Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

ward1995 wrote:
remedy73 wrote:
ward1995 wrote:Met nog 1 speeldag te gaan sta ik 2 doelpunten achter op nummer 1, wat gebeurt er nu als ons doelsaldo gelijk is? Wat is de volgorde dan?
Waarom had je vanochtend de middenvelders zonder IO (LM Valskis en CM Makoun) niet op offensief gezet? Dat had je zo een doelpunt extra kunnen opleveren!

Het is overigens wel spijtig dat één van jullie drie in de G moet achterblijven. Jullie verdienen het eigenlijk alledrie!
Geen 1 van ons 3 zal potten breken in F, daar zijn we te zwak voor denk ik.
Ik denk dat jullie je alledrie prima in de F kunnen handhaven. Ik denk zelfs dat jullie in de bovenste regionen mee zouden kunnen draaien. Maar goed, mijn punt is dat de nr 3 zielig achterblijft in een nagenoeg lege G-reeks. Dat zal niet echt motiveren...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Badbuffalo
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5891
Joined: Fri Oct 29, 2004 4:48 pm
Location: The very Oordegem City

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Badbuffalo »

Tis gelukt! En nog overtuigend ook zonder al te veel kapitaalsvernietiging :-) Liever een seizoentje luilekker in G dan rond de 11e plaats zweven in F.
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Smoje »

The Internationals wrote:
AzAlKmAaR wrote:Leeft dit spel nog een beetje? Ik heb het vroeger jarenlang gespeeld maar ben gestopt toen het dood begon te bloeden. Ik vroeg me nu af of het nog veel spelers heeft voor ik weer een nieuw team aanmaak.
Het word wel nog gespeeld maar weinigen zitten nog opt forum en sjarel heeft er geen ruk zin in om iets aan te veranderen... Maar het word nog gespeeld :p
Kerel...vertrekt keer, als het is om continu nieuwe managers af te schrikken of te wenen.

Wat is waar:

1) Dit is en blijft één van de beste voetbalmanager-games. Ben er enkele doorlopen, en na een half uur konden ze mij al niet meer boeien. Echter akkoord: dit is volledig persoonlijk.

2) Eens het spel op punt staat, moet er niets meer veranderen. Enkel links en rechts een tierlantijntje om het boeiend (nieuw) te houden misschien. Maar de basis van het spel staat er, en als je dat niet aankan, speel dan met blokken. Ik zou al blij zijn met een vlotte(re) bug-verhelping en af en toe (een niet spel-bepalend) nieuwigheidje. Stel dat iemand als Remedy een volledig plan uitgedokterd heeft, en Sjarel plots iets echt spelbepalend gaat veranderen, dat kan toch niet?

3) Sjarel gaf ooit aan dat HET probleem is dat er weinig invoer is van nieuwe managers. En dan moeten we de dubbelaccounts van al die Roemenen en Tsjechen er nog aftrekken. Of zij die 15 teams opstarten en het team met het meeste startkapitaal overhouden (aka: losers). Hij ging hier iets aan verhelpen, en dat is inderdaad niet gebeurd. In die zin is het zeer jammer dat iemand als Yockr ermee gestopt is, want ik had gedacht/gehoopt dat hij op zijn minst wat inspraak zou krijgen. Hij vond o.a. SP-info tool uit. Ik hoop ook spoedig iets van Sjarel te vernemen, zeker als continu spfa-lid, voor iets waar ik eigenlijk niet echt van wakker lig (voorlopig? :mrgreen:), meen ik dit te mogen zeggen.

Probleem is: hoe vind je dit spel? En eens je het vindt, zie je jezelf nog van nul te starten? Denk je dat het gratis ook haalbaar is? Snap je alles? Waar moet je zaken vragen? Etc. Wij als meer ervaren rotten weten dit wel, maar er zijn ook kinderen van 10j die willen beginnen spelen. Als je dan nog een beetje tegenwerking krijgt van Roemenen, is de ambitie al rap zoek. Bovendien is het Belgen-aantal vrij laag te noemen, vergeleken met de beginjaren. Ik kende zelfs persoonlijk 3 mensen die speelden, nu moet ik al even nadenken om drie Belgen tout court op te noemen.

Sjarel sprak ooit van een ingame-forum, maar die plannen blijven ook vaag.

Gewoon spelen, man. Ik ben ook zo opnieuw begonnen en je ziet wel waar je uitkomt. Uw leven hangt er echt niet van af en er blijven echt wel genoeg managers. Teveel was ook niet goed, want dan lag het spel soms gans het weekend plat. Voor mij zou 10.000 managers ideaal zijn. Of enige aanpassingen aan het aantal spelers dat je kan kopen per persoon/per manager. Want zelfs met spfa krijg ik soms al meldingen dat het niet meer lukt. (lees: de vijver wordt kleiner)
Ghent Semper Fidelis.
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by ward1995 »

Ik win mijn laatste match met 19-1 :lol: FC Red Bull Vitiněves wint met 0-9, daardoor ben ik toch nog kampioen. Heeft iemand ooit al eens met zo'n verschil gewonnen?

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by The Internationals »

Smoje wrote:
The Internationals wrote:
AzAlKmAaR wrote:Leeft dit spel nog een beetje? Ik heb het vroeger jarenlang gespeeld maar ben gestopt toen het dood begon te bloeden. Ik vroeg me nu af of het nog veel spelers heeft voor ik weer een nieuw team aanmaak.
Het word wel nog gespeeld maar weinigen zitten nog opt forum en sjarel heeft er geen ruk zin in om iets aan te veranderen... Maar het word nog gespeeld :p
Kerel...vertrekt keer, als het is om continu nieuwe managers af te schrikken of te wenen.

Wat is waar:

1) Dit is en blijft één van de beste voetbalmanager-games. Ben er enkele doorlopen, en na een half uur konden ze mij al niet meer boeien. Echter akkoord: dit is volledig persoonlijk.

2) Eens het spel op punt staat, moet er niets meer veranderen. Enkel links en rechts een tierlantijntje om het boeiend (nieuw) te houden misschien. Maar de basis van het spel staat er, en als je dat niet aankan, speel dan met blokken. Ik zou al blij zijn met een vlotte(re) bug-verhelping en af en toe (een niet spel-bepalend) nieuwigheidje. Stel dat iemand als Remedy een volledig plan uitgedokterd heeft, en Sjarel plots iets echt spelbepalend gaat veranderen, dat kan toch niet?

3) Sjarel gaf ooit aan dat HET probleem is dat er weinig invoer is van nieuwe managers. En dan moeten we de dubbelaccounts van al die Roemenen en Tsjechen er nog aftrekken. Of zij die 15 teams opstarten en het team met het meeste startkapitaal overhouden (aka: losers). Hij ging hier iets aan verhelpen, en dat is inderdaad niet gebeurd. In die zin is het zeer jammer dat iemand als Yockr ermee gestopt is, want ik had gedacht/gehoopt dat hij op zijn minst wat inspraak zou krijgen. Hij vond o.a. SP-info tool uit. Ik hoop ook spoedig iets van Sjarel te vernemen, zeker als continu spfa-lid, voor iets waar ik eigenlijk niet echt van wakker lig (voorlopig? :mrgreen:), meen ik dit te mogen zeggen.

Probleem is: hoe vind je dit spel? En eens je het vindt, zie je jezelf nog van nul te starten? Denk je dat het gratis ook haalbaar is? Snap je alles? Waar moet je zaken vragen? Etc. Wij als meer ervaren rotten weten dit wel, maar er zijn ook kinderen van 10j die willen beginnen spelen. Als je dan nog een beetje tegenwerking krijgt van Roemenen, is de ambitie al rap zoek. Bovendien is het Belgen-aantal vrij laag te noemen, vergeleken met de beginjaren. Ik kende zelfs persoonlijk 3 mensen die speelden, nu moet ik al even nadenken om drie Belgen tout court op te noemen.

Sjarel sprak ooit van een ingame-forum, maar die plannen blijven ook vaag.

Gewoon spelen, man. Ik ben ook zo opnieuw begonnen en je ziet wel waar je uitkomt. Uw leven hangt er echt niet van af en er blijven echt wel genoeg managers. Teveel was ook niet goed, want dan lag het spel soms gans het weekend plat. Voor mij zou 10.000 managers ideaal zijn. Of enige aanpassingen aan het aantal spelers dat je kan kopen per persoon/per manager. Want zelfs met spfa krijg ik soms al meldingen dat het niet meer lukt. (lees: de vijver wordt kleiner)
Ik ben ook altijd vroeger en nu spfa lid geweest, heb al 3-tal keer met sjarel contact gehad om wat er nu gaat gebeuren, hoe gaat het verder?
Als hij dan tegen me zegt dat er wel degelijk iets ging veranderen, dat er plannen waren die al vrij concreet waren... Als ik dan 4 tal maand later terug stuur krijg ik gewoon geen reactie meer, zegt voor mij wel al veel. (ook al blijf ik spfa, wa eigenlijk te zot voor woorden is!)

Het belgen aantal is om te schreien, ik kende vroeger uit mijn omgeving ook een 5 a 8 die het spelen, nu zijn er zelfs die me zot verklaren omdat ik ze sp aanraad!

Ik heb ook al eens contact gehad om eventueel een 'sponser' contract te maken voor meer reclamepanelen, als hierop dan een antwoord komt met 1 zin, tjaa...

Enja, er moeten geen 50.000 spelers zijn, maar iedere week daalt het naar nu nog maar amper 7500 spelende, de transferlijst staat al een ganse tijd op springen, vind maar een een CB/CM zonder 20m aan te besteden?

Er moet ook al zeker geen grote aanpassingen gebeuren, maar er zijn zoveel goede voorstellen geweest! Nationale team's? Eigen landen? -> kunnen die roemenen en wa ist allemaal tegen elkaar blijten!
Er kan ook een sp europa komen, een sp champions, en wat nog allemaal!
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Er zou iets aan ontwikkeling gedaan kunnen worden, maar de spelende managers kunnen het er al niet over eens worden wát er veranderd zou moeten worden. Jouw voorstellen als sp europa of sp champions league heb ik al geen beeld bij hoe je dat in de bestaande SP zou kunnen bouwen... Er zijn honderden voorstellen geweest, waar door mede-managers ook evenveel kritieken op gegeven zijn.

Het enige voorstel waar iedereen het over eens is: De H-reeks er uit slopen. Ik heb het daar met Sjarel over gehad, maar dat blijkt een 'hell of a job' te zijn, omdat de H-reeks in alle onderdelen van SP zit verweven...

Misschien moeten we gewoon concluderen dat SP zoals het nu is, gewoon uitontwikkeld is en als een huis staat! Veranderingen aanbrengen is geen doel op zich, maar zou enkel een middel moeten zijn om iets te verbeteren. Maar als er niets te verbeteren valt...

Ik ben het eens met de opmerking van Smoje. Het forum moet juist enkel positief gestemd zijn! Potentiele nieuwe managers kijken altijd eerst even op een forum rond voordat er in aan een spel begonnen word (dat doe ik tenminste) en als dan blijkt dat de managers zelf al niet positief zijn, waarom zou je er dan nog aan beginnen?

SP is de beste online voetbalmanager game, SP staat als een huis en SP is zo levend als een vis!
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Rutger Lazou
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2161
Joined: Tue May 24, 2005 8:41 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Rutger Lazou »

Slecht nieuws bij ESSEVEE. De onverhoopte promotie naar B wordt niet beloond met een nieuw jong talent. De jeugdcoördinator, ook wel de pedo genoemd (omdat men zich afvraagt wat hij met onze jeugdspelers eigenlijk wel doet), stelt het geduld van de club al wekenlang op de proef. Vanochtend lapte hij de levenswijsheid derde keer goeie keren vrolijk aan zijn laars. Wat hij nog allemaal uit zijn mouw zou schudden weet men niet, maar de kous is in elk geval af. Vanavond wordt een persconferentie georganiseerd om te beslissen over zijn toekomst.

Vandaar mijn vraag

Kan het aannemen van een nieuwe jeugdcoördinator beterschap bieden, of is het echt puur, zuivere random?
ESSEVEE (manager: Esseveeboy)

S.48: 1e in G
S.49: 1e in F
S.50: 1e in E
S.51: 1e in D

S.52: 10e in C
S.53: 2e in C
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3142
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by rohalt »

puur toeval.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Rutger Lazou wrote:Slecht nieuws bij ESSEVEE. De onverhoopte promotie naar B wordt niet beloond met een nieuw jong talent. De jeugdcoördinator, ook wel de pedo genoemd (omdat men zich afvraagt wat hij met onze jeugdspelers eigenlijk wel doet), stelt het geduld van de club al wekenlang op de proef. Vanochtend lapte hij de levenswijsheid derde keer goeie keren vrolijk aan zijn laars. Wat hij nog allemaal uit zijn mouw zou schudden weet men niet, maar de kous is in elk geval af. Vanavond wordt een persconferentie georganiseerd om te beslissen over zijn toekomst.

Vandaar mijn vraag

Kan het aannemen van een nieuwe jeugdcoördinator beterschap bieden, of is het echt puur, zuivere random?
Daar is nooit duidelijkheid in gekomen. Er zijn mensen die geloven dat een jeugdcoordinator een soort verborgen skill heeft. Anderen geloven in de random. Maar het is beiden slechts geloof. Helaas heeft een jeugdcoordinator geen inzichtelijke geschiedenis, dus het valt ook niet goed te onderzoeken.

Het advies is wel dat als je van je jeugdcoordinator een paar leuke spelers hebt gehad deze toch maar te houden. Je weet maar nooit ;)

P.S. Ik behoor overigens net als Rohalt tot de groep die gelooft in de random...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Rutger Lazou
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2161
Joined: Tue May 24, 2005 8:41 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Rutger Lazou »

remedy73 wrote:
Rutger Lazou wrote:Slecht nieuws bij ESSEVEE. De onverhoopte promotie naar B wordt niet beloond met een nieuw jong talent. De jeugdcoördinator, ook wel de pedo genoemd (omdat men zich afvraagt wat hij met onze jeugdspelers eigenlijk wel doet), stelt het geduld van de club al wekenlang op de proef. Vanochtend lapte hij de levenswijsheid derde keer goeie keren vrolijk aan zijn laars. Wat hij nog allemaal uit zijn mouw zou schudden weet men niet, maar de kous is in elk geval af. Vanavond wordt een persconferentie georganiseerd om te beslissen over zijn toekomst.

Vandaar mijn vraag

Kan het aannemen van een nieuwe jeugdcoördinator beterschap bieden, of is het echt puur, zuivere random?
Daar is nooit duidelijkheid in gekomen. Er zijn mensen die geloven dat een jeugdcoordinator een soort verborgen skill heeft. Anderen geloven in de random. Maar het is beiden slechts geloof. Helaas heeft een jeugdcoordinator geen inzichtelijke geschiedenis, dus het valt ook niet goed te onderzoeken.

Het advies is wel dat als je van je jeugdcoordinator een paar leuke spelers hebt gehad deze toch maar te houden. Je weet maar nooit ;)

P.S. Ik behoor overigens net als Rohalt tot de groep die gelooft in de random...
Ik denk toch ook eerder aan random. Maar ik wou het toch even checken :) bovendien verliezen je spelers moraal als je een staflid vroegtijdig ontslaat dacht ik?

Hij krijgt nog een kans :D
ESSEVEE (manager: Esseveeboy)

S.48: 1e in G
S.49: 1e in F
S.50: 1e in E
S.51: 1e in D

S.52: 10e in C
S.53: 2e in C
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Volgens mij verliezen je spelers enkel 10% moraal als het staflid minder dan 30 dagen in dienst is geweest...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
The Internationals
Member of the Soccer Project Association
Posts: 9286
Joined: Wed Dec 15, 2004 12:36 pm
Location: Geraardsbergen

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by The Internationals »

ik heb er nu al 3* geen gekregen, die gaat er ook bijna uitliggen vrees ik! :mrgreen:
The internationals spelen in F
S 70 - 1 in G.475
S 72 - 4 in F.159
Rutger Lazou
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2161
Joined: Tue May 24, 2005 8:41 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Rutger Lazou »

Vraagje, maakt het uit om in je poule in een VrB (32 teams) 1e of 2e te worden? Komen de groepswinnaars in de volgende ronde tegen de tweedes uit of is dat gewoon random?
ESSEVEE (manager: Esseveeboy)

S.48: 1e in G
S.49: 1e in F
S.50: 1e in E
S.51: 1e in D

S.52: 10e in C
S.53: 2e in C
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3142
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by rohalt »

de eerste komen inderdaad tegen de 2des.
Er is zelfs een systeem dat je weet tegen welke ploeg en poule je zult spelen.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
Rutger Lazou
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2161
Joined: Tue May 24, 2005 8:41 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Rutger Lazou »

Bedankt!
Nog een klein vraagje: ik ben mssn van plan om een hervormingsjaar te doen geweetwel, maar ik wil niet al mijn matchen verliezen onder de naam ESSEVEE, iemand die weet of het mogelijk en hoeveel het kost om je clubnaam te veranderen?
ESSEVEE (manager: Esseveeboy)

S.48: 1e in G
S.49: 1e in F
S.50: 1e in E
S.51: 1e in D

S.52: 10e in C
S.53: 2e in C
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”