Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Football Frank
Assistant Manager
Posts: 55
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:16 pm

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Football Frank »

bats1903 wrote:
Prince88 wrote:Ik ben wel erg benieuwd waar het dan aan ligt...

Ik weet nog wel dat toen er nieuwe looneisen kwamen voor de staf, er een discussie kwam over de assistent manager. Er stonden namelijk drie taken bij de regels van SP hierover:
- team opstellen
- contracten die afliepen
- transfers goed afhandelen (of iets in die richting)

Dat laatste punt werd echter uit de regels gehaald, omdat dat overbodig was en de assistent manager hier verder geen invloed op had (meen ik dat de argumentatie was). Dus misschien toch wel?

Maar dan is het wel vreemd dat geen assistent manager hebben (zoals bij T-man en mij) de percentages gelijk zijn, maar dat ook zo is bij Bats, die wel weer een 91% assistent manager heeft...

Mij lijkt het dus een andere reden te hebben op basis van bovenstaande...
Ik ben ook wel heel benieuwd waar dit aan kan liggen. Zou het misschien met de kwaliteit van de scout te maken hebben? Lijkt me ook sterk bij nader inzien, mijne is 80%.

Morgen verkoop ik weer een speler, eens kijken wat er dan gebeurd! Eens goed om te analyseren, want het kan veel geld kosten/besparen.
Frank VV - Hoogstraat C2
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by raoulio »

makelaarskosten zijn gelijk ongeacht je een assistent manager hebt of niet.

Heeft het eigenlijk nut om je personeel steeds op 100% te houden? Dit kost namelijk klauwen vol geld door elke week weer je personeel op cursus te moeten sturen.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
bats1903
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5956
Joined: Tue Oct 19, 2004 6:21 pm
Location: Bunschoten-Spakenburg, NEDERLAND

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by bats1903 »

Football Frank wrote:
bats1903 wrote:
Prince88 wrote:Ik ben wel erg benieuwd waar het dan aan ligt...

Ik weet nog wel dat toen er nieuwe looneisen kwamen voor de staf, er een discussie kwam over de assistent manager. Er stonden namelijk drie taken bij de regels van SP hierover:
- team opstellen
- contracten die afliepen
- transfers goed afhandelen (of iets in die richting)

Dat laatste punt werd echter uit de regels gehaald, omdat dat overbodig was en de assistent manager hier verder geen invloed op had (meen ik dat de argumentatie was). Dus misschien toch wel?

Maar dan is het wel vreemd dat geen assistent manager hebben (zoals bij T-man en mij) de percentages gelijk zijn, maar dat ook zo is bij Bats, die wel weer een 91% assistent manager heeft...

Mij lijkt het dus een andere reden te hebben op basis van bovenstaande...
Ik ben ook wel heel benieuwd waar dit aan kan liggen. Zou het misschien met de kwaliteit van de scout te maken hebben? Lijkt me ook sterk bij nader inzien, mijne is 80%.

Morgen verkoop ik weer een speler, eens kijken wat er dan gebeurd! Eens goed om te analyseren, want het kan veel geld kosten/besparen.
Zou er soms verschil in zitten of je het bod zelf accepteert, het gebeurt door i.b.p. of hij automatisch verkocht wordt.
ImageImageImage
sjoerd
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8447
Joined: Fri Mar 10, 2006 4:57 pm
Location: Naarden

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by sjoerd »

Misschien dat de contractduur ook nog invloed heeft?
Football Frank
Assistant Manager
Posts: 55
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:16 pm

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Football Frank »

raoulio wrote:makelaarskosten zijn gelijk ongeacht je een assistent manager hebt of niet.
Dat dacht ik ook maar dat klopt dus niet. Kijk maar eens naar de vorige pagina; daar staan verschillende percentages op.
Wat is dan de oorzaak? Het blijft mij een groot raadsel.
Frank VV - Hoogstraat C2
Football Frank
Assistant Manager
Posts: 55
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:16 pm

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Football Frank »

bats1903 wrote:
Zou er soms verschil in zitten of je het bod zelf accepteert, het gebeurt door i.b.p. of hij automatisch verkocht wordt.
Nee want de twee spelers die ik heb aangehaald hierboven zijn allebei met IBP verkocht. De enige variabele was de assistent (laatste keer een andere).
Frank VV - Hoogstraat C2
jona
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3744
Joined: Fri Apr 13, 2007 8:14 pm
Location: Nederland

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by jona »

5 jul 2009 + € 5.880.000,00 Geld verdiend aan een uitgaande transfer (van de totaal som van 7000000 euro ging 770000 euro naar de makelaar en 350000 euro naar de vorige ploeg)

wat een drama dit: meer dan 10% naar de makelaar en 2% naar de vorige cub...

ik bezit sinds kort geen scout en assistent, ....
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

jona wrote:5 jul 2009 + € 5.880.000,00 Geld verdiend aan een uitgaande transfer (van de totaal som van 7000000 euro ging 770000 euro naar de makelaar en 350000 euro naar de vorige ploeg)

wat een drama dit: meer dan 10% naar de makelaar en 2% naar de vorige cub...

ik bezit sinds kort geen scout en assistent, ....
Als je geen scout hebt kan je geen spelers kopen hé, dat weet je toch?
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
jona
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3744
Joined: Fri Apr 13, 2007 8:14 pm
Location: Nederland

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by jona »

B e n wrote:
jona wrote:5 jul 2009 + € 5.880.000,00 Geld verdiend aan een uitgaande transfer (van de totaal som van 7000000 euro ging 770000 euro naar de makelaar en 350000 euro naar de vorige ploeg)

wat een drama dit: meer dan 10% naar de makelaar en 2% naar de vorige cub...

ik bezit sinds kort geen scout en assistent, ....
Als je geen scout hebt kan je geen spelers kopen hé, dat weet je toch?
jewel, maar dat was ook niet nodig, ga er nu weer eens eentje aanschaffen. Hoe goed moet ie zijn, om 4 spelers te gelijk te kunnen kopen?


btw, ik denk dat ik nu wel weet waarom bij mij de makelaarskosten zo hoog waren. Dat komt omdat die speler maar heel kort voor onze club heeft gespeeld
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
erwiinz
Team Manager
Posts: 148
Joined: Mon Jul 06, 2009 10:30 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by erwiinz »

Heb even vraagje, ik speel pas 2 dagen. maar uit vroegere account wat nu verwijderd is weet ik dat er veel reclameborden toen waren... Nu heb ik er slechts 4 maar ofzo om uit te kiezen, en dan ook nog veel dagen... Is dit normaal of komen er na een tijd bij ?
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

erwiinz wrote:Heb even vraagje, ik speel pas 2 dagen. maar uit vroegere account wat nu verwijderd is weet ik dat er veel reclameborden toen waren... Nu heb ik er slechts 4 maar ofzo om uit te kiezen, en dan ook nog veel dagen... Is dit normaal of komen er na een tijd bij ?
De laatste seizoenen is het op het vlak van reclameborden sterk achteruit gegaan, dit is te wijten aan een te kort van sponsors voor het spel. Wanneer er sponsors bijkomen zullen we meer reclameborden krijgen.
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
vanessen
Coach
Posts: 27
Joined: Mon Jan 12, 2009 7:44 pm

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by vanessen »

Kort vraagje.
Ik heb momenteel 35 spelers in mijn ploeg, maar ik kan geen spelers meer aantrekken..?
Volgens mij kan je toch 50 spelers in je team hebben, of heb ik het hier verkeerd?
Groetjes
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

vanessen wrote:Kort vraagje.
Ik heb momenteel 35 spelers in mijn ploeg, maar ik kan geen spelers meer aantrekken..?
Volgens mij kan je toch 50 spelers in je team hebben, of heb ik het hier verkeerd?
Groetjes
Zoals je zelf al aangeeft kan je niet meer op spelers bieden wanneer je 35 of meer spelers in je team hebt. Maar als je 34 spelers in je team hebt kan je op maximum 11 spelers bieden (dan moet je scout zijn rating wel 100% zijn), dan kom je dus aan 45 spelers. Uiteindelijk kan je zoveel spelers hebben als je steeds je jeugdspelers bijhoudt. Als je met 50 spelers zit zou ik wel alle spelers die nooit op het wedstrijdblad staan een winstpremie geven zodat je hen niets moet betalen.
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
erwiinz
Team Manager
Posts: 148
Joined: Mon Jul 06, 2009 10:30 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by erwiinz »

Ik heb overmorgen wedstrijd tegen de 1ste van het klassement, ik heb 39% GB en hij 70%, ik ga zowiezo verliezen. Is het dan slim als je je B-team opsteld om hun ook te laten spelen?
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by The Amazing Spicy »

erwiinz wrote:Ik heb overmorgen wedstrijd tegen de 1ste van het klassement, ik heb 39% GB en hij 70%, ik ga zowiezo verliezen. Is het dan slim als je je B-team opsteld om hun ook te laten spelen?
Dat hangt er van af. Als je je B-team opstelt zullen zij moraal bij krijgen maar je A-team verliest moraal. Je moet dan afwegen met het oog op de matchen erna of het kwaad kan dat zij moraal verliezen.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”