Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Geelsupporter
Assistant Coach
Posts: 10
Joined: Mon Jul 23, 2012 2:23 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Geelsupporter »

Als ik de tool gebruik om de waarde van een speler te achterhalen (en de hoogte van zijn mogelijke skills probeer te zien) krijg je bij VS een % in het geval van mijn potentiële aankoop staat hier 87% wat kan ik hier uit afleiden?

Wat is eigenlijk de verborgen skill?
FC Kanaaldijk opgericht op 3 juli 2012
- 1ste seizoen: 1ste in H.1111 (seizoen 47)
- 2de seizoen: G.371 (seizoen 48)
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by The Amazing Spicy »

Geelsupporter wrote:Als ik de tool gebruik om de waarde van een speler te achterhalen (en de hoogte van zijn mogelijke skills probeer te zien) krijg je bij VS een % in het geval van mijn potentiële aankoop staat hier 87% wat kan ik hier uit afleiden?

Wat is eigenlijk de verborgen skill?
De verborgen skill is een skill net zoals schieten of tackelen, alleen is hij niet zichtbaar in het spelersoverzicht. De verborgen skill heeft een even grote invloed als een hoofdskill en ligt tussen 70% en 100%.
Ook kan de verborgen skill niet getraind worden : hij blijft constant vanaf de 'geboorte' van een speler.
Deze skill kan berekend worden met SPMT of op http://spinfo.comoj.com/. Hou er wel rekening mee dat de verborgen skill berekend met SPMT tot 6% kan variëren door afrondingen. De reële verborgen skill blijft evenwel altijd hetzelfde.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
de_lorre
Team Board Member
Posts: 426
Joined: Thu Aug 07, 2008 8:20 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by de_lorre »

beste collega's,

graag jullie advies. Mijn ploeg fc paddenstoel zit naar mijn gevoel een beetje op een kruispunt.

Mijn beste spelers zijn (op mijn rb na) of zullen allemaal minstens 25j worden. Ik heb dit seizoen er dan ook bewust voor gekozen om als 3e te eindigen, zodat ik niet zou promoveren naar de E omdat ik meen dat ik daar met mijn huidige ploeg het maximum 2 seizoenen zou uithouden (gelet op de leeftijd van mijn spelers) en waarschijnlijk tekort zou komen om promotie naar D af te dwingen.

Ik zit bijgevolg met het volgende dilemma:

1) ik verkoop al mijn topspelers komend seizoen en probeer te overleven in F of degradeer naar G, en probeer met mijn transfer- en andere inkomsten een nieuwe ploeg uit te bouwen. Waarbij ik dan wel dien op te merken dat als ik veel matchen verlies, mijn matchinkomsten uiteraard zullen dalen en ik eigenlijk niet goed kan inschatten hoe ik toch nog deftige inkomsten zou kunnen genereren?

2) Ik hou mijn beste spelers en ga voor promotie naar E en eventueel D, met als gevolg dat ik natuurlijk geen transferinkomsten ga krijgen en ik waarschijnlijk binnen 2 seizoenen zwaar zal terugzakken gelet op de kwaliteit van mijn B ploeg.

Wat zouden jullie doen?
Kowalskii
Team President
Posts: 825
Joined: Fri Jan 15, 2010 5:07 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Kowalskii »

Topscorers of division C.4 after 30 day(s)

Division
Name Goals Team
1 Davy De Roover 23 FC Dribbels
Martin Kalouda 23 k.v. Club Brugge

Beiden hebben evenveel goals, krijgen ze beiden dan het topschutter schoentje? Want deze indeling is puur alfabetisch..
Team: Club Brugge k.v.
Manager: Kowalski
Reeks:C4
Titels:
H-G-G-F-E-D
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

de_lorre wrote:beste collega's,

graag jullie advies. Mijn ploeg fc paddenstoel zit naar mijn gevoel een beetje op een kruispunt.

Mijn beste spelers zijn (op mijn rb na) of zullen allemaal minstens 25j worden. Ik heb dit seizoen er dan ook bewust voor gekozen om als 3e te eindigen, zodat ik niet zou promoveren naar de E omdat ik meen dat ik daar met mijn huidige ploeg het maximum 2 seizoenen zou uithouden (gelet op de leeftijd van mijn spelers) en waarschijnlijk tekort zou komen om promotie naar D af te dwingen.

Ik zit bijgevolg met het volgende dilemma:

1) ik verkoop al mijn topspelers komend seizoen en probeer te overleven in F of degradeer naar G, en probeer met mijn transfer- en andere inkomsten een nieuwe ploeg uit te bouwen. Waarbij ik dan wel dien op te merken dat als ik veel matchen verlies, mijn matchinkomsten uiteraard zullen dalen en ik eigenlijk niet goed kan inschatten hoe ik toch nog deftige inkomsten zou kunnen genereren?

2) Ik hou mijn beste spelers en ga voor promotie naar E en eventueel D, met als gevolg dat ik natuurlijk geen transferinkomsten ga krijgen en ik waarschijnlijk binnen 2 seizoenen zwaar zal terugzakken gelet op de kwaliteit van mijn B ploeg.

Wat zouden jullie doen?
Allereerst een opmerking op optie 1: Als je gaat hervormen, zet je al je spelers op winstpremie. Voor de wedstrijden dat je verliest heb je dus geen loonkosten meer. Aangezien je wel tickets blijft verkopen, hoef je je financieel in ieder geval geen zorgen te maken!

Persoonlijk zou ik altijd voor het sportieve (optie 2) kiezen. Je speelt immers het spel voor je plezier en wat is er leuker dan strijd voor een kampioenschap, promotie, podiumplaats of behoud. Daar doe je het toch allemaal voor? Ondertussen kan je voor je B en C ploeg al richting wat jongere spelers denken, zodat je straks niet in een gat valt.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Composure
Assistant Coach
Posts: 12
Joined: Tue Jul 31, 2012 4:49 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Composure »

Ik sluit me bij Remedy aan, volgend seizoen gewoon promoveren en geleidelijk aan beginnen met verjongen, zodat je de vergrijzing straks goed in de hand hebt.
Team: S.C. Takata
Managersnaam: Composure
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by The Internationals »

is da normaal da ik in de beker meteen tegen een moet uit mn eigen reeks? :shock:
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
FC The White Caps
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1173
Joined: Mon May 30, 2011 10:26 pm
Location: Oud-Turnhout

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by FC The White Caps »

The Internationals wrote:is da normaal da ik in de beker meteen tegen een moet uit mn eigen reeks? :shock:
Ja.
S40: 15e in A (hervorming)
S50: Ronde 11 SP Cup
S51: Winnaar SPEC
S53: Winnaar Beneliga
S54: 2e in A, linieratingrecord 152 en winnaar Beneliga
S55: 3e in A

Image
Geelsupporter
Assistant Coach
Posts: 10
Joined: Mon Jul 23, 2012 2:23 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Geelsupporter »

Ik heb vandaag een rare overwinning behaald... Mijn tegenstander heeft klasse 67 en ik heb klasse 52...

Ik speel morgen (woensdag) ook tegen hem voor de beker en won vandaag in de competitie reeds met 0-1.

Dit zijn de ratings:
Image

Iemand die een deftige verklaring kan geven waarom ik nog win met zo een klasse verschil? Gaat het dan in de beker met dezelfde opstelling en taktiek ook lukken? Ik ben trouwens FC Kanaaldijk.
FC Kanaaldijk opgericht op 3 juli 2012
- 1ste seizoen: 1ste in H.1111 (seizoen 47)
- 2de seizoen: G.371 (seizoen 48)
The Amazing Spicy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2166
Joined: Tue Aug 28, 2007 10:27 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by The Amazing Spicy »

Geelsupporter wrote:Ik heb vandaag een rare overwinning behaald... Mijn tegenstander heeft klasse 67 en ik heb klasse 52...

Ik speel morgen (woensdag) ook tegen hem voor de beker en won vandaag in de competitie reeds met 0-1.

Dit zijn de ratings:
Image

Iemand die een deftige verklaring kan geven waarom ik nog win met zo een klasse verschil? Gaat het dan in de beker met dezelfde opstelling en taktiek ook lukken? Ik ben trouwens FC Kanaaldijk.
Je hebt toch meer ratings (69 - 71)? De klasse weerspiegelt niet altijd de mogelijkheden van je team. Je moet eens bekijken of je tegenstander zijn beste team heeft opgesteld, als dat zo is is de kans groot dat je voor de beker ook zal winnen maar als zijn klasse 67 is zal hij wsl een betere ploeg kunnen opstellen. Je kan zijn team analyseren door http://spinfo.comoj.com/ te gebruiken.
Spicy's all-star
Winner of BeNe Liga IV and SPCL season 4
S.60/63/66 in A
S.65: 1. in B.1
S.62: 1. in B.2
S.59: 1. in B.1
S.53: 1. in C.1
S.34: 1. in E.21
S.32: 1. in E.21
S.21: 1. in G171
S.20: 1. in H513
Geelsupporter
Assistant Coach
Posts: 10
Joined: Mon Jul 23, 2012 2:23 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Geelsupporter »

The Amazing Spicy wrote:
Geelsupporter wrote:Ik heb vandaag een rare overwinning behaald... Mijn tegenstander heeft klasse 67 en ik heb klasse 52...

Ik speel morgen (woensdag) ook tegen hem voor de beker en won vandaag in de competitie reeds met 0-1.

Dit zijn de ratings:
Image

Iemand die een deftige verklaring kan geven waarom ik nog win met zo een klasse verschil? Gaat het dan in de beker met dezelfde opstelling en taktiek ook lukken? Ik ben trouwens FC Kanaaldijk.
Je hebt toch meer ratings (69 - 71)? De klasse weerspiegelt niet altijd de mogelijkheden van je team. Je moet eens bekijken of je tegenstander zijn beste team heeft opgesteld, als dat zo is is de kans groot dat je voor de beker ook zal winnen maar als zijn klasse 67 is zal hij wsl een betere ploeg kunnen opstellen. Je kan zijn team analyseren door http://spinfo.comoj.com/ te gebruiken.
7 van zijn 11 spelers worden ook weergegeven als ik zijn beste team analyseer. Ik heb nooit eigenlijk naar die ratings gekeken maar ok dan snap ik waarom ik win al is het heel nipt.
FC Kanaaldijk opgericht op 3 juli 2012
- 1ste seizoen: 1ste in H.1111 (seizoen 47)
- 2de seizoen: G.371 (seizoen 48)
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by The Internationals »

als ik morgen met de beker met mijn B-ploeg speel (weet toch dat het zal kampen) en met 100% agressie spelen, heb ik dan meer kans op blessures bij de tegenstander? :evil:
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3144
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by rohalt »

je hebt alleszins meer kans op gele en rode kaarten.
blessures hebben bij mijn weten hier niets mee te maken.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by The Internationals »

dus kan ik evengoed 'normaal' doen en hopen op geluk in de random, ipv van met mijn B te spelen en hem proberen gebleseerde spelers aan te smeren :p
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Met een hogere teamagressie vergroot je je teamprestatie. Je scoort daarmee dus meer linieratings!
Echter een rode kaart verlaagt de linieratings weer. Als de tegenstander normaliter beter is, moet je gewoon met je A-team met 100% agressie spelen, om zo tóch een kans te hebben om te winnen. Het is zelfs mogelijk dat door jouw hoge agressie de rode kaart bij de tegenstander terecht komt! ;)
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”