Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

bats1903
Member of the Soccer Project Association

Post by bats1903 »

silverblast wrote:Wat gebeurt er als manager 1 een bod maakt op een speler van manager 2, en daarna beide teams op dezelfde pc inloggen?
Probeer het maar niet.... Je neemt een zeer groot risico als je dit doet.
ImageImageImage
Veg

Post by Veg »

Manager vices is een vriend van me en ik heb ooit eens een speler van hem gekocht omdat we toen nog nooit op elkaars PC hadden ingelogd. De voorbije zomervakantie zijn we echter samen op vakantie gegaan en hebben daar gedurende tien dagen een aantal keer op allebij onze accounts ingelogd via de enige PC op het hotel. Ik heb hier nooit problemen mee gekregen en dat is ook normaal.

Mijn besluit:
-Je kan een aantal keer via dezelfde PC op meerdere accounts inloggen zonder dat je beschuldigd wordt van het hebben van dubbelaccounts.
-Indien je een speler koopt van iemand en daarna op dezelfde PC inlogd krijg je ook geen problemen.

Vanaf die vakantie ga ik het wel niet proberen om een speler aan hem te verkopen of van hem te kopen, want nu zal de databank wel een connectie leggen tussen onze teams.

Wanneer ik op vakantie ben dan neemt manager philmil het van me over en ik ook van hem indien hij op vakantie gaat. Dan ga je echter inloggen op de ander zijn account vanaf de computer waar je altijd op zit en dan wordt het volgens mij direct heel wat riskanter. Zeker omdat je tijdens die periode ook veel op de andere manager zijn account inlogd. Daarom sturen we altijd een mail naar soccerproject dat we elkaars account tijdenlijk overnemen. Wanneer niemand van ons op vakantie is, maar gewoon bij elkaars thuis op bezoek dan loggen we niet in op elkaars PC omdat het dan misschien verdacht zou lijken.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
bats1903

Post by bats1903 »

Veg wrote:Mijn besluit:
-Je kan een aantal keer via dezelfde PC op meerdere accounts inloggen zonder dat je beschuldigd wordt van het hebben van dubbelaccounts. Uiteraard, je hebt veel mensen die vanaf de zelfde computer inloggen,. denk bijvoorbeeld aan broers of vader en zoon. Dat is geen enkel probleem.
-Indien je een speler koopt van iemand en daarna op dezelfde PC inlogd krijg je ook geen problemen. Ik kan je aanraden om dat risico niet te nemen.

ImageImageImage
armstech

Post by armstech »

Veg wrote:Manager vices is een vriend van me en ik heb ooit eens een speler van hem gekocht omdat we toen nog nooit op elkaars PC hadden ingelogd. De voorbije zomervakantie zijn we echter samen op vakantie gegaan en hebben daar gedurende tien dagen een aantal keer op allebij onze accounts ingelogd via de enige PC op het hotel. Ik heb hier nooit problemen mee gekregen en dat is ook normaal.

Mijn besluit:
-Je kan een aantal keer via dezelfde PC op meerdere accounts inloggen zonder dat je beschuldigd wordt van het hebben van dubbelaccounts.
-Indien je een speler koopt van iemand en daarna op dezelfde PC inlogd krijg je ook geen problemen.

Vanaf die vakantie ga ik het wel niet proberen om een speler aan hem te verkopen of van hem te kopen, want nu zal de databank wel een connectie leggen tussen onze teams.

Wanneer ik op vakantie ben dan neemt manager philmil het van me over en ik ook van hem indien hij op vakantie gaat. Dan ga je echter inloggen op de ander zijn account vanaf de computer waar je altijd op zit en dan wordt het volgens mij direct heel wat riskanter. Zeker omdat je tijdens die periode ook veel op de andere manager zijn account inlogd. Daarom sturen we altijd een mail naar soccerproject dat we elkaars account tijdenlijk overnemen. Wanneer niemand van ons op vakantie is, maar gewoon bij elkaars thuis op bezoek dan loggen we niet in op elkaars PC omdat het dan misschien verdacht zou lijken.
Over dat laatste: ik en mijn broer spelen ook beiden SP, en we loggen elk 5 tot 15 keer per dag in een pc in hetzelfd netwerk. Aangezien ik nu examens heb gebeurt het zelf soms dat ik op www.socc... ingelogd ben op mijn account en op het ip ingelogd ben op zijn account, in dezelfde browser en zo de trainingen goed zet. Ik doe dat eigelijk al lang, en ga dat zo blijven doen. Ik vind dat veel te veel mensen zich daar onnodig rap zorgen over maken, om eerlijk te zijn.
Veg

Post by Veg »

bats1903 wrote:
Veg wrote:Mijn besluit:
-Je kan een aantal keer via dezelfde PC op meerdere accounts inloggen zonder dat je beschuldigd wordt van het hebben van dubbelaccounts. Uiteraard, je hebt veel mensen die vanaf de zelfde computer inloggen,. denk bijvoorbeeld aan broers of vader en zoon. Dat is geen enkel probleem.
-Indien je een speler koopt van iemand en daarna op dezelfde PC inlogd krijg je ook geen problemen. Ik kan je aanraden om dat risico niet te nemen.

Dat risico neem ik ook niet onnodig, maar toen ik die speler van hem had gekocht en we nog nooit via elkaars PC hadden ingelogd, kon ik niet weten dat ik 1,5 jaar later met hem op vakantie zou gaan waar we via een derde PC de we beiden nog nooit gebruikt hadden op onze accounts zouden inloggen.

Ik vraag me trouwens af hoe lang als die gegevens worden bijgehouden. Het zou kunnen dat ze nu nog de gegevens van alle seizoenen hebben, maar naar de toekomst toe verwacht ik dat enkel de gegevens van de afgelopen vijf seizoenen ofzo worden bijgehouden.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
Timmyboy1

Post by Timmyboy1 »

silverblast wrote:
X-Tenzo wrote:Veel vragen stel je niet, maar als je een vraag stelt dan is het ook meteen een vraag waar weinig mensen een antwoord op weten.

Als ik logisch redeneer, lijkt het mij dat als het bod al geplaatst is dat het blijft staan. Als er niet overheen geboden wordt, dan denk ik dat de manager de speler toch krijgt. Als ze na de tranfer bij elkaar inloggen kunnen ze in het vervolg zeker geen transfers meer doen, maar dat weet je zelf ook wel.

Ik denk dus vanaf dat ze bij elkaar ingelogt hebben, een bieding op die speler niet meer mogelijk is. Stel dat hij een bedrag bied, hij logt daarna in bij de manager die die speler verkoopt en hij wil daarna hoger bieden omdat er ondertussen een hoger bod is, dan zal hij geen hoger bod kunnen doen omdat ze bij elkaar hebben ingelogt.

Dit lijkt mij het meest logisch, maar als je echt zekerheid wil hebben moet je het vragen aan een sheriff.
Dit dacht ik eerst ook, maar zoals Veg zou het veel rekenkracht vereisen om elke bodsverhoging te controleren... Ik twijfel dus tussen deze twee versies:

- Bod kan niet meer hoger. => Logisch via IPcheck
- Je kan nog overbieden. => Logisch want anders staat je geld vast totdat iemand overbiedt + minder last voor SoccerProjectserver.

Als ik Tommy mag geloven werd hij zelfs geband na zo'n transfer... wat ik vrij grof vind want vanaf er twee teams aangemaakt werden op verschillende IP's, en ze komen pas samen na de transfer op één IP, dan moet je ze niet het nadeel van de twijfel geven. :?
(Tenzij er nog factoren zijn die deze ban beïnvloed hebben waar ik niet van afweet.)

Tommy, hebben jullie eens bij elkaar ingelogd TIJDENS de transfer, of NA de transfer?
Als het tijdens was zou het interessant zijn om te weten of je nadien nog je bod kon verhogen... :wink:

Edit: Ik zie dat je pas enkele weken later samen bent gekomen, dus hier schieten we niet veel verder mee op.

Alvast bedankt voor de drie deftige antwoorden. :wink:

Edit2: @Veg, wat bedoel je precies met eigen ervaringen? Heb je al een dergelijke situatie meegemaakt?

Edit3: Ik heb het even aan Sjarel gevraagd en hij zegt het volgende.
- Hij denkt dat je het bod niet meer kan verhogen.
- De transfer gaat altijd door.
- Als de sheriffs erachter komen word je wrss geband.
Als je met Tommy mij bedoeld: Ik heb enkele weken nadat we de speler aan elkaar hadden verkocht,ingelogd op zijn account
Timmyboy1

Post by Timmyboy1 »

jona wrote: Nog iets heel anders: Kan je de naam van je team zelf veranderen?
Als je SPFA hebt de eerste dagen van het nieuwe seizoen d8 ik
Rutger Lazou

Post by Rutger Lazou »

Wat is het maximumaantal spelers dat ze mag hebben?
ESSEVEE (manager: Esseveeboy)

S.48: 1e in G
S.49: 1e in F
S.50: 1e in E
S.51: 1e in D

S.52: 10e in C
S.53: 2e in C
jona

Post by jona »

Rutger Lazou wrote:Wat is het maximumaantal spelers dat ze mag hebben?
45.
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
Rutger Lazou

Post by Rutger Lazou »

jona wrote:
45.
Dus als je er bv 42 hebt mag je er nog een bijkopen?

S.53: 2e in C
silverblast

Post by silverblast »

Timmyboy1 wrote:Als je met Tommy mij bedoeld: Ik heb enkele weken nadat we de speler aan elkaar hadden verkocht,ingelogd op zijn account
Haha, mijn excuses, dat is een foutje van mij. Ik bedoelde dus inderdaad jou. :wink:
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
jona

Post by jona »

Rutger Lazou wrote:
jona wrote:
45.
Dus als je er bv 42 hebt mag je er nog een bijkopen?
Neen je mag alleen kopen als je er 34 of minder hebt. Als je er dan 11 tegelijk binnenhaalt is dat dus 45. Hoe dat zit met jeugdspelers krijgen weet ik niet, maar wrs kan je er dan ook wel meer dan 45 krijgen
silverblast

Post by silverblast »

Er is dus geen maximum, aangezien je nog altijd jeugdspelers kan krijgen.
Maar niet veel mensen hebben zoveel spelers, vanwege de loonkosten... :wink:
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
jona

Post by jona »

Je hebt 34 GK van 17
Je koopt er 11 bij van 17
Elk seizoen 3 jeugd GK´s
Elke speler gaat met 42 met pensoen (net zoals bij Visje)
Dus in totaal 25 seizoenen gaan ze mee
In totaal kan je dus 109 spelers hebben als max.
Rutger Lazou

Post by Rutger Lazou »

Bedankt jona!!