Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by ward1995 »

andre73 wrote: Sat Jan 21, 2023 10:46 pm Ik heb deze week al mijn personeel op cursus gestuurd
Wanneer zijn ze dan beter ? En hoeveel beter worden ze ?
Krijg je dan een melding ?
Vanaf vandaag (zondag) zou je dat moeten zien, hoeveel ze beter worden weet ik niet andere spelers gaan je daar wel een beter antwoord op kunnen geven. Een melding krijg je normaal wanneer je ze op kamp stuurt dan komt er te staan: Gelukt! De cursus loopt zaterdag af. Als je personeelslid beter is geworden, zal je dit vanaf zondag merken.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16941
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

ward1995 wrote: Sun Jan 22, 2023 10:41 am
andre73 wrote: Sat Jan 21, 2023 10:46 pm Ik heb deze week al mijn personeel op cursus gestuurd
Wanneer zijn ze dan beter ? En hoeveel beter worden ze ?
Krijg je dan een melding ?
Vanaf vandaag (zondag) zou je dat moeten zien, hoeveel ze beter worden weet ik niet andere spelers gaan je daar wel een beter antwoord op kunnen geven. Een melding krijg je normaal wanneer je ze op kamp stuurt dan komt er te staan: Gelukt! De cursus loopt zaterdag af. Als je personeelslid beter is geworden, zal je dit vanaf zondag merken.
Makkelijkste optie is gewoon 's morgens personeel aannemen, dan zijn er 100% staff beschikbaar
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
bastiran
Team Manager
Posts: 154
Joined: Mon Jan 26, 2009 4:36 pm
Location: Amsterdam

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by bastiran »

Hi allen,

Vraagje met betrekking tot blessures: ik heb de blessures op trainingen en tijdens wedstrijden eens bij elkaar opgeteld en kwam in de laatste 1,5 week op 14 uit...

Is dat pure pech of doe ik (ook) iets verkeerd? Ik speel 'slechts' 1 tot 2 wedstrijden per dag (waarbij de 2e enkel dient om het moraal van de wisselspelers op 100% te houden) en ik let er op dat de fitheid van m'n spelers niet onder de 85% komt als ik ze opstel (als dat al verschil uitmaakt). Verder is mijn personeel allemaal 100%.

Ik hoor het graag, want ik vond dit wel erg opvallend... :shock:
FC Bijlsma Season 113: C.2
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16941
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

bastiran wrote: Tue Jan 24, 2023 10:36 am Hi allen,

Vraagje met betrekking tot blessures: ik heb de blessures op trainingen en tijdens wedstrijden eens bij elkaar opgeteld en kwam in de laatste 1,5 week op 14 uit...

Is dat pure pech of doe ik (ook) iets verkeerd? Ik speel 'slechts' 1 tot 2 wedstrijden per dag (waarbij de 2e enkel dient om het moraal van de wisselspelers op 100% te houden) en ik let er op dat de fitheid van m'n spelers niet onder de 85% komt als ik ze opstel (als dat al verschil uitmaakt). Verder is mijn personeel allemaal 100%.

Ik hoor het graag, want ik vond dit wel erg opvallend... :shock:
Met een Skoda als arts kan dat al eens gebeuren. Probeer eens te upgraden naar een Ferrari? :mrgreen:

Nu goed, op zich zijn blessures nogal random maar dit wordt wel beïnvloed door hun fitheid. Als je dezelfde spelers telkens laat spelen, zakt hun fitheid en zullen ze sneller geblesseerd geraken. Af en toe afwisselen is dus de boodschap. Dat is niet alleen handig voor blessures maar ook voor hun prestatie (lage fitheid = flink lagere prestatie) en voor de moraal van de spelers die anders niet spelen.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
bastiran
Team Manager
Posts: 154
Joined: Mon Jan 26, 2009 4:36 pm
Location: Amsterdam

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by bastiran »

visje69 wrote: Tue Jan 24, 2023 11:08 am
bastiran wrote: Tue Jan 24, 2023 10:36 am Hi allen,

Vraagje met betrekking tot blessures: ik heb de blessures op trainingen en tijdens wedstrijden eens bij elkaar opgeteld en kwam in de laatste 1,5 week op 14 uit...

Is dat pure pech of doe ik (ook) iets verkeerd? Ik speel 'slechts' 1 tot 2 wedstrijden per dag (waarbij de 2e enkel dient om het moraal van de wisselspelers op 100% te houden) en ik let er op dat de fitheid van m'n spelers niet onder de 85% komt als ik ze opstel (als dat al verschil uitmaakt). Verder is mijn personeel allemaal 100%.

Ik hoor het graag, want ik vond dit wel erg opvallend... :shock:
Met een Skoda als arts kan dat al eens gebeuren. Probeer eens te upgraden naar een Ferrari? :mrgreen:

Nu goed, op zich zijn blessures nogal random maar dit wordt wel beïnvloed door hun fitheid. Als je dezelfde spelers telkens laat spelen, zakt hun fitheid en zullen ze sneller geblesseerd geraken. Af en toe afwisselen is dus de boodschap. Dat is niet alleen handig voor blessures maar ook voor hun prestatie (lage fitheid = flink lagere prestatie) en voor de moraal van de spelers die anders niet spelen.
Haha, terecht punt! Ik ga de komende dagen op zoek naar een Italiaan genaamd Ferrari of een Nederlander genaamd Donkervoort.

Dank daarnaast voor de tip, maar m'n spelers zitten dus praktisch altijd boven de 90% fitheid (en hebben 95-100% moraal). Nu ligt de fitheid bij sommigen iets lager, maar dat komt doordat ze terugkeren van blessures (en daardoor spelen ze niet). Daarnaast vlieg ik meestal (ook dit seizoen) expres snel uit de beker, zodat ze halverwege de week kunnen rusten (en het B-garnituur pas later op de dag een oefenpotje hoeft te spelen).

Het zal de random/pech dan wel zijn. Voor mijn huidige seizoen maakt het toch niet veel meer uit. Ik zal niet meer promoveren en niet meer degraderen. Ik ga de selectie op sommige plekken verder uitbouwen en vervolgens de teamspirit weer naar 100% opbouwen.

Succes in de beker dit seizoen!
FC Bijlsma Season 113: C.2
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

ik ben niet zeker dat fitheid en blessures met elkaar gelinkt zijn.
toen ik alleen jeugdspelers had lied ik ze vaak spelen met zo goed als geen fitheid en geen opmerkelijke hoeveelheid aan blessures.
hoe meer wedstrijden hoe meer kans op blessures gok ik
en iets dat helpt naar mijn gevoel, maar ik niet kan bewijzen is dat afwisselend laten spelen helpt.
vb 4 sims op een dag, beter C/B/C/A ipv C/C/B/A

voetnoot, ikzelf zit momenteel al een paar weken met een blessuregolf zonder verklaring (leeftijd, meer spelen dan vorig seizoen,...)
dus pech en geluk zal ook wel meespelen
en wat ook een verschil maakt is dat als je blessures zou hebben er andere spelers gewoon nog meer moeten spelen
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
bastiran
Team Manager
Posts: 154
Joined: Mon Jan 26, 2009 4:36 pm
Location: Amsterdam

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by bastiran »

Hi all,

Mijn vierde seizoen op Soccerproject zit er bijna op. Het lijkt erop dat ik na kampioenschappen in de G en de F 4e ga worden in de E. Volgend seizoen wil ik (met wat geluk wat betreft nieuwe concurrenten) doorstoten naar de D.

Hebben jullie, gelet op hoe ik er nu voor sta, nog tips of punten die ik in mijn team/rondom mijn team kan verbeteren? Ik ben benieuwd wat voor mij de volgende stap kan zijn om te zetten als jullie mijn team, stadion, etc. hebben gezien. Ik dacht er zelf aan om met wat gerichte aankopen de agressie van mijn A-team wat dichter bij elkaar te krijgen.

Groeten, Bastiran
FC Bijlsma Season 113: C.2
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

zoals je zelf aangeeft; agressie en hierdoor met een hogere agressie kunnen spelen en dus hogere liniratings

stadion: af en toe wat in plaatsen investeren als je voelt dat je vlot volkrijgt, dit is een investering op lange termijn
wedstrijden, in het algemeen meer wedstrijden spelen, dit omwille van ervaring die je spelers krijgen, maar ook inkomsten van thuis vr wedstrijden zijn niet te onderschatten
      nadeel, blessures, moeilijker managen van fitheid en moraal.
      ik zie spelers met een lage moraal, daar heb je niets aan dus ofwel laten spelen ofwel verkopen
      ook jeugdspelers mag je uitpersen, als je een goede jeugdspeler hebt en die komt na twee jaar opleiding in de ploeg met 15-30 ervaring is die 1 à 2 PB beter en veel meer waard
leren een max prestatie neer te zetten van je team.
      als ik niet in de beker speel en ik wil top zijn in de competitie dan speel ik volgend schema
      ma: L + 2x vr, di L + 4x vr - laatste wedstrijd met A team voor donderdag, woe niet, do L+2xvr, vr L+4xvr, za 4x vr (laatset wedstrijd A team maandag), zo niet
      ben ik zeker van een overwinning dan plan ik zelfs alles vol
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
bastiran
Team Manager
Posts: 154
Joined: Mon Jan 26, 2009 4:36 pm
Location: Amsterdam

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by bastiran »

Dankjewel nog!

Ik ga ermee aan de slag. Vooral het vinden van spelers met ongeveer dezelfde agressie (gelet op mijn huidige spelerskern 70-90%) is moeilijk. Ik heb het idee dat er niet zoveel beschikbaar komt op de transfermarkt. Dat was vroeger (toen meer spelers actief waren) wellicht makkelijker.
FC Bijlsma Season 113: C.2
Andre1
Coach
Posts: 43
Joined: Tue Feb 21, 2023 6:58 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Andre1 »

na mijn eerste seizoen het kampioenschap speel ik nu in F23
is een groot verschil en ik hoop dat ik niet glijk weer degradeer
vandaag had ik verloren met een 35-46-27 rating
akki
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4558
Joined: Sun Jul 04, 2004 12:55 am
Location: Betekom

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by akki »

Momenteel ben ik in 6 vriendschappelijke bekers actief.

Ik dacht dat je maar max 5 vriendschappelijke bekers tegelijk kan spelen.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

akki wrote: Fri Mar 24, 2023 8:38 am Momenteel ben ik in 6 vriendschappelijke bekers actief.

Ik dacht dat je maar max 5 vriendschappelijke bekers tegelijk kan spelen.
normaal 5 als gewoon lid en 9 als SPFA
kan het zijn dat je in eentje reeds bent uitgeschakeld en dat die nog in de actieve staat?
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
akki
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4558
Joined: Sun Jul 04, 2004 12:55 am
Location: Betekom

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by akki »

mr charlie wrote: Fri Mar 24, 2023 1:28 pm
akki wrote: Fri Mar 24, 2023 8:38 am Momenteel ben ik in 6 vriendschappelijke bekers actief.

Ik dacht dat je maar max 5 vriendschappelijke bekers tegelijk kan spelen.
normaal 5 als gewoon lid en 9 als SPFA
kan het zijn dat je in eentje reeds bent uitgeschakeld en dat die nog in de actieve staat?
Ik heb net nog eens gecontroleerd en ben in alle 6 nog actief.
andre73
Groundsman
Posts: 9
Joined: Thu Jan 12, 2023 2:05 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by andre73 »

Ik ben weer met een nieuw team begonnen FC Andre 1973
Speel nu in G 108
Andre1
Coach
Posts: 43
Joined: Tue Feb 21, 2023 6:58 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Andre1 »

wanneer begint het volgend seizoen ?
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”