Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

erwiinz
Team Manager
Posts: 148
Joined: Mon Jul 06, 2009 10:30 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by erwiinz »

Vraagje:
Ik gebruik nu de opstelling 4-3-3.. Maar wat is de beste tacktiek dan? Lange bal of kick and rush? Ik zie veel goede teams met kick and rush maar in de FAQ ofs staat dat lange bal het beste is ?..
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

erwiinz wrote:Vraagje:
Ik gebruik nu de opstelling 4-3-3.. Maar wat is de beste tacktiek dan? Lange bal of kick and rush? Ik zie veel goede teams met kick and rush maar in de FAQ ofs staat dat lange bal het beste is ?..
Het is eigenlijk praktisch hetzelfde, buiten enkele tienden misschien.
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
erwiinz
Team Manager
Posts: 148
Joined: Mon Jul 06, 2009 10:30 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by erwiinz »

ow oke. Maakt niet uit wat dan ?
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

erwiinz wrote:ow oke. Maakt niet uit wat dan ?
Je kan het altijd eens berekenen met Battle-Strategy (http://battle-strategy.com/sp_team.aspx), dan komt er precies op hoeveel je team zal halen (dit kan je wel eens doen voor je een match speelt).
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by The Amazing Spicy »

Lange bal krijgt 2 keer + dus zou het logisch zijn als dat de beste tactiek zou zijn. Ik gebruik hem en heb er geen klagen over :)
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

The Amazing Spicy wrote:Lange bal krijgt 2 keer + dus zou het logisch zijn als dat de beste tactiek zou zijn. Ik gebruik hem en heb er geen klagen over :)
Ik gebruik zelf ook lange bal maar als ik bereken wat het beste is met B-S kom ik op praktisch hetzelfde uit.
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
Kangaroo
Assistant Manager
Posts: 73
Joined: Fri Jul 03, 2009 10:41 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Kangaroo »

Waarom zou je iemand een winstpremie geven of een huis of een tekenbonus? Worden de spelers daar beter van? Of juist luier?
Doel in seizoen 35: Kampioen worden in G 258
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

Kangaroo wrote:Waarom zou je iemand een winstpremie geven of een huis of een tekenbonus? Worden de spelers daar beter van? Of juist luier?
Een tekenbonus/huis/auto kan je geven als je je spelers een lager loon/winstpremie wil geven. Sommigen geven een hele hoge tekenbonus (1 miljoen bvb) en dan kan je het loon van de speler toch wel wat lager maken.

Een winstpremie geef je best aan je spelers die nooit op het wedstrijdblad zullen staan in competitiematchen (dus niet opgesteld en ook niet als sub). Je hoeft dan niets aan hen te betalen, ook niet bij vriendschappelijke (beker)matchen. Als je een hervorming gaat doen is een winstpremie ook heel interessant; je geeft dan een winstpremie aan alle spelers en als je ziet dat je dan alle matchen verliest hoef je helemaal niets aan premies te betalen. Let wel op: een winstpremie is 2x zoveel dan het loon dat de speler normaal vraagt.
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
Kangaroo
Assistant Manager
Posts: 73
Joined: Fri Jul 03, 2009 10:41 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Kangaroo »

Hmm. Ik begrijp iets niet. Ik heb een van mijn spelers een nieuw contract gegeven. Ik heb z'n contract dus met een jaar verlengd. En nu staat er bij contract '1 l 00'. Alsof hij nog maar een contract heeft voor een jaar! Terwijl hij eerst een contract had voor 2 l 25. Had ik, toen ik z'n contract verlengde, rekening moeten houden met dat hij nog wel een contract had?
Doel in seizoen 35: Kampioen worden in G 258
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by The Amazing Spicy »

Kangaroo wrote:Hmm. Ik begrijp iets niet. Ik heb een van mijn spelers een nieuw contract gegeven. Ik heb z'n contract dus met een jaar verlengd. En nu staat er bij contract '1 l 00'. Alsof hij nog maar een contract heeft voor een jaar! Terwijl hij eerst een contract had voor 2 l 25. Had ik, toen ik z'n contract verlengde, rekening moeten houden met dat hij nog wel een contract had?
Een speler een contract geven is niet zijn contract verlengen. Als je speler een contract heeft van 3 seizoenen (het maximum) en je geeft hem een contract van 1 seizoen dan vervalt het contract van 3 seizoenen en heeft hij er nog maar één van 1 seizoen. Het worden dus geen 4 seizoenen (logisch want dan zou iedereen jeugdspelers contracten geven van 15 seizoenen aan € 300) :D
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
Kangaroo
Assistant Manager
Posts: 73
Joined: Fri Jul 03, 2009 10:41 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Kangaroo »

Je kunt de spelers dus het beste een nieuw contract geven als hun contract bijna afgelopen is?

Ik heb die speler voorlopig maar een winstpremie gegeven. Dan hoef ik 'm waarschijnlijk voorlopig toch niet te betalen :oops:
Doel in seizoen 35: Kampioen worden in G 258
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by The Amazing Spicy »

Kangaroo wrote:Je kunt de spelers dus het beste een nieuw contract geven als hun contract bijna afgelopen is?

Ik heb die speler voorlopig maar een winstpremie gegeven. Dan hoef ik 'm waarschijnlijk voorlopig toch niet te betalen :oops:
Idd, maar jeugdspelers kun je best regelmatig een nieuw contract van 3 seizoenen geven. Zij vragen het laagste loon tot ze de GK van 53% hebben bereikt, dus als je daar op let bespaar je redelijk wat.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
Kangaroo
Assistant Manager
Posts: 73
Joined: Fri Jul 03, 2009 10:41 am

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Kangaroo »

Toen ik net die speler een nieuw contract gaf was hij niet zo gauw tevreden, vond 'ie 't bod te laag. Maar bij jeugdspelers hoef je hun salaris bij contractverlenging dus niet te verhogen?

Wat is GK?
Doel in seizoen 35: Kampioen worden in G 258
sjoerd
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8447
Joined: Fri Mar 10, 2006 4:57 pm
Location: Naarden

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by sjoerd »

Jawel, naarmate de GK stijgt, stijgt de loonvraag. Het is een kwestie van ervaring voordat je weet wat voor een ervaring een bepaald type speler vraagt.
B e n
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4539
Joined: Sun Feb 01, 2009 3:57 pm
Location: Kasterlee (Belgium)

Re: De Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by B e n »

Kangaroo wrote:Toen ik net die speler een nieuw contract gaf was hij niet zo gauw tevreden, vond 'ie 't bod te laag. Maar bij jeugdspelers hoef je hun salaris bij contractverlenging dus niet te verhogen?

Wat is GK?
GK = Globale Klasse van de speler
FC The White Caps - S40 Playing in A (Rebuilding)
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”