Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Lucky Spike
Assistant Coach
Posts: 11
Joined: Wed Jan 24, 2018 12:56 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Lucky Spike »

visje69 wrote: Wed Jan 24, 2018 4:02 pm [quote="Lucky Spike" post_id=1621200

Mij is nog niet opgevallen dat moraal dubbel zo belangrijk zou zijn dan fitheid. Mij lijken ze evenwaardig (spreek me tegen iemand als ik ongelijk heb).
Nu goed, je redenering klopt niet. Als je je team op zaterdagavond laat spelen en zondag staat er geen enkele match gepland, dan starten ze op maandag met 100% moraal en 100% fitheid. Dit uiteraard op voorwaarde dat ze door de match zaterdagavond op 100 moraal komt en hun fitheid niet lager is dan wat ze bijkrijgen smorgens (10 of 15 fitheid dus niet lager dan 90 of 85 afhankelijk van hun leeftijd).

Gezien beiden mijns inziens even belangrijk zijn, laat ik in jouw voorbeeld dus niemand spelen. Enkel als ik bv een match laat schieten komen m'n A-spelers op 95 moraal en 100 fitheid. In dat geval laat ik ze dan wel spelen, want dan komen ze op 100 moraal en 97 fitheid. Wat je ook kan doen als je team voor een belangrijke match geen 100% moraal heeft is een trainerswissel. Als je je trainer ontslaat en een nieuwe aanneemt krijgen je spelers een moraalboost van 10% op voorwaarde dat je trainer minstens 40 dagen in dienst is (of 40 dagen na z'n contractverlenging).
Als dat niet kan, kan je nog altijd kijken voor een contractverlenging van een speler, die hem ook een eenmalige moraalboost van 20% geeft, op voorwaarde dat die speler z'n contract reeds langer dan een bepaald aantal dagen loopt, ik denk 30, 35 of 40 dagen, maar daar ben ik niet helemaal zeker van
Ah bedankt voor deze tips, ik heb meteen een trainerswissel toegepast!
Ook van de contractverlenging wist ik nog niet.

Dit las ik ik in het FAQ op deze forum:
Wat is nu eigenlijk belangrijker, moraal of fitheid?
Wel, u kan bijvoorbeeld met een dilemma zitten. Stel nu dat u twee spelers op dezelfde positie hebt met exact dezelfde BP (= beste prestatie).
Speler A heeft 85% moraal en 100% fitheid. Speler B heeft 100% moraal en 85% fitheid.
Laat ik eerst vermelden dat moraal een grotere invloed heeft, moraal heeft namelijk dubbele invloed op de prestatie van een speler. Eerst en vooral heeft moraal een invloed op de Globale Klasse van een speler. Uiteraard is de globale klasse een sterk bepalende factor voor de prestatie van een speler. Daarnaast heeft de moraal ook nog een rechtstreekse invloed op de prestatie van een speler. Stel nu dat een speler met 0% moraal als Globale Klasse 74% heeft. Dan zal die véél minder presteren dan een speler die met 100% moraal 74% globale klasse heeft!
=> Als u de hoogst mogelijke prestatie van een speler wil krijgen kiest u speler B; met de hoogste moraal dus.
De rechtstreekse invloed van fitheid en moraal op de prestatie van een speler is gelijk, maar fitheid heeft geen invloed op de globale klasse van een speler. Let wel op! Een speler zoals Speler B met een lage fitheid zal makkelijke geblesseerd raken. Ondanks de hogere prestatie kan u dus toch nog slecht belanden doordat halverwege de wedstrijd uw speler uitvalt vanwege een blessure. Wees een goede manager en maak dus u keuze. :wink:

Hier staat dat moraal belangrijker is als fitheid, hmmm..
Nogmaals bedankt voor de tips en hopelijk speel ik volgend seizoen tegen jou!
Team: LuckySpike FC
Winner BeNeLeague 1x
some seasons in A-league
B.2 now
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Lucky Spike wrote: Wed Jan 24, 2018 5:46 pm
visje69 wrote: Wed Jan 24, 2018 4:02 pm [quote="Lucky Spike" post_id=1621200

Mij is nog niet opgevallen dat moraal dubbel zo belangrijk zou zijn dan fitheid. Mij lijken ze evenwaardig (spreek me tegen iemand als ik ongelijk heb).
Nu goed, je redenering klopt niet. Als je je team op zaterdagavond laat spelen en zondag staat er geen enkele match gepland, dan starten ze op maandag met 100% moraal en 100% fitheid. Dit uiteraard op voorwaarde dat ze door de match zaterdagavond op 100 moraal komt en hun fitheid niet lager is dan wat ze bijkrijgen smorgens (10 of 15 fitheid dus niet lager dan 90 of 85 afhankelijk van hun leeftijd).

Gezien beiden mijns inziens even belangrijk zijn, laat ik in jouw voorbeeld dus niemand spelen. Enkel als ik bv een match laat schieten komen m'n A-spelers op 95 moraal en 100 fitheid. In dat geval laat ik ze dan wel spelen, want dan komen ze op 100 moraal en 97 fitheid. Wat je ook kan doen als je team voor een belangrijke match geen 100% moraal heeft is een trainerswissel. Als je je trainer ontslaat en een nieuwe aanneemt krijgen je spelers een moraalboost van 10% op voorwaarde dat je trainer minstens 40 dagen in dienst is (of 40 dagen na z'n contractverlenging).
Als dat niet kan, kan je nog altijd kijken voor een contractverlenging van een speler, die hem ook een eenmalige moraalboost van 20% geeft, op voorwaarde dat die speler z'n contract reeds langer dan een bepaald aantal dagen loopt, ik denk 30, 35 of 40 dagen, maar daar ben ik niet helemaal zeker van
Ah bedankt voor deze tips, ik heb meteen een trainerswissel toegepast!
Ook van de contractverlenging wist ik nog niet.

Dit las ik ik in het FAQ op deze forum:
Wat is nu eigenlijk belangrijker, moraal of fitheid?
Wel, u kan bijvoorbeeld met een dilemma zitten. Stel nu dat u twee spelers op dezelfde positie hebt met exact dezelfde BP (= beste prestatie).
Speler A heeft 85% moraal en 100% fitheid. Speler B heeft 100% moraal en 85% fitheid.
Laat ik eerst vermelden dat moraal een grotere invloed heeft, moraal heeft namelijk dubbele invloed op de prestatie van een speler. Eerst en vooral heeft moraal een invloed op de Globale Klasse van een speler. Uiteraard is de globale klasse een sterk bepalende factor voor de prestatie van een speler. Daarnaast heeft de moraal ook nog een rechtstreekse invloed op de prestatie van een speler. Stel nu dat een speler met 0% moraal als Globale Klasse 74% heeft. Dan zal die véél minder presteren dan een speler die met 100% moraal 74% globale klasse heeft!
=> Als u de hoogst mogelijke prestatie van een speler wil krijgen kiest u speler B; met de hoogste moraal dus.
De rechtstreekse invloed van fitheid en moraal op de prestatie van een speler is gelijk, maar fitheid heeft geen invloed op de globale klasse van een speler. Let wel op! Een speler zoals Speler B met een lage fitheid zal makkelijke geblesseerd raken. Ondanks de hogere prestatie kan u dus toch nog slecht belanden doordat halverwege de wedstrijd uw speler uitvalt vanwege een blessure. Wees een goede manager en maak dus u keuze. :wink:

Hier staat dat moraal belangrijker is als fitheid, hmmm..
Nogmaals bedankt voor de tips en hopelijk speel ik volgend seizoen tegen jou!
Weet er dit ieamand? Remedy? Rohalt?
Als moraal 15 zakt, dan zak je 1 globale klasse, wat 0,8BP minder prestatie tot gevolg heeft + nog eens de invloed van de lagere moraal op zich, die ik niet ken.
Fitheid heeft echter geen invloed op de globale klasse, dus als de invloed van moraal en fitheid op zich gelijk is, heb je enkel het verschil van de lagere globale klasse die telt. Mijns inziens is dat dus enkel van tel als daar meer dan 10-15 verschil op zit, want dan spreek je over 0,8BP.
Al is dat nog steeds verwaarloosbaar gezien 0,8 BP van 1 speler slechts pakweg 0,15 linieratings verschil is. Dus het kan wel interessant zijn om dit te weten als je bv een heel A-team hebt dat lage fitheid heeft en een heel B-team dat ze zou vervangen met lage moraal. Maar die situatie zal normaal zelden voorvallen. Het verschil lijkt me verwaarloosbaar gezien dat slechts zelden zal voorvallen dat het verschil tussen 2 spelers meer dan 10 zal zijn (bv 100 moraal en 90 fitheid en de andere 90 moraal en 100 fitheid).

Correct me if i'm wrong
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Prestatie = 0,8 * globale klasse * (moraal + fitheid)/2

Met andere woorden: moraal en fitheid tellen (bijna) even zwaar mee.
Toch telt moraal ietsje meer meer, omdat de moraal ook meetelt voor de globale klasse.
Dat moraal 2x zo zwaar meetelt als fitheid is echter héél zwaar overdreven.

Voor in het voorbeeld van Lucky Spike zou ik liever met 98%/100% spelen, dan met 100%/97%.


Ter aanvulling:
Je kan de hele zondag en woensdag leeglaten/blokkeren (je kan ook een team uitnodigen die al 3 weken niet heeft ingelogd), maar je kan ook op 100%/100% komen door een trainerswissel of het vernieuwen van de contracten van je spelers. Een trainerswissel geeft +10% moraal aan al je spelers, als je trainer minimaal 200 sims (=40 dagen) in dienst is geweest. Een contract van een speler verlengen geeft +10% moraal als het oude contract minimaal 150 sims (=30 dagen) oud was. Er zijn geen andere manieren om op 100%/100% te komen.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

De individuele order heeft natuurlijk óók invloed op de prestatie. EIgenlijk is de formule:
Prestatie = (0,8*globale klasse + IO) * (moraal+fitheid)/2
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by raoulio »

Goed om te weten, dacht zelf ook dat moraal meer impact had waardoor ik vaak eerder met 100/96 of 100/97 zou spelen dan 98/100
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Darragh »

Ik ben recent terug met het spel begonnen. Ik heb eerder al twee ploegen gehad (twee verschillende periodes ;) ), maar dit is zo lang geleden dat ik de "feeling" met het spel toch een beetje kwijt ben. :oops:

Zijn er zaken die ik zeker in het begin moet aanpakken?
Mijn spelers zijn uiteraard aan het trainen (hoofdskills eerst), mijn staf volgt cursussen om 100% te bereiken, de contracten van de spelers zijn verlaagd.
Daarnaast heb ik ook al wat investeringen gedaan in mijn stadion.

Aan transfers ben ik uiteraard nog niet begonnen. Ik heb wel de indruk dat de prijzen serieus gestegen zijn... :shock:

Ik vind het nu wel jammer dat ik niet één van mijn vorige ploegen "in leven" heb gehouden.
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Darragh wrote: Fri Jan 26, 2018 5:25 pm Ik ben recent terug met het spel begonnen. Ik heb eerder al twee ploegen gehad (twee verschillende periodes ;) ), maar dit is zo lang geleden dat ik de "feeling" met het spel toch een beetje kwijt ben. :oops:

Zijn er zaken die ik zeker in het begin moet aanpakken?
Mijn spelers zijn uiteraard aan het trainen (hoofdskills eerst), mijn staf volgt cursussen om 100% te bereiken, de contracten van de spelers zijn verlaagd.
Daarnaast heb ik ook al wat investeringen gedaan in mijn stadion.

Aan transfers ben ik uiteraard nog niet begonnen. Ik heb wel de indruk dat de prijzen serieus gestegen zijn... :shock:

Ik vind het nu wel jammer dat ik niet één van mijn vorige ploegen "in leven" heb gehouden.
Goh ik zou starten met terug een beetje te wennen aan het spel terug en rustig je spelers te trainen. Ondertussen kan je voor jezelf een doel stellen (Traden, VrB's spelen, vol voor de beker of liga etc). Daarna kan je dan bepalen wat je dient te doen om je doel te behalen. Daarna kan je dan je agressiemarge bepalen en je verder verdiepen in het spel. Het transferoverzicht kan je al een beeld geven van de huidige prijzen :)
Je mag in elk geval niet klagen over de leeftijden in je team. Je hebt relatief jonge spelers en relatief lage agressies, dat kan een mooie hulp zijn om te starten :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Darragh »

visje69 wrote: Fri Jan 26, 2018 6:18 pm Goh ik zou starten met terug een beetje te wennen aan het spel terug en rustig je spelers te trainen. Ondertussen kan je voor jezelf een doel stellen (Traden, VrB's spelen, vol voor de beker of liga etc). Daarna kan je dan bepalen wat je dient te doen om je doel te behalen. Daarna kan je dan je agressiemarge bepalen en je verder verdiepen in het spel. Het transferoverzicht kan je al een beeld geven van de huidige prijzen :)
Je mag in elk geval niet klagen over de leeftijden in je team. Je hebt relatief jonge spelers en relatief lage agressies, dat kan een mooie hulp zijn om te starten :)
Ik vrees dat traden niets voor mij is. Het gevolg daarvan is dat ik wrs nooit genoeg geld bijeen zal krijgen om een fatsoenlijk team op te bouwen. Mijn doelen zullen dus eerder bescheiden zijn. Ik zou graag tot in C geraken. Al besef ik dat ook daar de ploegen al belachelijk sterk geworden zijn. :wink:

Over die agressie. Ik heb hier al wel gelezen dat spelers met met lage agressie niet langer de heilige graal van Soccerproject zijn. :)
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Darragh wrote: Sat Jan 27, 2018 3:10 pm
visje69 wrote: Fri Jan 26, 2018 6:18 pm Goh ik zou starten met terug een beetje te wennen aan het spel terug en rustig je spelers te trainen. Ondertussen kan je voor jezelf een doel stellen (Traden, VrB's spelen, vol voor de beker of liga etc). Daarna kan je dan bepalen wat je dient te doen om je doel te behalen. Daarna kan je dan je agressiemarge bepalen en je verder verdiepen in het spel. Het transferoverzicht kan je al een beeld geven van de huidige prijzen :)
Je mag in elk geval niet klagen over de leeftijden in je team. Je hebt relatief jonge spelers en relatief lage agressies, dat kan een mooie hulp zijn om te starten :)
Ik vrees dat traden niets voor mij is. Het gevolg daarvan is dat ik wrs nooit genoeg geld bijeen zal krijgen om een fatsoenlijk team op te bouwen. Mijn doelen zullen dus eerder bescheiden zijn. Ik zou graag tot in C geraken. Al besef ik dat ook daar de ploegen al belachelijk sterk geworden zijn. :wink:

Over die agressie. Ik heb hier al wel gelezen dat spelers met met lage agressie niet langer de heilige graal van Soccerproject zijn. :)
Goh je moet het anders zien. Lage agressies zijn nog steeds de heilige graal maar gewoon ontieglijk duur. Maar zolang je agressies dicht bij elkaar liggen kan je eigenlijk zowat alle agressies nemen. Alleen moet je er rekening mee houden dan van zodra je pakweg 50+ gaat, je bijna elke match 11 kaarten zal krijgen als je 100% zal spelen. Ik zit in 40-50 en dat laat me toe om met scheidsrechters onder de 50 nog 100 te spelen zonder grote risico's.
Maar zoals Mr Charlie reeds bewees onlangs (en anderen voor hem) kan je zelfs met de hoogste agressies top 5 in A spelen (of zelfs kampioen).
Trouwens zelfs met een laag budget (ik heb atm 4M) kan je overleven in A. Al heb je daarvoor wel wat inkomsten voor nodig. Dus belangrijkste voor jou, als je niet wil traden, is talenten kopen en optrainen en hopen dat het toppers worden die je dan eventueel kan verkopen voor veel geld om je A-team te onderhouden. Los daarvan is het dan ook cruciaal om zo snel mogelijk een grote achterban te krijgen. Dit bekom je door veel VrB's te spelen aangezien die +5 geven per wedstrijd. Andere tactiek is gewoon alles thuis spelen in Vr's. Nadeel is dat je minder achterban krijgt (+3) maar je krijgt wel meer inkomsten doordat je alles kan thuis spelen. Dus je moet even kijken waar je prioriteit ligt. Ga je vol voor inkomsten door Vr of vol voor het groeien van de achterban en daarna inkomsten etc etc.
Door het vele matchen spelen krijgen je spelers nog eens heel snel ervaring bij (best de spelers waarmee je wil spelen aangezien die dan snel hun maxBP halen OF de spelers die je wenst door te verkopen aangezien die dan interessanter zijn voor de koper als die hogere ervaring hebben en dus meer betalen) wat alleen maar positief kan zijn.

Als je nog vragen hebt, shoot :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by raoulio »

Voltrain de spelers die je hebt gekregen, kijk binnen welke agressierange je de meeste kwaliteit hebt en bouw om die range je team. Hoe eerder je met een vaste agressierange werkt hoe meer profijt je dit oplevert en je gerichter spelers kunt aankopen.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

visje69 wrote: Fri Jan 19, 2018 12:27 pm
remedy73 wrote: Fri Jan 19, 2018 12:56 am
ward1995 wrote: Fri Jan 19, 2018 12:07 am
18e overwinning =>16853 (+104)
Wow, dat is nieuwe informatie voor mij! :D
Is die +104 enkel en alleen het gevolg van de Liga, of is het Liga +100 en +4 voor een Vr(B)?
Zou ik ook graag weten!
Volg zeker verder op bij je 19de overwinning!
Ik heb deze week m'n achterban gevolgd (en ga het nog even blijven doen) en dit zijn de voorlopige conclusies

Supporters SP:
19.01: 56.352. Momenteel 3 wins op rij (2 liga en 1 beker) en 11 wins met friendly's included
19.01: 56.355. Draw friendly +3
19.01: 56.358. Win friendly +3
20.01: 56.368: 2 wins VrB +10 (Poule + KO)
20.01: 56.368: 2 wins Vr +6
22.01: 56.374: Draw liga +0
22.01: 56.386: 3 wins 1 loss Vr +12
23.01: 56.411: Win Liga +25
23.01: 56.417: 2 wins Vr +6
24.01: 56.442: Win Beker +25
24.01: 56.445: Win Vr +3
25.01: 56.470: Win Liga +25
25.01: 56.484: Win VrB +5 + 2 win 1 Loss Vr +9
26:01: 56.509: Win Liga
26.01: 56.525: 2 win VrB +10, 2 win Vr +6
27.01: 56.534: 2 win Vr +6 + 1 draw Vr +3 + 1 draw VrB +0

- Win in liga bracht me steeds 25 supporters op. Morgen win ik m'n 4de liga op een rijd (maar 5de W aangezien de beker erbij staat dus benieuw of ik de bonus krijg)
- Win loss of draw in Vr bracht me steeds 3 supporters op
- Win in VrB bracht me steeds 5 supporters op, zowel in poule als in niet-poule. Vreemd genoeg kreeg ik geen supporters bij voor een draw in een niet-poule VrB-match die ik won met penalties gisteren.

Ik ben benieuwd naar het vervolg :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Darragh »

visje69 wrote: Sat Jan 27, 2018 4:35 pm Goh je moet het anders zien. Lage agressies zijn nog steeds de heilige graal maar gewoon ontieglijk duur. Maar zolang je agressies dicht bij elkaar liggen kan je eigenlijk zowat alle agressies nemen. Alleen moet je er rekening mee houden dan van zodra je pakweg 50+ gaat, je bijna elke match 11 kaarten zal krijgen als je 100% zal spelen. Ik zit in 40-50 en dat laat me toe om met scheidsrechters onder de 50 nog 100 te spelen zonder grot?e risico's.
Maar zoals Mr Charlie reeds bewees onlangs (en anderen voor hem) kan je zelfs met de hoogste agressies top 5 in A spelen (of zelfs kampioen).
Trouwens zelfs met een laag budget (ik heb atm 4M) kan je overleven in A. Al heb je daarvoor wel wat inkomsten voor nodig. Dus belangrijkste voor jou, als je niet wil traden, is talenten kopen en optrainen en hopen dat het toppers worden die je dan eventueel kan verkopen voor veel geld om je A-team te onderhouden. Los daarvan is het dan ook cruciaal om zo snel mogelijk een grote achterban te krijgen. Dit bekom je door veel VrB's te spelen aangezien die +5 geven per wedstrijd. Andere tactiek is gewoon alles thuis spelen in Vr's. Nadeel is dat je minder achterban krijgt (+3) maar je krijgt wel meer inkomsten doordat je alles kan thuis spelen. Dus je moet even kijken waar je prioriteit ligt. Ga je vol voor inkomsten door Vr of vol voor het groeien van de achterban en daarna inkomsten etc etc.
Door het vele matchen spelen krijgen je spelers nog eens heel snel ervaring bij (best de spelers waarmee je wil spelen aangezien die dan snel hun maxBP halen OF de spelers die je wenst door te verkopen aangezien die dan interessanter zijn voor de koper als die hogere ervaring hebben en dus meer betalen) wat alleen maar positief kan zijn.

Als je nog vragen hebt, shoot :)
Alle speler zijn duur geworden! :lol:

Stel, ik kies op een bepaald voor agressie 40-50. Zorg ik er dan voor dat AL mijn spelers daartussen vallen? Of mag lager ook? Of gaat dat er dan weer voor zorgen dat de 40-50 speler sneller rood gaan krijgen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen!
raoulio wrote: Sat Jan 27, 2018 5:01 pm Voltrain de spelers die je hebt gekregen, kijk binnen welke agressierange je de meeste kwaliteit hebt en bouw om die range je team. Hoe eerder je met een vaste agressierange werkt hoe meer profijt je dit oplevert en je gerichter spelers kunt aankopen.
Zal ik doen! :)
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Liefst ALLE spelers dan tussen 40 en 50%.
Minder agressieve spelers in je team zullen geen kaarten krijgen, waardoor de kans op een rode kaart voor de overige spelers groter wordt.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Voor de beker stond de ticketverdeling ingesteld op 90-10% thuis-uit. Maar de effectieve verkoop toont 91-9. Iemand een idee waarom dat vanzelf wijzigt?

Enige dat ik kan bedenken is dat de tegenstander niet aan 10% supporters geraakte en daardoor de verhoudingen veranderden
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by raoulio »

Is de loting in latere rondes van VrB's altijd random?
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”