beperkt natuurlijk, want vooral in het begin had ik weinig geld beschikbaar natuurlijk, maar wou toch al transfers doen, want het seizoen was toch ten einde, dus ging toch niet aan 50 transfers geraken, dus peanuts waren ook welkom)

1) De eerste was een RF die ik nadien voor meer verkocht heb (paar dagen later), dan mijn instant toen.
2) De speler die ik gisteren ontslagen heb, omdat ik 35 spelers had en net dan komen er altjd meldingen over instant prices die interessant zijn, dus heb hem gewoon maar ontslagen, hij was niet zoveel waard, maar kon toch had ik hem liever verkocht natuurlijk.
Ghent Semper Fidelis.
remedy73

Post by remedy73 »

rpg_gamer wrote:
rpg_gamer wrote:Hoeveel kan ik voor deze cm krijgen aub :?:
http://www.soccerproject.com/spnewl_tra ... d=25166311
CM 23j, BP 70, aggr 90, ervaring 44

Heb niet echt een gedacht wegens de hoge aggr.
Deze is vergeten :D
Iemand een gedacht :D
Sorry...

BS: 3,34M
mijn sheet: 3,5M
Dus ik zeg 3,4M ;)
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
remedy73

Post by remedy73 »

Kowalskii wrote:http://www.soccerproject.com/spnewl_spe ... ewWindow=1

hoeveel is deze ng waard? eens gekocht toen ik niet actief speelde voor veel te veel geld :|
en zijn ervaring is bijgevolg veel te laag voor zijn leeftijd.
BS: 6,42M
Mijn sheet: 10,4M
Mijn gevoel zegt 10-12M
Jammer van zijn achter gebleven ervaring, want anders was het zéker >15M geweest.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
Kowalskii
Team President

Post by Kowalskii »

Zou ik hem houden? of best verkopen?
Maakt het enig verschil in prijs uit als hij 26/27 is denk je?
Titels:
H-G-G-F-E-D
FC The White Caps

Post by FC The White Caps »

Jammer dat hij al 26 is, anders had ik 'm wel gewillen...
S40: 15e in A (hervorming)
S50: Ronde 11 SP Cup
S51: Winnaar SPEC
S53: Winnaar Beneliga
S54: 2e in A, linieratingrecord 152 en winnaar Beneliga
S55: 3e in A

Image
remedy73

Post by remedy73 »

Kowalskii wrote:Zou ik hem houden? of best verkopen?
Het maakt zeker verschil of ie 26 of 27 is. Het scheelt je zo 1,5-2M :)

Ik wil hem eventueel wel van je overnemen, maar dat is dan aan het eind van het seizoen en ik heb maar 8M beschikbaar. Ik ga er van uit dat je hem liever snel en voor meer wil verkopen... ;)
Kowalskii
Team President

Post by Kowalskii »

remedy73 wrote:
Kowalskii wrote:Zou ik hem houden? of best verkopen?
Het maakt zeker verschil of ie 26 of 27 is. Het scheelt je zo 1,5-2M :)

Ik wil hem eventueel wel van je overnemen, maar dat is dan aan het eind van het seizoen en ik heb maar 8M beschikbaar. Ik ga er van uit dat je hem liever snel en voor meer wil verkopen... ;)
Ik ga hem denk ik in de terugronde van dit seizoen of op het einde van het seizoen op de TL zetten met startprijs van 6mil denk ik. Hopelijk kan ik nog deftig bedrag ervoor krijgen :). Als de uiteindelijke prijs niet zo veel scheelt wil ik hem gerust wel aan jou verkopen ipv aan een Tsjech bvb :P
Titels:
H-G-G-F-E-D
rpg_gamer

Post by rpg_gamer »

Ben al een tijdje bezig een database aan het bijhouden van spelerswaarden.

-elke positie behalve SW
-vanaf 20 jaar tot 29 en keeper tot 32
- Vanaf 75 procent tot het hoogste wat er is. (enkel volgetraind)
- Bij elke procent wordt een onderverdeling gedaan per 5 agrr
- Bij elke agr (per 5 dus) nog onderverdeling per 10 ervaring.
- Bij 12 spelers gaan de laagste en hoogste weg en wordt gemiddelde prijs berekend.

Zo zal de prijs zekers in de richting zijn want het maar max 4 agrr en max 9 ervaring verschil zijn. Zal hier wel een tijdje bezig mee zijn maar is niet erg als ik me verveel dan weet ik wat ik kan doen. Ik doe dat vooral voor mijn eigen maar als ik later iedereen kan helpen zal ik dat zeker doen. Heb veel respect voor mensen die ook een database bijhouden en dan kunnen de mensen vergelijken. Tis zeker niet de bedoeling om beter te weten ofzo want de prijzen van remedy en white caps zullen zeker correct zijn.
rpg_gamer F.223 (hervorming)
Darragh

Post by Darragh »

remedy73 wrote:
Darragh wrote:Wat denken jullie hiervan?
Weeral een compleet nutteloze jeugdspeler... :)
Heel weinig waard. Gemiddelde VS en hoge agressie. Misschien vang je er nog 600-800k voor...
Heb hem toch verkocht gekregen voor €1 miljoen. :D
Huidig team:

Vorige teams:
Darragh

Post by Darragh »

Smoje wrote:
Darragh wrote:

Yep yep, had het tegen u.

Maar ik ben zeer inconséquent (op't gevoel) qua prijzen. De ene keer zal ik hem te goedkoop verkopen, andere keer te duur. Soms verkoop ik twee gelijkaardige spelers met ruim verschil qua prijs, gewoon omdat ik nu ook niet alles ga beginnen uitpluizen en zolang ik een bepaalde winst haal, ben ik content. En heb geen geduld, geen enkele speler is automatisch verkocht (buiten de instant prices), maar bedoel na zes dagen ofzo. Heeft mij sowieso al geld gekost, maar ik vind het te leuk, zoals ik al eens wurtelde: spijtig van die limiet! Maar dat is vrij uniek, want quasi iedereen laat zijn spelers zes dagen staan, bijna nooit deals. En de meesten zetten hun instant price veel te hoog (of te groot verschil met vraagprijs). Maar natuurlijk, hier is een noob aan het woord. Denk dat Remedy, Raffin, Badbuffalo, ... u betere tips kunnen geven, want ik ben het zelf nog volop aan het uitzoeken allemaal en ik sta nog nergens. Ik merk dat het niveau in E en F zelfs al vrij hoog tot zeer hoog ligt, zeker met oudere spelers in teams. Wat vroeger vooral in A was. Maar ik antwoord naar eerlijk vermogen, zoals ik het zou doen met andere woorden.

Ge zijt natuurlijk vrij te plaatsen wat je wilt. Maar van alle transfers tot nu toe, heb ik twee spelers van de lijst moeten halen. De rest tot op heden verkocht met winst (soms beperkt natuurlijk, want vooral in het begin had ik weinig geld beschikbaar natuurlijk, maar wou toch al transfers doen, want het seizoen was toch ten einde, dus ging toch niet aan 50 transfers geraken, dus peanuts waren ook welkom)

1) De eerste was een RF die ik nadien voor meer verkocht heb (paar dagen later), dan mijn instant toen.
2) De speler die ik gisteren ontslagen heb, omdat ik 35 spelers had en net dan komen er altjd meldingen over instant prices die interessant zijn, dus heb hem gewoon maar ontslagen, hij was niet zoveel waard, maar kon toch had ik hem liever verkocht natuurlijk.
Ja, ik zal er is over nadenken. Maar denk niet dat ik hem er direct voor meer dan €1,5 miljoen ga opzetten.
Ik kan me natuurlijk ook vergissen, want ben zelf ook niet al te best in het taxeren van spelers... :D En daarnaast speelt de factor geluk ook nog wel wat mee natuurlijk. :)
Bedankt voor het antwoord in ieder geval. :wink:
Huidig team:

Vorige teams:
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”