Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Hypno wrote:
remedy73 wrote:Fitheidsverlies per wedstrijd wordt enkel bepaald door de skill 'conditie' en een groot deel random.
Fitheidsverlies bij L en B: 15-21% (bij conditie tussen 70 en 100%)
Fitheidsverlies bij Vr of VrB: 2-4% (bij conditie tussen 70 en 100%)

Daarnaast krijgt een speler tijdens de 04:00u-sim 15% fitheid erbij, tenzij de speler <20 jaar of >28 jaar is, dan slechts 10%. Dit vind plaats ná de wedstrijd van 04:00u.
Dus, indien je veel vriendschappelijk speelt, lijkt het me logisch om nieuwe jeugdspelers eerst op conditie te trainen tot minstens 70%. En daarna pas de hoofdskills en de rest.

Of ben ik daar mis?
Bij jeugdspelers is de fitheid niet zo heel belangrijk. Als je die veel laat spelen is de fitheid 0% en dat wordt hij elke dag weer. Dat spelers daardoor sneller geblesseerd raken is een fabeltje. En als fitheid niet belangrijk is, is conditie ook niet belangrijk.

Toch train ik bij jeugdspelers vaak eerst conditie. Als deze tegen valt, laat ik hem onder de 70% teruglopen en is de speler meer waard voor de verkoop. Het is dus een soort indicator (naast de VS) of een speler écht goed kan worden.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

mr charlie wrote:iemand weet vanaf wanneer je high tech video wal nodig hebt?
In het BeNe-kamp weet niemand dat exact (behalve Sjarel). Degene die dit waarschijnlijk wél weet is Finrod Felagund (Noldor). Die heeft echt alles uitgeplozen. Ik heb het ooit een keer gehoord. Volgens mij was het óf 50.000 zitjes of 100.000 zitjes.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

remedy73 wrote:
mr charlie wrote:iemand weet vanaf wanneer je high tech video wal nodig hebt?
In het BeNe-kamp weet niemand dat exact (behalve Sjarel). Degene die dit waarschijnlijk wél weet is Finrod Felagund (Noldor). Die heeft echt alles uitgeplozen. Ik heb het ooit een keer gehoord. Volgens mij was het óf 50.000 zitjes of 100.000 zitjes.
Ik kreeg een melding van spmt net 62k plaatsen gezet
'fans zijn ontevreden over de scoreborden, plaats er snel nieuwe'.
fantevredenheid blijft 99% zoals verwacht.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Hypno
Assistant Manager
Posts: 77
Joined: Sun Dec 27, 2015 11:15 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Hypno »

remedy73 wrote:
Hypno wrote:
remedy73 wrote:Fitheidsverlies per wedstrijd wordt enkel bepaald door de skill 'conditie' en een groot deel random.
Fitheidsverlies bij L en B: 15-21% (bij conditie tussen 70 en 100%)
Fitheidsverlies bij Vr of VrB: 2-4% (bij conditie tussen 70 en 100%)

Daarnaast krijgt een speler tijdens de 04:00u-sim 15% fitheid erbij, tenzij de speler <20 jaar of >28 jaar is, dan slechts 10%. Dit vind plaats ná de wedstrijd van 04:00u.
Dus, indien je veel vriendschappelijk speelt, lijkt het me logisch om nieuwe jeugdspelers eerst op conditie te trainen tot minstens 70%. En daarna pas de hoofdskills en de rest.

Of ben ik daar mis?
Bij jeugdspelers is de fitheid niet zo heel belangrijk. Als je die veel laat spelen is de fitheid 0% en dat wordt hij elke dag weer. Dat spelers daardoor sneller geblesseerd raken is een fabeltje. En als fitheid niet belangrijk is, is conditie ook niet belangrijk.

Toch train ik bij jeugdspelers vaak eerst conditie. Als deze tegen valt, laat ik hem onder de 70% teruglopen en is de speler meer waard voor de verkoop. Het is dus een soort indicator (naast de VS) of een speler écht goed kan worden.
Ah, je bedoelt dus dat fitheid geen invloed heeft op de kans op blessure, maar enkel op de prestatie an sich?

Ik stam nog van uit den tijd dat de dieren nog praatten, dusja... Can't blame me for believing in fabels :P

Edit: Ik baseerde me eigenlijk op het volgende uit de faq:
Moraal heeft ook een invloed op de globale klasse, dus zal de speler met de hoogste moraal hoogst presteren, maar zal meest kans lopen op een blessure. De speler met de hoge fitheid daarentegen zal net ietsje minder oresteren (In mijn voorbeeld slechts 1 prestatie) maar zal veel minder kans lopen op een blessure.
Download SPMT (the SoccerProject Management Tool) v3.1.0 by Peja and OscarCookie from here. Run it as admin for it to work.

My Team
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

Dit is ook nieuw voor mij
Ik hield bewust mijn fitheid van de jeugd boven de 80 ifv blessures en train conditie als laatste om de totale trainingsduur zo kort mogelijk te houden.
Nu begrijp ik ook hoe het mogelijk is om de ervaring van jeugdspelers een pak hoger te krijgen dan mij dit lukt. (tenzij je eerst conditie traint)
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

Probeer het maar eens. Tuurlijk, per wedstrijd heeft elke speler kans geblesseerd te raken, dus als je 2x zoveel wedstrijden speelt, zal hij 2x zoveel geblesseerd raken, maar de kans per wedstrijd is gelijk en dus onafhankelijk van de fitheid.
(de FAQ op het forum is ook maar door managers geschreven)

@Charlie: Als het scorebord uitgebreid moet worden, zal dat geen invloed hebben op je fantevredenheid, maar het aantal bezette stoeltjes heeft een maximum gekregen. Stel je hebt 60k stoeltjes en alle overige voorzieningen zijn ruim voorradig, en je zou boven de 50k stoeltjes een high tech ledwall nodig hebben, zal je nooit meer dan 50k tickets verkopen, ook al staat je ticketprijs op 0. De laatste 10k blijft dus thuis 'uit ontevredenheid' ;-)
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

2x merci
Ik vraag mij meer en meer af hoe ik ooit in A ben geraakt
En toen waren er 20,000 managers ofzo.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by ward1995 »

Zijn er ergens regels omtrent het weer tijdens de wedstrijd? Kan je dat op de één of andere manier voorspellen?

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

remedy73 wrote:
mr charlie wrote:iemand weet vanaf wanneer je high tech video wal nodig hebt?
In het BeNe-kamp weet niemand dat exact (behalve Sjarel). Degene die dit waarschijnlijk wél weet is Finrod Felagund (Noldor). Die heeft echt alles uitgeplozen. Ik heb het ooit een keer gehoord. Volgens mij was het óf 50.000 zitjes of 100.000 zitjes.
de grens ligt dus op 60k
dit krijg ik als ik op mijn skorebord klick

Scorebord in De Esperanto Kuip
De supporters vinden de huidige situatie ontoereikend, morren, en overwegen weg te blijven!

ga beginnen met 1 up te graden
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

Het viel mij op hoe groot het verschil is in niveau tussen de verschillende F-reeksen.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
pichi
Assistant Coach
Posts: 14
Joined: Mon Jul 19, 2004 4:49 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by pichi »

Als je u tribune upgrade kies je dan best voor de langste aantal dagen of het snelste? En hoe weet je ongeveer hoe groot je stadion best is? Want met de tool kan je tot +5000 zien. Maar je kan in het spel ineens + 20.000 doen.

@ Remedy kan je mijn prive bericht antwoorden?
Martino
Assistant Manager
Posts: 93
Joined: Wed Sep 10, 2014 2:26 pm
Location: Aarschot

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Martino »

mr charlie wrote:Het viel mij op hoe groot het verschil is in niveau tussen de verschillende F-reeksen.
Hetzelfde voor de E-reeksen. Het gaat zelfs zo ver dat ik ervan overtuigd ben dat sommige E-ploegen top 3 spelen in bepaalde D reeksen, maar niet in de D reeks waar ze effectief naar toe promoveren. In die reeks zakken ze telkens weer af, wat hetzelfde effect heeft op die E reeks en die op zijn beurt weer op enkele F reeksen. Botlleneck is een feit in het spel en de laatste verranderingen die in het spel zijn uitgevoerd moesten dit tegen gaan, maar hebben het als je het mij vraagt enkel erger gemaakt.
Mooi voorbeeld is een kennis van mij die vorig seizoen na de eerste competitiewedstrijd niets meer heeft gedaan met zijn F team. Hij had geen cm, stelde niets in, speelde geen friendlies...maar haalde 90 punten en speelde los kampioen. In bepaalde andere F reeksen zou zijn team gewoon niet aan de bak gekomen zijn. Gevolg is een botteam dat naar E stijgt...
Club: Aarschot
S59 - 3de G102
S60 - 2de G102
S61 - 6de F34
S62 - 4de F34
S63 - 2de F34
S64 - 10de E12
S65 - 7de E12
S66 - 7deE12
S67 - 6deE12
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

pichi wrote:Als je u tribune upgrade kies je dan best voor de langste aantal dagen of het snelste? En hoe weet je ongeveer hoe groot je stadion best is? Want met de tool kan je tot +5000 zien. Maar je kan in het spel ineens + 20.000 doen.

@ Remedy kan je mijn prive bericht antwoorden?
Het maakt weinig uit. Als je geduld hebt, ben je goedkoper uit, maar dan duurt het ook langer voordat je inkomsten per wedstrijd stijgen...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3605
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

Is het altijd al geweest dat er een seizoen vertraging zit op het beknopt financieel overzicht van een seizoen?
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Prince88
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3293
Joined: Wed Sep 20, 2006 4:52 pm
Location: Nijmegen, The Netherlands

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Prince88 »

mr charlie wrote:Is het altijd al geweest dat er een seizoen vertraging zit op het beknopt financieel overzicht van een seizoen?
Altijd geweest ja.
Prince88, proud manager of Fresh
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”