Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Hypno
Assistant Manager
Posts: 77
Joined: Sun Dec 27, 2015 11:15 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Hypno »

Ebuzola wrote:Binnen 3 dagen lopen al mijn contracten van mijn staff af, is het beter om deze te hernieuwen of laten gaan en nieuwe staff aan te werven?
Ik dacht dat het goedkoopste uitkwam wanneer je je staf laat gaan, 70% klasse aanwerft voor 3 seizoenen en dan ze op cursus stuurt.

Uitzondering is wel je jeugdco. Die hou je best ten alle tijde op 100% (omdat je deze waarschijnlijk niet op 100% krijgt tegen de tijd dat je een jeugdspeler zou krijgen), dus bied je best gewoon een nieuw contract aan.

Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Download SPMT (the SoccerProject Management Tool) v3.1.0 by Peja and OscarCookie from here. Run it as admin for it to work.

My Team
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by raoulio »

Hypno wrote:
Ebuzola wrote:Binnen 3 dagen lopen al mijn contracten van mijn staff af, is het beter om deze te hernieuwen of laten gaan en nieuwe staff aan te werven?
Ik dacht dat het goedkoopste uitkwam wanneer je je staf laat gaan, 70% klasse aanwerft voor 3 seizoenen en dan ze op cursus stuurt.

Uitzondering is wel je jeugdco. Die hou je best ten alle tijde op 100% (omdat je deze waarschijnlijk niet op 100% krijgt tegen de tijd dat je een jeugdspeler zou krijgen), dus bied je best gewoon een nieuw contract aan.

Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Ik pak bovenstaande ook zo aan waarbij jeugdcoördinator geval apart is. Zijn contract verleng ik steeds met 1 a 2 seizoenen en gaat eruit op moment dat hij te vaak geen speler aflevert.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
Ebuzola
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4300
Joined: Mon Oct 02, 2006 5:18 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Ebuzola »

Ok, ik zal dit dat eens toepassen. Wie dus een moraalboost wil in zijn team, morgen zijn de trainers vrijgegeven met 100%
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by ward1995 »

Is er iemand zo vrijgevig om tips te geven omtrent het vergaren van cash in SP (met een zwak,beginnend team)?
Het verhandelen van spelers? Promoveren/degraderen? Jeugdspelers trainen en verkopen?
En wat voor winsten zou ik ongeveer per seizoen kunnen verwachten?

Ik zat namelijk te kijken wat ik volgend seizoen wou bereiken, maar ik wil een duurzaam beleid voeren. Zomaar spelers kopen lijkt me geen nut te hebben. Levert me misschien een TOP 5 op in F.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

ward1995 wrote:Is er iemand zo vrijgevig om tips te geven omtrent het vergaren van cash in SP (met een zwak,beginnend team)?
Het verhandelen van spelers? Promoveren/degraderen? Jeugdspelers trainen en verkopen?
En wat voor winsten zou ik ongeveer per seizoen kunnen verwachten?

Ik zat namelijk te kijken wat ik volgend seizoen wou bereiken, maar ik wil een duurzaam beleid voeren. Zomaar spelers kopen lijkt me geen nut te hebben. Levert me misschien een TOP 5 op in F.
Met spelers traden (max 50 ingaande en 50 uitgaande per seizoen) kan je 50-100M per seizoen vergaren.
Als je alle sims Vr's thuis speelt, haal je als beginnend team al gauw 3-5M per seizoen op.
Al je spelers op winbonus zetten en vervolgens geen enkele wedstrijd winnen: Hier 'bespaar' je ca. 20M loonkosten per seizoen. Je kan sowieso het beste al je B- en C-spelers op winbonus zetten ipv salaris. Je A-spelers zet je op winbonus zodra je in de onderste helft van de reeks verwacht te eindigen.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by ward1995 »

Iemand zin om vriendschappelijke wedstrijd te spelen, en liefst te verliezen (klinkt makkelijker dan het is)? Mijn TS kan wel een boost gebruiken :lol:

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by visje69 »

ward1995 wrote:Iemand zin om vriendschappelijke wedstrijd te spelen, en liefst te verliezen (klinkt makkelijker dan het is)? Mijn TS kan wel een boost gebruiken :lol:
Bij friendly's heeft winst of verlies geen invloed op je TS. Je mag dus verliezen ook, er komt altijd 0,5 TS bij :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by ward1995 »

visje69 wrote:
ward1995 wrote:Iemand zin om vriendschappelijke wedstrijd te spelen, en liefst te verliezen (klinkt makkelijker dan het is)? Mijn TS kan wel een boost gebruiken :lol:
Bij friendly's heeft winst of verlies geen invloed op je TS. Je mag dus verliezen ook, er komt altijd 0,5 TS bij :)
Oeps! Wil iemand het dan doen voor mijn fans?

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

ook voor de aangroei van de fans =achterban maakt het geen verschil (wel fantevredenheid)
je vr wedstrijden mag je dus allemaal verliezen

Teamspirit
Stijgen
- Vriendschappelijke wedstrijden (+0,5%)
- Vriendschappelijke bekerwedstrijden (+0,5%)
- Bekermatchen (+2% bij winst, +1% bij gelijk of verlies)
- Competitiematchen (+2% bij winst, +1% bij gelijkspel en 0.5% bij verlies)

Dalen
- Inkomende (betalend + gratis) transfers (-5%)
- Uitgaande (betalende + gratis) transfers (-5%)
- Als de kwaliteit van het veld minder dan 60% is daalt de teamspirit van een ploeg(Hoeveel?)
- Bij de simulatie van het nieuwe seizoen op zaterdag om 4u (-10% van de huidige waarde)

Blijft gelijk
- bij ontslag van spelers en/of stafleden
- bij bijkomen van een nieuwe jeugdspeler
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Nivram Ra
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1143
Joined: Tue Aug 15, 2006 10:25 am
Location: Nederland, Leiden

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Nivram Ra »

ward1995 wrote:
visje69 wrote:
ward1995 wrote:Iemand zin om vriendschappelijke wedstrijd te spelen, en liefst te verliezen (klinkt makkelijker dan het is)? Mijn TS kan wel een boost gebruiken :lol:
Bij friendly's heeft winst of verlies geen invloed op je TS. Je mag dus verliezen ook, er komt altijd 0,5 TS bij :)
Oeps! Wil iemand het dan doen voor mijn fans?
Ik wil je wel ff helpen met Vr wedstrijde. Wil graag ook snel weer wat achterban opbouwen.
Image
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by raoulio »

Kan elke wedstrijd in een gelijkspel eindigen ongeacht LR verschil of zit hier een limiet aan?
Er van uitgaande dat er geen penalties worden gemist en er geen rode kaarten vallen.
Had net namelijk een wedstrijd waarin ik 16 LR beter was en toch in gelijkspel eindigde.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by visje69 »

raoulio wrote:Kan elke wedstrijd in een gelijkspel eindigen ongeacht LR verschil of zit hier een limiet aan?
Er van uitgaande dat er geen penalties worden gemist en er geen rode kaarten vallen.
Had net namelijk een wedstrijd waarin ik 16 LR beter was en toch in gelijkspel eindigde.
het KAN altijd, maar de kans wordt wel kleiner en kleiner naargelang het LR verschil.

De ratings in je match waren 111 - 127. 16LR verschil dus maar dan zie ik wel het volgende:

67' Na een zware fout legt de scheidsrechter de bal op de stip. Elie 'EK' Zakhour trapt, Serge Lantamé pakt.

Je tegenstander speelt ook slechts 50% stijl, wat de kans op een gelijkspel verhoogt. (hoe minder stijl hoe meer kans op gelijkspel).
Ondanks alles had je deze match ondanks de gemiste penalty wel kunnen winnen, maar het is dus gewoon pech.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by raoulio »

visje69 wrote:
raoulio wrote:Kan elke wedstrijd in een gelijkspel eindigen ongeacht LR verschil of zit hier een limiet aan?
Er van uitgaande dat er geen penalties worden gemist en er geen rode kaarten vallen.
Had net namelijk een wedstrijd waarin ik 16 LR beter was en toch in gelijkspel eindigde.
het KAN altijd, maar de kans wordt wel kleiner en kleiner naargelang het LR verschil.

De ratings in je match waren 111 - 127. 16LR verschil dus maar dan zie ik wel het volgende:

67' Na een zware fout legt de scheidsrechter de bal op de stip. Elie 'EK' Zakhour trapt, Serge Lantamé pakt.

Je tegenstander speelt ook slechts 50% stijl, wat de kans op een gelijkspel verhoogt. (hoe minder stijl hoe meer kans op gelijkspel).
Ondanks alles had je deze match ondanks de gemiste penalty wel kunnen winnen, maar het is dus gewoon pech.
Ah ik heb op een of andere manier de penalty over het hoofd gezien, dat verklaart! :P
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Soms heb je te maken met een 'bloedeloze' 0-0 of 1-1. Dit is een gelijkspel met heel weinig wederzijdse kansen en een gelijkspel als resultaat. Het grootste verschil in LR voor zover bij mij bekend is 23 LR, geen gemiste penalty, toch gelijkspel.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by visje69 »

Spelers op de bank bij een Liga-wedstrijd. Krijgen die ook ervaring bij?
Als spelers invallen of uitvallen, krijgen ze dan pro rata ervaring of de volle ervaring?
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”