Dat zal toch wel een beetje pech geweest zijn dan, waardoor het leek dat hij minder snel recupereert. De fitheid van de keeper daalt, zoals je zelf goed zegt, pas vanaf zijn 32e jaar.SAMba Team wrote:Over keepers gesproken,
Ik heb enkele maanden geleden een keeper aangetrokken van 28 jaar, in de wetenschap dat hij nog 5 jaar hoge prestaties kan afleveren
Ik ging er ook van uit dat het verlies aan fitheid uitgesteld wordt van 29 tot 32 jaar (wat mij logisch lijkt aangezien dit normaal toch gelijk moet lopen met zijn hoge prestaties)
Maar onlang is hij 29 jaar geworden en nu heb ik toch de indruk dat hij minder snel recupereert na een competitiematch, of vergis ik mij?
Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!
Moderator: Moderator
-
- Member of the Soccer Project Association
Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!
Prince88, proud manager of Fresh
hoe zit het eigenlijk precies met die individuele order. Ik heb bijvoorbeeld een speler die een individuele order heeft van passen (+2,2). Maar hij kan nu net 68,5 halen maar afgerond haald hij nog lang geen 69 (neem ik aan). Een speler zonder individuele order (of een hele kleine) haalt dan wel al 69 afgerond.
Vanaf welke BP zal hij dus wel 69 halen? Of wat is het verband hier tussen de individuele order en de BP?
Vanaf welke BP zal hij dus wel 69 halen? Of wat is het verband hier tussen de individuele order en de BP?
gem. BP A-team (28-08-09): 72,56
De BP hangt af van 4 dingen: Globale klasse en individueel order (en moraal en fitheid)Bunne4tw wrote:hoe zit het eigenlijk precies met die individuele order. Ik heb bijvoorbeeld een speler die een individuele order heeft van passen (+2,2). Maar hij kan nu net 68,5 halen maar afgerond haald hij nog lang geen 69 (neem ik aan). Een speler zonder individuele order (of een hele kleine) haalt dan wel al 69 afgerond.
afgerond kan je het volgende nemen (dacht ik) bij 100/100 moraal/fitheid
BP = (GK*0,8)+IO
Dus bijvoorbeeld een speler van 80% GK bij 100moraal/100fitheid en je ind. order van 2,2
BP=(80*0,8)+2,2= 66,2
Afgerond is dit dan 66bp dus. Bij 66,5 dacht ik dat er naar boven afgerond wordt, dus 67.
Last edited by dino_001 on Thu Mar 05, 2009 4:19 pm, edited 2 times in total.
Season 31: D.10 (to build up new team)
manager of dino's since 29/08/2006
Ben je daar zeker van?Prince88 wrote:Dat zal toch wel een beetje pech geweest zijn dan, waardoor het leek dat hij minder snel recupereert. De fitheid van de keeper daalt, zoals je zelf goed zegt, pas vanaf zijn 32e jaar.SAMba Team wrote:Over keepers gesproken,
Ik heb enkele maanden geleden een keeper aangetrokken van 28 jaar, in de wetenschap dat hij nog 5 jaar hoge prestaties kan afleveren
Ik ging er ook van uit dat het verlies aan fitheid uitgesteld wordt van 29 tot 32 jaar (wat mij logisch lijkt aangezien dit normaal toch gelijk moet lopen met zijn hoge prestaties)
Maar onlang is hij 29 jaar geworden en nu heb ik toch de indruk dat hij minder snel recupereert na een competitiematch, of vergis ik mij?
Ik weet dat de prestatie van veldspelers daalt vanaf 31jaar en voor keepers vanaf 34j.
Over de recuperatie staat er niets vermeld dat die verschillend zou zijn voor veldspelers en keepers enkel het volgende:
17-20j: 10% recup na 4h wedstrijd
21-28j: 15%
29-32j: 10%
33 en hoger: slechts 5%
Season 31: D.10 (to build up new team)
Dit kan toch zowieso niet want als een speler net 80%GK is geworden, of al bijna 81%GK, zit 14 punten tussen, dus 0,7BP.De BP hangt af van 4 dingen: Globale klasse en individueel order (en moraal en fitheid)
BP = (GK*0,8)+IO
Ik bedoel alleen dat als je via SPMT een speler hebt met bijvoorbeeld een IO van 2 en volgens SPMT 68,5 (dus 69) kan halen, hij dit nooit red. Een speler met een hoge IO haalt nooit de prestatie die SPMT voor je uitrekend. Dus was benieuwd wat die speler op dat moment dan wel kan halen.
Bij mij loopt er voor het eerst een contract van een speler af. Nu probeer ik het contract te verlengen maar zelfs met een salaris verhoging van 4x het salaris nu neemt de speler nog steeds geen genoegen. Is dit normaal? Ik moet er niet aan denken dat ik van alle spelers het salaris zo omhoog gaat want dat is niet op te brengen voor mij.
In mijn ervaring zal je bij een IO van 2 of meer pas 69 halen als de geschatte prestatie ook 69,0 is.Bunne4tw wrote:Dit kan toch zowieso niet want als een speler net 80%GK is geworden, of al bijna 81%GK, zit 14 punten tussen, dus 0,7BP.De BP hangt af van 4 dingen: Globale klasse en individueel order (en moraal en fitheid)
BP = (GK*0,8)+IO
Ik bedoel alleen dat als je via SPMT een speler hebt met bijvoorbeeld een IO van 2 en volgens SPMT 68,5 (dus 69) kan halen, hij dit nooit red. Een speler met een hoge IO haalt nooit de prestatie die SPMT voor je uitrekend. Dus was benieuwd wat die speler op dat moment dan wel kan halen.
Ik concludeer dan maar effe dat SPMT met de IO 25% overdrijft. Beetje kort door de bocht, maar het zal wel ongeveer kloppen.
team: Kick and Rush (K&R)- D.10
Zijn loon hangt af van zijn globale klasse.Leminke wrote:Bij mij loopt er voor het eerst een contract van een speler af. Nu probeer ik het contract te verlengen maar zelfs met een salaris verhoging van 4x het salaris nu neemt de speler nog steeds geen genoegen. Is dit normaal? Ik moet er niet aan denken dat ik van alle spelers het salaris zo omhoog gaat want dat is niet op te brengen voor mij.
Tot 52% zal hij een contract aanvaarden van 300 loon.
Zit je aan 90%, betaal je 18000 en meer.
Spelers tussenin heb ik niet

je kunt bij SPMT kijken hoeveel je kwijt zal zijn als je alle spelers een nieuw contract zal aanbieden.Leminke wrote:Bij mij loopt er voor het eerst een contract van een speler af. Nu probeer ik het contract te verlengen maar zelfs met een salaris verhoging van 4x het salaris nu neemt de speler nog steeds geen genoegen. Is dit normaal? Ik moet er niet aan denken dat ik van alle spelers het salaris zo omhoog gaat want dat is niet op te brengen voor mij.
-
- Member of the Soccer Project Association
Toch vrij zeker... misschien dat iemand het nog kan bevestigen, want ik kan het niet meer controlen bij SPMT (dataverlies).dino_001 wrote:Ben je daar zeker van?Prince88 wrote:Dat zal toch wel een beetje pech geweest zijn dan, waardoor het leek dat hij minder snel recupereert. De fitheid van de keeper daalt, zoals je zelf goed zegt, pas vanaf zijn 32e jaar.SAMba Team wrote:Over keepers gesproken,
Ik weet dat de prestatie van veldspelers daalt vanaf 31jaar en voor keepers vanaf 34j.
Over de recuperatie staat er niets vermeld dat die verschillend zou zijn voor veldspelers en keepers enkel het volgende:
21-28j: 15%
29-32j: 10%
33 en hoger: slechts 5%
Volgens mij is het zo (voor keepers):
21-31j: 15%
32-35j: 10%
36 en hoger: slechts 5%
Over 21jr ben ik zeker dat daar de 15% grens is, maar volgens mij is dit dus t/m 31jr
Prince88, proud manager of Fresh
je kunt bij SPMT kijken hoeveel je kwijt zal zijn als je alle spelers een nieuw contract zal aanbieden.
Ik heb gekeken bij SPMT maar daar krijg ik alleen te zien wat de afkoopwaarde is van het contract.
Bij het cluboverzicht kan je het totaal zien als je alle spelers een nieuw contract aanbiedt.Leminke wrote:je kunt bij SPMT kijken hoeveel je kwijt zal zijn als je alle spelers een nieuw contract zal aanbieden.
Ik heb gekeken bij SPMT maar daar krijg ik alleen te zien wat de afkoopwaarde is van het contract.
En op de steekkaart van de speler kan je doorklikken naar de looncalculator.
Je kan ook de looncalculator ineens opendoen en dan de gegevens van elke speler intikken...
Ik weet niet of het al eens gevraagt is , maar ik heb niet veel goesting om door de 600 pagina's te lezen. Ik ben namelijk terug van weggeweest en ik ben vergeten hoe het transferbelijd in elkaar zit. Als je een speler wilt kopen staat die status ofwel in het groen ofwel in het rood. Hoelang blijft een speler max. op de transfermarkt staan ?
Alvast Bedankt.
Alvast Bedankt.
rood betekent dat de boden nog niet geaccepteerd kunnen worden en bij groen wel.rattieke wrote:Ik weet niet of het al eens gevraagt is , maar ik heb niet veel goesting om door de 600 pagina's te lezen. Ik ben namelijk terug van weggeweest en ik ben vergeten hoe het transferbelijd in elkaar zit. Als je een speler wilt kopen staat die status ofwel in het groen ofwel in het rood. Hoelang blijft een speler max. op de transfermarkt staan ?
Alvast Bedankt.
Een speler staat 3 dagen in de rode kleur en daarna nog 4 dagen in het groen. Als er op de zevende dag een hoger bod wordt gemaakt, dan zal de speler er nog een extra dag op blijven staan. En zo gaat dat verder zeg maar.
BedanktBunne4tw wrote:rood betekent dat de boden nog niet geaccepteerd kunnen worden en bij groen wel.rattieke wrote:Ik weet niet of het al eens gevraagt is , maar ik heb niet veel goesting om door de 600 pagina's te lezen. Ik ben namelijk terug van weggeweest en ik ben vergeten hoe het transferbelijd in elkaar zit. Als je een speler wilt kopen staat die status ofwel in het groen ofwel in het rood. Hoelang blijft een speler max. op de transfermarkt staan ?
Alvast Bedankt.
Een speler staat 3 dagen in de rode kleur en daarna nog 4 dagen in het groen. Als er op de zevende dag een hoger bod wordt gemaakt, dan zal de speler er nog een extra dag op blijven staan. En zo gaat dat verder zeg maar.