Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

Ik heb een speler die net van 44% ervaring naar 45% ervaring is gegaan,

als ik bereken op SPtool presteerd die exact hetzelfde, ik dacht dat per 15 ervaring de GK eentje omhoog ging (en dus prestatie) ?

Hoe kan je weten op welke ervaring % je speler een stapje hoger gaat presteren ?

Grrtzzzzz
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

Nike102 wrote: Sat Sep 25, 2021 9:32 am Ik heb een speler die net van 44% ervaring naar 45% ervaring is gegaan,

als ik bereken op SPtool presteerd die exact hetzelfde, ik dacht dat per 15 ervaring de GK eentje omhoog ging (en dus prestatie) ?

Hoe kan je weten op welke ervaring % je speler een stapje hoger gaat presteren ?

Grrtzzzzz
spinfo is een super tool, maar er zitten afrondingsfouten in, 1% ervaring ga je niet echt merken in je prestaties, 15% is idd 1% GK erbij
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Tabe
Team Manager
Posts: 105
Joined: Wed May 30, 2012 10:04 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tabe »

Ik had diezelfde fout ook al eens gezien. SPinfo herkent niet hoeveel procent achter de komma de speler 'is'. Toen ik een keer een speler op de transferlijst zette en ik vervolgens die speler een aantal wedstrijden liet spelen, kwam er telkens een beetje moraal bij. Daardoor kon ik precies zien bij welk percentage hij er een procentje GK bij kreeg. Zodoende kwam ik er achter dat SP-info een fout maakt.
De SPinfo-tool denkt alleen: Hé, hij kan nog drie keer 15% moraal erbij krijgen, dus hij kan nog 3% GK erbij krijgen. Maar als hij bijvoorbeeld op 50% moraal staat, dan is het ook mogelijk dat hij er nog 4% GK bij krijgt, afhankelijk van bij welk percentage hij als laatst er een procentje bij kreeg.

Dit klinkt vast heel warrig, maar ik weet niet hoe ik dit anders moet uitleggen.
Xeom
Member of the Soccer Project Association
Posts: 5418
Joined: Thu Aug 11, 2005 10:05 am
Location: Belgium

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Xeom »

Zou het leuk zijn om op het forum een topic te openen waarbij mensen hun jeugdspelers kunnen aankondigen als ze die willen verkopen? Zo kan je misschien vrienden van op het forum hier helpen en heb je zelf ook sneller idee of er interesse is. Zo heb ik bv ook net een jeugdspeler gekregen die ik niet moet hebben maar wel vrij goed scoort op VS.
Tomverveld
Team President
Posts: 601
Joined: Wed Feb 05, 2020 3:46 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tomverveld »

Hi,
Dat kan bij het topic " wat is mijn speler waard" volgens mij prima. Je kan hem daar prima vermelden en promoten lijkt me en dan kijken of je tot een deal kan komen met iemand.
Huidige Team: Infinite Darkness
www.soccerproject.com/spnewl_team_detail.php?tid=2637

Actieve Seizoenen:
- Seizoen 10 t/m 21-Tomtoch
- Seizoen 28 -Tomtoch
- Seizoen 90 t/m heden. Actief onder een andere naam op forum.
Oude berichten te vinden via Tomtoch
akki
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4558
Joined: Sun Jul 04, 2004 12:55 am
Location: Betekom

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by akki »

Wat is de beste manier om zo snel mogelijk uw achterban te laten groeien?

Ik weet dat je zoveel mogelijk vriendschappelijke bekers en matchen moeten spelen en dergelijk maar ik doel hier vooral op de competitie.

Wat is het voordeligste, kampioen worden in de F en het seizoen erop in de E u terug laten zakken naar de F en elke keer opnieuw herhalen. Dit is de techniek die ik al enkele seizoenen heb toegepast en dat levert mij +- 2800 achterban op voor 2 seizoen. +- 300 in de E en 2500 in de F.

Maar ik denk er over na om in de E te blijven en voor de derde plaats te spelen. In mijn telling zou ik dan +- 1600 achterban per seizoen kunnen halen wat een 3200 achterban op 2 seizoenen zou zijn.

Wat toch een verschil zou zijn van 400 achterban op 2 seizoenen.

Wat lijkt volgens jullie het beste?
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

akki wrote: Mon Oct 04, 2021 8:40 am Wat is de beste manier om zo snel mogelijk uw achterban te laten groeien?

Ik weet dat je zoveel mogelijk vriendschappelijke bekers en matchen moeten spelen en dergelijk maar ik doel hier vooral op de competitie.

Wat is het voordeligste, kampioen worden in de F en het seizoen erop in de E u terug laten zakken naar de F en elke keer opnieuw herhalen. Dit is de techniek die ik al enkele seizoenen heb toegepast en dat levert mij +- 2800 achterban op voor 2 seizoen. +- 300 in de E en 2500 in de F.

Maar ik denk er over na om in de E te blijven en voor de derde plaats te spelen. In mijn telling zou ik dan +- 1600 achterban per seizoen kunnen halen wat een 3200 achterban op 2 seizoenen zou zijn.

Wat toch een verschil zou zijn van 400 achterban op 2 seizoenen.

Wat lijkt volgens jullie het beste?
Als je 5 L of B wedstrijden op rij wint, dan gaat de achterban 2x zo snel ophoog.
Bij 5 verliespartijen op rij gaat het ook 2x zo snel achteruit.
Een seizoentje lang alles winnen zou in ieder geval een flinke boost moeten geven ;-)
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

ploeg 1 verkoopt speler aan ploeg 2, die opnieuw dezelfde speler verkoopt aan ploeg 1 voor 3M extra in 5dagen tijd
dit is schimmig, maar is dit ook "strafbaar"?
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Tomverveld
Team President
Posts: 601
Joined: Wed Feb 05, 2020 3:46 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tomverveld »

mr charlie wrote: Thu Oct 07, 2021 10:02 am ploeg 1 verkoopt speler aan ploeg 2, die opnieuw dezelfde speler verkoopt aan ploeg 1 voor 3M extra in 5dagen tijd
dit is schimmig, maar is dit ook "strafbaar"?
Je kunt de transactie aanmerken als "verdachte transfer" dan wordt er naar gekeken.
Huidige Team: Infinite Darkness
www.soccerproject.com/spnewl_team_detail.php?tid=2637

Actieve Seizoenen:
- Seizoen 10 t/m 21-Tomtoch
- Seizoen 28 -Tomtoch
- Seizoen 90 t/m heden. Actief onder een andere naam op forum.
Oude berichten te vinden via Tomtoch
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Tomverveld wrote: Thu Oct 07, 2021 10:11 am
mr charlie wrote: Thu Oct 07, 2021 10:02 am ploeg 1 verkoopt speler aan ploeg 2, die opnieuw dezelfde speler verkoopt aan ploeg 1 voor 3M extra in 5dagen tijd
dit is schimmig, maar is dit ook "strafbaar"?
Je kunt de transactie aanmerken als "verdachte transfer" dan wordt er naar gekeken.
En toch wel een vorm van valsspelen. Wellicht wel een correcte prijs maar vermoedelijk doen ze dit om de ervaring te boosten. 2x 2,5% ervaring bij, dat scheelt 50 friendly's ;)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Tomverveld
Team President
Posts: 601
Joined: Wed Feb 05, 2020 3:46 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tomverveld »

Als de prijs correct is en je doet het alleen voor de ervaring vind ik het nog wel plausibel.
Wanneer het maar niet van een zelfde IP adres is.
In het echt worden spelers ook verhuurd aan andere clubs.
Huidige Team: Infinite Darkness
www.soccerproject.com/spnewl_team_detail.php?tid=2637

Actieve Seizoenen:
- Seizoen 10 t/m 21-Tomtoch
- Seizoen 28 -Tomtoch
- Seizoen 90 t/m heden. Actief onder een andere naam op forum.
Oude berichten te vinden via Tomtoch
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

mr charlie wrote: Thu Oct 07, 2021 10:02 am ploeg 1 verkoopt speler aan ploeg 2, die opnieuw dezelfde speler verkoopt aan ploeg 1 voor 3M extra in 5dagen tijd
dit is schimmig, maar is dit ook "strafbaar"?
Niet direct strafbaar, maar hangt van vele factoren af. Hoofdvraag is of de prijzen ok zijn en of er intentie was om een voordeel te bereiken. Op het eerste gezicht lijkt dit als een mogelijke deal waarbij 5% ervaring wordt 'gekocht' en de medewerkende manager verdiend 3M met de hulp. Dus geen van beide partijen heeft een voordeel ten koste van een ander.

Enkel als de 2 teams door dezelfde persoon worden bestuurd, wordt het strafbaar.

Heb je een link voor me?
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

remedy73 wrote: Thu Oct 07, 2021 9:03 pm
mr charlie wrote: Thu Oct 07, 2021 10:02 am ploeg 1 verkoopt speler aan ploeg 2, die opnieuw dezelfde speler verkoopt aan ploeg 1 voor 3M extra in 5dagen tijd
dit is schimmig, maar is dit ook "strafbaar"?
Niet direct strafbaar, maar hangt van vele factoren af. Hoofdvraag is of de prijzen ok zijn en of er intentie was om een voordeel te bereiken. Op het eerste gezicht lijkt dit als een mogelijke deal waarbij 5% ervaring wordt 'gekocht' en de medewerkende manager verdiend 3M met de hulp. Dus geen van beide partijen heeft een voordeel ten koste van een ander.

Enkel als de 2 teams door dezelfde persoon worden bestuurd, wordt het strafbaar.

Heb je een link voor me?
de prijzen zijn correct, het waren prijzen die scherper waren dan ik zelf ook zou betalen (vandaar dat het mij opviel)
managers zijn ervaren spelers dus met hoge waarschijnlijkheid niet dezelfde presoon
Ook in de directe geschiedenis niet onmiddellijk herhalingen gezien, dus bij deze voor mij afgesloten.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

mr charlie wrote: Fri Oct 08, 2021 7:33 am
remedy73 wrote: Thu Oct 07, 2021 9:03 pm
mr charlie wrote: Thu Oct 07, 2021 10:02 am ploeg 1 verkoopt speler aan ploeg 2, die opnieuw dezelfde speler verkoopt aan ploeg 1 voor 3M extra in 5dagen tijd
dit is schimmig, maar is dit ook "strafbaar"?
Niet direct strafbaar, maar hangt van vele factoren af. Hoofdvraag is of de prijzen ok zijn en of er intentie was om een voordeel te bereiken. Op het eerste gezicht lijkt dit als een mogelijke deal waarbij 5% ervaring wordt 'gekocht' en de medewerkende manager verdiend 3M met de hulp. Dus geen van beide partijen heeft een voordeel ten koste van een ander.

Enkel als de 2 teams door dezelfde persoon worden bestuurd, wordt het strafbaar.

Heb je een link voor me?
de prijzen zijn correct, het waren prijzen die scherper waren dan ik zelf ook zou betalen (vandaar dat het mij opviel)
managers zijn ervaren spelers dus met hoge waarschijnlijkheid niet dezelfde presoon
Ook in de directe geschiedenis niet onmiddellijk herhalingen gezien, dus bij deze voor mij afgesloten.
dankzij remedy hangt er nog een leuk verhaal aan vast:

Verkoper had speler per ongeluk op de TL gezet. de speler had de achternaam van zijn opa, dus hij wilt deze speler in zijn team houden tot aan zijn pensioen.
ploeg 2 heeft hem geholpen deze speler weer veilig terug te brengen.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Lucky Spike
Assistant Coach
Posts: 11
Joined: Wed Jan 24, 2018 12:56 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Lucky Spike »

Op 1 Oktober heb ik de SPFA verlengd, helaas is dit nog niet gebeurt. nu begreep ik dat Sjarel de enige is die dit doet maar hij is al vanaf 24-09 niet meer online geweest.
Weet iemand meer? of stopt SP?
Team: LuckySpike FC
Winner BeNeLeague 1x
some seasons in A-league
B.2 now
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”