Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

PiRLo
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8628
Joined: Sat Nov 05, 2005 4:01 pm
Location: Heers; Belgium

Post by PiRLo »

Towie wrote:Vraagje.

Hoe wordt het managerklassement berekend?

een algemene uitleg is goed genoeg.

Dank je!
Dit is de uitleg die SP ons geeft ;) Per gewonnen wedstrijd ga je punten bij krijgen, verlies je er, ga je punten verliezen.
De manager ranking is gebaseerd op punten die je kan scoren door wedstrijden te winnen. Bij een nederlaag kan je echter ook punten verliezen. Het type wedstrijd bepaalt hoeveel punten je kan winnen of verliezen, zo zal een ligawedstrijd zwaarder doorwegen dan een vriendenmatch.
Image
jona
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3744
Joined: Fri Apr 13, 2007 8:14 pm
Location: Nederland

Post by jona »

Is het verstandig nu veel uiotgaande transfers te doen, van spelers die tog wel boven het teamgemiddelde liggen. Heb het gevoel dat de prijzen laaag liggen :wink:
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
sjoerd
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8447
Joined: Fri Mar 10, 2006 4:57 pm
Location: Naarden

Post by sjoerd »

jona wrote:Is het verstandig nu veel uiotgaande transfers te doen, van spelers die tog wel boven het teamgemiddelde liggen. Heb het gevoel dat de prijzen laaag liggen :wink:
Tjah je kunt natuurlijk het beste wachten tot de prijzen voor dat type spelers hoog ligt, maarja dat kost tijd en tijd kost geld zeg ik altijd maar.

Ik zet ze gewoon op TL als dat mij uitkomt, maar wil je echt het meeste geld eruit halen, dan zul je de tl goed moeten volgen en het beste moment uitkiezen. Al lijkt me dat erg moeilijk!
hannibal
Team President
Posts: 919
Joined: Thu May 17, 2007 8:23 pm

Post by hannibal »

sjoerd wrote:
jona wrote:Is het verstandig nu veel uiotgaande transfers te doen, van spelers die tog wel boven het teamgemiddelde liggen. Heb het gevoel dat de prijzen laaag liggen :wink:
Tjah je kunt natuurlijk het beste wachten tot de prijzen voor dat type spelers hoog ligt, maarja dat kost tijd en tijd kost geld zeg ik altijd maar.

Ik zet ze gewoon op TL als dat mij uitkomt, maar wil je echt het meeste geld eruit halen, dan zul je de tl goed moeten volgen en het beste moment uitkiezen. Al lijkt me dat erg moeilijk!
Ik hou het liever simpel, de prijs van een speler is wat de zot ervoor wil geven. :D
I love it when a plan comes together.
Image
jona
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3744
Joined: Fri Apr 13, 2007 8:14 pm
Location: Nederland

Post by jona »

hannibal wrote:
sjoerd wrote:
jona wrote:Is het verstandig nu veel uiotgaande transfers te doen, van spelers die tog wel boven het teamgemiddelde liggen. Heb het gevoel dat de prijzen laaag liggen :wink:
Tjah je kunt natuurlijk het beste wachten tot de prijzen voor dat type spelers hoog ligt, maarja dat kost tijd en tijd kost geld zeg ik altijd maar.

Ik zet ze gewoon op TL als dat mij uitkomt, maar wil je echt het meeste geld eruit halen, dan zul je de tl goed moeten volgen en het beste moment uitkiezen. Al lijkt me dat erg moeilijk!
Ik hou het liever simpel, de prijs van een speler is wat de zot ervoor wil geven. :D
DA heb ik ook wel gemerkt. een CF levert 1M op en een Rf met dezelfde kwaliteiten moet ontslagen worden, omdat na 5 dagen niemand bied :o
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
X-Tenzo
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1619
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:12 pm
Location: The Netherlands

Post by X-Tenzo »

jona wrote:Is het verstandig nu veel uiotgaande transfers te doen, van spelers die tog wel boven het teamgemiddelde liggen. Heb het gevoel dat de prijzen laaag liggen :wink:
Als de prijzen voor een uitgaande transfer laag liggen, wil dat zeggen dat de aankoop van een speler ook laag is! Het maakt dus gewoonweg niet uit omdat je zelf ook meer waar voor je geld krijgt.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
jona
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3744
Joined: Fri Apr 13, 2007 8:14 pm
Location: Nederland

Post by jona »

X-Tenzo wrote:
jona wrote:Is het verstandig nu veel uiotgaande transfers te doen, van spelers die tog wel boven het teamgemiddelde liggen. Heb het gevoel dat de prijzen laaag liggen :wink:
Als de prijzen voor een uitgaande transfer laag liggen, wil dat zeggen dat de aankoop van een speler ook laag is! Het maakt dus gewoonweg niet uit omdat je zelf ook meer waar voor je geld krijgt.
@ Sjoerd, hannibal, X-tenzo. Aan jullie reacties te merken is het niet geheel onverstandig om iets op tl te doen. Het wordt niet afgeraden, maar ook niet aangeraden. Mwa ik ga tog voor om iets op tl te gaan doen
Mensen bedabkt voor de reacties hoor :wink:
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
maikelcelis
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2993
Joined: Fri Oct 28, 2005 7:28 pm
Location: Heusden-Zolder

Post by maikelcelis »

jona wrote:
X-Tenzo wrote:
jona wrote:Is het verstandig nu veel uiotgaande transfers te doen, van spelers die tog wel boven het teamgemiddelde liggen. Heb het gevoel dat de prijzen laaag liggen :wink:
Als de prijzen voor een uitgaande transfer laag liggen, wil dat zeggen dat de aankoop van een speler ook laag is! Het maakt dus gewoonweg niet uit omdat je zelf ook meer waar voor je geld krijgt.
@ Sjoerd, hannibal, X-tenzo. Aan jullie reacties te merken is het niet geheel onverstandig om iets op tl te doen. Het wordt niet afgeraden, maar ook niet aangeraden. Mwa ik ga tog voor om iets op tl te gaan doen
Mensen bedabkt voor de reacties hoor :wink:
Spelers kopen zou ik zeker doen als je 34 spelers hebt, je kan spelers die je normaal voor 5M koopt nu voor 2-3M halen. Voor Mark is dat natuurlijk normaal, want hij haald ze altijd goedkoper binnen, maar dat is zijn eigen verdienste.
Mijn prachtig team:Football Club Maikel

Doel: promoveren naar F en in ronde 7 van de beker zitten.
jona
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3744
Joined: Fri Apr 13, 2007 8:14 pm
Location: Nederland

Post by jona »

maikelcelis wrote:
jona wrote:
X-Tenzo wrote: Als de prijzen voor een uitgaande transfer laag liggen, wil dat zeggen dat de aankoop van een speler ook laag is! Het maakt dus gewoonweg niet uit omdat je zelf ook meer waar voor je geld krijgt.
@ Sjoerd, hannibal, X-tenzo. Aan jullie reacties te merken is het niet geheel onverstandig om iets op tl te doen. Het wordt niet afgeraden, maar ook niet aangeraden. Mwa ik ga tog voor om iets op tl te gaan doen
Mensen bedabkt voor de reacties hoor :wink:
Spelers kopen zou ik zeker doen als je 34 spelers hebt, je kan spelers die je normaal voor 5M koopt nu voor 2-3M halen. Voor Mark is dat natuurlijk normaal, want hij haald ze altijd goedkoper binnen, maar dat is zijn eigen verdienste.
mwa met mijn mini-budget gaat dat nu effe nie. Dus alsk je goe begrijp verkoop ik een speler (normaal 5M) nus lechts voor 2M. Waarop ik daarna een zelfde soort speler kan kopen... net als normaal dus, behalve dak aan de prijzen moet wennen :?:
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
maikelcelis
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2993
Joined: Fri Oct 28, 2005 7:28 pm
Location: Heusden-Zolder

Post by maikelcelis »

jona wrote:
maikelcelis wrote:
jona wrote:@ Sjoerd, hannibal, X-tenzo. Aan jullie reacties te merken is het niet geheel onverstandig om iets op tl te doen. Het wordt niet afgeraden, maar ook niet aangeraden. Mwa ik ga tog voor om iets op tl te gaan doen
Mensen bedabkt voor de reacties hoor :wink:
Spelers kopen zou ik zeker doen als je 34 spelers hebt, je kan spelers die je normaal voor 5M koopt nu voor 2-3M halen. Voor Mark is dat natuurlijk normaal, want hij haald ze altijd goedkoper binnen, maar dat is zijn eigen verdienste.
mwa met mijn mini-budget gaat dat nu effe nie. Dus alsk je goe begrijp verkoop ik een speler (normaal 5M) nus lechts voor 2M. Waarop ik daarna een zelfde soort speler kan kopen... net als normaal dus, behalve dak aan de prijzen moet wennen :?:
Jah, gelukkig dat ik 30M is kas heb, maar ik heb 38 spelers.
Als je 10M had en je kocht dat nu op, binnen een maand ofzo kon je dat bedrag zeker verdubbelen.
Mijn prachtig team:Football Club Maikel

Doel: promoveren naar F en in ronde 7 van de beker zitten.
Minou
Assistant Coach
Posts: 10
Joined: Wed Aug 01, 2007 8:46 pm

Jeugdspelers

Post by Minou »

Hallo , ik speel nog niet zolang soccerproject en heb dringende vraag:

Waarom kopen mensen spelers van globale klasse -30% en met een leeftijd onder de 20 voor 1 mill en soms meer(tot zelfs 2 mill)???
maikelcelis
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2993
Joined: Fri Oct 28, 2005 7:28 pm
Location: Heusden-Zolder

Re: Jeugdspelers

Post by maikelcelis »

Minou wrote:Hallo , ik speel nog niet zolang soccerproject en heb dringende vraag:

Waarom kopen mensen spelers van globale klasse -30% en met een leeftijd onder de 20 voor 1 mill en soms meer(tot zelfs 2 mill)???
Omdat die spelers ongetraind zijn, als je geluk hebt worden het echte toppers. En meestal zijn het jeugdspelers en die krijgen een GK van 75 (minimaal)
Mijn prachtig team:Football Club Maikel

Doel: promoveren naar F en in ronde 7 van de beker zitten.
dino_001
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2409
Joined: Thu Aug 31, 2006 3:15 pm

Re: Jeugdspelers

Post by dino_001 »

maikelcelis wrote:
Minou wrote:Hallo , ik speel nog niet zolang soccerproject en heb dringende vraag:

Waarom kopen mensen spelers van globale klasse -30% en met een leeftijd onder de 20 voor 1 mill en soms meer(tot zelfs 2 mill)???
Omdat die spelers ongetraind zijn, als je geluk hebt worden het echte toppers. En meestal zijn het jeugdspelers en die krijgen een GK van 75 (minimaal)
Maar pas op Minou, niet alle jonge spelers die op de TL staan zijn spelers die uit een jeugdcentrum komen hoor. Als je naar de info van zo een speler gaat kijken kan je de geschiedenis opvragen. Als de oudste datum vermeld:"Speler X werd naar het eerste team gepromoveerd, hij werd dus profspeler" gaat het over een jeugdspeler uit een jeugdcentrum. Als er gewoon staat "Speler X werd profspeler" is het geen speler uit een jeugdcentrum en weet je dus minder goed of hij goed wordt of niet. Een jeugdspeler wordt meestal inderdaad 75% en soms worden deze echte toppers (+85%)
Groeten,
dino_001
Season 31: D.10 (to build up new team)
manager of dino's since 29/08/2006
djtim
Fan
Posts: 2
Joined: Thu Aug 02, 2007 6:57 am

Post by djtim »

kan er iemand vertellen waarom ik in divisie h.1601 als 2de aankom in de reeks? hebben evenveel punten,gewonnen en verloren matchen en hetzelfde doelsaldo. ook onze onderlinge matchen komen gelijk uit(1-2 en 2-1).

alvast bedankt,
groetjes
tim
T-man
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4355
Joined: Mon May 22, 2006 2:53 pm

Post by T-man »

djtim wrote:kan er iemand vertellen waarom ik in divisie h.1601 als 2de aankom in de reeks? hebben evenveel punten,gewonnen en verloren matchen en hetzelfde doelsaldo. ook onze onderlinge matchen komen gelijk uit(1-2 en 2-1).

alvast bedankt,
groetjes
tim
Door het aantal gemaakte doelpunten, jij hebt er 4 minder als nr 1 :wink:
Team = AC ManU (B2)
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”