Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Prince88
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3293
Joined: Wed Sep 20, 2006 4:52 pm
Location: Nijmegen, The Netherlands

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Prince88 »

Er zijn drie verschillende soorten jeugdcentra: het eenvoudige, het professionele en het ultramoderne. De 3 jeugdcentra kosten allemaal 500 000 € om het te bouwen. En wekelijks betaalt u nog onderhoudskosten, respectievelijk 5 000, 10 000 en 20 000 €. De tijd die er verstrijkt vooraleer u een jeugdspeler krijgt, hangt af van dat type centrum. In een periode van respectievelijk 60, 30 of 20 dagen
Uit de FAQ, altijd handig om eens door te nemen!
Prince88, proud manager of Fresh
daan
Groundsman
Posts: 5
Joined: Thu May 13, 2010 3:07 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by daan »

Ik heb net op een speler geboden,
ik bood 1 euro, zijn loon 600, en winstpremie (waar 30000 stond) had ik op 0 gezet,
nu kwam er de melding van: "ben je zeker dat je 1 euro wil bieden" en ik klikte op JA, maar had niet gezien dat er ondertussen,
bij winstpremie dat bedrag terug op 30.000 stond.

Nu heb ik het hoogste bod, maar weet ik niet wat ik kan doen, om dat aan te passen.
Moet ik hopen dat iemand anders hoger bied, of kan ik dat probleem aankaarten bij de sheriff's?
FEYENOORD1000
Team Board Member
Posts: 455
Joined: Mon Nov 21, 2005 7:16 pm
Location: Rotterdam

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by FEYENOORD1000 »

Kun je niets meer aan doen. Hopen dat iemand meer biedt alleen ;)
Prince88
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3293
Joined: Wed Sep 20, 2006 4:52 pm
Location: Nijmegen, The Netherlands

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Prince88 »

daan wrote:Ik heb net op een speler geboden,
ik bood 1 euro, zijn loon 600, en winstpremie (waar 30000 stond) had ik op 0 gezet,
nu kwam er de melding van: "ben je zeker dat je 1 euro wil bieden" en ik klikte op JA, maar had niet gezien dat er ondertussen,
bij winstpremie dat bedrag terug op 30.000 stond.

Nu heb ik het hoogste bod, maar weet ik niet wat ik kan doen, om dat aan te passen.
Moet ik hopen dat iemand anders hoger bied, of kan ik dat probleem aankaarten bij de sheriff's?
Als je zelf nog hoger biedt, kan je misschien het loon weer aanpassen. Weet niet zeker of dat kan, dacht het wel
Prince88, proud manager of Fresh
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Smoje »

Uiteraard kan je uzelf overbieden. Enkel 5% meer bieden dan het vorige bedrag, net als iedereen die meer wil gaan bieden.
In dit persoonlijke geval (€ 1.05) komt dit dus neer op € 2 bieden.

Ik ben 95% van de tijd verstrooid in mijn leven en heb ook al teveel geboden voor de verkeerde spelers, of een nul teveel als salaris geboden. Maar heb die speler dan gewoon met verlies verkocht. Fouten gebeuren overal, en zeker op internet, waar je vaak met 50 dingen tegelijk bezig bent. Even irritant, maar zo een verschil maakt het meestal ook niet.

Echter:

- Deze speler kost u tot nu toe € 1
- Zijn winstpremie alleen al is 30.000 winstpremie. Dit komt overeen met € 15.000 salaris. Toch al een behoorlijk loon.

Dus ofwel zal je sowieso overboden worden, ofwel betreft het hier een oude (in voetbaltermen) speler. Niet altijd de beste optie.

Of een speler die ooit overbetaald is. Een contract kan je wel in 1x afkopen. Een concreet voorbeeld, om het te begrijpen:

Een speler met 79% globale klasse, zijn contract is +- 3200 loon en 2800 winstpremie.
Dit zal hij bij iedereen aanvaarden onder de normale omstandigheden.
Echter, stel iemand heeft ooit teveel geboden en zijn contract is nu: 6800 loon en 5800 winstpremie.

Dan kan je deze speler (mits enige surplus) toch nog vastleggen aan de gewone waarde, maar het extra bedrag leg je dan op als tekenpremie (maar dit is slechts eenmalig en kan dus interessant zijn om een goede speler aan te trekken):

Je biedt dan bijvoorbeeld:
3200 loon
2800 winstpremie
€ 250.000 tekenbonus (zeg maar wat), maar dit bedrag zal je bij een contractverlenging niet meer hoeven te betalen en hij is dus weer een 'normaal betaalde speler'.

Stel dat je deze speler dan aan € 1.000.000 winst koopt (dat je anders meer zou betalen), dan deed je een goede zaak. Want velen zullen deze dure speler links laten liggen. Een hoge winstpremie schrikt vele beginners al af.
Last edited by Smoje on Fri Sep 20, 2013 3:12 pm, edited 1 time in total.
Ghent Semper Fidelis.
de_lorre
Team Board Member
Posts: 426
Joined: Thu Aug 07, 2008 8:20 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by de_lorre »

bedoel je niet 250.000 tekenbonus?
Smoje
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6085
Joined: Wed Feb 22, 2006 3:04 pm
Location: Gent

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Smoje »

Inderdaad, even aanpassen!
Ghent Semper Fidelis.
de_lorre
Team Board Member
Posts: 426
Joined: Thu Aug 07, 2008 8:20 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by de_lorre »

2 vraagjes:

- hoe bepaal je de beste verhouding tussen het aantal plaatsen voor je eigen supporters en het aantal voor de bezoekende supporters
- heeft deze verhouding invloed op de prestaties van je team? als er meer van je eigen supporters zitten= betere prestaties?
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Het heeft geen invloed op de prestaties van je team.
Als je een normale tegenstander hebt, met een normale fantevredenheid en een normale achterban, dan stel je het percentage altijd op 85-15%. Als één van genoemde factoren laag is, moet het percentage van de tegenstander naar beneden.

Voorbeeld:
Je stadion heeft 10.000 plaatsen. Als je 15% beschikbaar stelt aan de tegenstander en de tegenstander heeft een kleine achterban of een slechte fantevredenheid, zullen de 1.500 beschikbare kaarten niet verkocht worden en is je stadion dus niet uitverkocht.

2e voorbeeld:
Je hebt zelf een kleine achterban en je moet tegen een tegenstander met een grote achterban en goede fantevredenheid: Dan verkoop je de meeste tickets als 1.500 kaarten van je tegenstander in ieder geval uitverkocht zijn.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
apology240
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1204
Joined: Tue Aug 22, 2006 3:32 pm
Location: Morewood

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by apology240 »

Ik geloof dat de regel is dat je na 40d je trainer kan vervangen en dat je spelers dan een moraalboost van 10% krijgen.
Max duur van een contract is 2s63d.
Mijn trainer heeft maandag nog een contract van 2s23d.
Is dat net genoeg voor het truukje uit te halen ?

Iemand die hierop kan antwoorden ???
Playing in A with The Williams Soccer Boys

2nd career :
S54 - 3rd in A
S53 - 1st in B3
S51 - 1st in B3
S44 - S48 - G727 -> C9

~History~
S54 - 3rd in A
S31 - 4th in A
S25 - Runner-Up SP Cup
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

apology240 wrote:Ik geloof dat de regel is dat je na 40d je trainer kan vervangen en dat je spelers dan een moraalboost van 10% krijgen.
Max duur van een contract is 2s63d.
Mijn trainer heeft maandag nog een contract van 2s23d.
Is dat net genoeg voor het truukje uit te halen ?

Iemand die hierop kan antwoorden ???
Bij 2s24d werkt het truukje zeker niet.
Bij 2s20d werkt het truukje zeker wel.
Er tussenin is voor mij een onzeker gebied. Ik zeg, probeer het en zie wat er gebeuren gaat. Dan kunnen we het onzekere gebied wellicht verkleinen...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
apology240
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1204
Joined: Tue Aug 22, 2006 3:32 pm
Location: Morewood

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by apology240 »

Wat als je het te vroeg doet en het niet werkt ? Verliezen je spelers dan extra moraal ?
Want ik wil het maandag wel proberen, maar niet als er kans is dat ze moraal verliezen. Want dan verlies ik mijn match en ook m'n 3e plek...
Playing in A with The Williams Soccer Boys

2nd career :
S54 - 3rd in A
S53 - 1st in B3
S51 - 1st in B3
S44 - S48 - G727 -> C9

~History~
S54 - 3rd in A
S31 - 4th in A
S25 - Runner-Up SP Cup
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Je wint altijd 10% met een nieuwe trainer, maar als je trainer niet lang genoeg in dienst is geweest om zich te bewijzen, verliezen je spelers bij het ontslag eerst 10%. Per saldo blijft de moraal dus gelijk.

Wellicht moet een trainer minimaal 40 dagen, oftewel 200 simulaties in dienst zijn geweest. Als je de huidige trainer dus 40 dagen geleden na de 22:00 uur simulatie hebt aangenomen, zou het dus kunnen zijn dat vóór de 22:00 uur simulatie géén resultaat heeft en erna wél. Maar goed, ik kan dat niet met zekerheid zeggen... Doe de trainerswissel dus in ieder geval ná 22:00 uur!
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
sexy kote
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1028
Joined: Sat Jun 05, 2010 1:52 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by sexy kote »

remedy73 wrote:
apology240 wrote:Ik geloof dat de regel is dat je na 40d je trainer kan vervangen en dat je spelers dan een moraalboost van 10% krijgen.
Max duur van een contract is 2s63d.
Mijn trainer heeft maandag nog een contract van 2s23d.
Is dat net genoeg voor het truukje uit te halen ?

Iemand die hierop kan antwoorden ???
Bij 2s24d werkt het truukje zeker niet.
Bij 2s20d werkt het truukje zeker wel.
Er tussenin is voor mij een onzeker gebied. Ik zeg, probeer het en zie wat er gebeuren gaat. Dan kunnen we het onzekere gebied wellicht verkleinen...
:mrgreen: :mrgreen: Kampioen kent alleen vermoeden :roll: :roll:
Wouter2301
Fan
Posts: 3
Joined: Sat Oct 19, 2013 9:33 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Wouter2301 »

Ik ben sinds een week weer opnieuw begonnen, had een of ander nostalgisch gevoel en dus maakte ik een account aan. Ik ga nu promoveren van H naar G. Maar wanneer gebeurd dit/wanneer begint het nieuwe seizoen, ik kan het nergens vinden namelijk.
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”